Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.017-0009-C01
Project Name Positive multicultural educational environment - environment for active social inclusion!
Beneficiary 175072609 ASSOCIATION “ALLIANCE FOR REGIONAL AND CIVIL INITIATIVES (ARCI)”
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 14.12.2020
Start Date 14.12.2020
End Date 09.10.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Работата с най-малките и учениците е предизвикателство за учителите. Учителите трябва да бъдат добре подготвени да се справят с всички предизвикателства, които ще срещнат в работата си. Едно от специфичните предизвикателства е работата в мултикултурна среда и развиването на мултикултурни умения у децата по време на образователния процес. На пръв поглед това е лесна задача в обичайна среда за работа особенно за учители, които живеят в мултикултурен регион, които имат много години практика в работа с деца от различни етнически групи. Проектът ще повиши капацитета и ще осигури успешни практики за всеки учител, така, че те от своя страна да могат по-лесно и качествено да отговорят на нуждите на децата и учениците, като повишаване на мотивацията за учене и подобряване на резултатите, подкрепа на културната им идентичност, създаване на подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. По време на подготовката на предложението партньорите проведоха онлайн дискусии за слабостите и възможните решения за справяне с тези проблеми. Те, колкото и общи да са за всички, толкова са и специфично обусловени предвид етническата принадлежност, социален статус на децата и учениците, разлики в зависимост от възрастта, степента на взаимодействие на ниво училище-семейство, нивото на участие на местната общност, нивото на подготвеност на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда, наличието или пълното отсъствие на образователни медиатори и др. Прегледа на всички тези показатели и на съществуващите документи за работа в мултикултурна среда, дадоха насоките за разработката на предложението, а именно: да се идентифицират нуждите на партньорите от подобряване на работата в мултикултурна среда; да се изготви план и да се проведат обучения за работа в подобна среда; да се изследва необходимостта от образователни медиатори и да се подготвят допълнително такива, а там където има действащи да се анализира тяхната дейност и принос към работата в мултикултурна среда.
Activities
  • Activity: Разработване и актуализиране на стратегии, планови и аналитични документи и др. на образователните институции-партньори за работа в мултикултурна среда : В процеса на подготовка на проекта от партньорите беше събрана информация за наличието на съществуващи стратегии, планови и аналитични документи и др. за работа в мултикултурна среда. Това е необходимо за да се идентифицират нуждите от последващи действия, така, че да бъда оптимизирана работата в мултикултурна среда за тези образователни институции, както и да се направи предварителен план за обема и съдържанието на подходящи теми за обучения на техните служители. Ето какво показаха предварителнити резултати: СУ"Хр.Ботев", гр.Ихтиман са налични: "Училищна програма за прилагане на институционалните политики за подкрепа на гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование през учебната 2019/2020 г.", "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи за учебната 2019/2020 г." ОУ „Св. П. Хилендарски“ гр.Каблешково и ОУ„Хр.Ботев“, с.Бата: "Училищна програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на деца и ученици от уязвими групи", "Механизъм за оценяване на риска от отпадане на ученици от училище". ДГ „Осми март“, гр.Първомай: "План за действие в изпълнение на Националната стратегия за повишаване на грамотността" и "Програма за намаляване дела на преждевременно напусналите образователната система" В ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, Силистра: "Стратегия за развитие на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ за периода 2016/ 2020 г.", и "Програма за предоставяне на равни възможности и приобщаване на децата и учениците от уязвими групи за учебната 2019/ 2020 година". СУ „Никола Йонков Вапцаров“, Айтос: "Програма за предоставяне на равни възможности","Програма за превенция на ранното напускане на ученици от уязвими групи", "План за квалификационната дейност на педагогическите специалисти 2019-2020" Обединено училище „Св. Кл.Охридски“, с. Проф. Иширково: "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи" ДГ „Здравец“, гр.Ихтиман: "План за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование", "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата от уязвими групи", В ПГСС, с.Ситово: "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на деца и ученици от уязвимите групи /2016-2020/", и "Програма за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование за периода 2019/2020г." В ПГПП “Ев. Георгиев”, гр.Силистра: "Програма за предоставяне на равни възможности за приобщаване на учениците от уязвими групи". Както е видно от предоставената информация при голяма част от партньорите липсват планови и стратегически документи, а там където има сходни такива, те са с обхват до 2020г. което на практика означава, че през следващата учебна 2020/2021г. трябва да актуализират и/или разработят нови такива. Освен това наличните документи са често с общ характер и без конкретни мерки, фокусирани върху работа с деца от етнически малцинства и мултикултурно образование. Същността на Дейност 1 е именно да подпомогне образователните институции в процесите на идентифициране на техните нужди по отношение подобряване на работата в мултикултурна среда. Нещо много важно: именно, чрез резултатите от дейността ще се изготви адекватен анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции. Така, за всяко една от тях ще бъдат подбрани и предложени най-подходящите теми за обучения, което пък от своя страна е гаранция за успех и устойчивост в дългосрочен аспект. От страна на Кандидата ще участва един експерт, от страна на партньорите по един експерт. Сумата на разходите за Дейност 1 са определени на база квалификацията на персонала, приложимата часова ставка и броя на планираните часове за всеки интелектуален продукт, който е планиран да бъде създаден по Дейност 1. Приложени са сравнителни оферти за разработени продукти със сходен обем и съдържание. , Contracted Amount: 21 600.00 , Reported Amount: 21 456.00
  • Activity: Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда: Дейността ще се изпълни от Кандидата. СНЦ"АРГИ" е вписано в Информационния регистър на одобрените програми за квалификация (ИРОПК) на педагогическите специалисти към МОН, като одобрените програми за обучение на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, които сме заложили като потенциални теми за провеждане на обучения по проекта с присъждане на 1 квалификационен кредит са: "Мотивация за учене при учениците с различна степен на обучаемост", УИН 50410008, Заповед No РД09-2826/17.07.2017г. "Активно учене–интеграция на знания и емоции в образователния процес", УИН 50410013, "Kак да работим с родителите–стратегии за ефективно взаимодействие между училището и семейството", УИН 50410016, "Подходи за работа в мултикултурна среда – образователен театър", УИН 50410035, "Междукултурни различия, толерантност и конструктивни взаимодействия", УИН 50410042, "Възпитание в общочовешки ценности", УИН 50410049, „Глобално образование за глобално гражданство“,УИН 50410053 АРГИ подготви програма за вписване към МОН „Култури и междукултурен шок. Практически подходи за осъзнаване и справяне с междукултурните различия в клас“ - 16 акедемични часа. Обучението е насочено към създаване на емоционални предпоставки за осъзнаване характеристиките и влиянието на културата. То цели и да изгради умения за анализ и справяне с културните конфликти в мултикултурната класна стая. В изпълнение на разпоредбите на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, срока за подаване на програми за одобрение е изместен с един месец от отмяната на извънредното положение. Към датата на подаване на проекта все още не съществува възможност от подаване на заявление за одобрение, затова и залагаме темата за обучение към обхвата обучения, завършващи без издаване на квалификационен кредит. Към тях предвиждаме още следните теми: "Ролята на изкуството и културата за формиране на мултикултурна среда в образователната система", 16/24 академични часа. Използването на изкуството и културата като инструмент за развитие и израстване. Програмата ще даде конкретни насоки как и по какъв начин мултикултурните различия могат да се използват като мотивиращ фактор в подкрепа на деца от етнически малцинства, вкл. със специфични потребности. "Иновации в поднасянето на учебното съдържание в мултикултурна среда" - 16/24 академични часа. Програмата изгражда и усъвършенства уменията на педагогическите специалисти за създаване и прилагане на иновации в методите, процесите и организацията на поднасяне на учебното съдържание, заложено в ДОС за работа в мултикултурна среда. Ще представи четиристъпков модел за създаването на иновативни добри практики, който се прилага в практическата част на обучението. "Летящата класна стая "- методи и подходи за прилагане на мултикултурно образование в класната стая" -16/24 академични часа. Програмата ще подпомогне учителите да променят методите на преподаване така, че чрез новите технологии ефективно и интересно да ангажират децата/учениците с по-ниски резултати в учебно-образователния процес. Като резултат от Дейност 1 ще се конкретизират темите, по който всеки партньор ще премине обучения. Всички програми са на различни теми в тематиката за работа в мултикултурна среда. Предвиждат се по две обучения с присъждане на квалификационни кредити за 578 педагогически специалисти и по 2 обучения (едно двудневно и едно тридневно) без присъждане на квалификационни кредити за 608 лица( вкл.30 медиатори). , Contracted Amount: 352 350.00 , Reported Amount: 329 575.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: PGPT "EVLOGIY GEORGIEV", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DG "ZDRAVETS", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OSNOVNO UCHILISHTE SVETI SVETI KIRIL I METODI, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DETDKA GRADINA ZDRAVEC, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Primery Hristo Botev, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: SU "NIKOLA YONKOV VAPTSAROV", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: primary school St.St.Kiril and Metodii, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DG "Osmi mart", gr. Parvomay, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DETSKA GRADINA "PROLET", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: United school "St. Kliment Ohridski", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: High school "HRISTO BOTEV", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DETSKA GRADINA "BALGARCHE", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Primary school "DIMCHO DEBELYANOV", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: PG PO IKONOMIKA I MENIDZHMANT, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: PGMET-PAZARDZHIK, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Primary school "Paisius of Hilendar", Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: PGSS, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Vocational Agricultural High School "Dobrudzha" Silistra, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: TNM Ltd., Contracted Amount*: 78 900.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AB Ltd.Publishing house, Contracted Amount*: 47 424.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Pedagogical specialists involved in training to work in multicultural environment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 578.00 , Reached amount: 650.00
Indicator 2 Share of pedagogical specialists among those involved in actions under the OP qualified to work in multicultural environment, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 3 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 90.46
Indicator 4 Образователни медиатори, включени в обучения по процедурата, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 7.00

Financial Information

Total Project cost 370 162.19 BGN
Grant 370 162.19 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 370 162.19 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 5.00 19 482.22 0.00 19 482.22 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Осигуряване на логистика при провеждането на краткосрочни двудневни обучения без присъждане на кредит на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна среда, свързани с изпълнението на дейностите по проект „Позитивна мултикултурна образователна среда - среда за активно социално приобщаване“, Договор No BG05M2OP001-3.017-0009-C01/14.12.2020г., Estimated Amount: 69 920.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на логистика при провеждането на краткосрочни двудневни обучения без присъждане на кредит на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна среда, свързани с изпълнението на дейностите по проект „Позитивна мултикултурна образователна среда - среда за активно социално приобщаване“, Договор No BG05M2OP001-3.017-0009-C01/14.12.2020г.
    Contractor: AB Ltd.Publishing house
    Contract total funded value: 47 424.00
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на логистика при провеждането на краткосрочни тридневни обучения без присъждане на кредит на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна среда, свързани с изпълнението на дейностите по проект „Позитивна мултикултурна образователна среда - среда за активно социално приобщаване“, Договор No BG05M2OP001-3.017-0009-C01/14.12.2020г., Estimated Amount: 110 460.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на логистика при провеждането на краткосрочни тридневни обучения без присъждане на кредит на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна среда, свързани с изпълнението на дейностите по проект „Позитивна мултикултурна образователна среда - среда за активно социално приобщаване“, Договор No BG05M2OP001-3.017-0009-C01/14.12.2020г.
    Contractor: TNM Ltd.
    Contract total funded value: 78 900.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN