Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0057-C01
Project Name Patronage Care in Samokov Municipality
Beneficiary 000776491 Samokov Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.03.2021
Start Date 19.03.2021
End Date 19.07.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Самоков

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Основната цел на настоящата дейност се състои в създаването на условия за оказване на индивидуализирана подкрепа за хора с увреждания и възрастни хора чрез предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда от екип от медицински (здравни), социални и други работници. Същността подкрепата се състои в обгрижването на възрастни хора и хора с увреждания, които не получават грижа в контекста на всекидневените предизивкателства пред лицата от целевите групи, които те срещат в резултат от здравните и социални дефицити, които изпитват. Здравно-социалните услуги в домашна среда ще се предоставят от: - 7 лица на длъжност "Домашен санитар", код по НКПД 53221001 и заетост 4ч./ден; - 8 лица на длъжност "Мед. сестра", код по НКПД 22216002 заетост 4 ч./ден; - 1 лице на длъжност "Рехабилитатор", код по НКПД 22645001, заетост 4 ч./ден; - 1 лице на длъжност "Психолог", код по НКПД 26346001, заетост 4ч./ден; - 1 лице на длъжност "Социален работник", супервизия, код по НКПД 26356003, заетост 4ч/ден; - 8 лица на длъжност "Работник, изпълняващ доставки по домовете", код по НКПД 52430003 и заетост 4 ч./ден.; - 1 лице на длъжност "Диспечер", код по НКПД 43232007 и заетост 6 ч./ден; - 1 лице на длъжност "Шофьор", код по НКПД 83222002 и заетост 8 ч./ден. В началото на дейността ще бъде проведен подготовителен етап, в който ще бъде проведена селекция на лицата, които ще предоставят услугите, а също така ще бъдат осигурени и необходимите за това ресурси. Всеки един от експертите ще бъде назначен в месец 3 от стартирането на проекта за период от 12 месеца. Лицата, които ще бъдат ангажирани за изпълнението на дейността ще обезпечат предлагането на здравно-социалните услуги в следните поддейности с техните граници и параметри, както следва: I. При предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: 1. Медицински сестри с основни задължения: - Промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите; - Полагане на медицински и здравни грижи и дейности, според потребностите на всяко от лицата; - Манипулации за лечение на здравословни проблеми; - Оказване на спешни и други дейности; - Извършване на допълнителни дейности в областта на здравната грижа. 2. Домашните санитари: - Поддържане на личната хигиена на потребителите (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене, подмяна на бельо); - Поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава; - Допълнителни дейности. 3. Рехабилитатор: - Профилактика и предотвратяване появата и развитието на увреждания и инвалидност; - Оказване на помощ при придвижване в дома и домашна рехабилитация. II. При предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. 1.Психолог и социален работник: - Провеждане на супервизия за преодоляване на трудности при проблемни ситуации; - Насърчаване на комуникацията и поддържането на социални контакти. III. При доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по процедурата), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по процедурата). 1. Работник, изпълняващ доставки по домовете: - закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост; - съдействие за закупуване на лекарства; - заплащане на битови сметки (със средства на потребителя); - Други допълнителни дейности. 2. Диспечер: - Координиране на екипи за доставка по домовете. IV. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. 1. Шофьор - Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. В резултат от изпълнението на дейността се очаква да бъдат постигнато: 1) Повишаване на здравния статус; 2) Задълбочаване на процесите на социална интеграция; 3) Ограничаване на риска от маргинализация. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 194 159.57
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Основната цел на дейността е да осигури надеждна защита на най-уязвимите към COVID-19 групи от населението в социалните услуги на територията на община Самоков (220 лица). Дейността ще премине през следните етапи на изпълнение. 1. Осигуряване на ЛПС на лицата в социалните услуги на територията на община Самоков. При изпълнението на този етап от дейността ще бъдат закупени и разпределени лични предпазни средства за персонала на социалните услуги на територията на oбщина Самоков, както и на потребителите на социалните услуги. В резултат на закупуването на всички ЛПС се очаква да се осигури защита в рамките на социалните услуги, които функционират в общината. В този смисъл предприетата мярка ще окаже позитивно влияние над опазването на живота и здравето на най-уязвимите към пандемията лица. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. Дейността предвижда мерки за регулярно почистване и дезинфекциране на социалните услуги от специално ангажирани за това хигиенисти и дезинфектатори. По този начин ще се ограничи възможността за навлизане на вируса SARS-CoV-2 в социалните услуги, действащи на територията на община Самоков и ще се редуцират рисковете от заразяване на най-уязвимите групи от населението. Очаква се предприетата мярка да ограничи заболяваемостта и в крайна сметка смъртността сред потребителите на социалните услуги ситуирани на територията на общината. За да се гарантира безопасността на средата ще се осигурят практики за системна дезинфекция и почистване на помещенията, в които потребителите живеят, а за целта ще бъдат ангажираните следни служители: - 14 лица "Хигиенист, чистач", код по НКДП 9112004 и заетост 8 ч. на ден; - 7 лица "Дезинфектатор, с код по НКДП 53291003 и заетост от 4 ч на ден. Служителите ще бъдат активно ангажирани в дейности по интензивно почистване и дезинфектиране на всички повърхности с акцент на гладките и плоските такива, които са най-рисковите за задържането и предаването на вируса SARS-CoV-2. Тяхното разпределение ще бъде извършено по време на подготвителния етап от изпълнението на дейността според потребностите на различни социални услуги, за да се гарантира максимална ефективност и ефикасност. 3. Регулярно тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Община Самоков предвижда и бюджет за тестване на на персонала и потребителите на социалните услуги с бързи антигенни тестове. Те ще се провеждат при установяване на необходимост от това, за да се удостовери в максимално кратки срокове дали лицата са позитивни и съответно да се предприемат действия по тяхното лечение. Това ще допринесе за бързото идентифициране на наличието на вируса SARS-CoV-2 в социалните услуги и установяването на мащабите на разпространение. Обезпечаването на тестването ще бъде в полза на предприемането на бързи мерки за ограничаване изолация на потребителите в социалните услуги, а също така и за предприемането на адекватно лечение и намаляване на заболяваемостта и смъртността в резултат на COVID-19. 4. Инсталиране на мобилни прегради за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. и физическо разделяне. В резултат на предприемането на тази мярка ще се извърши инсталиране на на мобилни прегради за разделяне/изолиране на потребителите в социалните услуги в места, където може да се наблюдава струпване на хора. Мярката има превантивен характер и ще допринесе за ограничаване на заразяването на повече хора в случай на регистрирани позитивни случай за SARS-CoV-2. За нейната реализация ще бъде осигурени всички необходими материални ресурси, а също така ще бъде назначено 1 лице "Общ работник, поддържане на сгради", с код по НКДП 93130003 и заетост от 4 ч на ден., който ще се погрижи за поетапното инсталиране и монтиране на всички компоненти Заетите лица, включени в проекта ще бъдат 74 лица, заети в социалните услуги и 22 лица, които се предвижда да бъдат наети., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 165 587.17

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 96.00 , Reached amount: 101.00
Indicator 2 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 351.00 , Reached amount: 369.00
Indicator 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 96.00 , Reached amount: 101.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 351.00 , Reached amount: 369.00

Financial Information

Total Project cost 503 645.43 BGN
Grant 503 645.43 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 503 645.43 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN