Identification

UMIS Number BGCULTURE-2.002-0026-C01
Project Name ARTCRAFT
Beneficiary 126004416 DRAMATICHNO-KUKLEN TEATAR "IVAN DIMOV"
Funding EEA FM ==> Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation
Date of the Contract/Order 07.11.2022
Start Date 07.11.2022
End Date 30.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
Проект "АРТКРАФТ" представлява уникална по рода си колаборация между съорганизатори (публична администрация - община, културен институт - държавен куклено-драматичен театър и неправителствена организация - културен оператор), културно разнообразие на съдържанието с образователна насоченост (театрални и музикални представления и уъркшопове, образователни занаятчийски ателиета, работилници за рисуване и изложби) и интеракция между професионални творци, любители и неангажирани досега публики. В рамките на проекта са планирани редица събития, които се отличават от традиционната културна продукция на община Хасково. Те засягат освен нови интерпретации върху съществуващи културни продукти, нови публики, нови партньорства, нови форми и жанрове, нови пространства и нови социални ефекти, нови канали за информация, нови модели на потребление, така и нови синтези между различните форми на изкуствата и между изкуствата и другите обществени сфери.
"АРТКРАФТ" създава възможности за включване на повече млади хора в културния живот като използва потенциала, който изкуството и културата предлагат. Инвестицията в осигуряване на обществена достъпност до културно съдържание, респективно образование е ключова предпоставка за изграждане на европейска идентичност в рамките на общността, но съхранявайки различните културни традиции на голямото европейско семейство.
Проектът съдейства за постигане на целите на ФМ на ЕИП 2014-2021 за изграждане на широко сътрудничество между организации от страните донори и България, чрез които да се намалят икономическите и социални различия в Европа. Приемайки културата като двигател за местно и регионално развитие, организации от България и Исландия се обединяват за развитието на мултикултурен диалог.
С оглед повишаване на организационния капацитет се предвижда и изготвянето на план за привличане на публики и обучение за персонала на ДКТ "Иван Димов"- Хасково. Предвидени са и дейности за управление на проекта, както и мерки за информация и комуникация.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителния резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. ДКТ Иван Димов като Бенефициент ще носи пряка отговорност за управлението на проекта. Предложените членове на екипа притежават необходимата квалификация и опит за осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности и постигане на целите. Отговорностите по проекта ще бъдат ясно разпределени като при необходимост ще се предприемат и корективни действия. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще включва: - РЪКОВОДИТЕЛ ПРОЕКТ: Ръководи цялостното изпълнение на дейностите по проекта в съответствие със заложените крайни срокове и индикатори; координира и контролира работата на екипа за управление на проекта като разпределя задачи и отговорности между експертите; следи за целесъобразното и законосъобразно изпълнение и отчитане на проекта, съобразно изискванията на Оператора на програмата (ОП); Осъществява текуща комуникация с ОП; следи за наличието на отчетни документи във всеки момент от изпълнението и др. - ФИНАНСОВ МЕНИДЖЪР: отговаря за правилното финансово управление и отчитане на проекта съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на ФМ; осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата; следи за коректното изготвяне на документите свързани с наетите лица по проекта; следи ежемесечно изразходваните разходи и паричния поток; следи за изрядността на финансовата документация и нейното съхранение според нормативните изисквания; координира изготвянето на докладите и следи за спазване на сроковете; участва в подготовка на междинни и финални отчети; подготвя кореспонденция между заинтересованите страни свързана с изпълнението на проектните дейности и др. - 3 СЧЕТОВОДИТЕЛИ (за всеки от българските партньори - Община Хасково и Сдружение АРСР): подпомага работата на финансовия мениджър на проекта за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси и отчитане на проекта; изготвя необходимите счетоводни документи за извършване на плащанията по сключените договори; изплаща работните заплати и извършва плащанията към доставчици/изпълнители на услуги; осъществява текущото счетоводно отчитане на проектните дейности; подготвя документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване; обработва финансовите документи според схемата за извършване на плащанията, част от договора за финансиране; поддържа адекватна и аналитична одитна история за целите на проекта и др. - ПРАВЕН СЪВЕТНИК: изготвя правни документи и договори; дава съвети при настъпили административни проблеми във връзка с изпълнението на проекта; отговаря за провеждането на процедурите за избор на изпълнител на услуга или доставка, спрямо националното законодателство и настоящата програма; осъществява контрол на изпълнението по тръжни процедури; следи за изпълнението на договорите, комуникацията с изпълнителите и др. - ЕКСПЕРТ, ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА: осигурява необходимото съдействие при провеждане на събития като представят резултатите от проекта; отговарят за изпълнението на мерките за публичност и информация; координира и съгласува с партньорите организирането и провеждането на публични събития, следи за качеството на услугите и информационните материали, следи за изпълнение на изискванията за визуализация на програмата. Координира комуникацията с медиите и подготвя материали свързани с проектното изпълнение за публикуване и разпространение сред широката общественост. Поддържа и актуализира съдържанието на интернет страницата на проекта и има задължение да информират в писмен вид ПО най-малко две седмици преди провеждане на събитие. След провеждането на събитията изпраща по електронен път до ПО пресматериали и снимки от събитието. Работата на ЕУП ще бъде подпомогната от СЪВМЕСТЕН МОНИТОРИНГ СЪВЕТ (СМС)., Contracted Amount: 80 302.00 , Reported Amount: 29 113.26
  • Activity: Публичност и информация: Дейността има за цел да запознае обществото с реалната промяна, която постигаме благодарение на получената финансова подкрепа, популяризираме възможностите, които ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. предлага, както и резултатите, които постигаме, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по- приобщаваща Европа. Това ще бъде реализирано чрез предоставянето на навременна информация за планираните по проекта мероприятия, така че тя да може да достигне до всички заинтересовани лица. По този начин се гарантира запознаването на обществеността с целите на настоящото проектно предложение, начините за постигането им, финансирането и резултатите от осъществяването на предвидените дейности. Приносът на Исландия, Княжество Лихтенщайн и Кралство Норвегия чрез безвъзмездните средства от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. задължително ще бъде отбелязван във всички публикации и дейности по проекта. Всички информационни и комуникационни материали ще бъдат изготвени следвайки изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн, съгласно описаните подробно техническите изисквания за използването на логата, информационните табели, плакатите, публикациите, присъствието в интернет пространството и аудиовизуалните материали. При подготовката и изпълнението на комуникационните мерки ще да бъде отчетена степента на информираност на отделните заинтересовани страни. Базовите фактори, въздействащи на решенията, които ще бъдат прилагани обхващат: използване на позитивно "говорене" и лесно разбираеми посланията; обръщане към хората в тяхната местна среда, като се използват предпочитаните от тях медии и канали за информация; търсене на активна обратна връзка от целевите групи; изграждане и затвърждаване на разпознаевомостта на екипа; наблюдение и оценка на информационните и комуникационни дейности с цел проверка на тяхната ефективност, ефикасност и релевантност. Изпълнението ще е насочено към максимална прозрачност на реализацията на проекта. Фокусът ще попада върху предоставянето на информация, свързана с характерните черти на проекта, неговата устойчивост и резултати чрез следното: - 1 двуезична интернет страница на английски и български език с информация за целите и дейностите по проекта, както и за финансовия принос на ФМ на ЕИП с поставена връзка и към интернет портала на ФМ на ЕИП и НФМ – www.eeagrants.bg. Ще включва информация за напредъка на проекта, постижения и резултати, сътрудничеството с партньори от държавите донори, подходящ снимков/онагледителен материал, контактна информация. Информация за напредъка и реализацията на проекта ще бъде помествана и достъпна на сайта на Община Хасково, където ще бъде опоменато и краткото описание на проекта, както и съответно информация за дейностите, целите и резултатите своевременно и в обобщен краен вид. - 1 информационна табела ще бъде поставена в сградата на театъра. В срок до 6 месеца след приключването на проекта ще бъде заменена с 1 възпоменателна табела, в съответствие на изискванията в Ръководството за комуникация и дизайн. - 4 рол банера (за всеки от проектните партньори), 5 афиша в тираж по 100 броя и тематична брошура на български и английски език с резюмирана информация за новите културни продукти, в тираж от 1000 броя. - 3 пресконференции със заинтересованите страни за напредъка, постиженията и резултатите на финансирания проект със съпътстващи 3 събития (стартиращо, междинно и закриващо). - 1 видео клип и 1 кратък документален филм, представящи резултатите от дейностите по проекта, в т.ч. финансирани събития по проекта. Клиповете ще са с висока резолюция (1920 х 1080 пиксела) и субтитри на английски език., Contracted Amount: 10 145.00 , Reported Amount: 420.00
  • Activity: План за привличане на публики и обучение за персонала: Дейността предвижда разработване и изпълнение на стратегия за привличане на публики във връзка с предвидените събития по проекта с цел осигуряване на устойчивост. Ще бъдат наети външни експерти, които да анализират текущото състояние и възможностите за популяризиране на дейностите. Стратегията ще следва следната рамка: – Изучаване на публиките (набиране и анализ на количествени и качествени данни за актуалните и потенциални публики на продукцията, разработването на маркетингови стратегии и др.); – Устойчиво развитие на публики (трайно развитие на вкусове, предпочитания и нагласи към потребление на изкуство и култура чрез образователни програми, програми за работа с деца и младежи, развитие на инструменти за стимулиране на потреблението, проекти за активно въвличане и участие на публиките в творческия процес, насърчаване разпространението на иновативни културни продукти и др.). – Изследване и определяне на настоящите и потенциалните публики; – Разработване на иновативни механизми за привличане на нови аудитории; – Разработване на политики за работа с младежка публика; – Развиване на активна комуникация с публиките и културните оператори в града и приобщаването им към дейността на театъра; – Ефективно популяризиране на културните продукти; – Разработване на методи и механизми за мониторинг върху публиките, чрез които да се отчитат тенденции и изменения на аудиторията във времето; – Разширяване на обхвата на хората, участващи в културни събития. В рамките на дейността се предвиждат обучения изграждане на капацитет и споделяне на компетенции за персонала на театъра, които се фокусират върху развитието на политики в областта на културата и изкуството чрез възприемане на предприемачески подход и привличане на подкрепящо дейността финансиране , в т.ч. 1.Разработване, управление и изпълнение на проекти - 16 учебни часа със следното съдържание: - Запознаване с източници за финансиране на проектен принцип. Обща информация за публичните фондове и допустимите бенефициери (ИСУН 2020, Творческа Европа, ФМ на ЕИП и др.) - Избор на финансиране, стратегически партньорства и подготовка на документи за кандидатстване. Критерии и методология за оценка. Практическа работа - формулиране на цели, целеви групи, план и график и бюджет. - Основни правила при управлението и изпълнението на проекти. Сформиране на екипи, изпълнение на мерки за публичност и информация, правна рамка, възлагане и отчитане. Практическа работа. - От идея до проект. Представяне на примери от практиката и попълнени формуляри за кандидатстване. Практическа работа - самостоятелно разработване и представяне на проект. 2. Привличане на публика - 16 учебни часа със следното съдържание: - прилагане на политики за привличане на нови публики; - придобиване на умения за прилагане на творчески подходи за привличане на нови публики; - въвеждане на иновативни и интерактивни методи в процеса за привличане на публики; - иновативност в процеса на съвместната работа на различните специалисти и създаването на общ продукт. Развитието на публиките днес е един от ключовите въпроси при осъществяването на социалните функции на музея. От съществено значение е разбирането за ролята на институцията не просто като източник на знание, който предлага възможности за информиране, а като среда, която осигурява на посетителя интерактивно преживяване, условия за съучастие и съпреживяване. 3. Обучение по културно предприемачество - 16 учебни часа със следното съдържание: - Защо да инвестираме в култура и изкуство; - Икономика на културата в Европа; - Развитие на креативни промишлени клъстери, творчески инкубатори и цифровизацията на културното съдържание; - Откриване на пазарни ниши с по-висока стойност в отдалечени региони; - Създаване на успешни партньорства и участия в мрежи за реализиране на културни инициативи; - Работа с медиите и социалните мрежи; - Маркетинг и реклама; - Специфики в съставянето на успешен бизнес план за развитие на културно предприемачество., Contracted Amount: 17 564.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: АРТКРАФТ ФЕСТ: АРТКРАФТ ФЕСТ ще бъде уникално по рода си събитие заради колаборацията между съорганизаторите (публична администрация - община, културен институт - държавен куклено-драматичен театър и НПО - културен оператор), културното разнообразие на съдържанието с образователна насоченост (театрални и музикални представления и уъркшопове, образователни занаятчийски ателиета, работилници за рисуване и изложби), интеракцията между професионални творци, любители и неангажирани досега публики. Фестивалът ще е с продължителност от седмица и ще се разгърне на няколко места в града - Градска градина, Кенана и Ямача. Парковите пространства са в периферни зони на града и любими места за спорт и отдих на жители и гости на Хасково, но не са популярни като зони за представяне на изкуство, с което се добавя необходимата доза атрактивност на фестивала и изпълва с ново съдържание градските пространства. Посетителите на фестивалната програма ще могат да потанцуват или само да послушат, или пък да се разходят под звуците на музиката от концертите както и да се докоснат до създаването на различни културни продукти. В рамките на фестивала ще бъдат представени културните продукти ( постановки, пърформанси, изложби и пр.) получени в резултат от проектните дейности "МУЗИКАЛЕН КАЛЕЙДОСКОП", "АРТ-СКАУТИ" и "ГЛОБАЛНО ЛОКАЛНИ". 1. В рамките на АРТКРАФТ ФЕСТ ще се организира събитие "АЗ- ХУДОЖНИКЪТ" на открито, където 6 хасковски художници ще рисуват в реално време портрети един на друг. Творците сами ще изберат техниката и формата за работите си според собствения си стил и предпочитания. Този особен вид представление ще скъси дистанцията между хората и творците. Като асистенти на художниците ще бъдат включени деца и младежи от школите по рисуване. Безценен ще бъде контактът на младите любители с големите професионалисти. Привлечената публика ще може да проследи целия процес на създаване на една творба. Подобна възможност в малкия град за широк кръг от хора досега не е била предоставяна. Събитието ще бъде заснето от млади фотографи под ръководството на професионален фотограф и обработени под формата на дигитален фоторазказ, който ще бъде представен и популяризиран чрез сайта на проекта и електронните инфо мрежи. Ще се създадат 7 нови произведения на изкуството - 6 портрета и 1 дигитален фоторазказ. Събитията ще се промотират активно в интернет посредством страницата на проекта и социалните мрежи 2. Пърформанси и изложби на младежите включени в образователните музикални ателиета и творчески лагер 3. Занаятчийски и творчески работилници за всички възрасти със свободен достъп след предварително записване за тъкане, грънчарство, изработка на текстилни кукли, свещи, българска шевица, полимерна глина, кулинарен уъркшоп. За да се гарантира социално включване, като участници в приоритетно ще се включат като се поканят деца, настанени в приемни семейства и деца с увреждания и организирани групи от училища с възпитаници от ромския етнос. При средна продължителност от 4 часа за една работилница и работа с група от 15 участника се предвижда реализирането на 14 събития с включване на 210 участника. 4. Конкурс за репродукция на картина от фонда на ХГ "Атанас Шаренков" с предвидени грамоти за участие и общо 10 предметни награди най-добрите (професионални материали за рисуване)- 1 специална награда на журито и по 3 награди за трите възрастови групи - до 15 год., 15-29 год. и над 29 год. Подборът на наградените ще бъде ангажимент на комисия, съставена от 2 служител на галерията, 1 представител на Дружеството на хасковските художници. Целта е да се провокира интерес към съхраненото културно наследство. В рамките на фестивалните ще се организира изложба на творбите и церемония за награждаване на отличените. 5. Премиера на постановката "Можеш ли да повярваш?" 6. Фотографска изложба "САГА ЗА ОГЪН И ЛЕД" на български и исландски автори и среща-разговор с творците. 7. Изложба от конкурс на плакат за театрална постановка "Можеш ли да си представиш?" и среща-разговор с творците., Contracted Amount: 130 468.00 , Reported Amount: 63 632.70
  • Activity: ГЛОБАЛНО ЛОКАЛНИ: Дейността е изградена на универсалния принцип „Мисли глобално, действай локално” и застъпва идеята, че в глобалното село всички ние сме все повече свързани и зависими един от друг колкото и различни светове да обитаваме. В рамките на дейността ще се реалrзират 1 конкурс за плакат на пиеса и 2 творчески резиденции "ТИ ВОДИШ" за 14 артисти (професионални и млади любители), от които 1 творeц ще бъдe от Исландия. В резултат от творческата колаборация ще се създадат 3 нови съвместни културни продукта - 1 театрална постановка, 1 фотографска изложба и 1 за плакат. Исландският партньор ще има ангажимента да осигури включването на исландски участник. 1. Концепцията за театралната постановка "Можеш ли да повярваш?" е следната: Ситуационна комедия, създадена изцяло от нула, на база заглавието! Идеята е екип от артисти заедно с режисьор, помощник режисьор, сценограф и композитор, да се съберат за репетиции на едно място за 20 дни. Имайки предвид избрания жанр и заглавие на пиесата, разигравайки ролеви игри, преминавайки през различни хипотетични ситуации, консултирайки се със сценографа за всичко необходимо за пресъздаването на идеите им, да напишат и поставят изцяло ново произведение. Сам по себе си, това е уникален експеримент за България! Има много световна и българска драматургия, но никой не може да отрече дефицита на добра модерна българска драма. Този експеримент ще даде възможност за създаване на нова актуална драматургия, а артистите да се превърнат в новите драматурзи на България. Ще бъдат използвани много различни театрални техники и технологии с цел да не се ограничава мисленето на артистите, до където е възможно разбира се. Екипът ще бъде съставен от млади, наскоро влезли в професията кадри, както и вече доказали се артисти и хора на изкуството. Така опитът ще срещне модерното мислене на младия човек. Сблъсъкът на поколенията, най-вероятно е неизбежен, но това може да бъде една силно продуктивна енергия! От друга страна, интереса на публиката би бил повишен от нещо което ще види за първи път, нещо което няма как да са били чули или видели отнякъде. Извън типичното създаване и представяне на нов театрален продукт, целенасочено търсен тук е ефектът на социално сближаване чрез съпреживяване в полето на изкуството. Днес, когато българското общество е раздирано от политически скандали и е обсебено от чувството за обреченост и безнадеждност за просперитет, нуждата от позитивни емоции е жизнено необходима както за подобряване и разведряване на настроенията в обществения климат така и като средство за обогатяване на ограничения културен живот на местната общност. За постигане на това безусловна е ролята на изкуството. Ние залагаме на лечебната сила на смеха – понякога през сълзи, понякога тъжен, понякога ироничен или лековат. 2. Изборът на плакат за пиесата ще бъде направен след провеждане на конкурс, в който ще могат да участват млади творци от България и Исландия на възраст до 29 години. Най-добрият ще бъде отличен с предметна награда и използван при промотиране на прадставленията. 30 от получените предложения ще бъдат отпечатани и представени в изложба по време на АРТКРАФТ ФЕСТ както и представени пред исландската публика. Двама от участниците (1 от Исландия и 1 от България) ще бъдат включени в представянето на изложбите съответно в България и Исландия. 3. Организиране и включване на 6 фотографа от България и Исландия (професионални и млади любители) в 7-дневна творческа резиденция в България., Contracted Amount: 59 380.00 , Reported Amount: 67 028.26
  • Activity: МУЗИКАЛЕН КАЛЕЙДОСКОП: Думата „калейдоскоп“ произлиза от древногръцките καλ(ός) (красота, красив), είδο(ς) (форма) и -σκόπιο (инструмент за изследване) или още „уред за наблюдаване на красиви форми.“ Дейността, която развиваме, цели организиране на събития посветени на артистичното и културно образование в сферата на музиката, поднесени под формата на работни ателиета за деца и младежи, имащи желание да трупат знания и умения в тази сфера. Мотивът за провеждане на заниманията под тази форма е участниците в лицето на деца и младежи от по-малките населени места да придобиват умения преди всичко благодарение на своята собствена активна работа, а не само като слушатели, като акцентът е върху получаване на динамично знание. Тази форма на занимания позволява на участниците сами да определят целта на обучението си. Те ще разделят с водещия обучител - артист отговорността за своя учебен процес. Музиката е един универсален език, единственият сетивен стимул, който мигновено активира целият мозък. Сама по себе си не може да лекува, но терапевтичният ѝ ефект се състои в това, че индуцира широк спектър от емоции. Mузикалното обучение може да помогне на децата да съсредоточат вниманието си, да контролират емоциите си, както и да намалят тревожността си. Провеждането на занимания под формата на работни ателиета предполага съвкупност от различни методи, които активират участниците, посредством получаване на актуален опит и лични преживявания, което се постига много по-лесно в група, отколкото в индивидуално обучение. Планира се активно участие на представители на трите общински оркестъра - народен, духов и симфоничен при организирането на обучения за бъдещи музиканти, които да продължат изградените традиции. Те ще предоставят възможността на децата да се докоснат до техния свят като ги посрещнат в традиционните си репетиционни зали за редовни обучения и, а също така провеждат изнесени обучения в четири по-малки населени места в общината. За гарантиране изпълнението на тази дейност се предвижда закупуването на инструментариум, с които ще бъде обезпечена и адекватно посрещната необходимостта от предоставяне на подобни кулурно-образователни събития на територията на Община Хасково. Особен акцент е гарантирането и разширяването на обхвата на културни дейности за деца и младежи от малките и отдалечени населени места - с. Криво поле, с. Войводово, с. Орлово и с. Конуш, вкл. от маргиналните общности, където достъпа до подобни събития е силно ограничен или изцяло липсва. Дейността цели въвличане на представители на различни етнически групи живеещи на територията на Община Хасково, които ще опознаят по-добре изкуството. Предоставянето на тази възможност от своя страна ще допринесе за пълноценно оползотворяване на свободното време на децата, развитие на добър пример и практики в дългосрочен план. Ще се положат основите на школи по народна и духова музика, каквито към момента липсват, която да съхрани непреходната красота на българския фолклор, чрез предаване на това изкуство на млади таланти. Интердисциплинарният характер на обучението ще създаде възможност за запознаване на децата с музика от различни жанрове, което е не само възможно, но и необходимо в музикалнообразователния процес. Участниците в групите ще имат възможност да представят резултатите от своята дейност пред широката публика на специално организирани събития, които ще се провеждат на открити сцени в рамките на фестивалната програма на АРТКРАФТ ФЕСТ. Дейността е възможност за включване на младите хора в творческия процес, за да открият за себе си, какво знаят и умеят както и да научат нещо от хора, които са професионалисти в сферата си., Contracted Amount: 25 208.00 , Reported Amount: 18 585.56
  • Activity: АЗ- ХУДОЖНИКЪТ: В рамките на дейността ще се реализира пътуваща изложба на създадените в рамките на събитието "АЗ- ХУДОЖНИКЪТ" портрети като се използва ресурса на читалищата в с. Криво поле, с. Войводово, с. Орлово и с. Конуш (община Хасково, област Хасково) и с. Татарево (община Първомай, област Пловдив) със съпътстващи концерти на участниците в образователните музикални ателиета "МУЗИКАЛЕН КАЛЕЙДОСКОП" и образователния лагер "АРТ-СКАУТИ". Дейността ще се осъществи с подкрепата и участието на включените в образователния лагер младежи. Те пряко ще се ангажират в подготовката и изпълнението на дейностите, при подредбата и откриването на изложбите и в преки контакти с целевите групи. Изпълнението ще допринесе за развитие на читалищната дейност и обогатяване на културния живот в както в Хасково така и в малки населени места с дефицитна събития свързани с културата и изкуството. И днес в малките градове и села читалището пази просветата и традициите. . Ще се разпратят покани за откриване на изложбите., Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: АРТ-СКАУТИ: Какво е скаут!? От английски "scout" означава разузнавач, следотърсач и изследовател, откривател на нови територии. Изследователството в днешно време се тълкува като желанието за познание, усъвършенстване и развиване на личните качества. Върху това определение развиваме цялата дейност, в рамките на която ще организираме поредица от образователни работилници под формата на изнесени часове по музика, изобразително изкуство и предприемачество за деца и младежи, в т.ч. и от ромския етнос. Общоприето е скаутите да се свързват с екология и природа. Нашите скаути ще изследват необятния свят на изкуството. С тази цел бъде разработен пакет от образователни програми, насочени към младежи на възраст от 15 до 29 години от различни социални групи, вкл. участници от малки населени места и от ромския етнос. Програмите ще бъдат разработени по метода учене чрез правене и игра в няколко модула свързани с различни направления в културата и изкуството (театър, рок музика, рисуване, фотография, занаяти и креативно писане), които ще се проведат под форма на образователен лагер. В 7-дневен изнесен образователен лагер ще бъдат включени 20 млади таланти от школите за изкуства и клубове по интереси в града, които ще бъдат подбрани на база предварително изготвена точкова система чрез подаване на заявка по образец, препоръки от приятел и мотивационно писмо. Общо 7 образователни и творчески програми ще се разработят и реализират от модератори с квалификация опит в подходящите направления. Като резултат от занятията по всяко направление групите трябва да създадат свои творчески продукти. Младежите ще избират уъркшоповете, в които да участват по предварително изготвен график като първоначалните занятия ще включват запознаване и усвояване на базови умения във всеки един от профилите. На разположение на участниците ще се предоставят необходимите материали, техника и оборудване. Създадените от младежите културни продукти (изложби и музикални и театрални събития) ще бъдат представени в рамките на АРТКРАФТ ФЕСТ и като съпътстващи пътуващата изложба "АЗ- ХУДОЖНИКЪТ" събития., Contracted Amount: 21 550.00 , Reported Amount: 17 764.00
  • Activity: ПОКАНА ЗА ТЕАТЪР: Можеш ли да повярваш? : След премиерата по време на АРТКРАФТ ФЕСТ, театралната пиеса ще потегли на турне и ще бъде представена в 4 малки населени места, където гостуването на театър не е типично. Там единствените активни културни организации са читалищата, а културните прояви обичайно се свеждат до национални празници и чествания. Избраните за турнето на театралната постановка малки населени места са: 1. Град Ивайловград, Община Ивайловград, Област Хасково, 2. Град Симеоновград, Община Симеоновград, Област Хасково, 3. Град Гълъбово, Община Гълъбово, Област Стара Загора 4. Село Татарево, Община Първомай, Област Пловдив, Contracted Amount: 32 606.00 , Reported Amount: 45 606.96
  • Activity: САГА ЗА ОГЪН И ЛЕД: С огън и лед описват Исландия, а изумителното съжителство на вулкани, ледници, гейзери и водопади са вдъхновение не само за твореца, а и за всеки докоснал се до суровата ѝ красота. Но кой народ е по-огнен от този, който ходи по жарава!? Дали сме толкова далечни или дълбоко свързани? С изпълнението ще се опитаме да скъсим дистанцията от хиляди километри между български и исландски творци и да дадем възможност на нови публики от двете държави да се докоснат до двете култури. Дейността ще се резгърне в два етапа: 1. Фасилитиране и хостинг на 5-дневна творческата резиденция "ТИ ВОДИШ" в Исландия като продължение на проведената в България за 2 български фотографи (професионални и млади любители) и подготвяне на фотографска изложба в Рейкявик (място, покани и пр.) Фотографиите ще могат да бъдат и дигитално представени. 2. Фасилитиране и хостинг на 2 нови културни събития в Рейкявик - Пиесата и част от фотографската изложба ще бъдат създадени в проведените арт-резиденции за артисти и фотографи в България. Пиесата ще бъде заснета със субтитри и представена в Исландия със съпътстващо събитие пресконференция и среща-разговор с артистите. Исландският партньор ще има ангажиментите по организиране и домакинстване на събитията в Исландия. 1 ден - откриване на съвместна фотографска изложба "Сага за огън и лед" и провеждане на среща-разговор с авторите 2 ден - прожекция пред исландската публика на българската пиеса "Можеш ли да повярваш?" и провеждане на среща-разговор с артистите 3 ден . В2В срещи между български и исландски творци и културни оператори, Contracted Amount: 12 360.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: OBSHTINA HASKOVO, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 10 288.56
  • Partner: Alliance for Regional Cooperation and Development, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 5 065.20
  • Partner: NORTH Consulting ehf., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 39 908.00
Contractors
  • Contractor: Veselin, Contracted Amount*: 1 259.00 , Reported Amount**: 1 259.00
  • Contractor: Stefan, Contracted Amount*: 2 953.25 , Reported Amount**: 2 953.25
  • Contractor: Rosen 2018 EOOD, Contracted Amount*: 11 055.00 , Reported Amount**: 11 055.00
  • Contractor: Leonard, Contracted Amount*: 12 449.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Pavel, Contracted Amount*: 1 246.84 , Reported Amount**: 1 246.84
  • Contractor: Petar, Contracted Amount*: 1 515.75 , Reported Amount**: 1 515.75
  • Contractor: MUSIC MANIA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 050.00
  • Contractor: Vahs EOOD, Contracted Amount*: 60 357.60 , Reported Amount**: 30 178.80
  • Contractor: Stanimir, Contracted Amount*: 4 547.30 , Reported Amount**: 4 547.30
  • Contractor: Tsanitzlav, Contracted Amount*: 1 515.75 , Reported Amount**: 1 515.75
  • Contractor: Delcho, Contracted Amount*: 1 259.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AMFITRITA ART EOOD, Contracted Amount*: 830.00 , Reported Amount**: 830.00
  • Contractor: OBSHTINSKI DRAMATICHEN TEATAR "APOSTOL KARAMITEV", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 400.00
  • Contractor: Banko, Contracted Amount*: 1 642.80 , Reported Amount**: 1 642.80
  • Contractor: UNSEEN PRO LTD, Contracted Amount*: 782.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ZP - KATYA MITEVA TONCHEVA, Contracted Amount*: 539.80 , Reported Amount**: 539.80
  • Contractor: Slavyan, Contracted Amount*: 4 176.89 , Reported Amount**: 2 505.84
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 6 949.30 , Reported Amount**: 4 547.30
  • Contractor: EMIL, Contracted Amount*: 830.00 , Reported Amount**: 830.00
  • Contractor: RALITZA, Contracted Amount*: 2 089.00 , Reported Amount**: 2 089.00
  • Contractor: D PLACE 2019 LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 810.00
  • Contractor: Militarz clubs and military recreation, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 152.00
  • Contractor: Antex Electronic EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 700.01
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 1 642.89 , Reported Amount**: 492.87
  • Contractor: Ivo, Contracted Amount*: 1 515.75 , Reported Amount**: 1 515.75
  • Contractor: DAGATA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 417.29
  • Contractor: Eli, Contracted Amount*: 1 259.00 , Reported Amount**: 1 259.00
  • Contractor: Svetla, Contracted Amount*: 539.80 , Reported Amount**: 539.80
  • Contractor: Probuda 1914, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: ST Valka Toneva, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 671.99
  • Contractor: Silver Group 2 OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 837.04
  • Contractor: Neli, Contracted Amount*: 2 816.40 , Reported Amount**: 844.92
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 539.80 , Reported Amount**: 539.80
  • Contractor: Vanya, Contracted Amount*: 3 753.60 , Reported Amount**: 2 471.12
  • Contractor: MARKOV VIOLINS LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 880.00
  • Contractor: Kalinka, Contracted Amount*: 539.80 , Reported Amount**: 539.80
  • Contractor: ET INVIKTUS- SLAVYAN KOSTOV, Contracted Amount*: 6 486.00 , Reported Amount**: 1 056.00
  • Contractor: IDA 2009, Contracted Amount*: 13 804.80 , Reported Amount**: 13 804.80
  • Contractor: GROZDAN, Contracted Amount*: 830.00 , Reported Amount**: 830.00
  • Contractor: BORISLAV, Contracted Amount*: 9 798.80 , Reported Amount**: 1 369.80
  • Contractor: Yoan, Contracted Amount*: 2 774.75 , Reported Amount**: 1 515.75
  • Contractor: Team contract, Contracted Amount*: 12 449.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Elin, Contracted Amount*: 9 857.30 , Reported Amount**: 9 857.38
  • Contractor: TATYANA, Contracted Amount*: 830.00 , Reported Amount**: 830.00
  • Contractor: LUCKY STAR TOURS, Contracted Amount*: 10 210.00 , Reported Amount**: 10 210.00
  • Contractor: Sylvia, Contracted Amount*: 539.80 , Reported Amount**: 539.80
  • Contractor: ATANASKA, Contracted Amount*: 830.00 , Reported Amount**: 830.00
  • Contractor: Simeon, Contracted Amount*: 2 953.25 , Reported Amount**: 2 953.25
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 4 928.69 , Reported Amount**: 4 928.69
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 539.80 , Reported Amount**: 539.80
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 1 259.00 , Reported Amount**: 1 259.00
  • Contractor: ART PROFIL 1 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 420.00
  • Contractor: Communitz Bratolyubie -1884, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: Stafana, Contracted Amount*: 1 259.00 , Reported Amount**: 1 259.00
  • Contractor: Dimitrinka, Contracted Amount*: 6 280.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 2 953.25 , Reported Amount**: 2 953.25
  • Contractor: Hedy Computers EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 423.60
  • Contractor: Dimitar, Contracted Amount*: 1 515.75 , Reported Amount**: 1 515.75
  • Contractor: FORTE MYUZIK, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 995.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of employees of cultural players who report enhanced capacity related to cultural entrepreneurship, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой разработени и изпълнени планове за привличане на публика, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой обучен професионален персонал (разделено по пол), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Брой изпълнени артистични пътуващи събития (пътуващи събития, турнета), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 5 Брой изпълнени артистични събития (с изключение на пътуващи събития, турнета), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 6 Брой хора, посещаващи културни дейности (вкл. онлайн събития), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 000.00 , Reached amount: 1 000.00

Financial Information

Total Project cost 391 083.00 BGN
Grant 391 083.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 312 866.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: ЗАКУПУВАНЕ НА МУЗИКАЛЕН ИНСТРУМЕНТАРИУМ, Estimated Amount: 6 914.15
Procedure 2 Subject to due process: ЗАКУПУВАНЕ НА ОСВЕТЛЕНИЕ ЗА СЦЕНА, Estimated Amount: 51 472.50
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на система за осветление на сцена за нуждите на Драматично-куклен театър „Иван Димов“ – Хасково
    Contractor: Vahs EOOD
    Contract total funded value: 60 357.60
Procedure 3 Subject to due process: ЗАСНЕМАНЕ НА СПЕКТАКЪЛ, Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 4 Subject to due process: ИЗГРАЖДАНЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНО ОЗВУЧАВАНЕ , Estimated Amount: 12 337.50
Procedure 5 Subject to due process: ИЗРАБОТКА НА ДВУЕЗИЧНА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦА И СТРАНИЦА В СОЦИАЛНИ МРЕЖИ, Estimated Amount: 651.29
Procedure 6 Subject to due process: ИЗРАБОТКА НА СЦЕНОГРАФИЯ, КОСТЮМИ И РЕКВИЗИТ ЗА СЪЗДАВАНЕ НА НОВА ПИЕСА „МОЖЕШ ЛИ ДА СИ ПРЕДСТАВИШ“, Estimated Amount: 2 444.78
Procedure 7 Subject to due process: ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЛАГЕР И ТВОРЧЕСКА РЕЗИДЕНЦИЯ , Estimated Amount: 9 387.98
Procedure 8 Subject to due process: ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ТВОРЧЕСКА РЕЗИДЕНЦИЯ, Estimated Amount: 6 454.24
Procedure 9 Subject to due process: ОСИГУРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ПУБЛИЧНОСТ И ВИЗУАЛИЗАЦИЯ, Estimated Amount: 8 453.10
Procedure 10 Subject to due process: ОСИГУРЯВАНЕ НА ПРЕВОДАЧЕСКИ УСЛУГИ ОТ И НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК , Estimated Amount: 1 603.78
Procedure 11 Subject to due process: ОСИГУРЯВАНЕ НА ТРАНСПОРТ ЗА ИЗЛОЖБА И СЪБИТИЕ В МАЛКИ НАСЕЛЕНИ МЕСТА, Estimated Amount: 415.61
Procedure 12 Subject to due process: ОСИГУРЯВАНЕ НА ТРАНСПОРТ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБУЧЕНИЯ, Estimated Amount: 3 890.15
Procedure 13 Subject to due process: ПОДСИЛЕНИ ВЕТРОУСТОЙЧИВИ ШАТРИ, Estimated Amount: 5 601.50
Procedure 14 Subject to due process: ПРЕДМЕТНИ НАГРАДИ ЗА КОНКУРСИ, Estimated Amount: 977.90
Procedure 15 Subject to due process: РАЗРАБОТВАНЕ НА ПЛАН ЗА РАЗВИТИЕ НА ПУБЛИКИ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБУЧЕНИЕ НА СЛУЖИТЕЛИ, Estimated Amount: 14 634.50

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN