Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0153-C02
Project Name Patronage care for the elderly and disabled - Component 3 in the Ovcha Kupel area.
Beneficiary 000696327 Metropolitan Municipality - Ovcha Kupel District
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.06.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 25.11.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
В момента над цял свят е надвиснала опасна пандемия на
смъртоносният вирус COVID19, от който човек се заразява само при
докосване на предмет, който преди това е бил пипан от болен. В някои
страни смъртността достигна до 2000 човека на ден. Единствената
превенция предложена от световните здравни организации до този момент,
е да се намали до минимум струпването на хора на едно място и
възможността да се докосват едни и същи предмети, които не са
дезинфекцирани. Бяха затварени много заведения, магазини и дейности, това доведе до срив на икономиката и
много хора останаха без работа. Тези които бяха в рисковите групи до
крайна бедност. Има и много хора завърнали се от чужбина, те и
контактните с болни биват поставяни под карантина и нямат право да
излизат 14 дни, те изпадат в подобна ситуация на невъзможност да
се самообслужват.
Проектното предложение, което разработваме от СО-район Овча купел е по процедурата чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ БГ05М9ОР001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 3“,  част от оперативната програма „Развитие на човешкият ресурс“ 2014-2020. Има за цел да допринесе за намаляване на бедността, като осигури подкрепа за най-уязвимите групи и обхваща възможно най-широк кръг от потенциални потребители. В конкретния случай „Компонент 3“ е написан за да даде възможност за справяне с борбата със заплахата от COVID 19 и е съобразен със съветите на Световната Здравна Организация, които тя дава на страните засегнати от пандемията. А именно осигуряване на мрежа от услуги с цел подобряване качеството на живот и възможността за социално включване на хора от рискови групи.
Activities
  • Activity: Изготвяне на методика за предоставяне на услугите и оценка на потребителите и персонала с цел по-лесната и качествена работа. : Изработената методика към проекта "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 3 в район "Овча купел" включва първо начина на определяне на потребителя и неговите потребности на базата на попълнена саморъчно декларация изготвена от районната администрация с тази цел, в която се подчертава моментното състояние на човека и съответно неговите нужди. През цялото време се подава обратна връзка от обслужващият персонал и при промяна на обстоятелствата се отчитата отново нуждите му. Методиката включва и подбора на хората, които ще работят на терен, нужната им квалификация, профил, вменените им отговорности по проекта, начинът на работа с хората, как да се предпазват и дезинфекцират, права и задължения, отчетните документи с които те ще боравят. Карти изготвяни всеки ден с адресите на потребителите, пътни листа, фактури за гориво, ордер на получените от човека суми и приложени към тях фискални бонове за закупените стоки, отчети за обратна връзка. В документа е описана и работата на оператора, как да събира и борави с информацията от потребителите - попълване на таблица, изготвяне на картони на всеки потребител. Работата с отчетните документи и обратната връзка подадени от обслужващият персонал, събиране и окомплектоване на подадените и от обслужващият персонал документи. В методиката също ще бъде описана и работата на административният персонал назначен към проекта, неговата координация, правилата за работа на различните звена, задълженията, отчетните документи, които ще бъдат подавани еземесечно, както и тези при приключване на годината. Колкото са по-ясни правилата на работа в един екип и по-прозрачни, толкова по-лесно се работи и има по-малко проблеми., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор на потребители и персонал за предоставяне на услугата по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 3 в район "Овча купел" : Потребителите на услугата "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 3 в район "Овча купел" са подбирани към момента със съдествие на Дирекция "Социално подпомагане", Директорите на детски градини и училища в района, кмета на с. Мало Бучино и др. В момента се изготвят рекламни материали, който ще бъдат разпространявани в големи търговски вериги и аптеки в района, както и през интернет платформите и социалните сайтове. Потребителите са няколко основни таргет групи, хора над 65г възраст и хора с увреждания, на които излизанията са им трудни и са в рисковите групи от заразяване. Самотни родители, които също са в невъзможност да обслужват нуждите на семействата си. И тези които се завръщат от чужбина, или които са били контактни с доказано болни и са поставени под карантина от 14 дни, също нямат как да си набавят нужните им неща. Лицата, които ще се наемат като персонал, също трябва да отговаря на определени условия описани в методика към проекта и длъжностната характеристика, която е неразделна част от трудовият договор. Документа съдържа задълженията, правата на лицата които работят по проекта, както и документацията която е създадена допълнително, включително декларацията за подбор на потребители, ордера за взетите от потребителя суми, към който ще бъдат прикачени фискалните бонове от покупките, отчетни документи, пътни листа, фактури за гориво и др. Изготвената методика е в друг документ и ще се ползва за работата по проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Създаване на колцентър: Избрано е помещение, в което ще се помещава колцентъра на проекта. То се намира в кв. Горна баня на ул. "Урал" № 4 в сградата на районната администрация. То ще бъде оборудвано с бюро, картотека, офис стол, телефон, чрез който ще се свързват потребителите. Ще бъде назначен човек, който да вдига телефона и да събира информацията, която ще записва в база данни и съхранява в картотеката. Също ще има и конферентна маса и 8-10 посетителски стола, където хората, които работят на терен да могат да се съберат на оперативка, да обменят опит и да се координират. Ще има и гардероб в който да се съхраняват предпазните дрехи и материали и дезинфекционни материали. Ще бъде монтиран и климатик., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обслужване на потребителите : Потребителите по проекта "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 3 в район "Овча купел" са: 1. Над 65г и лица с увреждания са хора които трудно излизат и които според Световната Здравна Организация са в най-критичната целева група от заразяване и летателен край от COVID-19, тъй като са обикновено и с най-много придружаващи болести. За това за тях е много важно да не излизат навън. Съответно те няма как да си напазаруват храна, или да си купят лекарства, да си платят сметките и прочие. 2. Карантинирани, са тези потребители на услугата, които са се завърнали от чужбина, от страни в които е открит вируса и за това се подлагат на карантина от 14 дни, за да се види дали ще покажат някакви симптоми и съответно да се прецени дали са заразени, или не. Тук влизат също и тези които са били в контакт с доказано заразни, или болни.На тези хора им е забранено да излизат и съответно, ако няма доброволци, или близки, които да им помагат, няма как да обслужват нуждите си. 3. Самотни родители са хора, които сами отглеждат децата си и няма на кого да ги поверят. За това те също са в невъзможност да обслужват нуждите си, и влизат в рисковите групи от заразяване. Още повече при едно евентуално боледуване организацията за отглеждане на децата става невъзможна и има риск за разделянето им от родителя, което може да доведе до психически травми с години. За това дистанционното обслужване на основните потребителски нужди на изброените по-горе потребители е едно от най-важните организации, които от района ще направим като превенция от заразяването. Досегът на тези рискови групи с външният свят, ако протича основно през нашите представители, работещи на терен, които са с предпазни средства и дезинфектанти, е максималното което на този етап можем да направим. И което се препоръчва и от нашият ЩАБ и от Световната Здравна Организация., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 126 706.46

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 3 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Valentin, Contracted Amount*: 1 450.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Martina, Contracted Amount*: 1 450.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Boika, Contracted Amount*: 1 450.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 133.00 , Reached amount: 146.00
Indicator 4 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 133.00 , Reached amount: 146.00

Financial Information

Total Project cost 132 317.41 BGN
Grant 132 317.41 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 132 316.46 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN