Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0154-C09
Project Name Hot meal for the people in need in Burgas Municipality
Beneficiary 000056814 Municipality of Burgas
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 19.10.2016
Start Date 01.09.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас

Description

Brief description
Целта на настоящия проект е намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение, като се осигури безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица. Ще бъде създадена една обществена трапезария в град Бургас за раздаване на топъл обяд в съдове за еднократна употреба. Социалната услуга „Обществена трапезария” ще се предоставя от регистриран  доставчик на услугата. Процедурата по възлагане на управлението на социалната услуга ще се реализира при спазване на разпоредбите на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане. Съгласно официалния отговор на Директора на Дирекция „Социално подпомагане” – Бургас, отговарящите на условията за получаване на топъл обяд от основната група са 855 лица като е направено уточнение, че информацията е много динамична. Това обуслови изборът на Община Бургас от 85 лица за подпомагане. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от регистриран доставчик на услугата, ще се пакетира в съдове за еднократна употреба и ще се превозва в специализирани превозни средства до пункта за раздаване на храна. Раздаването на храната се осъществява от 11.00 до 13.00 часа след полагане на подпис от потребителите в изготвени предварително списъци с личните им данни. Ще се изготвят и формуляри за обратна връзка, които ще бъдат на разположение на потребителите. В допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, които се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за ползване на социални и/или административни услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 071/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и /или основно материално подпомагане. В основната целева група ще е предоставена възможност да бъдат включени желаещи от следните представители, съгласно официален отговор на ДСП: * лица и семейства на месечно подпомагане по реда на чл.9 от ППЗСП - 48 лица; * Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП - 6 лица; * Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - 142 лица; * Скитащи и бездомни деца и лица - 4 лица; *Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците - към настоящия момент не са идентифицирани такива, но при възникване на необходимост ще бъдат включени допълнително. Издирването на бездомните и скитащи деца и лица ще се реализира съвместно с Дирекция "Социално подпомагане" - Бургас и Главна дирекция на МВР - Бургас, които поддържат регистри с база данни за посочените лица. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: * Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; * Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД) ; * Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; * Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение ; * Лица и семейства, настанени в центрове за временно настаняване; Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвaтa гpyпa щe ce извъpшвa нa бaзa cпиcъци и инфopмaция, пpeдocтaвeни oт диpeкция „Сoциaлнo пoдпoмaгaнe“ гp. Бургас и подадено заявление за ползване на услугата от всеки представител на целевите групи.От вcички пoдaдeни зaявлeния щe бъдaт пoдбpaни 200 лицa до 31.08.2018г., от 01.09.2018г. до 31.01.2019г.- 100 потребители и от 01.02.2019г. -85 потребители, нa кoитo щe ce пpeдocтaви ycлyгaтa. Щe бъдe изгoтвeн cпиcък нa oдoбpeнитe нyждaeщи ce, a пpи eвeнтyaлнo oтпaдaнe нa някoй oт вeчe oдoбpeнитe пoтpeбитeли, нeгoвoтo мяcтo щe бъдe зaeтo oт cлeдвaщия в cпиcъкa. Конкретните потребители биха могли да търпят промени в хода на реализация на проекта поради отпадане на обстоятелствата за ползване на услугата, за което одобрените кандидати ще бъдат информирани от лицата предоставящи съпътстващи услуги като ще попълнят декларация, че при настъпване на такива обстоятелства са длъжни незабавно да информират Община Бургас. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Дейността по закупуване на храни ще бъде част от социалната услуга "Обществена трапезария", която ще се предоставя от регистриран доставчик, избран съгласно Закона за социалното подпомагане и Правилника за прилагането му. В документацията за избор на доставчик е записано: "Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата." Основно изискване в конкурсната документация е наличие на стандарти за контрол на безопасността на храните ISO 22000:2005, при който производствения процес е изцяло проследим - от приемането на първичните суровини до доставката до крайния потребител и за управление на качеството ISO 9001:2008. Всички тези обстоятелства ще подлежат на проверка от общината по време на действие на целия проект. Процедурата за избор на регистриран доставчик от деня на обявяването й /индикативна дата на обявяване 11 август 2016 г./ до избора на доставчик трае до 59 дни /45 от обявяването и до 14 дни за работа на комисията/, поради това Община Бургас смята за реалистично към 03 октомври 2016 г. да има избран доставчик и следователно да стартира доставката на топъл обяд. Междувременно, ако е сключен договор за безвъзмездна финансова помощ през месец септември 2016 г. ще е преминала и процедурата за подбор на потребителите от допустимите целеви групи. Ето защо за дата на стартиране на дейността на трапезарията считаме, че е 03 октомври 2016 г., а за дата на приключване на дейността й 30 април 2017 г., която е и крайната дата за допустимост. В конкурсната документация е посочено, че се очаква доставчикът да предоставя топъл обяд всеки работен ден за посочения период, което се равнява на 146 работни дни. Разпределението по месеци за предоставяне на услугата е както следва: м. октомври 2016 г. – 21 работни дни м. ноември 2016 г. - 22 работни дни м. декември 2016 г. - 21 работни дни м. януари 2017 г. - 22 работни дни м. февруари 2017 г. - 20 работни дни м. март 2017 г. - 22 работни дни м. април 2017 г. - 18 работни дни При избрани 200 потребители до 31.08.2018г., от 01.09.2018г. до 31.01.2019г.- 100 потребители и от 01.02.2019г. -85 потребители Услугата ще се предостави и след 01.05.2017 до 31.12.2019г. Продуктите се изисква да се зареждат от доставчици, които са регистрирани фирми (доставчици на едро или производители). Всяка доставка да е придружена с фактура и декларация за съответствие/качество. Изисква се при приемане на стоката да се проверява опаковката и етикета и да се завежда всичко във входящ дневник на доставките. При установяване, че нещо не е наред, стоката да се връща обратно на доставчика. , Contracted Amount: 90 307.17 , Reported Amount: 85 253.20
  • Activity: Осигуряване на Топъл обяд: За Община Бургас се предвижда създаване на една Обществена трапезария с един пункт за раздаване на храна. Към настоящия момент на територията на Община Бургас действа услугата "Домашен социален патронаж" /ДСП/. Създаден е през 1975 год. с капацитет 30 места като общинска дейност. Към настоящия момент е с капацитет 800 обслужвани лица, обхванати в почти всички населени места на територията на общината. До средата на месец май 2012г. ДСП разполага със собствена кухня и необходимото технологично оборудване за приготвяне на храна, както и автомобили за разнос на храната, отговарящи на функционалните и технологичните изисквания. От месец май 2012г. след проведена процедура по Закона за обществените поръчки, се сключи договор за услуга за срок от 3 години, който беше подновен през месец август 2015г. за още 3 години, съгласно който Община Бургас възлага на „Хляб и хлебни изделия” ЕООД, гр. Бургас да извършва следната услуга: „Приготвяне на храна за нуждите на потребителите на ДСП, гр. Бургас – обяд и вечеря“. На база на преобразуването чрез вливане на „Хляб и хлебни изделия“ ЕООД в „Бургаски пазари“ ЕООД, доставчикът на социалната услуга „Обществена трапезария“ става „Бур-гаски пазари“ ЕООД. Стартиране изпълнението на проектните дейности от 01.04.2019г. след приключилото преобразуване чрез вливане на „Хляб и хлебни изделия“ ЕООД, в „Бургаски пазари“ ЕООД. Осигуряването на топлия обяд ще се реализира от "Бургаски пазари“ ЕООД, който разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отговаряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. “Бургаски пазари“ ЕООД e търговско дружество с едноличен собственик Община Бургас. Кухнята е обзаведена с ново оборудване, отговарящо на най-високите стандарти, гарантиращи високото качество и безопасност на храната. Кухнята-майка е регистрирана в БАБХ и сертифицирана по ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005. В кухнята-майка ежедневно се приготвя богато и разнообразно меню, включващо голям брой супи, месни и безмесни ястия, аламинути, скара и десерти. Влаганите материали са с високо и доказано качество. Eкипът е изграден от професионалисти с дългогодишен опит в кулинарията. В кухнята работят общо 33 човека: 1 главен готвач, 11 готвача, 13 работник кухня, 3 пакетировача, 2 сладкари, 2 складови работника и 1 диспечер. Материалната база се състои от следното оборудване: -Топла кухня - оборудвана е със 6 печки с котлони и фурни, 4 фритюрника, 4 конвектомата, 4 големи скари, 4 обръщателни тигана, 4 парни казана и др.; - Подготвително - оборудвано е с 3 зеленчуко-резачки, картофобелачка и др.; - Пакетажно - оборудвано е с машина за пакетиране, кантари, 4 хладилника, 2 шокови охладителя и др.; - Склад - разполага със 7 хладилни камери, 2 фризера и 2 сухи склада; - Сладкарски цех - оборудван е с конвектомат, планетарен миксер, 2 парни казани и др. Помещенията са частна общинска собственост с административен адрес: гр. Бургас, ж. к. „Меден Рудник“ зона А, кв. 18 , за което е приложен акт за собственост и е регистриран по чл.12 от Закона за храните, регистрацията е приложена към проектното предложение. , Contracted Amount: 4 515.36 , Reported Amount: 10 054.18
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки : Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Бургас, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Бургас, като бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от втория месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица, притежаващи необходимата образователно-квалификационна степен, като социален работник и/или психолог. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Бургас. Този материал, заедно с анкетна карта ще бъде предоставен на изпълнителите на съпътстващите дейности. В анкетната карта, която ще бъде разработена с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги ще бъдат поставени въпроси за техни проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. Тези от потребителите, които не са грамотни и не могат да попълнят анкетните си карти ще бъдат анкетирани и техните анкети ще бъдат попълнени от наетите служители. Също така ще бъдат насочени към образователната система за придобиване на известна степен на грамотност по действащи в момента проекти и/или обучения на територията на общината. След получаване на обратната информация ще се разработи индивидуален подход към проблемите на всеки един от потребителите на услугата за да бъде подпомогнат съобразно нуждите си. Честотата по предоставяне на съпътстващите мерки ще се извършва всеки месец, като бъдат обхванати всички потребители. Проведени са две процедури по реда на ППЗСП съгласно чл.37, ал.2, тъй като на първото обявление на 11.08.2016г. в законовия срок няма подадена оферта и процедурата е прекратена. Процедурата отново е обявена на 11.11.2016г. Има подаден комплект документи – един участник. Комисията е установила, че кандидата е представил изискуемите документи и е определила фирма «Хляб и хлебни изделия ЕООД за доставчик на услугата «Общестена трапезария по настоящата процедура. Предстои сключване на договор с изпълнител. Съпътстващите мерки ще се предоставят от Община Бургас. , Contracted Amount: 4 515.36 , Reported Amount: 4 078.68

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BREAD AND BAKERY PRODUCTS EOOD, Contracted Amount*: 9 108.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 85.00 , Reached amount: 135.00

Financial Information

Total Project cost 99 337.89 BGN
Grant 99 337.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 99 320.38 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 30.36 0.00 30.36 Project-level financial correction
Липса на добро финансово управление 66.00 0.00 66.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария" чрез осигуряване на топъл обяд (супа, основно ястие, хляб), чрез Конкурс за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария" по реда на чл. 18 и чл. 18а, ал. 3 от Закона за социално подпомагане и чл. 37, чл. 38, чл. 39 и чл. 39а от Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария"
    Contractor: BREAD AND BAKERY PRODUCTS EOOD
    Contract total funded value: 9 108.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN