Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.009-0049-C02
Project Name Grant for E.P.I.C - for administration, promotion and internationalization
Beneficiary 204428057 ECOPRODUKT INVEST CLUSTER
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2018
Start Date 13.03.2018
End Date 12.05.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, гр.Пазарджик

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към предоставянето на подкрепа за създаване и ресурсно обезпечаване на организационно-административen капацитет на "Екопродукт Инвест Клъстер". Съгласно катергоризацията, извършена от страна на ИАНМСП при спазване на одобрената по настоящата процедура методология, обединението-кандидат е клъстер в начален етап на развитие. Предлаганият проект включва изпълнението на дейности по Компонент 1 и Компонент 2 на процедура "Развитие на клъстери в България", както следва:
По компонент 1: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера чрез осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности (5-ма експерти), дейности за ресурсно обезпечаване - на административното тяло на клъстера.
По компонент 2: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове, чрез организиране на двудневен семинар-работна група; Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез разработване на маркетингова стратегия за интернационализация и осъществяване на рекламна кампания за популяризиране на клъстера и неговите продукти; Насърчаване на клъстерния маркетинг посока интернационализация, чрез разработване на проучване и анализ на европейските и азиатските пазари и посещение на четири международни и едно национално изложения за представяне на клъстерните продукти.
Очакваните резултати от изпълнението на посочените дейности са: осигурен необходимия персонал за управление и координация на дейността на клъстера; организиран семинар за привличане на нови членове, разработена маркетингова стратегия за интернационализация на клъстерните дейности; осъществена рекламна кампания за популяризация на клъстерните дейности и продукти, разработен анализ за възможните външни пазари и осигурено представянето на клъстерните продукти пред потенциални клиенти и партньори в чужбина.
Activities
  • Activity: Създаване и ресурсно обезпечаване на административно тяло на "Екопродукт Инвест Клъстер".: Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на административен персонал 5 служителя, наемане на работно помещение в град Пазарджик и закупуване на офис оборудване. -За осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности ще бъдат наети един управител, един координатор, един експерт маркетинг, един инженер химик, един финансов експерт. За ресурсно обезпечаване работата на офиса ще бъде наето работно помещение за период от 17 месеца в гр.Пазарджик и ще бъдат закупуне 5 броя лаптопи, необходими за работата на новоназначените служители/ ДМА 1/ и 1 брой многофункционално устройство за офис нуждите на клъстера /ДМА 2/. Наетият административен персонал ще има основна задача да планира, организира, координира, анализира и отчита всички дейности извършвани от клъстера и неговите членове в посока изпълнение и целите по настоящия проект във връзка с популяризация и развитие на клъстера и неговите продукти, реализиране на планираните дейности във връзка с разработената маркетингова стратегия за интернационализация. Освен реализацията на дейностите по този проект, административното тяло на клъстера ще работи и в насока за създаване на единна лаборатория за изследване на клъстерните продукти, с цел повишаване на качеството им и подготовката за последващото им сертифициране според изискванията на евопейските стандарти. Финансовият експерт, управителя и работна група от членовете на клъстера ще започнат обсъждания и проектиране на единна система за управление и отчетност за осигуряване на оптимална ресурсна ефективност и достигане на по-висока добавена стойност. Инженер-химикът като ръководител на работна група за иновации, състояща се от членове на клъстера ще работи към осъществяване на започнати и създаване на разработки за нови продукти, произведени от рециклирани материали. В тази насока са идеите за разработване на строителен продукт, с добавка на отпадъчно стъкло, разработка на комбиниран продукт за изолация и настилки, произведен от комбинацията на рециклирани пластмаса и дърво, произвеждане на производствени опаковки, изплетени от рециклиран РЕТ. Дейността ще бъде изпълнена в следната последователност - подбор на персонала 1-ви месец от изпълнение на проекта. - период на заетост на персонала - 2 -18 месец от изпълнение на проекта - сключване на договор и наемане на работно помещения - 2 -18 месец от изпълнение на проекта - избор на изпълнител за доставка на оборудването ( ДМА 1 и ДМА 2) - 1 и 2 месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването - 3-ти месец от изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 267 299.86 , Reported Amount: 73 467.10
  • Activity: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове.: Подпомагане развитието и укрепване на връзките между членовете на клъстера и привличане на нови членове, посредством организиране и провеждане на двудневен семинар-работна грипа.Изпълнението на дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, фирма, специализирана за организиране на конференции, хепънинги и обучения. В задълженията на изпълнителя ще бъдат включени разработката пакет за реализиране на семинара, който да включва наем на зала и необходима техника, отпечатване на рекламни и информационни материали, храна и престой. Дейността отговаря на общата цел за развитие на клъстера. Изпълнението й ще заздрави връзката между екипите на настоящите членове и ще им създаде чувство на принадлежност в клъстера. Темите на семинара ще бъдат носочени към популяризиране на клъстера, неговите дейности и продукти, както и оповестяване на заложените бъдещи дейности според разработената в Дейност 3 маркетингова стратегия за развитие и интернационализация и Дейност 4 анализ на европейските и азиатските пазари на продуктите от рециклирани материали. Ще бъдат обсъждани възможностите за създаване на единна система за управление на дейностите на членовете на клъстера, създаването на единна лаборатория за нови разработки и изследване на качеството, възможностите за създаване и внедряване в производство на нови продукти от рециклирани материали, най-новите технологии в областта на преработката на отпадъци и превръщането им в нов ресурс. На събитието ще бъдат поканени представители на екипите на членовете на клъстера, както и фирми, произвеждащи продукти от рециклирани материали, в т.ч. отпадъци от полиетилен, хартия, дърво, стъкло или комбинация от тях. Етапи за изпълнение на дейността. - обявяване и избор на изпълнител - 6 проектен месец; - сключване на договор - 7 проектен месец; - организация на семинара, изработка на информационни и презентационни материали - 7-8 проектен месец - покани до заинтересовани страни - 8 проектен месец; - провеждане - 9 проектен месец, Contracted Amount: 8 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез популяризиране на продуктите/услугите на клъстера: Дейността планира в първата си част избор на изпълнител за разработване на маркетингова стратегия за интернационализация за изготвяне на стратегически, краткосрочен и средносрочен план за действие на клъстера. Изготвената стратегия ще определи план за изпълнението на целите, обединяващ членовете на клъстера. В стратегията ще бъдат обхванати и цели във връзка със създаване на единна лаборатория за анализ на съществуващите продукти с цел по-доброто им позициониране на пазара, дейности по бъдещи разработки на нови продукти, създаване на единна система за управление, популяризация на клъстерните продукти. Във втората част дейността ще бъде реализиране чрез избор на изпълнител за изработване и осъществяване на комплексна рекламна кампания за популяризиране на името на клъстера, неговите цели, неговите продукти, с цел привличане на нови членове. Изпълнението на дейността ще подпомогне клъстера в насока развитие на продуктите,тяхното осъвършенстване и повишаване на конкурентноспособността.Ще даде насока за разширяване на асортимента, увеличаване на производителността и по-ефективното използване на ресурсите. Дейността ще премине през следните етапи: - избор на изпълнител за изработване на маркетингова стратегия - 2 проектен месец - изработване на маркетингова стратегия - 3 проектен месец - избор на изпълнител за разработване на рекламна кампания 4 проектен месец - разработване на рекламна кампания съгласно целите, заложени в маркетинговата стратегия 5 проектен месец; - изработване на интернет страница на клъстера - 6 проектен месец - изработване и отпечатване на рекламни материали 7 проектен месец - участие с рекламен материал в поне едно печатно издание 8 проектен месец. , Contracted Amount: 28 000.00 , Reported Amount: 26 500.00
  • Activity: Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез интернационализация: Дейността планира избор на изпълнител за изработване на анализ на продуктите от рециклирани материали на пазарите в Европа и Азия, идентифициране на целевите пазари, потенциални клиенти, избор на изложения за посещение и участие. Към настоящият момент основните клъстерни продукти са пластмасови материали и изделия от рециклирани отпадъци,а именно пластмасови опаковки, фолиа за селкото стопанство, пластмасови вторични гранулати. Ето защо акцентът при избор на изложения ще падне върху пазарът на пластмасови изделия, рециклирани материали, фолиа за селското стопанство. Целта е да се направи задълбочен анализ на силните и слабите страни на продуктите на клъстера и да се планира възможно най-правилния начин на презентиране, да се определят най-подходящите международни изложения за участие. Сред тези, които ще бъдат разглеждани ще са изложения в Европа и България за пластмаси и опаковки, за рециклиране и оползотворяване на отпадъци, за аграрни продукти. За изложенията в Азия, приоритет ще са тези, които предлагат нови решения за оползотворяване на пластмасови изделия. След избор на изложенията ще бъде направен график за заявяване на участие и организацията на пътуванията. Осъществяване на дейността ше доведе до изпълнение на общата цел по проекта за интернационализация н продуктите, чрез представянето има по най-добрия начин на възможно най-подходящите международни панаири. Ще подсигури изключително важна подкрепа за излизане на нови пазари. Дейността ще премине през следните етапи: -обявяване на процедурата и избор на изпълнител за извършване на анализа - 2 проектен месец - изработен анализ - 4 проектен месец месец - избор на изложения и изработен график за посещения и участия - 5 проектен месец - организация на пътуванията, в т.ч. заявяване на участие, договаряне на наемни площи, закупуване на самолетни билети 5-17 проектен месец - участие и посещение на 5 международни и 1 национално изложение - 5-17 проектен месец , Contracted Amount: 184 662.00 , Reported Amount: 28 517.20
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: Дейността включва осигуряване на необходимите мерки за визуализация и публичност на проекта. Стъпки, необходими за изпълнение на дейността. - избор на изпълнител - 1 проектен месец - изработка на 6 броя стикера и 2 информационни табели - 2 проектен месец - поставяне на стикери на закупеното оборудване - 3 проектен месец - поставяне на временна табела в офиса на клъстера - 3 проектен месец - материали, създадени по проекта - оповестяване на приноса на ОП - оповестяване на приноса на ОП на интернет страницата на клъстера - поставяне на постоянна табела в офиса на клъстера - след приключване на проекта Формиране на бюджетна стойност: - разходи за 6 бр. стикери - 6 х 25 - 150 лв, БП 12.2 - разходи за 2 бр. табели - 2 х 250 - 500 лв., БП 12.2. , Contracted Amount: 650.00 , Reported Amount: 650.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "TRIMEDIA COMPUTER" LTD, Contracted Amount*: 7 120.00 , Reported Amount**: 8 900.00
  • Contractor: OGRA LTD, Contracted Amount*: 37 200.00 , Reported Amount**: 46 500.00
  • Contractor: GEBRUEDER PASCHEV, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ECOINVEST EOOD, Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: GDM 2017 Ltd, Contracted Amount*: 520.00 , Reported Amount**: 650.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 49 964.65 , Reached amount: 43 717.31

Financial Information

Total Project cost 198 050.00 BGN
Grant 158 440.00 BGN
Self amount 39 610.00 BGN
Total actual amounts paid 103 307.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Конфликт на интереси 100.00 720.00 180.00 900.00 Project-level financial correction
Конфликт на интереси 100.00 18 000.00 4 500.00 22 500.00 БРАТЯ ПАШЕВ ООД
Конфликт на интереси 100.00 20 000.00 5 000.00 25 000.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Наем на офис, Estimated Amount: 25 500.00
  • Differentiated position 1: Наем на офис, включително режийни разходи (Дейност 1), 1 бр.
    Contractor: GEBRUEDER PASCHEV
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране и участие в семинар, европейски и международни изложения, Estimated Amount: 165 562.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти (Дейност 2), 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Услуги за организиране и участие в европейски и международни изложения (Дейност 4), 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 1: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти, 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 2: Услуги за организиране и участие в европейски и международни изложения, 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Придобиване на компютърно оборудване, Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Придобиване на компютърно оборудване - 5 лаптопа (Дейност 1), 1 бр.
    Contractor: "TRIMEDIA COMPUTER" LTD
    Contract total funded value: 7 120.00
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 650.00
  • Differentiated position 1: Услуга по провеждане на публичност и визуализация на проекта, 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Разработка на маркетинг стратегия, проучване на пазара от рециклирани материали и провеждане на комбинирана рекламно-информационна кампания, Estimated Amount: 46 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Разработка на маркетинг стратегия (Дейност 3), 1 бр.
    Contractor: OGRA LTD
    Contract total funded value: 14 400.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Проучване на пазара от рециклирани материали (Дейност 4), 1 бр.
    Contractor: OGRA LTD
    Contract total funded value: 16 000.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Провеждане на комбинирана рекламно-информационна кампания (Дейност 3), 1 бр.
    Contractor: OGRA LTD
    Contract total funded value: 6 800.00
Procedure 6 Subject to due process: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти (Дейност 2), 1 бр., Estimated Amount: 900.00
  • Differentiated position 1: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти (Дейност 2), 1 бр.
    Contractor: ECOINVEST EOOD
    Contract total funded value: 900.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN