Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0098-C02
Project Name Daily center for adults with disabilities - a chance for active involvement
Beneficiary 000261630 Municipality of Dupnitsa
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 27.04.2017
Start Date 27.04.2017
End Date 27.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към хора с увреждания и техните семейства. Проектът ще обхване представители на целевата група преки бенефициенти. 
По проекта ще се реализират следните дейности: 
Дейност 1 Управление на проекта по Компонент 2 
Дейност 2 Информация и комуникация по Компонент 2
Дейност 3 Създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания" по Компонент 2
Дейност 4 Функциониране на Дневен център за възрастни хора с увреждания по Компонент 2
В рамките на компонент 2 с проектното предложение се предвижда предоставянето на услуга, регламентирана в ППЗСП, а именно създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания". Разкриването на посочената социална услуга ще отговори на конкретните потребности на хората от целевата група, свързани с  недостиг на здравни услуги и рехабилитация;  социална изолация в общността; липса на дневна/почасова грижа; липса на подкрепа за семейството. 
Основните дейности в дневния център целят ограничаването на социалната изолация, в която се намират възрастните с увреждания. Процесът на социална интеграция е стъпаловиден и включва реализацията на разнообразни програми, съобразен с конкретните нужди на потребителите. Главният приоритет на обучителната и терапевтичната дейност е постигането на практическа и социална автономност на възрастните хора с увреждания. 
С изпълнението на проекта ще се надградят мерки, свързани с редица изпълнени проекти като Проект BG051PO001-5.1.04-0194-C0001 Разкриване на Звено за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж; Проект BG051PO001-5.2.12-0037-С0001 “ЦНСТ НАДЕЖДА”; Проект BG051PO001-1/4/5/6.0.01-0002-С0001 „Интегриран проект за осигуряване на трайна интеграция на маргинализираните общности в община Дупница”.
Activities
  • Activity: Управление на проекта по Компонент 2: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител - 1, координатор - 1, счетоводител - 1, технически сътрудник - 1, юрист - 1 с доказан експертен капацитет при изпълнение на социални проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: - последователност на изпълнение на проектните дейности; - проследяване на изпълнението на дейностите; - обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; - управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение; Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на Дневен център за възрастни хора с увреждания ; - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори; - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Подготовка на тръжни документации; - Провеждане на екипни срещи; - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени тръжни процедури, както следва: - Извършване на СМР - Доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания - Доставка на храна за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания - Предоставяне на услуги за провеждане на обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа., Contracted Amount: 34 300.50 , Reported Amount: 33 599.92
  • Activity: Информация и комуникация по Компонент 2: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта • Подготовка на 50 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за центъра за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Публикации в местната преса – 2 броя; • Телевизионен репортаж в местна телевизия – 1 бр.; • Периодично публикуване на страницата на Община Дупница на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати;, Contracted Amount: 3 480.00 , Reported Amount: 930.00
  • Activity: Създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания" по Компонент 2: Разработваният проект цели създаване на “Дневен център за възрастни хора с увреждания” на 4-ти етаж в сградата на бившата поликлиника на ул.”Солун”4, гр. Дупница. В общинската стратегия за развитие на социалните услуги, същият е заложен с капацитет 30 потребители, чиято цел е предоставяне на дневни и почасови грижи; медицинска и социална интеграция на хора с увреждания живеещи в семейна среда. Към настоящия момент Община Дупница няма изграден такъв център, а необходимостта е идентифицирана, на база информацията получена в резултат на няколко изпълнени и изпълняващи се проекта, съществуващите социални услуги на територията на общината и справка за броя на хората с увреждания. Реализирайки подобен проект бихме дали възможност на лица с увреждания да получат качествена услуга, а на техните семейства възможност за създаване на трудова заетост, което е и нашата цел и целта на настоящата процедура, която допълва и надгражда мерки, финансирани по ОПРЧР 2007-2013, свързани с улесняване достъпа до заетост на уязвими групи. Дейността по създаване на дневния център е във връзка с дейностите 1,2,3 от насоките за кандидатстване и с оглед на реализиране на интегриран и комплексен подход за активно приобщаване в обществения живот. Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи/ чрез създаване на Дневен център за възрастни хора с увреждания Създаване и функциониране на иновативни форми на социални услуги в общността, които допринасят за постигане целите на операцията и са насочени към: -предоставяне на почасови услуги за деца в риск; - предоставяне на почасови услуги за лица с увреждания, вкл. и деца с увреждания; -Интегрирани здравно – социални услуги. Дейността по създаване на дневния център включва: - Извършване на ремонт на част от 4-тия етаж в сградата на бивша поликлиника, находяща се на ул."Солун" 4, гр.Дупница; - Доставка на обзавеждане и оборудване, необходимо за създаването и функционирането на дневния център; - Извършване на подбор на екипа за работа в дневния център; - Документална подготовка за стартиране дейността на центъра - изработване на методология; - Извършване на подбор на потребителите на услугата. *Ремонт: За изпълнение на тази дейност се предвижда извършване на ремонт на част 4-тия етаж на сградата на бивша поликлиника, находяща се на ул."Солун" 4, който имот е публична общинска собственост. За изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат проведени тръжни процедури съгласно ЗОП и избрани изпълнители на дейността. Ще се представи Количествено - стойностна сметка, график за изпълнение на дейностите и срокове, за които при неизпълнени ще бъдат прилагани неустойки по сключени договори. Приемането на дейността ще бъде извършено чрез констативен протокол от Комисия назначена за целта от Кмета на Общината. Предвижда се следното разпределение на помещения: 1.Кабинет 2.Зала за хранене и занимания. 3.Кухненски бокс, с директна връзка към залата за хранене 5.Стая за отдих с легла 6.Медицински кабинет и работно място на психолога. 7. Пет стаи за отдих с легла Стойността на предвидения ремонт възлиза на 37 633,50 лв. *Доставка на обзавеждане и оборудване: Предвижда се доставка на обзавеждане и оборудване, необходимо за функциониране на дневния център съобразно спецификата на дейността. Предвидено е доставката и монтажа на оборудването и техниката, технически средства за работа на дневния център– бюра, маси, столове, шкафове, стелажи, компютърни конфигурации, медицинска кушетка, медицински шкаф, уреди за рехабилитация, легла и т.н., чиято стойност е в размер на 41 720 лв., Contracted Amount: 89 353.50 , Reported Amount: 83 913.46
  • Activity: Функциониране на Дневен център за възрастни хора с увреждания по Компонент 2: Целта на дейността е да се уреди реда, основните правила и минималните стандарти за функционирането на Центъра, дейностите, които ще се извършват в него, включително провеждането на супервизия за персонала, с оглед на качественото предоставяне на комплексни интегрирани услуги в общността; обучения, консултиране и презентиране на възможности за заетост Дейността включва: етап 1 - Дейности в центъра (-дневна грижа; - почасова грижа; - изхранване; - трудотерапия; - рехабилитация; - медицински консултации - и др.); етап 2 - Осигуряването на храна; етап 3 - Супервизия; етап 4 - Обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа. • Дейности в центъра: Ще се включат разнообразни по тип и насоченост услуги – социални, рехабилитационни, психологически, медицински, т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Мултидисциплинарният екип от специалисти ще работи съвместно с различните представители на целевите групи с оглед осигуряването на комплексност при предоставянето на отделните услуги. За изпълнение на тази дейност се предвиждат разходи в размер на 21 201лв., включващи: - режийни разходи (ток; вода; интернет и кабелна телевизия; гориво за използване на собствените на общината 2 бр. спец.микробуси за превоз на хора с увреждания; препарати; асансьор и др. ) - 13 месеца * 714.84 лв. среден разход на месец = 9293 лв. - консумативи: канцеларски материали - 558,00 лв. материали за трудотерапия, медицински шкаф, кинезитерапия - за 13 месеца по 550 лв/месец = 7 150 лв. работно облекло - 12 души * 250 лв = 3 000 лв. трудова медицина - 12 души * 40 лв. (първоначална такса) + 12 души * 10 лв. (годишна абонаментна такса) = 600 лв. закупуване на пожарогасители, изготвяне на противопожарно досие, замерване на контурфази - 600 лв., Contracted Amount: 249 201.00 , Reported Amount: 240 776.19

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Irina, Contracted Amount*: 2 705.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MALDI8 EOOD, Contracted Amount*: 21 720.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DI EM AI divelopment, Contracted Amount*: 510.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Yordanka, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: National Association of Legal Initiative for Open Government, Contracted Amount*: 6 166.66 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MODERN STRATEGIES AND KNOWLEDGE LTD, Contracted Amount*: 49 900.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SPOND EOOD, Contracted Amount*: 2 995.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NetKoc-Dupnitsa Ltd., Contracted Amount*: 17 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STIVISTAR LTD, Contracted Amount*: 37 633.45 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ADELAZ LTD, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ATERA LTD, Contracted Amount*: 1 770.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CEZ TRADE, Contracted Amount*: 6 500.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 501.00
Indicator 2 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 000.00 , Reached amount: 1 024.00

Financial Information

Total Project cost 376 335.00 BGN
Grant 376 335.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 356 578.41 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа в рамките на проект „Дневен център за възрастни хора с увреждания - шанс за активното включване“, Estimated Amount: 60 000.00
  • Differentiated position 1: „ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА УМЕНИЯ И ПОДКРЕПА ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА РАБОТА В РАМКИТЕ НА ПРОЕКТ „ДНЕВЕН ЦЕНТЪР ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ - ШАНС ЗА АКТИВНОТО ВКЛЮЧВАНЕ“
    Contractor: MODERN STRATEGIES AND KNOWLEDGE LTD
    Contract total funded value: 49 900.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и монтаж на медицинско и рехабилитационно оборудване в рамките на проект Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване., Estimated Amount: 3 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на нетна електрическа енергия, Estimated Amount: 1 063 432.34
  • Differentiated position 1: доставка на нетна активна електрическа енергия - ниско напрежение и избор на координатор на стандартна балансираща група за нуждите на Община Дупница
    Contractor: CEZ TRADE
    Contract total funded value: 6 500.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания , Estimated Amount: 20 833.33
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на обзавеждане на Дневен център за възрастни хора с уврежданияв рамките на проект BG05M9OP001-2.005- 0098 ”Дневен център за възрастни хора с увреждания – шанс за активно включване” ДПБФП № BG05M9OP001-2.005- 0098, финансиран по ОП “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.005 “АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ”
    Contractor: MALDI8 EOOD
    Contract total funded value: 21 720.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания
    Contractor: NetKoc-Dupnitsa Ltd.
    Contract total funded value: 17 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на работно облекло за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване., Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Спонд ЕООД
    Contractor: SPOND EOOD
    Contract total funded value: 2 995.20
Procedure 7 Subject to due process: Идентифициране на нужди и специфични потребности на представителите на целевата група, изготвяне на индивидуална социална оценка за нужди и специфични потребности на представителите на целевата група., Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Избор на изпълнител за осигуряване на информация и комуникация в рамките на проект Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване, по две обособени позиции. Обособена позиция 1: Изработване на брошури и плакати. Обособена позиция 2:Организиране на събития, публикации, репортаж, изработване на табела,рекламни материали., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Организиране на събития, публикации, репортаж, изработване на табела,рекламни материали.
    Contractor: DI EM AI divelopment
    Contract total funded value: 510.00
Procedure 9 Subject to due process: Избор на изпълнител за осигуряване на информация и комуникация в рамките на проект Дневен център за възрастни хора с увреждания-шанс за активно включване, по две обособени позиции. Обособена позиция 1: Изработване на брошури и плакати. Обособена позиция 2:Организиране на събития, публикации, репортаж, изработване на табела,рекламни материали., Estimated Amount: 3 480.00
  • Differentiated position 1: Организиране на събития, публикации,репортаж, изработване на табела,рекламни материали.
    Contractor: ATERA LTD
    Contract total funded value: 1 770.00
Procedure 10 Subject to due process: Извършване на СМР, Estimated Amount: 37 633.50
  • Differentiated position 1: "СТИВИСТАР"ЕООД
    Contractor: STIVISTAR LTD
    Contract total funded value: 37 633.45
Procedure 11 Subject to due process: Извършване на супервизия за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания, гр. Дупница, Estimated Amount: 6 166.66
  • Differentiated position 1: Извършване на супервизия за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания, гр. Дупница
    Contractor: National Association of Legal Initiative for Open Government
    Contract total funded value: 6 166.66
Procedure 12 Subject to due process: Юридическа подкрепа при изпълнение на дейности по проекта, в това число консултиране във връзка с процедурите, свързани с изпълнение на дейности по Проекта, подготовка на тръжни документи и договори с външни изпълнители., Estimated Amount: 2 705.00
  • Differentiated position 1: Ирина Красимирова Янакиева
    Contractor: Irina
    Contract total funded value: 2 705.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN