Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0141-C01
Project Name Support for safety - patronage care for elderly people and persons with disabilities in Yablanitsa municipality
Beneficiary 000291723 Yablanitsa municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 28.05.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 31.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ябланица

Description

Brief description
Проектното предложения на община Ябланица цели да осигури подкрепа на възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; хора с увреждания и техните семейства и възрастни в риск. Тези хора имат затруднения в придвижването и ограничени възможности за  снабдяване със стоки от първа необходимост, медикаменти и заплащане на битови сметки. 
Потребителите от посочената целева група поради здравословни причини, физически ограничения и при сегашната ситуация на пандемия от коронавирус не са в състояние без оказване на помощ и съдействие да се снабдяват с хранителни продукти, медикаменти и заплащане на битови сметки; самотно живеещи в отдалечени места, изпаднали в социална изолация.
Основната цел на проекта е подобряване качеството на живот и премахване на бариерите пред социалното включване на хора в риск, за които в период на криза съществува риск, както да не бъдат задоволени текущи потребности, така и да възникнат нови. 
Очакваните резултати от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне с ежедневието на уязвими възрастни с и без увреждане в община Ябланица. 
Основните дейности, планирани по проекта са: подбор на персонал за управление и предоставяне на услугата, предоставяне на подкрепа в домашна среда, закупване на необходимо продукти и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. 
За осигуряване на достъпа на потребителите до услугата, както и тяхната безопасност, ще бъдат предоставени възможности за транспорт до/от  дома на потребителите, както и предпазни средства за екипа на услугата. Очаква се броят да потребителите да бъде 29 човека в общината, идентифицирани от УО като допустими. Предвижда се обособяване на пространство за диспечерски център, където да се координират дейностите. Продължителността на проекта е 10 месеца,  услугите ще се предоставят почасово, в зависимост от потребностите на целевите групи. 
Activities
  • Activity: Подбор на персонал за предоставяне на услугата: Подборът на персонал цели осигуряване на необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата. Основната цел е гарантиране качественото предоставяне на услугата и постигане на проектните цели и резултати. Основните етапи от изпълнението на дейността ще включват: • Подготовка – събиране на заявки за работа по проекта • Подбор – преглед на заявките и избор на членовете на екипа • Договаряне – сключване на договори според планирания бюджет и уточняване на задълженията и отчетността Екипът да предоставяне на услугата ще се състои от 6 лица, един диспечер, четири помощници за директна подкрепа и един шофьор, осигуряващи подкрепа в 9 населени места, включително общинския център. Основните ангажименти на екипите за директна подкрепа са свързани със снабдяване със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. Основните изисквания за заемане на тези позиции са свързани с опит в работата с хора, комуникативност, мобилност, възможности за гъвкаво работно време.Предимство е участие в подобни проекти свързани с подкрепа на целевата група на настоящия проект., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на услуги и подкрепа в домашна среда: Дейността ще се осъществи през няколко основни етапа - - разпространение на информация сред населението за услугата, - регистриране на желаещите да получат подкрепа - осъществяване на подкрепата. В периода на разпространение на информация и регистриране ще се съберат заявки, като се определят допустимите 29 човека, както и локациите на тяхното местоживеене. За набиране на целевата група ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта на общината и местните кметства. Чрез местните кметове и кметски наместници ще се идентифицират най-нуждаещите се в населените места, както и ще се осъществят заявките на потребителите след техния избор. Водещ критерий при изборът ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място, включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва в Диспечерския център, обособен за целта на територията на сградата за община Ябланица. При реализиране на подкрепата членове на екипа на услугата ще работят в рамките на 10 месеца като средно ще отговарят за нуждите на определен брой потребители. Този брой ще зависи от конкретните потребности. При извършвани покупки на храни и медикаменти със средства на конкретния човек според нейните/неговите нуждите на потребителите в резултат на общото и/му планиране с помощника. Подкрепата за заплащане на битови сметки и осъществяване на спешни административни услуги ще се планира в началото на предоставянето на услугата. При възникването на специфични спешни нужди на конкретния потребител, помощниците ще информират проектния екип, който от своя страна ще търси съдействие от съответните органи и институции. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 47 201.61
  • Activity: Осигуряване на условия за безопасно предоставяне на услугите: Проектната дейност ще осигури защита на работещите на терен, както и възможност да отидат при потребителите. От дейността се очаква да обезпечи предпазване от заразяване на екипи и потребителите и да улесни достъпа. Осигуряването на транспортни средства ще повиши достъпа до услугата и безпрепятственото доставяне на необходимите продукти и медикаменти. Проектната дейност ще се осъществи при следните етапи: • Подготовка - закупуването на предпазни средства (маски, костюми, дезинфектанти и ръкавици) за екипа на услугата; • Реализиране - предоставяне за ползване от членовете на екипа на услугата и проекта; • Периодичен контрол на ползването на предпазните средства от членовете на екипа на услугата; , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 37.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 37.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 47 415.00 BGN
Grant 47 415.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 47 201.61 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN