Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0094-C01
Project Name Support for entrepreneurship
Beneficiary 175981664 Association Union for Bulgaria
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.05.2018
Start Date 02.05.2018
End Date 02.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42)

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение се изпълнява в партньорство между "Съюз за България" - сдружение с нестопанска цел и център за предприемачество и "КТ Подкрепа" - социален партньор - една от двете национално представителни организации на работниците и служителите, в съответствие с решение на МС. Партньорството цели да допринесе за постигане целите на процедурата - да подкрепи предприемаческата дейност в България като осигури специализирани обучения и консултации на представителите на целевата група. В целевата група по проекта (общо 100 човека) са включени безработни и неактивни участници, представляващи 70% от общия брой представители на целевата група, вкл. и безработни младежи на възраст до 29 г. За място на изпълнение на проекта е избран Южен централен район. Предвидени са дейности за изпълнение във всички области от избрания район: област Пазарджик, област Пловдив, област Смолян, област Хасково, област Кърджали. Избраните дейности са насочени към постигане на целите на проектното предложение и на процедурата. Предвидени са и мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност.
Activities
  • Activity: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: За да се възобнови икономическият растеж и да се осигурят по-високи равнища на заетост, Европа има нужда от повече предприемачи. Предприемачеството е мощен стимул за икономически растеж и създаване на заетост - благодарение на него се създават нови предприятия и работни места, разработват се нови пазари и се развиват нови умения и способности. В същото време, като цяло, потенциалните предприемачи в Европа попадат в трудна среда: образованието не предлага подходяща основа за предприемаческа кариера на фона на затруднен достъп до кредитиране и пазари, трудности при прехвърлянето на собствеността върху предприятията, страх от осъдително отношение и санкции в случай на неуспех и тромави административни процедури. Но не само средата за развитие на дейността им е по-трудна - широко разпространената култура не благоприятства в достатъчна степен признание и отплата за предприемаческата инициатива и не популяризира като пример за подражание успелите предприемачи, които създават работни места и доходи. За да стане предприемачеството движеща сила за икономически растеж, в Европа е необходима цялостна и трайна културна промяна. За съжаление въпреки факта, че предприемачите създават работни места и дават тласък на икономиката, техните успехи не се представят в медиите като пример за подражание. Ето защо важен елемент за промяната на предприемаческата култура е промяната в отношението към предприемачите посредством практическа и положителна информация относно постиженията на предприемачите, тяхното значение за обществото и възможностите за кариерно развитие чрез създаване на нови предприятия или придобиване на предприятия. За постигането на тази цел тяхната популярност като пример за подражание трябва да бъде увеличена, като се вземе под внимание разнообразието на предприемачески профили и пътища към успеха. Непривлекателният образ на предприемаческата кариера може да бъде променен чрез ясна и конкретна информация относно предприемачеството. Подходяща и по-широка обществена дискусия е от съществено значение за решителните промени в предприемачеството. Публичните и частните институции следва да бъдат насърчавани да подчертават икономическото и социалното значение на предприемачеството не само като достоен път на кариерно развитие, но и като въпрос от изключителен национален, европейски и международен интерес (източник: Съобщение на Комисията до Европейския парламент, Съвета, Европейския икономически и социален комитет и Комитета на регионите). Във връзка с горните констатации, предвижданите дейности за информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, ще акцентират върху изключителната значимост на предприемачеството за личностното развитие и за развитието на икономиката в страната като цяло, ще се опитат да допринесат към цялостната и трайна културна промяна, да мотивират повече млади хора да бъдат предприемачи и примери за подражание. Разбира се, цел на дейностите ще бъде и предоставянето на информация на заинтересованите страни относно проекта, неговите цели и възможността желаещите да се включат в изпълнението на проектните дейности. Именно от участниците в информационните срещи ще бъдат избрани и голяма част от представителите на целевата група, които ще се включат в обученията и консултациите. Не се изключва и възможността да се привличат лица и от бюрата по труда. Предвижда се организиране и провеждане на минимум 10 събития, по 2 във всяка област от Южен централен район, предвидени за изпълнение по проекта. Като форма на провеждане са избрани груповите срещи, където би могло да се осигури по-широка обществена дискусия., Contracted Amount: 27 867.20 , Reported Amount: 22 555.13
  • Activity: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Програмата за обучение ще включва следните модули: „Вие като предприемач“ ще бъде насочен към разясняване на понятието предприемачество, като по време на обучението ще се обърне внимание на следните основни теми: Основни характеристики на предприемачеството; Мотивация за предприемачество; Предприемачество и бизнес среда, социална мобилност и корпоративна култура, Предприемачески процес, Предприемачески анализ, Предприемачески стратегии, Предприемачески план. Предвижда се теоретичната подготовка да бъде в продължение на 2,5 ч, която да бъде последвана от дискусионна част с цел активно включване на обучаемите и мотивиране и насърчаване на предприемаческия им дух (2,5 ч). „Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план“ ще обхване процеса от генерирането на бизнес идеята, анализ на външната среда, анализ на необходимите ресурси, оценка на възможностите, основни принципи на създаване на бизнес план, изграждане на маркетингова стратегия, оценка на риска. Обща продължителност на модула е 5 ч, от които 2,5 ч теоретична подготовка и 2,5 ч практически задачи. „Форми на търговска дейност“ е насочен към обогатяване на финансово-правната култура, който обхваща следните теми: Малък и среден бизнес като двигател на икономиката, Институализация на предприемаческата дейност, изясняване на юридическите форми на търговска дейност. Обща продължителност на модула е 5 ч, от които 2,5 ч теоретична подготовка и 2,5 ч решаване на казуси и дискусия. „Персонал, правни отговорности и застраховка“ е от ключово значение за новите предприемачи и е насочена към овладяване на знания в областта на: Мениджмънт на персонала, Длъжности и роли на персонала в предприятието, Планиране и подбор на персонал, Персонал-стимулиране и заплащане на труда, видове трудови правоотношения, Развитие и обучение на персонала, Добри и безопасни условия на труд, Осигуряване, застраховане, риск и рискови полици. Предвидено е лекционната/теоретична част да бъде с продълж. 2,5 ч, последвана от 2,5 ч решаване на казуси. „Финансово планиране“ ще обхване следните финансово-счетоводни направления: Годишен финансов отчет и неговите елементи, Баланс, Отчет за приходите и разходите, ключови финансови коефициенти, инвестиционни разходи, нетна настояща стойност на инвестициите, Възвръщаемост, Прогнозни приходи и разходи. Теоретичната част ще обхваща 2,5 ч, а в практическата част обучаемите ще имат възможност да решават практически задачи с цел затвърждаване на познанията по съответната материя – продължителност 2,5 ч. „Парични потоци и управление“ ще бъде насочен към придобиване на теоретични и практически знания и умения в следните области: Същност на паричния поток, Ключови разлики между парични потоци и отчет за приходи и разходи, планиране на паричния поток. Темите ще бъдат разгледани в рамките на 2 лекторски ч. Като част от модула се планира участието на всеки един от обучаемите във финансовата настолна игра на известния финансист Робърт Кийосаки – „Ca$hFllow”. Интерактивната игра „Парични потоци“ цели развитието на бизнес мислене и поведение в новите предприемачи. Играта е с продължителност 3 ч и основните умения, които се придобиват по време на нея са: предприемачите да контролират приходите и разходите си, знание кои покупки ги правят бедни и кои – богати, да генерират финансови приходи, да придобият финансова независимост, да изградят успешни инвестиционни стратегии, да инвестират и умножават парите си, да правят финансови грешки при мин. разходи, да изградят нови навици по отношение на парите, да разчитат на себе си в реалната игра на парите, да действат бързо, когато се налага. Играта е с практическа насоченост и съгласно последни изследвания в областта е един от най-добрите начини за развитие на предприемачески нюх. През последните год. широко се разпространи иновативната тенденция за учене чрез игра, като редица психолози потвърдиха положителното въздействие на този подход върху способността на обучаемите за разбиране на материята. ... Продължава в "Начин на изпълнение"., Contracted Amount: 148 493.07 , Reported Amount: 153 979.71
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: По време на изпълнението на дейността на лицата от целевата група ще бъдат предоставени: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните им желания и умения; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Гореизброените дейности ще бъдат провеждани в група, като ще се дава възможност и за индивидуални консултации, спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице. Индивидуалните и/или груповите консултации няма да надхвърлят 40 часа за всяко едно лице и ще се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата след приключване на обучението (когато е приложимо). Предвидените услуги по Дейност 3 ще се стремят да осигурят подкрепа през решаващите етапи в жизнения цикъл и разрастването на новостартиращите предприятия. Те често нямат достъп до подходящи екосистеми, благоприятстващи техния растеж, което е съществен проблем за всеки нов предприемач. Осигуряването на услуги за подкрепа, основани на добро познаване на пазара от съществуващи "играчи", може значително да повиши успеваемостта на новите предприятия. Последните имат нужда от специализиран експертен опит, съобразен с индивидуалните им потребности - във връзка с това експертите, осигуряваща менторство и подкрепа, ще се съобразяват с индивидуалните планове за подкрепа на избраните лица и ще ги актуализират, при необходимост. За предприемачите е особено трудно да намерят финансови средства в първоначалните етапи от дейността им. Всеки индивидуален план задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност)., Contracted Amount: 81 955.73 , Reported Amount: 76 304.97

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Confederation of Labour (KT) PODKREPA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Alsoko Advertising LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 992.00
  • Contractor: ID Print LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 999.85
  • Contractor: Dilyan, Contracted Amount*: 1 120.00 , Reported Amount**: 1 120.00
  • Contractor: Hit Holiday Ltd, Contracted Amount*: 84 500.00 , Reported Amount**: 84 500.00
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 2 465.00 , Reported Amount**: 2 465.00
  • Contractor: Multy Level Consulting LTD, Contracted Amount*: 15 000.00 , Reported Amount**: 25 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 27.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 75.00
Indicator 3 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 8.00

Financial Information

Total Project cost 284 147.60 BGN
Grant 284 147.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 275 164.22 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 845.00 0.00 845.00 ХИТ ХОЛИДЕЙ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 062.50 0.00 1 062.50 ХИТ ХОЛИДЕЙ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 2 317.50 0.00 2 317.50 ХИТ ХОЛИДЕЙ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Логистични услуги и осигуряване на зали/работни помещения, Estimated Amount: 85 300.00
  • Differentiated position 1: Логистични услуги и осигуряване на зали/работни помещения
    Contractor: Hit Holiday Ltd
    Contract total funded value: 84 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN