Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1296-C01
Project Name Labor conditions - investment in the Future
Beneficiary 117617562 Motor Service
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.05.2017
Start Date 01.06.2017
End Date 01.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Мотор-сервиз ООД е създадено през 2004 година и основно се занимава с диагностика, ремонт, техническо обслужване и поддръжка на автомобили; както и с търговия на дребно с части и принадлежности за автомобили. 
В изпълнение на дългосрочната на визия за развитие на Мотор-сервиз ООД, настоящият проект ще подпомогне предприятието да оптимизира работните си процеси по начин, който ще повиши производителността на труда при спазване на съвременните изисквания за безопасни и здравословни условия на труд; ще го направи конкурентно на регионалния пазар и ще създаде устойчиви работни места. Проектното предложение предвижда въвеждане на актуална и ефективна система за управление на работната сила и качествено подобряване на работните условия чрез общи и индивидуални мерки.
Activities
  • Activity: Въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Разработване, апробиране и внедряване в дейността на предприятието на система за развитието на човешките ресурси в Мотор-сервиз ООД, включваща: - оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на различни форми на заетост, като гъвкаво работно време, ротация на работното място и други подходящи; и други практики за по-лесно осъвместяване на личния, семейния и професионалния живот; -въвеждане на практики за удължаването на професионалния живот на по-възрастните работници (над 54 годишна възраст); - въвеждане на нови (иновативни за предприятието) модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане; -подобряване на мерките (и/или въвеждане на нови такива) за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на професионалното развитие, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - оптимизация на координацията в работата между различните длъжности в предприятието. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси с цел преодоляване на големите проблеми на бранша и в частност на нашето предприятие: 1. Непривлекателност на професионалното поприще, поради некомфортните условия на труд, 2. Недостатъчна мотивация у търсещите работа за развитие в нашия бранш, 3. Голямото текучество, породено от вътрешна и външна емиграция, 4. Тенденции на увеличаване броя на по-възрастните работници и на работници с увреждания. Разрешаването на тези проблеми обуславят потребността от иновативни организационни промени от различно естество., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита: Предвидените средства за колективна защита са насочени към преодоляване на следните идентифицирани рискове: Защита от неблагоприятен климат: посредством понижаване нивото на тавана; както и поставяне на нови осветителни тела. Идентифицирането на опасностите в работния процес и работната среда показва необходимост от предприемане на мерки по отношение на следните фактори: микроклимат и осветление в ремонтното хале. Оценката на риска дава конкретни препоръки в тази насока - проектиране на нова осветителна инсталация. Предвиждаме действия в две посоки: намаляване на общия обем на помещението чрез поставяне на окачен таван и нещо повече - окаченият таван ще позволи поставянето на осветителни тела на по-подходяща височина с оглед осигуряване на адекватна светлина при работа. , Contracted Amount: 13 350.00 , Reported Amount: 13 272.00
  • Activity: Лични предпазни средства и специално работно облекло: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места/длъжностите, за които съществуват рискове за безопасността и здравето на хората, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита. Изготвен е списък на личните предпазни средства и специално работно облекло по работни места/ длъжности. Целта на тази дейност е в отговор на необходимостта от подмяна на ЛПС и работните облекла на работниците чрез закупуване на нови - по- модерни видове. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие (механични, транспортни, пренасяне на тежести, вредни вещества, прах, физическо натоварване, работна поза, различните фактори на средата - шум, вибрации, осветление, микроклимат, относителна влажност, скорост на въздуха, електромагнитни полета) е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт на работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Изборът на ЛПС се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с рискове дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието. , Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 8 915.02
  • Activity: Обучение на работниците: Предвиденото обучение има за цел придобиването на по-специални знания и практически умения относно специфичен риск за здравето, свързан с професионалното напрежение - стрес и методите и средствата за неговото ограничаване и предотвратяване. Стресът и по-конкретно професионалният стрес възниква от взаимодействията на хората с техните професии. Негативните източници на професионален стрес в нашия бранш са свързани с организационните характеристики на работната среда - общуване с (конфликтни) клиенти, спешност на поръчките, условията на труд. Една от най-честите последици от натрупването на стрес се разглежда като "професионално прегаряне". Професионалното прегаряне е състояние на изтощение, което се разглежда като емоционално-когнитивен комплекс от симптоми и поведение, натрупано вследствие на продължителен професионален стрес. Последиците на стреса се изразяват в: цинична нагласа към професионалната среда и междуличностните взаимоотношения в нея; хронична неудовлетвореност по отношение на извършваната работа и загуба на професионална мотивация и стрес. Стресът е една от ясно очертаните причини за напускане на работниците и преориентиране към други професионални направления. Стресът е изрично очертан като потенциална опасност и в проведената в Мотор-сервиз ООД оценка на риска. В обучението ще бъдат включени всички заети в предприятието лица с този риск за здравето. Така предвиденото обучение не се припокрива нито от въвеждащия инструктаж, нито от задължителния извънреден инструктаж., Contracted Amount: 7 450.00 , Reported Amount: 7 450.00
  • Activity: Социални придобивки за работещите : Основните цели на дейността са: 1. създаване на условия за повишаване на социалния статус на работещите във фирмата чрез обособяване на пространство за активен отдих и рекреация; 2. насърчаване на съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на работещите; 3. стимулиране устойчивата заетост на персонала и по-конкретно на по-възрастните работници и лицата с увреждания. Понастоящем липсва подобно функционално помещение. Липсата на подобно помещение създава трудности, свързани с адекватната комуникация и обмяната на информация между служителите в по-неформална обстановка и предотвратяване на напрежение/избягване на конфликтни ситуации. Обособяването на такъв тип социална придобивка ще удовлетвори желанието на служителите да се срещат и обсъждат различни теми и случки от работния процес, да се съветват, без да се поражда неудобство и затруднение за намиране на подходящо място (помещение) за подобен тип социално общуване помежду им. Санитарните помещения се нуждаят от текущ ремонт. Приятната и комфортна обстановка ще спомогнат за по-продължително оставане на работа на по-възрастни работници и такива с увреждания чрез даването на възможност за активен отдих когато не са на смяна или когато нямат клиент/ поръчки. Помещението за отдих ще насърчи и съчетаването на личния с професионалния живот чрез даване на възможност за контакти от личен характер на работното място. Не на последно място чрез социалните инвестиции ще се засили чувството за принадлежност към фирмата и мотивацията за работа у работещите. , Contracted Amount: 18 464.70 , Reported Amount: 18 458.68
  • Activity: Публичност: Изпълнителят ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламента за изпълнение № 821/2014 както и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020. При изпълнение на проекта, съфинансирането от ЕС ще бъде изрично указано, посредством: - емблемата на ЕС в съответствие с приетите техническите характеристики; - упоменаването на фонда, оказващ подкрепа - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014- 2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще бъде изпълнена от кандидата, като изработването на визуализиращите материали и публикации ще бъде възложено на външен изпълнител. , Contracted Amount: 1 551.47 , Reported Amount: 1 550.00
  • Activity: Организация и управление: Дейността ще осигури сформиран екип, който ще организира и ръководи изпълнението на проекта, неговия мониторинг и координация на дейностите. В рамките на дейността ще бъдат обособени следните поддейности: 1.1 Организационен мениджмънт. За цялостното изпълнение на проекта ще отговаря екипа, посредством следните поддейности: • провеждане на регулярни екипни срещи за разпределяне на текущите задачи и решаване на оперативни въпроси, всеки месец; • на първата екипна среща ще бъде разработена система за текущ контрол на изпълнението: регулярна вътрешна оценка за изпълнението на проекта, с регистриране степента на изпълнение на всяка от дейностите. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение”; • текущо обработване и поддържане на документацията; • непрекъсната комуникация с всички заинтересовани страни с оглед ефективно планиране, организиране и управление на дейностите; • отчитане, в съответствие с изискванията на програмата. 1.2 Избор на изпълнители в съответствие с глава 4 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ). Кандидатът не е възложител по смисъла на ЗОП и затова следва да определи своите изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ. Дейността ще се изпълнява при стриктно спазване на закона и неговите изменения и допълнения, нормативните актове по прилагането му, както и изискванията на Управляващия орган. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на действащото законодателство в Република България и гарантира, че проектът ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 1.3 Текущо и финално отчитане пред финансиращата институция. Методологията за реализацията на проекта е разработена въз основа на досегашния ни опит в изпълнението на подобни дейности и следване на принципите за добро управление. Основните принципи, които ще бъдат съблюдавани при изпълнение на проектните дейности са: o Ефективност – съобразяване на целите, дейностите и начините за осъществяване със спецификата и потребностите на целевата група; o Законност – спазване на националното и европейското законодателство; o Ефикасност и обоснованост на разходите – постигане на добро съотношение на разходи спрямо постигнати резултати; o Устойчивост - постигане на дългосрочно въздействие на постигнатите ефекти; o Екипност – постигане на добро взаимодействие измежду целевата група; o Трите хоризонтални принципа на ОП РЧР 2014-2020: Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие. o Обратна връзка – прилагане на механизми за текущо отчитане на мнението на целевата група., Contracted Amount: 7 757.35 , Reported Amount: 7 755.81

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Archteam Ltd., Contracted Amount*: 28 786.70 , Reported Amount**: 28 786.70
  • Contractor: Info Training Ltd., Contracted Amount*: 1 550.00 , Reported Amount**: 1 550.00
  • Contractor: BULTEX 99 Ltd., Contracted Amount*: 8 915.02 , Reported Amount**: 8 915.02
  • Contractor: Knowledge center Ltd., Contracted Amount*: 27 450.00 , Reported Amount**: 27 450.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 19.00
Indicator 2 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 77 573.52 BGN
Grant 77 573.52 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 77 330.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за въвеждане на система за развитие на човешките ресурси по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по Разработване, апробиране и внедряване в дейността на предприятието на система за развитието на човешките ресурси в Мотор-сервиз ООД по проект BG05M9OP001-1.008-1296-С01:„Условията на труд-инвестиция в бъдещето“
    Contractor: Knowledge center Ltd.
    Contract total funded value: 20 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Contractor: BULTEX 99 Ltd.
    Contract total funded value: 8 915.02
Procedure 3 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за обучение на работниците по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по провеждане на обучение за поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място съгласно ЗЗБУТ.
    Contractor: Knowledge center Ltd.
    Contract total funded value: 7 450.00
Procedure 4 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на публичност и визуализация по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Estimated Amount: 1 551.47
  • Differentiated position 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на публичност и визуализация по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Contractor: Info Training Ltd.
    Contract total funded value: 1 550.00
Procedure 5 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на средства за колективна защита (доставка на материали за изграждане на окачен таван и осветителни тела) по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Estimated Amount: 13 350.00
  • Differentiated position 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на средства за колективна защита (доставка на материали за изграждане на окачен таван и осветителни тела) по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Contractor: Archteam Ltd.
    Contract total funded value: 13 272.00
Procedure 6 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за социални придобивки за работещите (извършване на текущ ремонт на санитарни помещения и стая за отдих) по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Estimated Amount: 15 514.70
  • Differentiated position 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за социални придобивки за работещите (извършване на текущ ремонт на санитарни помещения и стая за отдих) по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.008-1296-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Contractor: Archteam Ltd.
    Contract total funded value: 15 514.70

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN