Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.002-0078-C02
Project Name Enhancing the competitiveness of “STILI ROAD” Ltd, through investments in energy-efficient equipment.
Beneficiary 103188672 “STILI ROAD” LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 28.12.2017
Start Date 28.12.2017
End Date 13.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, с.Тополи

Description

Brief description
„СТИЛИ РОУД” ЕООД е фирма специализирана в  производство на различни видове асфалтове смеси и битумизиран трошен камък.
Процесът на устойчивото  и конкурентно  развитие на фирмата  е  немислим без инвестиции в нова оборудване необходимо за основния производствен процес  с висока енергийна ефективност и по – висок производствен капацитет.
Настоящото проектно предложение предвижда дейности за придобиване на инвестиции за повишаване на енергийната ефективност на основно за производствения процес оборудване и разширяване капацитета  на фирмата, чрез подмяна на съществуващо оборудване с ново с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление.
В рамките на проектното предложение са предвидени дейности за закупуване и внедряване в производствения процес на фирмата на следното ново високо- технологично оборудване:
1. Асфалтосмесител   – 1 бр.
2. Колесен челен товарач  –  2 бр.; 
За установяване на необходимите мерки и степента на подобрение на енергийна ефективност бе извършен енергиен одит в съответствие с изискванията на процедурата.
В резултат от реализирането на посочените инвестиции, необходими за постигане на идентифицираните мерки  за енергийна ефективност в доклада за енергийно  обследване  ще бъдат постигнати следните резултати по отношение дейността на фирмата:
- Реализирани енергийни спестявания в размер на  8786,56  MWh/г.;
- Спестени емисии CO2  -  2178 t/г.;
- Разширяване  капацитета на фирмата – мин.80%
Предвидените разходи по проекта са в размер на  4 247 109.00 лв
Activities
  • Activity: Придобиване на енергийно-ефективна машина А - Асфалтосмесител -1 бр.(мярка 1 от енергийния одит). Дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Асфалтосмесител - 1 брой.: Като част от дейността се предвижда закупуване и пускане в експлоатация на Асфалтосмесител - 1 бр. Инвестицията в обхвата на дейността се отнася до Мярка 1 от енергийния одит - Подмяна на стар асфалтосмесител с нов, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление. В резултат на извършения енергиен одит бе установено че ще се постигнат значителни ползи за компанията, ако настоящият Асфалтосмесител се подмени с такава от ново поколение. За подобряване на енергийната ефективност на производството одитът препоръчва инвестиция в нов Асфалтосмесител със следните технически и функционални характеристики: 1.Производителност – 160 т/ч 2. Инсталирана ел.мощност – 460 kW 3. Разход на природна газ - 225 - 1350 Nm3/h Използвания към настоящия етап асфалтосмесител тип TELTOMAT 5 от 1978 год. е със средна производителност 60 т/ч, средна инсталирана мощност 320 kW. Годишната използваемост на съществуващия асфалтосмесител е ниска ( 450 ч/г), поради честите спирания на работа за извършване на ремонтни дейности. При посочените показатели капацитета на фирмата е 24 300 т/г. С внедряване на Асфалтосместил с горепосочените технически характеристика ползите за фирмата ще са следните: • Енергийни ползи Повишаване енергийната ефективност на производствения процес, допринасяйки за енергийни спестявания от 6 015 333 kWh/г., основно в резултат на по-високата производителност ( 160 т/ч) и по-нисък специфичен разход (23.605 kWh/т).на единица произведена продукция на новото технологично оборудване в сравнение с настоящия етап ( 77.333 kWh/т). • Намаляване на парникови и вредни емисии в атмосферата. Спестени емисии СО2 в размер на 1437,78 т/г. в резултат на използваните енергоресурси, природен газ fi=202 g CO2/kWh и ел.енергия fi= 819 g CO2/kWh.. • Финансови ползи от не - енергийни спестявания Намаляване на годишните разходи за заплати, ремонт и консумативи в размер на 40000.00 лв./годишно. Стъпки за изпълнение на дейността 1. Подготвителен етап: Изпълнението на дейността стартира преди подаването на настоящото проектно предложение с изготвянето на енергиен одит съобразно изискванията на процедурата и приложения образец. Енергийният одит бе извършен от външен за фирмата изпълнител „Ренова Консулт“ ООД с номер на регистрация в публичния регистър по чл.60 от ЗЕЕ 00064/21.12.2015 г. 2. Етап на изпълнение 2. 1 Избор на изпълнител за доставка на оборудването ( от месец 5 до месец 13 ) Изборът на изпълнител ще се изпълни в съответствие с изискванията на ПМС №160 от 01.07.2016 г, чрез провеждане на процедура. 2.2 Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 14) 2.3.Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Предвижда се оборудването да бъде доставено в рамките на 8 месеца след подписване на договор. 2.4 Въвеждане в експлоатация ( месец 23 и 24). Разходите за дейността са посочени в Раздел I, т.2, подт.2.1 на бюджета по проекта., Contracted Amount: 3 466 519.00 , Reported Amount: 3 461 820.00
  • Activity: Придобиване на енергийно-ефективна машина Б - Колесен челен товарач - 2 бр.(мярка 2 от енергийния одит).Дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на 2 бр. - Колесен челен товарач : Като част от дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация 2 броя – Колесен челен товарач. Инвестицията се отнася към Мярка 2 от енергийния одит - Подмяна на стари челни товарачи с нови, с по-висока производителност и по-нисък разход на гориво. В резултат на извършения енергиен одит бе установено че ще се постигнат значителни ползи за компанията, ако използваните към настоящия етап челни товарачи се подменят с нови с по-висока производителност и по-нисък разход на гориво със следните минимални технически характеристики - Mощност-143 kW; - Среден разход на гориво – 17.3 л/ч; - Обем на кофата – 3.6 m3 С внедряване в производствения процес на фирмата на 2 бр. нови челни товарачи с горепосочените технически характеристика ползите за фирмата ще са следните: • Енергийни ползи Повишаване енергийната ефективност на производствения процес, допринасяйки за енергийни спестявания от 2 771 252 kWh/г., основно в резултат на по-високата производителност ( 590 т/ч, при 100 т/ч към настоящия етап) и по-нисък специфичен разход (0.339 kWh/т).на единица произведена продукция на новото технологично оборудване в сравнение с настоящия етап ( 2.597 kWh/т). • Намаляване на парникови и вредни емисии в атмосферата. Спестени емисии СО2 в размер на 739.92 т/г. в резултат на ниския разход на дизелово гориво. • Финансови ползи от не - енергийни спестявания Намаляване на годишните разходи за ремонт и консумативи в размер на 11 726.00 лв. Стъпки за изпълнение на дейността 1. Подготвителен етап: Изпълнението на дейността стартира преди подаването на настоящото проектно предложение с изготвянето на енергиен одит съобразно изискванията и приложения образец. Енергийният одит бе извършен от външен за фирмата изпълнител „Ренова Консулт“ ООД с номер на регистрация в публичния регистър по чл.60 от ЗЕЕ 00064/21.12.2015 г. 2. Етап на изпълнение 2.1 Избор на изпълнител за доставка на оборудването ( от месец 2 до месец 4 ) Изборът на изпълнител ще се изпълни в съответствие с изискванията на ПМС №160 от 01.07.2016 г, чрез провеждане на процедура. 2.2 Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 4) 2.3 Доставка и пускане в експлоатация на оборудването. Предвижда се оборудването да бъде доставено в рамките на 4 месеца след подписване на договор. 2.4 Въвеждане в експлоатация ( месец 7). Разходите за дейността са посочени в Раздел I, т.2, подт.2.3 на бюджета по проекта., Contracted Amount: 777 640.00 , Reported Amount: 777 600.00
  • Activity: Одит по проекта: Тъй като БФП по проекта надвишава 750 000 евро (2 123 554.50 лв), дейността е задължителна (в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза) Дейността ще бъде извършен от регистриран одитор, който проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки на изпълнение: 1. Избор на одитор (месец 23) 2. Сключване на договор с одитор ( месец 23) 3. Извършване на одит ( месец 23 и месец 24), Contracted Amount: 6 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информация и публичност: В рамките на тази дейността се планира осигуряване на няколко ключови компонента за гарантиране на визуализацията и публичността на проекта в съответствие с изискванията за УО съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“ и Общите условия на ДБФП. Още в първия месец на проекта ще бъдат създадени и ще се приложат съответните образци на документи с необходимите реквизити (header/footer), така че да се спази необходимият набор от мерки за информиране и публичност. Тези образци ще се използват за електронна комуникация по проекта, за публикуваните и вътрешните документи и т.н. Тъй като проектът предвижда закупуването на физически предмет и общото публично финансиране надвишава 500 хил. евро, ще се изготви и монтира временен информационен на входа на производствена база в с.Тополи, община Варна, Варненска област, където фирмата осъществява дейността си. Размерът на билборда ще бъде минимум 50 х 70 см. На билбордът ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, както и другите предвидени в „Единния наръчник“ реквизити. След приключването на проекта временният информационен билборд ще бъде заменен с постоянен такъв. Той ще съдържа същите реквизити, но без датите за начало и край на проекта. Също така, ще бъдат изготвени 15 броя информационни стикери, които ще бъдат поставени на подходящо място на повърхността на закупеното по проекта оборудване, които ще отговарят на изискванията, описани в „Единния наръчник“. Предвид че стойността на общото публичното финансиране по проекта надвишава 500 хил. евро, в съответствие с изискванията на „Единния наръчник" ,в началото и в края на проекта ще бъдат организирани пресконференции, които да запознаят обществеността с целите и резултатите на проекта. Те ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване. Предварителна информация ще бъде изпратена до УО и най-близкия офис от мрежата на 28 информационни центъра. На подходящо място ще бъде поставен информационен банер, който да информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС, чрез съответния фонд, съфинансирането от държавния бюджет. Етапи на изпълнение Дейността ще бъде изпълнена частично от бенефициента и частично чрез външно възлагане. 1.Изготвяне на вътрешните образци на документи - ще бъде извършено от екипа по проекта ( месец 1) 2.Подписване на договор за изпълнение на дейностите, свързани с изготвяне и монтиране на информационен билборд, постоянен билборд, информационен банер информационни стикери за оборудването, организиране и провеждане на 2 броя публични събития ( месец 1) 3. Доставка и монтиране на информационен билборд и информационен банер( месец 1) 4. Провеждане на пресконференция в началото на проекта ( месец 2) 5. Доставка и монтиране на постоянна табела (месец 15) 6. Доставка на информационни стикери ( месец 7) 7. Провеждане на пресконференция в края на проекта ( месец 24) Разходите за дейността са посочени в Раздел V, т.22, подт.22.1-22.5 на бюджета по проекта., Contracted Amount: 2 950.00 , Reported Amount: 2 890.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: WIRTGEN GROUP, Contracted Amount*: 1 730 910.00 , Reported Amount**: 3 461 820.00
  • Contractor: STROTECH ENGENEERING AD, Contracted Amount*: 388 800.00 , Reported Amount**: 777 600.00
  • Contractor: IMAGE REKLAMA LTD, Contracted Amount*: 1 445.00 , Reported Amount**: 2 890.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 2 178.00 , Reached amount: 2 178.00
Indicator 6 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 8 786.58 , Reached amount: 8 786.58

Financial Information

Total Project cost 4 247 109.00 BGN
Grant 2 123 554.50 BGN
Self amount 2 123 554.50 BGN
Total actual amounts paid 2 121 155.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на енергийно-ефективни машини - Колесен челен товарач, Estimated Amount: 777 640.00
  • Differentiated position 1: Доставка на енергийно-ефективна машини - Колесен челен товарач
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 388 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и първоначално изпитване на Асфалтосмесител, Estimated Amount: 3 466 519.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и първоначално изпитване на Асфалтосмесител
    Contractor: WIRTGEN GROUP
    Contract total funded value: 1 730 910.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на информационни материали и организиране на публични събития , Estimated Amount: 2 950.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на информационни материали и организиране на публични събития
    Contractor: IMAGE REKLAMA LTD
    Contract total funded value: 1 445.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN