Identification

UMIS Number BG06RDNP001-5.001-0039-C03
Project Name "Supply of specialized laboratory equipment for the needs of the National Diagnostic Research Veterinary Medical Institute Prof. Dr. G. Pavlov"
Beneficiary 176986785 National Diagnostic Research Veterinary Medical Institute "Prof. Dr. G. Pavlov" (NDNIVMI)
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 02.02.2022
Start Date 02.02.2022
End Date 02.02.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е по подмярка 5.1 „Подкрепа за инвестиции в превантивни мерки, насочени към ограничаване на последствията от вероятни природни бедствия, неблагоприятни климатични явления и катастрофични събития“ от мярка 5 на ПРСР.  В рамките на проекта за лабораториите на НДНИВМИ, занимаващи се с научноизследователска, научно-приложна, референтна, диагностична и експертна дейност в областта на здравеопазването на животните, безопасността на храните и фуражите ще бъде закупено специализирано лабораторно оборудване.  Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг. С реализирането на проекта ще се повиши капацитета на лабораториите,  пряко свързан с превенция и предотвратяване на епизоотии, както и борбата с тях, включително чрез намаляване на времето за реакция от страна на компетентните органи и надграждане на системите и действия пряко свързани с превенция и преодоляване на риска от възникване на заразни болести по селскостопанските животни. През последните години България е изправена пред редица особено опасни заразни болести като епизоотиите от син език (2014 г.), заразен нодуларен дерматит (2016 г.), инфлуенца по птиците (2016, 2017, 2018 и 2019 г.), чума по дребните преживни животни (2018 г.) и АЧС (2018 и 2019 г.) и за навременното диагностициране на заболяването и последващ надзор за ликвидиране на огнищата следва да се поддържа лабораторен капацитет, отговарящ на изискванията на ЕС. 
За успешното изпълнение на проекта Бенефициентът ще проведе процедури, съгласно изискванията на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите на проекта, и ще контролира стриктното изпълнение на заложените дейности. Реализирането на проекта ще допринесе за точно поставяне на диагнози и прилагане на мерки за превенция и контрол. Ще бъдат ограничени последствията от появата, разпространението и ерадикацията на инфекциозните заболявания по животните.
Activities
  • Activity: Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта.: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – НДНИВМИ ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители НДНИВМИ ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните поднормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени две процедури за: 1. Осигуряване на външна експертна помощ за организация и управление на проект „Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов““ 2. Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на НДНИВМИ за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на НДНИВМИ при необходимост ще се вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя НДНИВМИ. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното всички необходими документи за осъществяване на предварителна проверка и последващ контрол върху проведените обществени поръчки за изпълнение на дейностите, В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. НДНИВМИ сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване за нуждите на лабораториита в структурата на НДНИВМИ: НРЛ са задължени да участват периодично в междулабораторни сравнителни изпитвания за пригодност, които се организират от съответните европейски референтни лаборатории. Поради неработещи или остарели апарати се налага отказ от участтие в такива изпитвания или се получават незадоволителни резултати. Правилата на акредитация изискват лабораториите да анализират причините и да предоставят план за отстраняването им. Лабораториите не са в състояние да отстранят несъответствия от такъв тип с наличната апаратура. Съгласно действащите политики, всеки отказ от участие или всеки незадоволителен резултат при участие в междулабораторно сравнение се докладва в ЕК. Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг, тъй като през последните години България е изправена пред редица особено опасни заразни болести. В рамките на дейността ще бъде доставено ново оборудване. Всеки един апарат и оборудване ще има принос за превенцията и ограничаване на вероятните природни бедствия: Ще бъдат закупени - секвенатор - за секвениране на високо патогенните птичи инфлуенчни вируси, за секвениране на вирусите на треска от западен Нил, шап, шарка, син език, АЧС, респираторни и чревни вирусни инфекции. - Дълбоко замразяващи фризери - за съхраняване на бактериални и вирусни изолати - Фризери – за съхраняване серуми от акутно болни и преболедували от инфекциозни заболявания животни. - Aвтоклави - за обезвреждане на получените при изследванията органи и тъкани, за стерилизация на посъда и хранителни среди за ежедневната работа в лабораториите. - Ламинарни боксове – за стерилна бактериологична и вирусологична работа - Термоциклер за класически PCR -за извършване молекулярно биологични изследвания на постъпили в лабораториите на НДНИВМИ проби от болни и съмнителни за заболявания животни. - Термоциклер за PCR в реално време. - Спектрофотометър за измерване на ДНК, РНК, протеини. - Азотен генератор за производство на малък обем азот необходим за протекция на клетъчните култури използвани за вирусологична работа и съхранение на щамове. - Хладилен термостат – за култивиране на микроорганизми предизвикващи инфекции.; - Термостат – за култивиране на микроорганизми и вируси предизвикващи инфекции - Инвертен имунофлуоресцентен микроскоп за доказване на антиген на различни видове вируси и бактерии - Мини центрофуга - за пробоподготовка на пробите за молекулярно биологични изследвания - Апарат за хоризонтална електрофореза за идентифициране на резултатите от провеждане на молекулярните изследвания - Фотодокументационна система - за разчитане на данните от гел електрофорезата за идентифициране и интерпретиране на данните от провеждане на молекулярно биологичните изследвания. - Микроскоп със система за фотодокументиране - за провеждане на микроскопски наблюдения на натривки, клетъчни култури, хистопрепарати и др. - Мини стомахер за първоначално хомогенизиране на тъкани - Оборудване за предварително лизиране на клетки за бактериални изследвания - Система за инкубация и отчитане на минимални инхибиращи концентрации-за бърза детекция и идентификация на бактериални щамове изолирани от ензоотии при домашни животни. - Автоматичен брояч на колонии - Стереомикроскоп за наблюдение на бактерии и др. причинители – паразитни и др. - Установка за дестилирана дейонизирана вода- за получаване на вода за провеждане на молекулярно биологичните изследваня - Стъклен бидестилатор за получаване на бидестилирана вода необходима за хранителни среди. - UPS устройства за уникална апаратура за недопускане на изгаряне на скъпо струващите апарати - Пипетори - за лабораторни накапвания и разреждания - Ледогенератор за лед на люспи - за съхрарнение на реактивите - Центрофуга за епруветки епендорф - LC/MS/MS хроматограф служи за едновременно определяне на голям брой микотоксини при хранене и гледане на домашни животни., Contracted Amount: 3 766 471.37 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Юрист и 3. Технически сътрудник. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. Получателят представя на ДФЗ списък на планираните обществени поръчки в ИСУН по образец, утвърден от изпълнителния директор, в срок до 15 работни дни от датата на сключване на договора. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с НДНИВМИ, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документация за провеждане на обществена поръчка за избор на доставчик за специализирано лабораторно оборудване. Обществената поръчка, ще бъде проведена в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на обществената поръчка, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Техническият сътрудник ще подготвят исканията за авансово, междинно и окончателно плащание. При подготовката на авансово, междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на НДНИВМИ за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Ръководителят на проекта, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на НДНИВМИ при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. С цел осигуряване на публичност и прозрачност по проекта в рамките на дейността, Бенефициентът ще постави на видно за обществеността място временен билборд с размери не по-малко от 3 м височина и 4 м широчина, съдържащ информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР. Билбордът ще бъде поставен от датата на сключване на АДПБФП до изтичане на срока за мониторинг. НДНИВМИ ще включват на професионалната си електронна страница, кратко описание на подпомаганата дейност, както и целите и резултатите от дейностите по проекта, като се подчертава финансовото подпомагане от Европейския съюз., Contracted Amount: 64 800.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ADORIA CONSULT LTD, Contracted Amount*: 64 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ELTA 90M Ltd., Contracted Amount*: 706 800.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 3 866 671.38 BGN
Grant 3 093 337.03 BGN
Self amount 773 334.35 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов, Estimated Amount: 3 138 726.15
  • Differentiated position 1: обособена позиция № 1 - „Доставка на настолен секвенатор, вкл. едноканален фрагментен анализатор модел, микро-центрофуга и универсална центрофуга“, която включва доставка на: 1бр. Настолен секвенатор от следващо поколение базиран на принципа на секвениране чрез синтеза, вкл. едноканален фрагментен анализатор модел, микро-центрофуга и универсална центрофуга и 1 бр. Окомплектовка за настолен секвенатор;
    Contractor: ELTA 90M Ltd.
    Contract total funded value: 706 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на външна експертна помощ за организация и управление на проект „Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов““, Estimated Amount: 54 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на външна експертна помощ за организация и управление на проект: "Осигуряване на външна експертна помощ за организация и управление на проект: "Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Национален Диагностичен Научноизследователски Ветеринаромедицински Институт "Проф. Д-р Г. Павлов"
    Contractor: ADORIA CONSULT LTD
    Contract total funded value: 64 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN