Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0037-C01
Project Name "Patronage care in the municipality of Sredets"
Beneficiary 000056878 OBSHTINA SREDETS
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.02.2021
Start Date 01.03.2021
End Date 08.02.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Средец

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4.: Дейността е в продължение на изпълняваните от общината договори по процедури Патронажна грижа/ПГ/- К2, К3 и К4. за възрастни хора и лица с увреждания. ПГ ще е с продължителност 12 месеца. Предоставянето на услугата патронажна грижа на нуждаещите се лица, Община Средец ще възложи на второстепенен разпоредител със собствени бюджетни средства - функция Социални дейности и здравеопазване. Настоящият проект има за цел да надгради модела за ПГ за възрастни хора по домовете като постигне по-голям ефект върху целевата група с услуги, които отговарят на съвременните изисквания и индивидуалните потребности на потребителите. ПГ се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Координатор - 1бр.; Медицинска сестра- 3 бр.; Рехабилитатор- 1бр.;Психолог- 1бр.;Домашни помощници - 3 бр.Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от целевата група да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Координаторът организира, координира изготвя график за работа на екипите, извършва мониторинг и носи отговорност за цялостната дейност на ПГ.Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите и ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Екипът ще премине специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходните компоненти. Предвиждаме 1 месец за подготвителни дейности. ПГ ще се предоставя на 48 лица. ПГ ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот; рехабилитационни услуги включващи - лечебна физкултура, лечебен масаж, раздвижване, пасивни и активни упражнения, лечения с положение в обособения кабинет в ЦСЗУ; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. ПГ ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи.Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите,както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 67 492.80
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности/ДДД/, вкл. мерки от т. 5 до т.8.: На територията на община Средец функционират следните социални услуги, ДДД с доставчик общината: Център за обществена подкрепа; Дом за стари хора; Дневен център за деца с увреждания; ЦНСТДБУ; ЦНСТДБУ 1; ЦНСТДБУ 2; ДПЛУИ с. Факия и Кризисен център за деца преживели насилие. Персоналът обслужващ ДДД наброява 87 лица. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в допълнително назначаване на 12 души помощен персонал във всички СУ ДДД, който ще извършва почистване и дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги. Разпределението по услуги ще бъде, както следва: Център за обществена подкрепа - 1 брой; Дом за стари хора - 3 броя; Дневен център за деца с увреждания - 1брой; ЦНСТДБУ- 1брой; ЦНСТДБУ 1- 1брой; ЦНСТДБУ 2- 1брой; ДПЛУИ с. Факия- 3 броя и Кризисен център за деца преживели насилие- 1брой. За услугите Дом за стари хора и ДПЛУИ с. Факия са предвидени по 3 броя помощен персонал, съобразно броя потребители и по-големия сграден фонд. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, който ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За услугите Дом за стари хора и Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост ще бъде закупена компютърна техника /по една компютърна конфигурация за всяк услуга/, с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 106 392.28

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 209.00 , Reached amount: 255.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 209.00 , Reached amount: 255.00
Indicator 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 99.00 , Reached amount: 111.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 99.00 , Reached amount: 111.00

Financial Information

Total Project cost 243 439.11 BGN
Grant 243 439.11 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 243 439.11 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN