Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0047-C01
Project Name Increasing the energy efficiency in Iv Style Ltd.
Beneficiary 201673707 Iv Style Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 10.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Предмет на настоящия проект е изпълнението на мерки за енергийна ефективност, съгласно предварително изготвен енергиен одит по образец, с цел подобряване на енергийната ефективност в предприятието и неговата конкурентоспособност. 

Настоящото проектно предложение предвижда изпълнението на следните дейности:

- Придобиване на ново производствено оборудване
- Изграждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението
- Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на EN ISO 50001
- Извършване на енергиен одит 

Очакваните резултати от реализация на настоящия проект са:
- Подобрена системата за управление на енергията в предприятието
- По-добър анализ на енергийните и материалните потоци в предприятието 
- Намаляване на енергопотреблението за единица произведена продукция
- Постигане на енергийни спестявания от 6214 kWh/год. и фактор на енергийни спестявания от 54,13%
- Спестяване на 7,6 тона/година на емисии въглероден диоксид 
- Повишаване на качеството на произведената продукция
- Намаляване на брака до 1%
- Увеличаване на производството с 30%
- Увеличаване на финансовите резултати на дружеството (нарастване на оборота, печалбата и др.)
- Постигане на устойчиво развитие чрез намаляване на въздействието върху околната среда.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на ново производствено оборудване съгласно мярка 1 от енергийния одит): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи: - Машина за прав шев с енергоспестяващ мотор – 6 броя - Високоскоростна електронна илична машина за прав илик - 1 брой - Електронна двуконечна копчешиеща машина - 1 брой - Четириконечен оверлог - 1 брой - Петконечен оверлог с ширина на бода 1 см. - 1 брой - Двуиглова машина - 1 брой - Високоскоростна електронна понт машина - 1 брой - Високоскоростна права машина с иглен транспорт - 1 брой - Електронна зиг-заг машина - 1 брой - Подлепваща ролкова преса - 1 брой Посоченото оборудване се отнася до мярка 1 "Закупуване на нови машини" от енергийния одит. Закупуването на посочените ДМА допринася за изпълнението на дейността и проекта, т.к. тези ДМА са енергийно ефективни и с въвеждането им в производствения процес ще се постигнат значителни икономии на енергия, устойчив растеж и повишена конкурентоспособност на предприятието. С изпълнението на дейността ще се постигнат 5693 kWh/год. енергийни спестявания и фактор на енергийни спестявания от 49,6%, както и спестени емисии от 7 тона/година от емисии въглероден диоксид. Предвидените за закупуване нови шевни машини са ново поколение енергоспестяващи машини със серво мотори, с регулиране на оборотите, което позволява производство на същото количество продукция при два пъти по-кратка работа, в сравнение със старите машини, при които не могат да се регулират оборите и работят непрекъснато. Допълнително, шевните машини със серво двигатели и подлепващата преса гарантират точна и прецизна работа, т.к. имат възможност за автоматичен контрол и функция за запаметяване на настройките при стартиране на процеса. Така се получава по-висока производителност, по-добро качество на изделието и икономия на материал и значително намаляване на бракуваната продукция. С всичко това, се очаква производството на предприятието след изпълнение на дейността да се увеличи с 30%. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са следните: - Избор на изпълнител/и ( от 1-ви до 5-ти месец от изпълнението на проекта) - Сключване на договор с избрания/ите изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец) - Доставка на ДМА и подписване на приемо-предавателен протокол (6-ти до 14-ти месец) - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването (14-ти месец)., Contracted Amount: 79 300.00 , Reported Amount: 79 280.00
  • Activity: Изграждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на хардуерен модул и софтуер съгласно мярка 2 от енергийния одит): Дейността предвижда изграждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението посредством закупуването на следните активи: - Хардуерен модул - 1 бр., който е с възможност за мониторинг на 5 точки, включващ Трифазен електромер за измерване на електроенергия и Концентратор/комуникационен модул за предаване на данни; - Софтуер за записване и визуализация на основните параметри на енергопотреблението - 1 бр. Посоченото оборудване се отнася до мярка 2 "Изграждане на система за автоматизиран енергиен мониторинг" от енергийния одит. Закупуването на посочените ДМА и ДНА допринася за изпълнението на дейността и проекта, т.к. с въвеждането им ще се постигнат икономии от енергия, намаляване на разходите за единица продукция, увеличаване на производителността и повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Предвижда се автоматизираната система за мониторинг на енергопотреблението да обхваща потреблението на предприятието като цяло – с измерване на потреблението на енергия на входа, като допълнително ще бъдат обхванати всички машини, които ще бъдат закупени. Въвеждането на системата в предприятието ще позволи постоянно измерване на енергийните и материалните потоци и възможност за анализ на информацията за натовареността на всяка една машина. Всичко това дава възможност за структурирането на адекватни енергийни политики в предприятието, които ще доведат до практическо намаляване на годишното енергийното потребление. С изпълнението на дейността ще се постигнат 521 kWh/год енергийни спестявания и фактор на енергийни спестявания от 9 %, както и спестени емисии от 0,6 тона/година от емисии въглероден диоксид. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са следните: - Избор на изпълнител (14-ти месец от изпълнението на проекта) - Сключване на договор с избрания изпълнител (от 14-ти до 15-ти месец) - Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на ДМА, ДНА и подписване на приемо-предавателен протокол (15-ти - 18-ти месец)., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 980.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на EN ISO 50001 и сертифицирането му): Дейността предвижда извършването на следните услуги: въвеждане на EN ISO 50001 и сертифицирането му. Въвеждането и сертифицирането на EN ISO 50001 допринася за изпълнението на дейността и проекта, т.к. ще доведе до енергийни спестявания и повишаване на конкурентоспособността на предприятието, т.к. ще: - ще идентифицира областите, където потреблението на енергия може да бъде намалено - ще гарантира правилно прилагане на контролните механизми за енергийно управление - ще осигури енергийно управление на базата на най-съвременните изисквания за енергийна ефективност - ще осигури непрекъснато подобряване на използването на енергия и на произведената продукция с течение на времето. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са следните: - Избор на изпълнител/и (14-ти месец от изпълнението на проекта) - Сключване на договор с избрания/ите изпълнител/и (от 14-ти до 15-ти месец) - Извършване на услугата, получаване на сертификат EN ISO 50001 (15-ти - 18-ти месец)., Contracted Amount: 4 700.00 , Reported Amount: 4 600.00
  • Activity: Извършване на енергиен одит: Дейността предвижда извършване на енергиен одит по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Енергийният одит допринася за изпълнението на дейността и проекта, т.к. има за цел да даде забележки и препоръки относно енергоспестяващи дейности за намаляване на енергоемкостта и подобряване на ефективността и производителността в предприятието. , Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 9 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IKO-EL - KONSTANTIN STOYANOV ET, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 980.00
  • Contractor: ZARA - NIS - PETKO KOLEV, Contracted Amount*: 55 496.00 , Reported Amount**: 79 280.00
  • Contractor: Sofena Ltd., Contracted Amount*: 11 900.00 , Reported Amount**: 11 900.00
  • Contractor: OTC Bulgaria , Contracted Amount*: 1 530.00 , Reported Amount**: 1 700.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 7.60 , Reached amount: 7.60
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.21 , Reached amount: 6.21
Indicator 6 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 95 000.00 BGN
Grant 69 240.00 BGN
Self amount 25 760.00 BGN
Total actual amounts paid 69 122.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на шивашко оборудване", Estimated Amount: 79 300.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на шивашко оборудване
    Contractor: ZARA - NIS - PETKO KOLEV
    Contract total funded value: 55 496.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на ДМА и ДНА за изграждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението съгласно мярка 2 от енергийния одит ( хардуерен модул - 1 бр., софтуер за записване и визуализация на основните параметри на енергопотреблението - 1 бр.), Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на енергиен одит, Estimated Amount: 9 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на EN ISO 50001 , Estimated Amount: 4 700.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN