Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0043-C03
Project Name Together
Beneficiary 000530504 municipality vetovo
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.09.2015
Start Date 01.11.2015
End Date 01.09.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ветово

Description

Brief description
Проектът подпомага изпълнението на стратегическата цел на Приоритетна ос 2: "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване" на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г. Изпълнението на проекта ще  подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания ( в това число и деца с увреждания ) и на хора над 65 години в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.От друга страна проекта има за цел да предостави възможности за връщане на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките с увреждания и нямат възможност да започнат работа. Настоящият проект, ще усъвършенства и надгради операция "Помощ в дома" и ще постигне устойчивост на процедура "Нови Алтернативи", по която в момента общината предоставя социална услуга „Личен асистент” и ще създаде устойчив модел за предоставяне на услугата  в домашна среда. Дейностите на създадения център за услугата в домашна среда са лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално–битови дейности.
Activities
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващи и създаване на нови Центрове за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Дейността включва прием на заявления от кандидат потребители и лични асистенти, оценка и класиране на лични асистенти и потребители на социалната услуга и предоставяне на услугата "Личен асистент" и медицински услуги, като медицински услуги, ще могат да ползват всички лица подали заявления и след оценката на потребностите е установено, че имат нужда от тази услугата. Предоставяне на услугата "Личен асистент", медицински услуги и психологическа подкрепа ще се предоставя в дома на потребителите. Целта на дейността е да се изберат: 1. потребители сред представителите на целевата група – лица с най големи нужди или с висока степен на социална изолация в това число и деца с увреждания. 2.най- подходящите лица, с които да бъда сключени трудови договори за предоставяне на услугата „ Личен асистент”. 3. Да се назначи медицински специалист за предоставяне на медицински услуги на нуждаещите се лица подали заявление. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно разработена Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет за „Личен асистент”. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати некласираните лица, по проект "Нови възможности за грижа", ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г., както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Социланата услуга, ще се предоставя на първи етап на 16 потребители от 16 лични асистенти в продължение на 20 месеца, на втори етап ще бъде съставена оценка на потребностите на всички лица ползващи услугата "Личен асистент" по схема "Нови алтернативи" до 29.02.2016г. След изготвена оценка на потребностите, се съставя списък на класираните кандидат потребители и техния индивидуален месечен бюджет, в който се включват чакащите лица от първия етап на проекта, подредени в низходящ ред и се предоставя на най - нуждаещите се 30 лица за 16 месеца услугата "Личен асистент". Предоставяне на услугата "Личен асистент" и медицински услуги, ще се извършва в домашна среда. За пълноценно функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда ще бъдат закупени: два преносими компютъра, скенер, принтер, два офис стола, две бюра, мобилен телефон и абонаментна карта за 22 месеца които ще спомогнат за изпълнението и отчитането на проекта. Също така ще бъдат закупени канцеларски материали и консумативи. Ще бъде осигурено работно облекло на личните асистенти - изискване по КТ. Всички закупени материални активи, ще бъдат застраховани. Закупуването на всички материални активи, канцеларски материали и консумативи, работно облекло за личните асистенти, ще бъде осъществен спазвайки разпоредбите на ЗОП. Поради ниската стойност на услугата – под 20 000 лв. без ДДС и съгласно ЗОП, Община Ветово може да не сключва писмен договор, като ще докаже разхода чрез първични платежни документи. Всички придобити обзавеждания и оборудвания ще бъдат застраховани, при спазване разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. Изборът на изпълнител за изготвяне на оценка на потребностите и нуждите и изготвяне на методология за дейността на Центъра за почасови предоставяне на услугата за социално включване, ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на ЗОП. - изготвяне оценка на потребностите и нуждите на всеки един кандидат потребител - предвидени средства за двата етапа общо - 5400,00 лв. - Изготвяне на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услугата за социално включване в общността или в домашна среда - предвидени средства - 2000,00 лв., Contracted Amount: 449 150.00 , Reported Amount: 445 461.65
  • Activity: Обучение на персонал за предоставяне на услуги: Екипът за управление на проекта изготвя списък с лицата, които следва да бъдат включени в обучението, При изготвянето на списъка екипът взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност.За целта Ръководител може да потърси съдействие от териториалните дирекция „Социално подпомагане” – информация за преминали идентични обучения за предоставяне на услугата "Личен асистент" по схеми финансирани по ОП РЧР 2007-2013г. и 2014-2020г. Целта на обучението е да се формират професионални компетентности на кандидатите за лични асистенти, като им се предложат по общи теоретични познания за социалните услуги в общността и за методите на тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно положение. Лицата одобрени за лични асистенти по проекта, ще получат необходими за удовлетворяване на основните потребности на хората с трайни увреждания - ползватели на услугата "Личен асистент"; Ще се повиши компетентността на кандидат лични асистенти свъзана с изготвянето и изпълнението на индивидуални планове на потребителите на услугата., Contracted Amount: 3 320.00 , Reported Amount: 1 860.00
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ, социални услуги.: За изпълнение на дейността ще бъде назначен психолог. В продължение на 22 месеца психологът по проекта ще осигури супервизия и психологическа подкрепа на екипа на управление на проекта. След назначаването на личните асистенти, ежемесечно ще бъде предоставяна психологическа подкрепа на лицата предоставящи социалната услуга. Община Ветово не разполага с психолог и на територията на общината няма регистрирани безработни лица с необходимата квалификация. Консултирането на личните асистенти е част от терапевтичната дейност на психолога. В хода на работа , всеки личен асистент регулярно ще се среща с психолог. Консултациите могат да бъдат индивидуални и групови, като в груповите да участват потребителя с личния си асистент. Груповите консултации ще помагат на личните асистенти и потребителите на услугата да се чувстват по-сигурни и емоционално свързани да имат по-ясна комуникация и справяне с ежедневните задачи. Изборът на психолог за осъществяване на дейността, ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на ЗОП., Contracted Amount: 9 430.00 , Reported Amount: 9 350.00
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа подкрепа и/или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. : Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. Община Ветово не разполага с психолог и изборът на психолог за осъществяване на дейността, ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на ЗОП. След стартирането на предоставяне на услугата, потребителите могат да получат индивидуално подходящи грижи, които да помогнат за включването им в социалния живот. Предоставяната подкрепа ще спомогне за намаляване на чувството им за изолация от обществото. Проектът ще позволи не само на потребителите, но и на личните асистенти да получат специализирана терапевтична помощ и психологическа подкрепа, която иначе би била недостъпна за тях. Психологически услуги, ще могат да ползват всички лица подали заявления и след оценката на потребностите е установено, че имат нужда от тази услугата. , Contracted Amount: 9 430.00 , Reported Amount: 10 657.15
  • Activity: Информация и публичност: Изпълнението на тази дейност ще допринесе за визуализация на проектните цели, дейности и резултати, както и на финансовия принос на Европейския съюз за реализацията на проекта. Представянето на проекта чрез така заложените разнообразни информационни средства, разпространяването на рекламно-информационни материали и дейности по публичност ще осигури широка информираност сред представителите на целевите групи и пълна прозрачност и публичност на проекта. Ще бъде осигурено помещение за текущ контакт и връзка с работещите лични асистенти и обслужваните потребители, изработване на табела и монтаж в помещението, ще се отпечатат и разпространят пълноцветна диплянки и плакат , ще се организира една пресконференция, където ще се раздадат рекламни материали на всички участници – за финално предоставяне на резултатите. Изработване на банер, който ще се поставя пред помещенията при провеждане на обученията и пресконференцията за популяризиране на проекта. , Contracted Amount: 4 650.00 , Reported Amount: 5 153.15
  • Activity: Организация и управление: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от четирима члена – ръководител, сътрудник, координатор и счетоводител. На първата среща на екипа ще бъде детайлизиран плана за действие и конкретните ангажименти на членовете на екипа. Ежемесечните срещи ще отчитат напредъка по изпълнение на проекта, резултатите от изпълнението на проекта, констатирани евентуални пропуски, несъответствия и мерки за преодоляването им. Екипа за управление е изцяло ангажиран с организация на проектните дейности, съблюдаване резултатите от тях и отчитането им. Дейността е включена с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с Управляващия орган, институции, изпълнители и други заинтересовани страни; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението;, Contracted Amount: 24 000.00 , Reported Amount: 19 636.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PSIKOMFORT - PETYA CHESHMEDJIEVA ET, Contracted Amount*: 18 700.00 , Reported Amount**: 18 700.00
  • Contractor: BTK EAD, Contracted Amount*: 374.11 , Reported Amount**: 655.82
  • Contractor: DZI EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 134.03
  • Contractor: NBI SISTEMI EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 359.98
  • Contractor: OFFICE EKSPERT OOD, Contracted Amount*: 3 600.00 , Reported Amount**: 1 670.98
  • Contractor: BULTEX 99 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: BEYSKOM OOD, Contracted Amount*: 10 168.00 , Reported Amount**: 7 534.10
  • Contractor: ANTONI REKLAMA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 846.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 30.00 , Target amount: 46.00 , Reached amount: 61.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 30.00 , Target amount: 46.00 , Reached amount: 61.00

Financial Information

Total Project cost 499 980.00 BGN
Grant 499 980.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 490 365.27 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN