Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1797-C02
Project Name Print Now!
Beneficiary 205321364 Print Now LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 28.08.2019
Start Date 28.08.2019
End Date 26.11.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Бобов дол, гр.Бобов дол

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е фокусирано върху създаването на печатница, която по иновативен начин да предлага на издателства и самофинансиращи се автори печат на книги в нисък тираж. Печатницата „Принт Нау“ ще изпълнява поръчки за 25-50 бр., които никоя друга печатница не би приела. Ще бъде определена разумна цена за услугата, като по този начин се цели да не се прекъсва производството на книги, за които има търсене, но не и все още в големи мащаби като 200, 300 или 1000 бр. По този начин се дава възможност на издателя да набере нужната за интелектуалния продукт популярност, без да влага прекомерно много средства в тиражи, чиято продажба не е сигурна.
За своята реализация „Принт Нау“ ЕООД се нуждае да наеме екип от специалисти в сферата на полиграфията, както и да закупи необходимата за производствения процес дигитална печатна машина. Дигиталната технология за печат, която дружеството възнамерява да имплементира, скъсява процесът по продажбата на една книга. Това високотехнологично оборудване позволява, след поръчка на клиент в онлайн магазина на фирмата, който предстои да бъде създаден, книгата да се произведе и да достигне до крайния потребител без да минава през дистрибутор, склад или да бъде изложена в магазин за директна продажба, което води до спестяване на редица разходи. Дружеството ще наеме помещение, което изцяло да трансформира в дигитална печатница и в което да се обработват материалите по всеки отделен проект.
Дейностите по предприемаческата идея ще се реализират изцяло в съответствие с хоризонталните политики, а именно – насърчаване на равенството между мъжете и жените и недискриминацията, няма да се извършват дейности, които да водят до неравнопоставеност. Достъп до печатните услуги на дружеството ще имат всички, които желаят да популяризират интелектуалния си продукт.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 бр., наем на работно помещение, закупуване на ДМА): Наемане на персонал Предвижда се сформирането на екип от квалифицирани и опитни специалисти в областта на полиграфията.При подбора ще бъдат спазени стриктно принципите на равнопоставеност и недискриминация и служителите ще бъдат подбирани единствено на база техния професионален опит и компетенции,съобразени със спецификата по печат и създаване на краен продукт на „Принт Нау“.За реализация на предприемаческата идея на трудов договор ще бъдат назначени: 1.Предприемачът–Валерия Димова,която ще заема длъжността главен технолог.Наемането ще бъде на 8-часов работен ден,с трудово възнаграждение на месец, в т.ч. и осигурителни вноски за с-ка на работодателя в размер на 1500 лв. х 16 мес.=24000 лв.Тя ще отговаря за намирането на клиенти и създаването на дългосрочни договори със заинтересовани страни,ще консултира клиента относно най-подходящия печат за неговия интелектуален труд,ще изготвя техническа документация и контролира нейното спазване при изработка на поръчките на база стандартите за качество и спецификата на заявената от клиента поръчка и др. 2.Технолог–Лилия Каменова.Наемането ще бъде на 8-часов работен ден,с трудово възнаграждение на месец,в т.ч. и осигурителни вноски за с-ка на работодателя в размер на 1200 лв. х 16 мес.=19200 лв.Тя ще записва поръчката от клиента,като събира пълната информация за правилно й изпълнение,ще следи спазването на зададените от клиента изисквания,ще изпълнява поръчките по предварително зададените критерии на клиента,своевременно ще информира клиента за неговата поръчка и др. 3.Книговезец–Наемането ще бъде на 8-часов работен ден,с трудово възнаграждение на месец,в т.ч. и осигурителни вноски за сметка на работодателя в размер на 1000 лв. х 16 мес.=16000 лв.Той ще отговаря за дейностите,свързани с машината за стъпаловидно рязане,ще получава документация за обработването на компоненти от дадено изделие и следва инструкциите,ще извършва операции по окомплектоване и набор на книжното тяло и др. Наем на работно помещение За реализирането на предприемаческата идея „Принт Нау“ ЕООД се нуждае да наеме помещение,което да превърне в печатница,в което да се извършват всички дейности по печат и създаване на краен продукт.Планираните разходи са за 16 мес. х 700 лв.=11200 лв. Наемането на работното помещение е изключено от обхвата на ПМС 160/01.07.2016 г. и в тази връзка "Принт Нау" ЕООД ще извърши пазарно проучване на цените на сходни имоти за отдаване под наем в гр. Бобов дол, където ще се изпълнява проекта.На база на това пазарно проучване ще бъде сключен договор за наем с определен контрагент.Дружеството стриктно ще спазва принципите за икономичност,ефективност и ефикасност на разходите при наемането на работното помещение. Закупуване на необходимите ДМА за реализация на проекта 1.Листова монохромна дигитална система–1 бр. Машината притежава множество предимства, най-основното от които е възможността фирмата да задоволи потребителските желания чрез възможностите си за печат върху различни видове хартия на достъпна за издателства и самофинансиращи се автори цена.Продуктивността на листовата,монохромна дигитална система е впечатляваща,тъй като тя притежава технология за едновременен печат от двете страни на листа с перфектна регистрация на гърба и лицето на листа.Това позволява двойно по-висока продуктивност,след точното напасване на печата отпред и отзад.Машината е предназначена за печат на различни формати,което допълнително увеличава избора на предлаганите услуги от печатницата „Принт Нау“.В допълнение,посредством софтуер,машината има опцията да увеличи скоростта си с 20% срещу заплащане през по-заетите месеци от година и по този начин печатницата да удовлетвори клиентските желания и да изпълни в срок направените поръчки.Машината е екологосъобразна,от висок енергиен клас,с ниско ниво на шум по време на работа,което ще позволи на дружеството да води отговорна политика по опазване на околната среда,като едновременно с това осигурява отлични условия на работа на своите служители. Продължава!, Contracted Amount: 249 400.00 , Reported Amount: 240 032.25
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 бр., наем на работно помещение, закупуване на ДМА): Листовата монохромна дигитална система в изключително важна за реализацията на дигиталната печатница „Принт Нау“ в няколко направления: – Производителност – листова машина, която работи с уникална дуплекс технология и печата едновременно от двете страни на листа. Листовата машина позволява лесна и бърза смяна между два типа хартия. В практиката много рядко се случва последователни поръчки да се печатат на един и същ вид хартия, а тази опция на машината ще избегне прекъсване на произвдоствения процес. Тази технология позволява не само бърза смяна на хартиите, но и подготвяне на следващите хартии, докато машината работи, което оптимизира работния процес. Печатайки от двете страни на листа, тази дигитална машина е способна да отпечатва 3 книги на минута. – Гъвкавост – срещу допълнително заплащане, в по-заетите месеци от годината чрез софтуерни настройки, машината може да увеличи производителността си/ – Капацитет – Машината има месечен капацитет до 5 милиона А4 листа месечно. – Разходи – Тази машина е една от малкото предлагащи печатен лист 35х50 см, докато стандарта при другите машини е 33х48 см. В двата случая се използва еднакво количество хартия, но 35х50 см позволява част от поръчките да бъдат произведени с по-малко хартия и други материали. – Удовлетвореност на клиентите – Машината осигурява качествен печат на черно-бели снимки, печата върху различни видове хартия според желанието на клиента. Листовата, монохромна дигитална система ще увеличи конкурентоспособността на дружеството, предлагайки на заинтересованите страни разнообразие и качество. 2. Машина за стъпаловидно рязане – 1 бр. „Принт Нау“ ще предложи на клиентите си забележителен довършителен ефект на даденото за печат изделие, за да задоволи нуждите клиентите си, които търсят нещо уникално. Машината за стъпаловидно рязане дава на книгата добър търговски вид, предлагайки голямо разнообразие както от форми за стъпаловидно изрязване, включително право, полукръг и диагонално, така и печат на големи формати книги, които се очаква да привлекат вниманието на книгоиздатели в сферата на изкуството. Машината е силно автоматизирана да отрязва стъпка по стъпа без намеса на оператор, което изключва риска от човешка грешка и спомага за следване на екологосъобразната политика на фирмата, защото чрез използването на тази машина няма да се изхвърлят погрешно зададени като размер и форма книги. Книговезецът, който „Принт Нау“ предстои да наеме по проекта, ще отговаря за дейностите по експлоатация на машината – залепената книга се поставя в машината на определената страница, въвежда се колко на брой рязания трябва да се направят, определя се дълбочината на отрязване, премества се страницата и машината се пуска пак толкова пъти, колкото въведените повторения., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация и публичност по проекта (дейността ще бъде осъществена чрез закупуване на 1 бр. голяма информационна табели и стикери за всички ДМА, които ще бъдат закупени със средства по проекта): Дейностите по визуализация и публичност по проекта ще бъдат изпълнени чрез поставянето на 2 бр. информационни плаката (за сметка на кандидата), които ще бъдат позиционирани на вратата на главния вход на помещението, което ще се наеме за реализацията на дигиталната печатница, а в етапа на изпълнението 1 бр. голяма по размер постоянна информационна табела. Те ще отразяват приноса на Европейския съюз чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 по Процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството“ и ще съдържат цялата текстова и визуална информация според изискванията на ЕС. „Принт Нау” ЕООД ще спазва всички изисквания, произтичащи от договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, като прилага мерките за публичност и информираност съгласно приложимите правила на информиране и публичност от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация.” 2014-2020. При стартиране на дейността „Принт Нау" ЕООД ще постави на видно място 2 бр. информационни плаката за своя сметка с вида и името на проекта, емблемата на Европейския съюз и името на ЕС, име на финансиращия фонд, логото на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, наименование на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, както и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. За всеки закупен дълготраен материален актив се предвиждат по 2 информационни стикера или 4 бр. х 25 лв. = 100 лв., които също да отразяват приноса на програмата. Всички изисквания за визуализация ще бъдат спазени и съответните маркировки ще бъдат поставени на правилните места в хода на изпълнение на дейностите по проекта, като преди крайната дата на проекта ще бъде поставена и 1 бр.голяма по размер постоянна информационна табела х 400 лв., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Konica Minolta Business Solutions Bulgaria" EOOD, Contracted Amount*: 127 920.00 , Reported Amount**: 159 900.00
  • Contractor: "INTERGRAPHIK SERVICES amp; Co." Ltd. , Contracted Amount*: 7 840.00 , Reported Amount**: 9 800.00
  • Contractor: "GRAFOPACK" JSC, Contracted Amount*: 8 960.00 , Reported Amount**: 11 200.00
  • Contractor: "FORCE CONSULT" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.38 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 127.38 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 5 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 240 532.25 BGN
Grant 192 425.80 BGN
Self amount 48 106.45 BGN
Total actual amounts paid 192 425.80 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Визуализация и публичност по проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на ДМА: Машина за стъпаловидно рязане - 1 бр., Estimated Amount: 9 900.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ДМА: Машина за стъпаловидно рязане - 1 бр.
    Contractor: "INTERGRAPHIK SERVICES amp; Co." Ltd.
    Contract total funded value: 7 840.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на ДМА: Машина за стъпаловидно рязане - 1 бр., Estimated Amount: 15 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ДМА: Машина за стъпаловидно рязане - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на ДМА: ОП 1: Листова, монохромна дигитална система - 1 бр. ОП 2: Машина за стъпаловидно рязане - 1 бр., Estimated Amount: 179 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ДМА: ОП 1: Листова, монохромна дигитална система - 1 бр.
    Contractor: "Konica Minolta Business Solutions Bulgaria" EOOD
    Contract total funded value: 127 920.00
  • Differentiated position 2: Доставка на ДМА: ОП 2: Машина за стъпаловидно рязане - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Наем на помещение, Estimated Amount: 11 200.00
  • Differentiated position 1: Наем на помещение
    Contractor: "GRAFOPACK" JSC
    Contract total funded value: 8 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN