Организация и управление на проекта. Провеждане на процедури по ЗОП: Изпълнението на дейността цели качествено и ефективно организиране, координиране, изпълнение, контрол и отчитане на цялостната дейност на проекта за постигане на заложените цели.
Дейността включва подготовка и изпълнение на дейностите по проекта, съгласно план-графика, а именно: сформиране на екип за управление на проекта, подготовка на график за извършване на процедури по ЗОП, изготвяне на информационен материал с описание на обхвата на услугите, които ще се предоставят по проекта, както и условията и реда за тяхното предоставяне. Екипът за организация и управление на проекта ще провежда работни срещи, които се протоколират. Изготвя и процедура за вътрешен мониторинг. Екипът по проекта ще изработи документация и ще проведе тръжни процедури за избор на изпълнители в съответствие с българското законодателство в областта на обществените поръчки, което ще гарантира спазването на принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Екипът по проекта ще се състои от: ръководител - 1, счетоводител - 1, координатор - 1.
- Ръководител: отговорностите му са разписани в т. 9 от Формуляра.
- Счетоводител: Извършва счетоводната дейност, необходима за осъществяването на проекта. Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените бюджетни разходи по проекта. Води точна и редовна счетоводна отчетност по изпълнението на договора, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Участва в отчитането и приемането на извършваните дейности с контрол на финансовите разходи. Подготвя счетоводните документи, необходими за отчитането на изпълнените дейности, съгласно изискванията на ДО. Води счетоводна документация, въвежда и съхранява данни и документи, обезпечава организационно и технически дейностите по проекта и носи отговорност за получените и изразходваните средства.
- Координатор: Отговаря за подготовката и изпълнението на дейностите в съответствие с плана за изпълнение на дейностите по проекта. Координира дейностите, обект на външни възлагания. Следи за правилното оформяне на документите по проекта в съответствие с изискванията за публичност. Пряко участва в комуникацията с договарящия орган. Подготвя документи за междинни плащания и заключителен доклад по договора. Организира и провежда извършването на вътрешен мониторинг и контрол по проекта. Участва при изготвяне на технически отчети. Изготвя справки и контролира приемането и изпращането на кореспонденцията, свързана с управлението и отчитането на дейностите по проекта; води входяща и изходяща кореспонденция; води протоколи от работните срещи на екипа.
Възнаграждения екип и работно облекло екип: 107 112,71 лв. |
107 112.71
|
119 489.28
|
Управление и функциониране на услугите: Дейността цели да се гарантира, че подготовката, управлението и изпълнението на дейностите ще протече съобразно заложеното в проекта, за постигане на планираните цели. За качественото управление и функциониране на услугите, дейността включва подбор и назначаване на квалифициран персонал на Центъра за ранно детско развитие.
Дейността ще се реализира в следните етапи:
1: В първия проектен месец ще се стартира с подбор и назначаване на Ръководител на Центъра, който ще участва в дейностите по подбор и назначаване на останалия персонал за функциониране и предоставяне на услугите. Подбора на ръководителя е от изключителна важност по отношение на цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще се извърши от комисия, в която ще бъдат включени представители на екипа и общинска администрация. Подборът ще се осъществи на база предварително разработена писмена процедура, която включва изисквания за длъжността, критериите за подбор и неговите етапи: подбор по документи (заявление, диплом, автобиография, свидетелство за съдимост) и интервю. С одобрения кандидат ще се сключи трудов договор, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда за срок: до приключване на дейностите по проекта във втори проектен месец.
През първия месец от назначаването си, Ръководителя ще разработи Процедура за подбор на персонала за функциониране и предоставяне на услугите; Длъжностни характеристики; Правилник за вътрешния ред; задължителна документация, съгласно Методическите ръководства за предоставяне на услугите и действащото законодателство.
2: Във втория проектен месец ще стартира подбора на персонал за функциониране и предоставяне на услугите, а именно: счетоводител/касиер/домакин; шофьор и хигиенист. Подборът ще се извърши по критерии, определени съобразно длъжността /квалификация, опит, мотивация/. За целта ще бъде публикувана обява на електронната страница на Община Шумен и подадена Заявка за свободни работни места в Дирекция „Бюро по труда” - Шумен за насочване на безработни лица - кандидати за работа. Подборът ще се осъществи в два етапа: подбор по документи и интервю с цел установяване на мотивацията и нагласи за работа от Комисия, сформирана със Заповед на Кмета на Община Шумен или упълномощено лице и ще включва представители на екипа за управление на проекта, общинска администрация и Ръководителя на Центъра. Всички кандидати ще бъдат информирани за решението на комисията. Одобрените кандидати се канят за сключване на трудови договори от трети проектен месец за срок до приключване дейностите по проекта. Процедурата за подбор на персонал ще се използва през целия период от реализиране на проекта, с цел гарантиране на ефективни и адекватни действия в случай, че възникне необходимост от назначаване на нов служител в центъра.
3: Управление и функциониране на услугите: От третия проектен месец ще стартира предоставянето на планираните услуги по проекта, което ще продължи 83 месеца. Ръководителят на Центъра ще участва в цялостното предоставяне на услугите в периода на проекта, като организира, управлява и мониторира изпълнението на всички дейности по предоставяне на услугите; назначава персонала за функциониране на услугите; изготвя и контролира спазването на график на движение на транспортното средство за мобилна работа и посещения в центъра; възлага и контролира извършването на задълженията на счетоводител/касиер/домакин и хигиениста в центъра; ръководи, оказва контрол и мониторинг на изпълнението на Услугите "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания"; организира създаването на групата за консултиране процеса на предоставяне на услугите, организира и координира дейността и участва в срещите на групата, създадена по проекта; участва при извършване на супервизия на предоставяне на услугите. |
292 531.64
|
281 631.90
|
Предоставяне на услугите "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания": Услугата "Ранна интервенция на уврежданията" цели подобряване развитието на детето, живота на семейството, предотвратяване изоставянето на деца чрез предоставяне на подкрепа на семейства на бебета и малки деца и осигуряване на достъп до наличните ресурси. Ранната интервенция е система от професионални услуги за малки деца с изоставане в развитието, увреждания, социални и емоционални затруднения. Тя е мултидисциплинарна, координирана услуга, която допринася за ранно идентифициране на рисковете за здравето и развитието на децата и ранна намеса, а също така оказва значително влияние върху семейството на детето със специални нужди.
Целта на услугата "Индивидуална педагогическа подкрепа" е оказване на помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за успешна интеграция в първи клас в масовото училище на деца с увреждания.
Проектното предложение предвижда предоставянето на услугите да бъде реализирано от Община Шумен –юридическо лице с опит в предоставянето на социални услуги за деца с увреждания и/или услуги за ранно детско развитие. Общината е бенефициент по проекта и лицензиран доставчик на соицални услуги. Същата се ангажира с управлението на услугите "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания" поради тяхната социалната значимост и идентифицираната нужда от предоставянето им на територията на община Шумен.
Екипът за организация и управление на проекта и ръководителят на центъра ще изготвят програма за развитие на социалните услуги. Ще организират дейността, ще следят за броя на персонала, квалификацията и опита му, за да се осигуряват качествено и навременно предоставяне на услугите. Ще организират, мотивират и постоянно усъвършенстват екипа за ефективно предоставяне на услугите.
Екипът за организация и управление на проекта в сътрудничество с Ръководителя на Центъра за ранно детско развитие ще организира и водене на задължителната документация, съгласно Методическото ръководство за предоставяне на услугата "Ранна интервенция на уврежданията" и Описание на услугите за ранно детско развитие, изготвяне и представяне на ежемесечни технически и финансови отчети, с приложени документи, които доказват изпълнение на планираните дейности
Двете услуги ще се предоставят в изградените за целта помещения по Проекта за социално включване, които разполагат със: стая за кинезитерапия/рехабилитация; стая за психомоторни дейности и групи за игра; стая за групова работа с деца; терапевтичен кабинети кабинет за педиатър; офис стая за екипа; стая за работа с родители. Услугите по ранна интервенция ще се предоставят и в дома на семейството като мобилна услуга, с цел използване на наличните ресурси на средата, оборудване, играчки и съобразено с дневния режим на детето, културата и навиците на семейството и с цел усвоените умения от детето и семейството да се използват функционално и да бъдат прилагани в ежедневието. Екипът на услугата "Ранна интервенция на уврежданията" ще извършва и мобилна работа в отделението за новородени в МБАЛ - Шумен с цел оказване на подкрепа на родителите за намаляване на емоционалния стрес от новината, че детето им е с увреждане, а така също и с цел превенция на изоставянето.
Екипът по проекта ще предоставя регулярна супервизия на екипите на двете услуги с цел подкрепа при предоставянето на услугите, повишаване на компетентността, както и осигуряване на добра грижа за потребителите. Супервизията ще се извършва от професионалист, с опит в провеждането на супервизия, за обсъждане на работа по случаи и собствени преживявания във връзка с това
Предвидени са разходи за обезпечаване предоставянето на услугите "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания" в размер: 713 037,00лв. и разходи за дидактически и обучителни материали за потребителите на услугите /описани в Дейност 2/. |
713 037.00
|
710 129.35
|
Създаване на група за консултиране процеса на предоставяне на услугите: За качественото изпълнение на услугите, а и с цел осигуряване на междуинституционално сътрудничество при работата с децата и техните семейства, проектът предвижда да се създаде група за консултиране процеса на предоставяне на услугите.
В състава на групата ще бъдат включени на доброволен принцип професионалисти в различни сфери на дейност, свързани с ранното детско развитие. Ще бъдат разработени и приети от участниците Правила за организацията и дейността на групата, в които ще се разпише механизмът за провеждане на срещите, правата и задълженията на участниците.
Ще бъдат привлечени за участие представители на:
- общинска администрация - Шумен;
- Отдел "Закрила на детето" - Шумен;
- Комплекс за социални услуги за деца и семейства;
- Семейно-консултативен център - Шумен;
- Център за майчино и детско здраве;
- Неонатологично отделение към МБАЛ - Шумен;
- родители на деца с увреждания.
Групата за консултиране ще бъде отворена за включване на заинтересовани лица и организации, имащи отношение към ранното детско развитие, проблемите на децата с увреждания и техните семейства.
Групата за консултиране процеса на предоставяне на услугите ще мониторира процеса на предоставяне на услугите по Проект "Център за ранно детско развитие в община Шумен", като:
- подпомага и наблюдава предоставяните услуги;
- обсъжда прилаганите методи на работа и постигнатите резултати;
- обсъжда случаи и дава становища по отделни казуси в процеса на работа;
- получава регулярно информация по отношение на постигане на целите на услугите;
- обобщава резултатите от работата си в писмен вид и дава предложения въз основа на направените изводи.
Важна част от дейността на групата ще е обсъждането на конкретни случаи, при което ще се сформира междуинституционален екип, ще се изготвя общ план за работа по случая, в който се записват отговорностите на всяка институция, ще се планират и провеждат екипни срещи за проследяване изпълнението на плана и постигнатите резултати.
Целта на групата ще е да окаже подкрепа при предоставяне на услугите, както на професионалистите, така и на лицата от целевите групи.
Участието на представител на Община Шумен ще е гарант, че кандидатът отговаря пряко за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта. |
0.00
|
0.00
|
Информиране и публичност: Цел на дейността е популяризиране възможностите за ползване на услуги за ранно детско развитие и информиране на обществеността за финансовия принос на ЕС. При изпълнение на дейността ще се съблюдават изискванията на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020".
Информирането на обществеността ще се осъществи чрез:
- Организиране и провеждане на пресконференции при стартиране и приключване на проекта. На пресконференциите ще бъдат предоставени информационни материали на участниците.
- Изготвяне на съобщения с информация за напредъка на проекта и поместването им на електронната страница на Община Шумен;
- Платени публикации в местната преса;
- Изготвяне и разпространение на брошури;
- Изготвяне и разпространение на плакати;
- Поставяне на информационна табела;
- Стикер за оборудването;
- Изготвяне на баджове на персонала и екипа за организация и управление;
- Надпис върху транспортното средство, което ще се използва за мобилна работа и посещения в центъра. |
3 916.98
|
3 922.68
|