Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.005-0002-C01
Project Name Reconstruction and rehabilitation of pedestrian environment and construction of public recreation areas
Beneficiary 000530632 Ruse Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 12.12.2016
Start Date 12.12.2016
End Date 04.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Проект "Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда и изграждане на зони за обществен отдих" е изготвен съгласно изискванията на оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г., инвестиционен приоритет 3 "Градска среда".
Реализацията на проекта е част от цялостен, интегриран подход на градско възстановяване и развитие, обединяващ всички обекти в единно архитектурно-пространствено, тематично и ландшафтно решение, завършвайки цялостната визия на градския център и свързвайки го с река Дунав, като по такъв начин се подчертава идентичността на  градския пейзаж и неговата неповторимост, в пълен унисон с историческата структура на града и околните природни дадености.
Реализацията на проекта ще осигури балансирано и устойчиво развитие на територията за подобряване на жизнената среда, условията за бизнес и сигурността и ще подобри  транспортно-комуникационното обслужване на градския център.
Проектното предложение обхваща следните обекти, които попадат в зона за въздействие с високи обществени функции - Зона "А", определена по Интегрирания план за градско възстановяване и развитие (ИПГВР):
- Реконструкция и рехабилитация на пешеходната среда по ул. "Баба Тонка", гр. Русе;
- Рехабилитация и изграждане на зона за обществен отдих по крайбрежната ивица в района на ж.п. прелеза на речна гара до ул. "Мостова", гр. Русе - първи, втори и трети етап;
- Реконструкция и рехабилитация на пешеходната среда по ул. "Райко Даскалов", гр. Русе;
- Реконструкция и рехабилитация на пешеходната среда по ул. "Славянска", гр. Русе;
- Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда по ул. "Църковна независимост", гр. Русе;
- Парк на Младежта - реконструкция и паркоустрояване, в т.ч. изграждане на голяма детска площадка и фитнес площадки на открито, гр. Русе, к-с "Възраждане" - четвърти етап.
Избраните обекти имат най – голям принос към постигането на синергичен ефект на инвестиционната програма на Община Русе.
Activities
  • Activity: Организация и управление: За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип състоящ се от: ръководител, финансист, юрист, строителен инженер, експерт инвеститорски контрол и технически сътрудник. Целия екип носи отговорност за законосъобразността и целесъобразността на дейността си по прилагането на нормативните актове. Всеки член взема самостоятелни решения по проблеми, свързани с преките си задължения, които съгласува с ръководителя на проекта. С членовете на екипа ще бъдат сключени граждански договори, в които ще бъдат разписани ясно и точно задълженията и отговорностите по управлението на проекта за всяка конкретна позиция. С цел прозрачност и мониторинг при осъществяване на дейностите по проекта са предвидени регулярни работни срещи на членовете на екипа с цел разпределяне на задачи, касаещи текущото изпълнение на проекта и вземане на своевременни решения, свързани с реализацията му. Дейността на екипа включва поддържане на ефективна комуникация с УО на ОПРР, подготовка на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, текущо информиране на обществеността на различните етапи от изпълнението на проекта и т.н. Функционирането на екипа ще бъде подчинено на всички изисквания и указания на УО, и условията на договора за финансиране. Сформираният екип ще бъде отговорен за прилагане на механизмите за наблюдение и вътрешна оценка. Ръководителят на проекта ще следи за стриктното прилагане на тези механизми и ще бъде отговорен за разпределянето на задачите и отговорностите между членовете на екипа., Contracted Amount: 104 376.00 , Reported Amount: 86 264.58
  • Activity: Информация и комуникация: Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с изискванията на УО на ОПРР 2014-2020 г. Целта на дейността е да увеличи прозрачността и да повиши обществената информираност за помощта и безвъзмездното финансиране, което се предоставя чрез ОПРР 2014-2020 г. Основната цел на тази дейност е популяризиране на дейностите по проекта при стриктно спазване на правилника за информация и комуникация. Дейността включва: 1. На официалния уеб-сайт на Община Русе ще бъде създаден банер, носещ името на проекта. Той ще води към специално създадена статична страница на сайта на Бенефициента, посветена на проекта. На нея ще бъде поместена информация за същността и работата по проекта. Информацията ще включва описание на проекта, неговите цели и резултати, ще се изтъква финансовата подкрепа от Европейския съюз и др. 2. Предвидено е провеждането на информационни събития: - провеждане на информационни събития - две пресконференции за представяне на проекта и резултатите от изпълнението му, - Провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта "Първа копка" и за откриване на обекта - 7 броя, - информиране на широката общественост относно напредъка по проекта чрез средствата за масова информация. 3. За реализиране на дейността ще бъдат доставени следните печатно-информационни и промоционални материали, изцяло съобразени с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.: - банери- 1 брой, - билборд за времето на строителството - 6 броя, - информационна (обяснителна) табела (постоянни) - 6 броя, - тефтер/органайзер - 100 броя, - конферентна папка - 100 броя, - стенен часовник - 200 броя, - автоматични химикалка и молив в калъф - 200 комплекта, - външна преносима батерия - 200 броя, - флаш памет /USB/ - 200 броя, - чаша за топли напитки - 200 броя, - Платнeна еко чанта - 200 броя. Изработването на печатно-информационните и промоционални материали ще бъде възложено по реда на ЗОП на външен изпълнител. Изпълението на дейностите по информация и комуникация ще се осъществява при стриктно спазване на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. , Contracted Amount: 60 000.00 , Reported Amount: 28 020.00
  • Activity: Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва провеждането на процедурите по реда на ЗОП, избор на изпълнители и сключване на съответните договори. За осигуряване на законосъобразното изпълнение на проекта се предвиждат следните видове процедури: • За възлагане на строителството • За възлагане на изпълнението на строителен надзор • За възлагане на изпълнението на авторски надзор • За възлагане на финансов одит на проекта • За възлагане на информация и комуникация на проекта По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазвано изискването за определянето й вземайки предвид всички сключени договори по ОПРР, в които има сходен предмет на дейност. Строителния инженер ще е отговорен за контрол и проверка на техническите спецификации за изпълнение на СМР, авторски и строителен надзор, финансистът на проект за техническата спецификация за изпълнение на финансовия одит, ръководителя на проекта -за техническата спецификация за изпълнение на дейностите по информация и комуникация. Изборът на изпълнителите ще се извърши в съответствие с разпоредбите на ЗОП. Дейността приключва след сключването на всички договори с изпълнители. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на СМР: СМР ще се изпълняват съгласно представените, предварително изготвени, съгласувани със съответните експлоатационни дружества и компетентни органи, и одобрени от Главния архитект на Община Русе технически проекти, за които има издадени разрешения за строеж за всеки от обектите. За всеки отделен обект има изготвени и одобрени количествено - стойностни сметки (КСС), като за обектите в които има недопустими разходи, същите са отделени в отделна КСС. За всички обекти на интервенция са предвидени непредвидени разходи в размер на около 1 % от стойността на общото СМР на съответния обект. Проектът предвижда реконструкция и рехабилитация на 4 улици, етап 4 от Парка на младежта и Първи, Втори и Трети етап от проекта за Рехабилитация и изграждане на зона за обществен отдих по крайбрежната ивица - западната част от нея, като обектите ще се изпълняват едновременно. За да не се затруднява движението е предвидено разделяне на обектите на участъци, които ще се изпълняват в съответната последователност, като се въвежда временна организация на движението, съгласно проектите за ВОД. СМР ще се изпълняват съгласно представените, предварително изготвени и одобрени технически инвестиционни проекти. Предвижда се подмяна на тротоарните и алейни настилки с нови от вибробетонови и/или клинкерни плочи, и ситен филц, тактилни плочи на преходите, подмяна на пейки, кошчета за смет. Предварително в тротоарите се изпълнява рехабилитация на подземни канални мрежи, където в тръби се полагат кабелите за силови мрежи, улично и ефектно осветление, видеонаблюдение, както и за бъдещи кабели, включително и ревизионните шахти. Извършва се рехабилитация на уличното осветление, чрез доставка и монтаж на нови стълбове за улично и парково осветление и осветителни тела, ефектно осветление, изграждане на видеонаблюдение, където е предвидено такова. Предвидено е отводняване на тротоарите, улиците и алеите чрез подмяна на дъждоприемните съоръжения - линейни и единични, както и подмяна на капаците на съществуващите канализационни ревизионни шахти. Изпълняват се поливни водопроводи в Парка на младежта По част пътна се предвижда подмяна на бордюрите и настилките на уличните платна. Ремонтира се трошенокаменната основа под асфалтовите и тротоарни настилки. Решава се въпроса със задължителното отвеждане на повърхностните води от пътното платно чрез описаната по - горе система от дъждоприемни съоръжения и други. Изпълнява се хоризонтална маркировка и се доставят и монтират пътни знаци. Въвежда се постоянна организация на движението съгласно одобрените проекти. Реконструира се и се подменя съществуващата едроразмерна дървесна и храстовата растителност, оформят се площи за озеленяване и отдих. Реконструират се тревните и зацветени площи. Доставят се и се монтират детски и фитнес съоръжения, паркови елементи, скулптурни групи. Всички дейности предвидени за извършване в обектите на интервенция, финансирани със средства от БФП, са по техническа инфраструктура собственост на Община Русе. Всички дейности предвидени за извършване по техническа инфраструктура (включващи реконструкция или изграждане на водопроводни и канализационни мрежи), която не е собственост на Община Русе са определени като недопустими разходи, като за тях е осигурено собствено финансиране. Дейността започва с подписването на акт образец 2 за първия обект и приключва с подписването на акт образец 15 за последния обект., Contracted Amount: 16 398 021.16 , Reported Amount: 14 935 861.53
  • Activity: Упражняване на строителен надзор: Дейността включва изпълнението на строителен надзор по време на осъществяваното строителство. Упражняването на строителният надзор ще бъде в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълняват най-малко следните дейности: • упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; • проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя /бивш акт обр.19/; • осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003), по време на строително-монтажните дейности; • осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него(ДВ, бр. 37 от 2004 г.); • контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; • контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); • недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството; • осигуряване присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; • подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; • внасяне на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; • съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; • съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) искане за въвеждането на обектите в експлоатация, като се представят окончателни доклади и други, съгласно изискванията на ЗУТ; • Изготвяне на технически паспорти на строежите, съгласно изискванията на Наредба №5 / 28.12.2006 г. • Други Дейността на Строителния надзор започва с изпълнението на СМР по съответните обекти и приключва с въвеждането на обектите в експлоатация. Ще се подготвят и предадат на Възложителя всички необходими документи, отчитащи строителството и гарантиращи съответствието на извършеното от строителя с изискванията на инвестиционните проекти, нормативните документи и българското законодателство., Contracted Amount: 137 850.00 , Reported Amount: 98 519.30
  • Activity: Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор също ще тече паралелно с изпълнение на отделните участъци от обектите. С него ще се гарантира точното изпълнение на проектите, съблюдаване на архитектурните, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Ще подписват всички необходими документи по Наредба 3 и ще се вземат необходимите проектантски решения, касаещи изпълнението на СМР, като се вписват в заповедната книга. Авторският надзор също така подписва екзекутивната документация на обекта., Contracted Amount: 144 150.00 , Reported Amount: 142 200.00
  • Activity: Финансов одит: Дейността касае извършване на независим финансов одит на изразходваните средства по проекта от лицензиран експерт-счетоводител. Дейността цели изпълнението на всички необходими и взаимосвързани процедури в съответствие с Международните стандарти за одит, за да се изрази независимо становище за автентичността на всички аспекти на финансовите отчети, изготвени съгласно българското счетоводно законодателство по време на изпълнението на проекта. Одитът ще гарантира целесъобразното разходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ. Дейността стартира със сключване на договор с избрания изпълнител, като изпълнинието й ще е в съответствие с изискванията на УО, с приложимите европейски и национални норми., Contracted Amount: 16 260.00 , Reported Amount: 4 920.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AUDIT CONSULT MD, Contracted Amount*: 4 920.00 , Reported Amount**: 4 920.00
  • Contractor: Maya, Contracted Amount*: 19 032.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Zhivka, Contracted Amount*: 28 560.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NIKS-2002, Contracted Amount*: 3 187 049.05 , Reported Amount**: 3 203 280.43
  • Contractor: ASPEKT LTD, Contracted Amount*: 34 020.00 , Reported Amount**: 34 214.68
  • Contractor: MAKLER-96 LTD, Contracted Amount*: 30 328.62 , Reported Amount**: 34 125.82
  • Contractor: Sabina, Contracted Amount*: 18 240.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: RUBICOM ENGINEERING , Contracted Amount*: 29 088.00 , Reported Amount**: 30 178.80
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 11 976.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mirela, Contracted Amount*: 10 128.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 28 020.00 , Reported Amount**: 28 020.00
  • Contractor: DANUBE INFRA CONSORTIUM, Contracted Amount*: 7 385 473.63 , Reported Amount**: 7 343 580.66
  • Contractor: Patinzheneringstroy-T , Contracted Amount*: 4 441 441.19 , Reported Amount**: 4 389 000.44
  • Contractor: Liliya, Contracted Amount*: 16 440.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VAMOS LTD, Contracted Amount*: 138 000.00 , Reported Amount**: 142 200.00
  • Contractor: VERONIKA, Contracted Amount*: 2 623.12 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Patinzhenering, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: ELMI, Contracted Amount*: 2 461 824.54
  • Member of the Consortium: GTR GROUP LTD, Contracted Amount*: 1 538 640.34
  • Member of the Consortium: INFRA CAPITAL LTD, Contracted Amount*: 2 154 096.48

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 145 765.00 , Reached amount: 157 577.00
Indicator 2 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 125 000.00 , Reached amount: 126 000.00

Financial Information

Total Project cost 14 272 856.12 BGN
Grant 14 272 856.12 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 14 272 856.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 032.86 0.00 3 032.86 МАКЛЕР-96 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 2 908.80 0.00 2 908.80 РУБИКОН ИНЖЕНЕРИНГ ЕАД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 222 494.13 0.00 222 494.13 ПЪТИНЖЕНЕРИНГСТРОЙ-Т ЕАД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 369 273.68 0.00 369 273.68 КОНСОРЦИУМ ДУНАВ ИНФРА
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 159 352.45 0.00 159 352.45 НИКС-2002 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 402.00 0.00 3 402.00 АСПЕКТ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 0.00 0.00 0.00 ПЪТИНЖЕНЕРИНГСТРОЙ-Т ЕАД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на екип за управление на проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Ръководител проект
    Contractor: Zhivka
    Contract total funded value: 28 560.00
  • Differentiated position 2: Финансист
    Contractor: Sabina
    Contract total funded value: 18 240.00
  • Differentiated position 3: Юрист по проекта
    Contractor: Milena
    Contract total funded value: 11 976.00
  • Differentiated position 4: Строителен инженер по проекта
    Contractor: Maya
    Contract total funded value: 19 032.00
  • Differentiated position 5: Експерт инвеститорски контрол
    Contractor: Liliya
    Contract total funded value: 16 440.00
  • Differentiated position 6: Технически сътрудник по проекта
    Contractor: Mirela
    Contract total funded value: 10 128.00
  • Differentiated position 7: Строителен инженер по проекта
    Contractor: VERONIKA
    Contract total funded value: 2 623.12
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за информация и публичност, Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: Изпълнение на мерки за информация и публичност по проект „Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда и изграждане на зони за обществен отдих“, инвестиционен приоритет „Градска среда“
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 23 856.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: Изпълнение на мерки за информация и публичност, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 ЗОП по проект „Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда и изграждане на зони за обществен отдих“, инвестиционен приоритет „Градска среда“
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 4 164.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на авторски надзор , Estimated Amount: 120 125.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Уптражняване на авторски надзор“ за проект „Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда и изграждане на зони за обществен отдих“, инвестиционен приоритет „Градска среда“
    Contractor: VAMOS LTD
    Contract total funded value: 138 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор , Estimated Amount: 114 875.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Реконструкция и рехабилитация на пешеходната среда по ул. „Баба Тонка“, ул. „Църковна независимост“, ул. „Райко Даскалов“ и ул. „Славянска“, гр. Русе
    Contractor: MAKLER-96 LTD
    Contract total funded value: 30 328.62
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Рехабилитация и изграждане на зона за обществен отдих по крайбрежната ивица в района на ж. п. прелеза на речна гара до ул. „Мостова“, гр. Русе – първи, втори и трети етап
    Contractor: ASPEKT LTD
    Contract total funded value: 34 020.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Парк на Младежта – реконструкция и паркоустрояване, в т. ч. изграждане на голяма детска площадка и фитнес площадки на открито, гр. Русе, к-с „Възраждане“ – четвърти етап
    Contractor: RUBICOM ENGINEERING
    Contract total funded value: 29 088.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за финансов одит на проекта , Estimated Amount: 13 550.00
  • Differentiated position 1: ОП № 1 „Извършване на независим финансов одит“ на проект „Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда и изграждане на зони за обществен отдих“, инвестиционен приоритет „Градска среда“
    Contractor: AUDIT CONSULT MD
    Contract total funded value: 4 920.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител/и за СМР, Estimated Amount: 13 665 017.63
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Реконструкция и рехабилитация на пешеходната среда по ул. „Баба Тонка“, ул. „Църковна независимост“, ул. „Райко Даскалов“ и ул. „Славянска“, гр. Русе
    Contractor: Patinzheneringstroy-T
    Contract total funded value: 4 441 441.19
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Рехабилитация и изграждане на зона за обществен отдих по крайбрежната ивица в района на ж. п. прелеза на речна гара до ул. „Мостова“, гр. Русе – първи, втори и трети етап
    Contractor: DANUBE INFRA CONSORTIUM
    Contract total funded value: 7 385 473.63
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Парк на Младежта – реконструкция и паркоустрояване, в т. ч. изграждане на голяма детска площадка и фитнес площадки на открито, гр. Русе, к-с „Възраждане“ – четвърти етап
    Contractor: NIKS-2002
    Contract total funded value: 3 187 049.05

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN