Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0003-C01
Project Name Leading capacity development and strengthening the growth of 'Sweet Way' LTD
Beneficiary 115223426 Sweet way Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 19.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Първомай, гр.Първомай

Description

Brief description
Дружеството е регистрирано през 1998 г. като основната му дейност е производство и продажба на сладкарски изделия.
Седалището и адресът на управление са в гр. София, но производствената база се намира в гр. Първомай, където ще се изпълнява и настоящият проект. Към настоящия момент "Сладък път" ООД е заето с производството на сухи пасти, рола, сладки десерти, бисквити и други видове разнообразни пресни сладкарски изделия. Неговия КИД е 10.71 - Производство на хляб, хлебни и пресни сладкарски изделия.
Основни клиенти са търговци и големи търговски вериги в страната, също и в чужбина. 
В последните години търсенето на продуктите на предприятието бележи устойчив растеж, включително в чужбина. Предвидени са също така инвестиции в обновяване и разширяване на материалната база, за които предприятието е осигурило собствено финансиране. 
С оглед текущото и очакваното бъдещо увеличение на производството и нарастването на обема клиентски поръчки предприятието се нуждае от внедряване на ISO 14000 и IFS - стандарт, предназначен конкретно за хранителната индустрия. Необходимо ни е и допълнително оборудване, което ще позволи да бъде постигнато и поддържано съответствие на произвежданите продукти с изискванията на двата стандарта. Също така се нуждаем от внедряване на ERP система за управление на процесите на мениджмънт, производство, доставки, продажби и други, с каквато в момента не разполагаме.
За тези инвестиции кандидатстваме с настоящото проектно предложение. В резултат от осъществяването им ще успеем да увеличим обема на износа, ще поддъжаме високо качество на продуктите, ще засилим цялостния растеж на предприятието и ще натрупаме управленски капацитет.
Activities
  • Activity: Въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на национални/европейски/международни стандарти : Дейността попада в категорията "Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията". В рамките на тази дейност ще бъде внедрена и сертифицирана система за управление в съответствие със стандарта ISO 14001. Също така ще бъде внедрена и сертифицирана система за управление в съответствие с изискванията на стандарта IFS - International Food Standart. , Contracted Amount: 22 000.00 , Reported Amount: 10 048.25
  • Activity: Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление.: В рамките на тази дейност предвиждаме закупуването на следното оборудване: 1. Климатична система за склад материали и готова продукция. Тази система ни е необходима, за да можем да спазим изискванията на стандарта IFS (International Food Standart). Той изисква покриване на определени критерии за постигане на срок на годност на готовите продукти, който е пряко свързан с тяхното качество и режима на съхранение както на материалите, така и на готовите продукти. За да можем да покрием съответните критерии е необходимо да поддържаме температурата в складовите помещения в определен температурен диапазон. За летния сезон в гр. Първомай това е невъзможно без да е налице работеща климатична система. За оразмеряване на най-ефективната система сме извършили предварителна подготовка - консултации с фирми, предлагащи проектиране, доставка и монтаж на ОВК системи. Установено е, че най-подходяща е система от пет броя климатизатори - 4 броя от един тип и 1 брой от друг тип., Техническите им характеристики са посочени в Техническа спецификация. 2. Хладилен тунел - 1 бр. Хладилният тунел също е необходим за спазване на изискванията на стандарта IFS. Неговата функция е да охлади продуктите сед изпичане по такъв начин, че да се гарантира тяхното качество и определен срок на годност. В момента не разполагаме с такъв тунел и продуктите след излизане от пещта изстиват на стайна температура. През зимния сезон това не създава проблеми, но през лятото температурите са високи, процесът се забавя и е възможно да се стигне до пакетиране на продукти, които не са охладени до необходимата температура. Съответно при тях качеството е възможно да намалее преди изтичане на предвидения срок на годнаст. Част от изискванията на стандарта IFS се отнасят до начина на охлаждане на продуктите и са нарице критерии, на които те трябва да отговарят при пакетирането си с оглед гарантиране на най-доброто качество за целия предвиден срок на годност. Допълнително хладилният тунел осигурява и подходяща циркулация на въздуха, така че да не се допусне развитието на плесени в готовите продукти впоследствие. Отсъствието им е също заложено в стандарта IFS., Contracted Amount: 99 965.00 , Reported Amount: 99 965.00
  • Activity: Дейност за придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер - ERP система.: Дейността попада в категорията: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги В рамките на тази дейност е предвидено придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието. Системата ще обхвае всички бизнес процеси и ще доведе до коренна промяна, включително организационна. До момента в "Сладък път" ООД такава система не е ползвана и внедряването и ще подобри чувствително управлението на цялостната дейност, като ще се отрази в нарастване на продажбите, износа, производителността на труда, ефективността при използване на ресурсите, както и в редица други области. , Contracted Amount: 47 311.00 , Reported Amount: 47 311.00
  • Activity: Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат подготвени и изпълнени мерки за визуализация съгласно изискванията на процедурата., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Media Design, Contracted Amount*: 1 330.00 , Reported Amount**: 1 900.00
  • Contractor: Mashproekt-94 LTD, Contracted Amount*: 55 300.00 , Reported Amount**: 79 000.00
  • Contractor: Car Klima Ltd., Contracted Amount*: 14 675.50 , Reported Amount**: 20 965.00
  • Contractor: GenSoft Ltd., Contracted Amount*: 47 311.00 , Reported Amount**: 47 311.00
  • Contractor: TUV NORD Bulgarien, Contracted Amount*: 3 463.77 , Reported Amount**: 4 948.25
  • Contractor: MT-Consult Ltd., Contracted Amount*: 3 570.00 , Reported Amount**: 5 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 26 272.00 , Reached amount: 24 423.39
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 171 276.00 BGN
Grant 119 893.20 BGN
Self amount 51 382.80 BGN
Total actual amounts paid 110 161.98 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за Дейност 1 - Въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на национални/европейски/международни стандарти , Estimated Amount: 22 000.00
  • Differentiated position 1: Внедряване на ISO 14001amp;2015
    Contractor: MT-Consult Ltd.
    Contract total funded value: 1 295.00
  • Differentiated position 2: Внедряване на IFS
    Contractor: MT-Consult Ltd.
    Contract total funded value: 2 275.00
  • Differentiated position 3: Сертифициране по ISO 14001
    Contractor: TUV NORD Bulgarien
    Contract total funded value: 1 136.33
  • Differentiated position 4: Сертифициране по IFS
    Contractor: TUV NORD Bulgarien
    Contract total funded value: 2 327.44
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за Дейност 3 - Дейност за придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер - ERP система., Estimated Amount: 47 311.00
  • Differentiated position 1: Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер - ERP система
    Contractor: GenSoft Ltd.
    Contract total funded value: 47 311.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за Дейност 4 - Визуализация, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Изработка на табела
    Contractor: Media Design
    Contract total funded value: 1 330.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за част от Дейност 2 - Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление - доставка на климатици, Estimated Amount: 20 965.00
  • Differentiated position 1: Доставка на климатици
    Contractor: Car Klima Ltd.
    Contract total funded value: 14 675.50
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за част от Дейност 2 - Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление - за закупуване на хладилен тунел., Estimated Amount: 79 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на хладилен тунел
    Contractor: Mashproekt-94 LTD
    Contract total funded value: 55 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN