Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.069-0002-C02
Project Name For better health and increased employability of the employees in "Individual practice for primary medical care Mediana" LTD
Beneficiary 204433830 "Individual practice for primary medical care Mediana" Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.01.2020
Start Date 01.02.2020
End Date 01.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Павликени

Description

Brief description
"Индивидуална практика за първична медицинска помощ Медиана" ЕООД оказва първична извънболнична медицинска помощ на територията на община Павликени. Практиката има регистрирани кабинети както следва: гр. Павликени, ул.”Цар Иван Асен Втори”15 (център на практиката), с. Недан, с. Бутово, с. Върбовка, с. Горна Липница, с.Долна Липница, с. Михалци, с. Мусина и с. Лесичери.  Фирмата е осигурила през годините дълготрайна заетост, чрез устойчиви, добре платени работни места и е инвестирала в повишаването на квалификацията на персонала. Темповете на икономически растеж показват устойчиво нарастване, вкл. и на работна ръка. В тази връзка  целенасочено се полагат грижи за персонала, чрез непрекъснати мерки за подобряване на условията на труд, безопасността при работа, корпоративната социална отговорност и осигуряване на оптимален работен микроклимат. Дружеството прави анализ на годишна база по отношение на условията на труд и има за цел да надгради съществуващите до момента работни условия, на база на утвърдена програма за минимизиране на риска. Настоящият проект се явява интегрална част от цялостния план за инвестиране в човешкия капитал и осигуряването на добра работна среда в "Индивидуална практика за първична медицинска помощ Медиана" ЕООД, чрез подмяна на съществуващи условия на труд. Проектната интервенция ще има пряк положителен кумулативен ефект както върху целевата група - наети лица в дружеството, вкл. лица над 54 год., така и върху фирмата - ще спомогне за решаване на идентифицираните проблеми на целевата група и ще отговори на конкретните нужди.
Activities
  • Activity: Осигуряване на транспорт до и от работното място на заетите лица.: Поради постоянните затруднения с намирането на квалифицирана работна ръка, ръководството на "Медиана" ЕООД от няколко години организира извозване със собствен транспорт на работници и служители от населени места в община Павликени. В настоящото проектно предложение е заложен организиран транспорт на работници за 12 месеца по детайлно разписана транспортна схема. Целевата група са заети лица по трудов договор в "Медиана" ЕООД, които при ежедневните си пътувания от и до работното си място нямат възможност да ползват обществен транспорт. Причината е, че часовете на тръгване и пристигане на обществения транспорт не съответстват на работното време във фирмата, а от селата няма ежедневен транспорт. ТРАНСПОРТНА СХЕМА: 1. Направление 1 Маршрут - гр. Павликени - с. Михалци - с. Лесичери - с. Горна Липница - с. Долна Липница - гр. Павликени. Общо километри - 65 км. Шофьор - служител на фирмата, който ще бъде назначен на втори трудов договор за изпълнението на длъжността "Шофьор" на 4 часов трудов договор. Ще изпълнява маршрута два пъти дневно - сутрин и вечер по 2 часа. Маршрут - гр. Павликени - с. Недан - с. Върбовка - с. Недан- гр. Павликени. Общо километри - 42 км. Шофьор - служител на фирмата, който ще бъде назначен на втори трудов договор за изпълнението на длъжността "Шофьор" на 2 часов трудов договор. Ще изпълнява маршрута два пъти дневно - сутрин и вечер по 1 час., Contracted Amount: 19 832.40 , Reported Amount: 13 370.48
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.: Като социално отговорна компания "Индивидуална практика за първична медицинска помощ Медиана" ЕООД винаги се е стремяла да осигурява максимално добри условия на труд за своите служители. За да може фирмата да продължи тази си политика се предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване за добри и безопасни условия на труд, които ще подобрят качеството на труд и ще минимизират риска от заболеваемост за служителите. Част от мерките за подобряване условията на труд във фирмата са подмяна на работните столове, клавиатурите, мониторите, осветлението и монтиране на климатични сплит системи. Седящата работна поза на служителите води до опасност от статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, до оток на краката, отпускане на мускулите, напрежение в мускулите на врата, раменете, гърба и кръста. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 17 броя ергономични работни столове за служителите на фирмата. Използваните към момента столове са амортизирани - с изхабени и прокъсани дамаски и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на гръбначните изкривявания. Закупуването на ергономични столове ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. Дългите периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, води до висока степен на дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите, се препоръчва предприемане на мерки, касаещи подобряване на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия - клавиатура. За подобряване на условията на труд в проекта е предвидено и закупуването на монитори, които ще се отличават преди всичко с ергономична конструкция. Те ще бъдат удобни при работа и размерът на монитора ще оказва благоприятно влияние върху работещия. При изборът на монитор, освен ергономичността, размера и разделителната способност, ще се следи също така и за предотвратяване бързото изморяване на очите. Следващата мярка е свързана с подобряване на микроклимата в работните помещения. Към момента в тях не са налични климатици, нито климатизационна/ вентилационна система. Поради тази причина осигуряването и поддържането на оптимална работна температура в тези помещения е изключително трудно и това води до недобри условия на труд за служителите ни. Проблемът се изостря особено през летните месеци. За да променим това и осигурим оптимален благоприятен микроклимат и максимално добри условя на труд за нашите служители ще закупим 7 броя климатични сплит системи. След монтиране на климатиците ще се осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимата в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда за немалка част от служителите на фирмата. Към момента осветеността на част от работните места не е добра. Това създава предпоставка за увреждане на зрението и намаляване на работоспособността на хората. С реализиране на проекта ще се закупят осветителни ЛЕД панели, които също ще повишат добрите и безопасни условия на труд в фирмата. , Contracted Amount: 19 568.90 , Reported Amount: 17 210.16
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло. : Целта на дейността е подобряване на професионалния и здравен статус на работниците и служителите и осигуряване на специално работно облекло в съответствие с изискванията на Наредба № 3/19.04.2001 г. и програмата за премахване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа. В нея след направен анализ на резултатите от оценка на риска за здравето и безопасността на персонала при работа, е приложена методика за подобряване работата на служителите, с различна степен на риск. В първата категория риска е приемлив и като препоръка е посочено необходимостта от работно облекло, което гарантира спазването на хигиенни норми. Във втората категория попада персонала, където риска не е голям, но е необходимо внимание при изпълнение на служебните им задължения, както и се изисква спазване на инструкции за безопасна работа, носене на специално работно облекло и ЛПС. По проекта ще бъдат закупени: - ЛПС за долни крайници, чехли – 10 чифта - ЛПС за долни крайници, панталон – 10 броя - ЛПС за тяло, медицинска туника – 10 броя -Характеристиките на СРО , предназначението им и начина на използване (постоянно, периодично, сезонно), както и броя работници по отделните работни места, са указани в Списъка на работните места, професиите и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, в зависимост от спецификата на работните места, възможните опасности и риска при работа. Чрез закупуване на специализирано работно облекло на медицинския и немедицински персонал ще се отговори на тази нужда, както и ще се намали риска за здравето и безопасността при работа на персонала в лечебното заведение., Contracted Amount: 1 167.00 , Reported Amount: 1 167.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INTEZA COM, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 063.00
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 498.96
  • Contractor: KOSTADINOV-KRASTEV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 570.40
  • Contractor: ET Argirova - Darinka Argirova, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: MEDMAG, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 668.04
  • Contractor: DOMKLIMA - ENERGY SAVING SOLUTIONS Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 686.00
  • Contractor: Office Yes Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 495.00
  • Contractor: TOTI OIL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 148.68
  • Contractor: TOVARNI PREVOZI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 783.83
  • Contractor: TRADENET VARNA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 427.93
  • Contractor: JAR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 395.76
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 14.00

Financial Information

Total Project cost 44 625.13 BGN
Grant 44 625.13 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 36 298.49 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN