Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0089-C09
Project Name 3.1-Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Velingrad
Beneficiary 000351580 MUNICIPALITY VELINGRAD
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 18.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград

Description

Brief description
Проектът включва осигуряването на топъл обяд за 170 потребители от следните целеви групи:
- Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност-хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната,хора,които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
- Лица,поставени под карантина-без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки,които да им окажат подкрепа.
- Лица,обект на социално подпомагане,за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка,са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Приготвянето и доставката на храната ще се извършва от служители на Домашен социален патронаж/част от ОССУ град Велинград за 56човека и ЕТ„Том и Нези-91-Тома Пачалов“, за 114човека, като считано от 01.04.2022 г. се преразпределят съответно ДСП за 70 човека и 100 човека от външния изпълнител.Топлият обяд ще се предоставя на потребителите единствено чрез доставка до домовете им при спазване на всички противоепидимични мерки в продължение на 435дни,за период от 01.01.2021г. до 30.09.2022г.
На представителите на целевите групи ще се предоставят съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за:
-	възможностите за ползване на други соц.услуги,предоставяни на територията на общината,включително и такива,финансирани от ЕСФ; 
-	ползването на административни общински услуги,съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица,за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги,за управление на семейния бюджет,за здравословно и балансирано хранене,консултиране за изискванията,свързани с въведените противоепидемични мерки и др.
-	други форми на индивидуална подкрепа,съдействие, консултиране,реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната соц.изолация.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да се определят представителите от допустимите целеви групи, на които ще се осигурява топъл обяд през работните дни за срок от 21 месеца (от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г.). Кандидатът използва разнообразни механизми и начини за идентифицирането на нуждаещите се лица на територията на общината, които попадат в обхвата на целевите групи. Източниците на информация, които са използвани за определянето им са: - наличната база данни в общинска администрация; - информация от доставчици на социални услуги и институции на територията на община Велинград; - справка от РЗИ за броя на лицата, поставени под задължителна карантина; - информация от граждани, подадена по телефон и/или мейл за лица, които са с ниски доходи. В резултат на събраната и анализирана информация, бенефициентът предвижда в проектното предложение да се включат 170 потребители от следните целеви групи: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. За да се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин, екипът по управление на проекта е разработил методика за подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд за периода на изпълнение на ДБФП. Като приоритетни критерии са заложени: лица, които поради възрастта си не могат да се самообслужват; самотно живеещи лица и лица с трайни увреждания. Преди включването на всеки нов потребител в основния или резервен списък, екипът за управление на проекта ще следи за предотвратяване на двойно финансиране на едни и същи дейности за един и същи представители на целевата група по едно и също време. Обяд, който е приготвен, но не е получен в съответния ден ще бъде предоставен на други лица от допустимите целеви групи. Индентифицирането на конкретните лица, на които ще се предостави неполучения топъл обяд ще се извършва от отразените като резерви в протоколите от извършения подбор по тяхната поредност. По този начин ще бъде сведено до минимум разхищението на храната. За осигуряването на непрекъснатост в предоставянето на топъл обяд на най-засегнатите и уязвими граждани на град Велинград след приключване на Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020г.“, бенефициентът е стартирал дейността, свързана с определяне на целевите групи преди стартиране на договора за безвъзмездна помощ. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на подбора и сключване на договори с лицата от целевите групи и е със срок на реализация: 01.01.2021 г. -30.09.2022 г.Топъл обяд, включващ–супа,основно ястие,хляб и поне веднъж седмично десерт,ще се предоставя на 170 потребителя за общо 435 бр.р.дни. Начините, по които кандидатът – община Велинград предвижда да приготвя топлия обяд са следните: Чрез възлагане по реда на ЗОП за доставката на хр. продукти ще се извършат дейностите по предоставяне на услугата на 56лица от представителите на целевата група.За посочения брой потребители храната ще се приготвя и разнася от Д"СПатронаж"/част от структурата на Общ.служба за соц.услуги гр.Велинград/. За 114 потребители е сключен Договор за кетъринг–приготвяне и доставяне на храна, договор№ 111/15.02.2022г. с фирма ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“ със седалище и адрес на управление гр. Велинград, бул. "Петър Берон" №72, вписано в Търговския регистър към Агенция по вписвания с ЕИК 112068024, представлявано от Тома Стоянов Пачалов– собственик, със срок на изпълнение на договора е от дата 01.03.2022 г. до дата 30.06.2022г. да реализира дейностите по приготвяне и доставка на Топъл по домовете на потребителите, по процедура BG BG05FMOP001-5.001-0089-C06 „3.1 Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19. Подписано е допълнително споразумение към договора със същия изпълнител със срок до 30.09.2022 г. От 01.04.2022 г. разпределението ще бъде 70 човека от ОССУ гр. Велинград и 100 човека от ЕТ „Том и Нези – 91 – Тома Пачалов“. Кухня към Д"СПатронаж"/част от структурата на ОССУ гр. Велинград, съгласно акт за частна общинска собственост № 487 от 04.02.2005 г. удостоверява правното основание за ползването на материалната база за приготвяне храната с адрес: гр. Велинград, ул. „Съединение“ №288, с регистрационен номер на обекта № 132500293. Кухнята е с площ 53 кв. м. и е модерно оборудвана с Професионална електрическа печка с 3 фурни, Готварска електрическа печка с 6 плочи за готвене, Професионален фритюрник, Пасатор-професионален, Миксер, Казан - 40 литра /алпака/ 2 броя, Тръбна скара – професионална, Кухненски робот – професионален и транжорна маса, хладилници, фризери и три складови помещения. Обектът,,Кухня майка” на фирма ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“ е разположен на площ 500 кв.м.В него са обособени следните функционални помещения: складово помещение с площ от 120 кв.м. с хладилна камера за съхранение на продукти в рамките на 24 часа; складово помещение на зеленчуци с площ от 20 кв.м.; помещение за обработка на месо и яйца с площ от 20 кв.м.; помещение за съхранение на консумативи с площ от 20 кв.м; миялно помещение с площ от 30 кв.м; миялно помещение с площ от 10 кв.м. и два коридора съответно за внасяне и изнасяне на продуктите. Кухненски блок е с площ от 200 кв.м. Кухненския блок е оборудван с конвектомат за 20 тави – 1 бр.; конвектомат за 10 тави -1бр.; хладилници -2 бр.; газова печка с 4 котлона -1 бр.; електрическа фурна – 3 бр.; газови горелки -4 бр.; картофобелачка, резачка за зеленчуци.; комбиниран миксер с капацитет 50л. Материалната база за приготвяне на храната за потребителите на кухненски блок към училището с адрес: гр.Велинград, ул. ,,Кристал” №10 с регистрационен номер на обекта 13070016. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи, с адрес гр.Велинград, бул. ”Съединение” № 228, е регистрирано по реда на Закона на храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната е регистриран по Закона на храните е 132500293. Разносът на храна на потребителите обслужвани от външния изпълнител ще се извършва от кухненски работници всеки работен ден в продължение на 435 дни, за периода от 01.01. 2021 г. до 30.09.2022г., като се използва автомобил, който е оборудван за целта- с рег.№ 6016 КА - съответно и шофьор. Храната се приготвя в кухните на двете заведения през всеки работен ден за периода от 01.01.2021г до 30.09.2022г., Contracted Amount: 202 973.90 , Reported Amount: 202 973.90
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Бенефициентът предвижда предоставянето на топъл обяд да се извършва единствено чрез доставка до домовете на потребителите при спазване на всички противоепидимични мерки. Доставката на храната ще се извършва от служители на Домашен социален патронаж /част от структурата на Общинска служба за социални услуги град Велинград и ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“, гр. Велинград. Ще бъде създадена организация за раздаване на храната на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Опаковането на обяд ще се извършва в съдове за еднократна употреба. И двете заведения разполагат с необходимата техническа възможност за разнос на приготвената храна до домовете на потребителите, както следва: - Общинска служба за социални услуги град Велинград - Разносът на храната се извършва от двама души от персонала на домашен социален патронаж, като се използват два автомобила, които са оборудвани за целта – „Фолксваген Пасат” и „Рено Меган”, съответно и шофьори. - ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“, гр. Велинград. Храната се пригатвя в кухните на двете заведения през всеки работен ден за периода от 01.01.2021г до 30.09.2021г. Разносът на храна ще се извършва от кухненски работници всеки работен ден вкато се използва автомобил, който е оборудван за целта- с рег.№ 6016 КА - съответно и шофьор KC - съответно и шофьори., Contracted Amount: 10 148.69 , Reported Amount: 10 148.69
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Велинград разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Прилагането на съпътстващи мерки ще се осъществява от екипа по организация и управление на настоящия и други изпълнявани проекти със социална насоченост; служителите на общинска администрация отговарящи за предоставяне на социални услуги на територията на общината, за административни, здравни и други услуги. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват потребителите. Бенефициентът ще организира реализирането на съпътстващи мерки при спазване на всички противоепидимични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаването на COVID-19. Ще се оказва индивидуална подкрепа на потребителите в отговор на конкретно установените нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация Предвижда се да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация., Contracted Amount: 10 148.70 , Reported Amount: 10 148.70

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 170.00 , Reached amount: 232.00

Financial Information

Total Project cost 223 271.29 BGN
Grant 223 271.29 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 223 269.94 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN