Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0102-C01
Project Name Patronage care - Sofia
Beneficiary 000696327 Sofia Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.07.2019
Start Date 05.09.2019
End Date 11.01.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Основна цел на проекта да бъде апробиран модел за патронажни грижи в домашна среда, следвайки условията на процедура. 
Проектът ще осигури почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за ползвателите в техните домове, за да подпомогне ежедневните им дейности, съобразно индивидуалните потребности на всеки, до 2 часа  на ден. Съгласно Указанията за кандидатстване, услугата „Патронажна грижа“ ще се предоставя за период от 12 месеца и акцентира върху медицинско обслужване, допълнено от социален елемент, при отчитане на индивидуалните нужди. Предоставянето на услугите ще бъде съобразено с разработената от МЗ по компонент 1 по настоящата процедура Методика за предоставяне на патронажна грижа  (съобразно степента на приложимост). 

По проекта се предвижда да бъдат обслужени 360 лица от следните  целеви групи:
1. Съгласно т.13. от Условията за кандидатстване: - „възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване“; - „хора с увреждания“  и техните семейства;
2. Съгласно одобрена от министъра на здравеопазването "Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания" целевите групи са:
- "лица на възраст над 65 г."; - "лица с валидно експертно решение на "трудово-експертна лекарска комисия"; - "лица с хронични заболявания, нуждаещи се от продължително наблюдение и здравни грижи"; - "лица след оперативна интервенция и след хоспитализация, нуждаещи се от краткосрочно наблюдение и здравни грижи" и техните семейства. 

Броят на лицата от целевата група и съответстващите им разходи за персонал, както и останалите допустими разходи (вкл. за осигуряване на материалните ресурси - обзавеждане, оборудване, закупуване на транспортно средство и др.), са определени от гледна точка на ефективността и ефикасността на услугата за допустимия по процедурата период на предоставянето й.
  
Общината ще възложи предоставянето на услугата на свое вътрешно звено/дирекция, следвайки Указанията за кандидатстване.
Activities
  • Activity: Д1-Предоставяне на интегрирана услуга "Патронажна грижа": Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, психологическа подкрепа и консултиране за нуждаещите се лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване на територията на Столична община от Екипа за предоставянето на услугата - Екип "Патронаж". За реализацията на дейността ще бъде нает Екип "Патронаж", който ще включва следните видове специалисти: 1. Административен персонал услуга - ще отговаря за координацията на ежедневните дейности в услугата с цел удовлетворяване потребностите на целевата група и изискванията на екипа за управление на проекта. Отговарят за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на основните дейности в услугата. Индикативни позиции: - директор/администратор на услугата; - диспечери/координатори на услугата и др.; 2. Обслужващ персонал услуга - с медицински и социални функции и задачи; ще взаимодейства директно с целевата група; ще предоставя компетентни съвети, актуална информация, споделяне на опит, знания и умения спрямо конкретните потребности на потребителите на услугата в определена област (психологическа, социална, медицинска, правна и др.) и др. Индикативни позиции: - Медицински сестри; - Санитари в домашни условия; - Лекари (консултантиране); - Психолози (консултант); - Медиатори (социален/за социално включване); - Юрист и др. 3. Помощен персонал услуга - технически и практически подпомага услугата. Индикативни позиции: - Шофьори; - Хигиенисти и др. Екип "Патронаж" ще извършва реалната работа с ползвателите на услугата чрез предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални грижи и услуги, психологическа подкрепа и консултиране в домашна среда. Предвидено е услугата "Патронажна грижа" да бъде предоставяна по проекта за период от 12 календарни месеца, съгласно условията за кандидатстване . Предоставянето на услугата ще бъде възложено на вътрешно за Кандидата административно звено/дирекция., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 466 169.07
  • Activity: Д2-Обучение и супервизия на персонала : Дейността включва провеждане на въвеждащи обучения на персонала, предоставящ услугата (Екип "Патронаж"), както и провеждане на супервизия по време на функционирането на услугата, с цел осигуряване на основа за предоставяне на качествени интегрирани здравно-социални услуги от нов тип - услугата отива при клиента. За осигуряване на подкрепа за персонала, полагащи грижи за възрастните хора и хората с увреждания ще бъдат предприети мерки в посока осигуряване на подходящо обучение и супервизия за персонала, предоставящ услуги за дългосрочна грижа, с цел разширяване на знанията, уменията и компетентностите, в зависимост от спецификата на потребностите на целевите групи. Доставчикът на услугата ще се съобрази с насоките в програмата, разработена от МЗ при изработването на план/програма за провеждане на обученията и супервизията, съобразно особеностите на целевите групи и спецификата на новата интегрирана здравно-социална услуга. Обученията ще допринесат за сплотяване и мотивиране на екипа за предстоящата екипна работа с целевите групи и ще подготвят екип "Патронаж" за предоставянето на услугите. В резултат от обучението ще се разшири кръга от професионалисти, предоставящи дългосрочни грижи за болни възрастни хора и хора с увреждания в домашна среда и общността. Предоставянето на супервизия ще се извърши на основата на експертно професионално наблюдение на работата на екипа за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги за лица с увреждания и техните семейства, при съблюдаване изисквания и критериите за предоставяне на предвидените по проекта услуги. По-конкретно, чрез супервизията ще се извърши наблюдение на работата на екипа (персонала), оптимизиране на процесите чрез консултиране и методическа подкрепа. Ще бъде предоставена екипна и персонална супервизия на членовете на екипа. Екипната супервизия се провежда периодично и проверява качеството на работа на целия персонал. Супервизията дава разнообразни възможности за подкрепа на персонала. Например, възможно е да бъдат провеждани групови/екипни сесии, както и при необходимост и според конкретния случай, може да бъдат предоставени индивидуални консултации за работата на конкретен служител, в резултат от които той да получи насоки и/или възможни решения на казуси, възникнали при изпълнение на служебните им задължения. Супервизията ще осигури професионална и специализирана подкрепа на служителите въз основа на наблюдение, контрол и подкрепа на екипа (персонала) при изпълнение на задълженията му. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Д3 - Обзавеждане и оборудване, транспортни средства за мобилна работа: В рамките на дейността ще бъде закупено подходящо за целите на проекта обзавеждане и оборудване, включително и закупуване на транспортни средства за извършване на мобилната работа. Спазени са изискванията на Управляващия орган за настоящата процедура относно максималната стойност на ремонтите, обзавеждането и оборудването на помещенията - до 50 000 лв. В контекста на столичния град, чието население по официални данни е 1,2 млн. човека, но неофициално надхвърля 2 милиона жители и гости, закупуването на транспортно средство се явява необходима предпоставка за успешното извършване на мобилната работа, а тя е неизменна част от интегрираната здравно-социална услуга в домовете на ползвателите. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MULTICO 92 OOD, Contracted Amount*: 629.76 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: HELMED BULGARIA, Contracted Amount*: 6 700.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BENT OIL AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MANAGEMENT BUSINESS MACHINE LTD, Contracted Amount*: 3 079.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 1 772.81 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BAPZG, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TRAVEL MEDIA GROUP, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kia Motors Bulgaria - Sofia, Contracted Amount*: 31 752.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ELPAK LEASING Ltd, Contracted Amount*: 25 903.20 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 360.00 , Reached amount: 284.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 360.00 , Reached amount: 284.00

Financial Information

Total Project cost 652 636.70 BGN
Grant 652 636.70 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 652 613.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN