Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0078-C01
Project Name Patronage care + in municipality of Chepelare
Beneficiary 000615164 Municipality of Chepelare
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 25.03.2021
Start Date 01.04.2021
End Date 03.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Чепеларе

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа в община Чепеларе: Дейността продължава доказаната в общността услуга "Патронажна грижа", предоставяна от община Чепеларе в успешно партньорство с Община Златоград по предходни схеми на ОП РЧР. Предвижда се услугата да се реализира след едномесечен подготвителен период за срок от 12 месеца, като подкрепа се оказва съобразно установените потребности на потребителите след процедура на кандидатстване и извършване на социална оценка. След сключване на договор, комплексната услуга се предоставя на най-малко 21 потребители по график, в рамките на до 2 часа дневно, като целта е да се удовлетворят в най-голяма степен идентифицираните нужди на целевата група. Наемат се здравни специалисти /медицинска сестра и рехабилитатор/ и социални специалисти /домашни помощници/. Психологическа подкрепа и консултиране на нуждаещите се потребители и техните семейства се предоставя от наетия психолог. Гъвкавост на дейностите се постига чрез разработваните графици, а мобилност /транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата/ се осигурява със закупения от общината лек автомобил по "Патронаж 2" и назначения по проекта шофьор - доставчик по домовете. Планираните дейности включват: 1. Предоставяне на здравно-социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора. в т.ч. помощ в дома (почистване, пране, пазаруване, внасяне дърва и др) и медицински услуги, които не дублират НЗОК /измерване жизнени показатели, поставяне на инжекции, обработка рани и смяна на превръзки, проследяване прием на изписани от лекар лекарства, консултиране хранителен режим, двигателна рехабилитация в домашни условия и др/. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране на нуждаещите се потребители и техните семейства. 3. Доставка на храна, хран продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Дейността по снабдяване на карантинирани лица с необходими продукти и стоки се изпълнява от наетия доставчик по домовете, той и шофьор, който извършва услугата за периода на карантината на всеки заявил се кандидат с ползване на лекия автомобил. Заявка за ползване на тази услуга се подава от карантинираните лица на посочен за целта телефон при координатора , като тази услуга се популяризира при стартиране на проекта. Съставът на заетите социалните и здравни специалисти е от съществено значение за постигане качество на предоставяната услуга. Подборът, който се провежда през първия месец на проекта, гарантира привличане на мотивирани и отговорни работници. Преди назначаването им се провежда въвеждащо обучение съгласно разработената от МЗ Програма за лицата, които не са преминали обучение по този или друг подобен формат. Персоналът се консултира и мотивира чрез провеждане на поддържащо обучение /супервизия/. В условията на ковид-кризата предпочетената форма е индивидуалната супервизия - провежда се минимум по 1 сесия на всяко заето лице. Темите са насочени към обсъждане на трудности и проблеми, възникнали в процеса на работа с различните потребители, към подобряване на професионалните умения и за превенция на професионалния стрес и на прегарянето /бърнаут синдром/ на заетите лица. За предоставянето на Патронажната грижа общината не предвижда да събира такси от потребителите /след съответното решение на ОбС/. Осигурената комплексна услуга противодейства на социалната изолация и изключване и допринася за подобряване качеството на живот на 21 нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в условията на Ковид кризата. Патронажната грижа разширява набора от социални услуги в домашна среда, наред с Механизма лична помощ и Асистентската подкрепа, и допълва възможностите на общината да осигури равнопоставен достъп на различните целеви групи до социални услуги., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 46 323.03
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалната услуга ЦНСТ, делегирана от държавата дейност: В община Чепеларе към момента има разкрити две социални услуги, делегирани от държавата дейности. Поради преустановената на практика дейност на Дневния център за възрастни хора в с. Хвойна и предстоящото му закриване, мерките в проектното предложение касаят само ЦНСТ за деца от 3 до 14 години в с. Павелско. Центърът е с капацитет 10 места след редуцирането му в началота на миналата година. Сега, поради ограниченията в насочването и настаняването на нови потребители заради КОВИД епидемията, само 6 деца ползват 24 часовата грижа в центъра, като учат от 2 до 7 клас в местното училище. От началото на миналата година е намален и персонала на услугата - общо 7 души, в т.ч. директор, 4 социални работници и 2 души администрация. Центърът разполага с много добра материална база, чието използване сега е сведено до разумни граници съобразно числеността на потребителите. Ползват се 3 спални помещения, санитарно-хигиенни помещения, занималня, хоби -център за занимания по интереси и спорт , медицински кабинет, хранителен блок /кухня, столова, склад/ коридори и стълбища. Задълженията на помощния персонал по почистване на близо 800кв.м. площ са поети от работещите в услугата администрация и специалисти, което е силно натоварващо и затруднява организацията на работа в Центъра. Затова, съгласно условията на схемата, предвиждаме назначаване на помощен персонал за услугата - 2 хигиенисти на непълно работно време за период от 12 месеца. Това дава възможност за гъвкава организация и покриване на график за хигиенизиране и дезинфекция на ползваните помещения, в т.ч. в събота и неделя, при ползване отпуск, болнични и т.н. Предвиждаме и допълнителни мерки за осигуряване на безопасна среда за потребителите и персонала – закупуване на подходящо работно облекло и лични предпазни средства на наетия допълнително персонал, въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд, която се извършва текущо по график и при възникнала необходимост. За целта се закупуват допълнителни средства за дезинфекция /препарати, специализирана UV лампа/, регулярно и при необходимост се извършва тестване на персонала и потребителите. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 10 127.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 51.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 51.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 59 059.45 BGN
Grant 59 059.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 59 056.57 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN