Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.002-0010-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of the building of the Regional Directorate "Border Police" - Elhovo
Beneficiary 000970165 ELHOVO MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 08.03.2019
Start Date 08.03.2019
End Date 16.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Елхово, гр.Елхово

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийна ефективност на сградата на Регионална дирекция “Гранична полиция”-Елхово, в проектното предложение са включени два обекта - aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове. През 1959 г. е построена  сграда с ПНЗЛ и складове, a oсновната административна сграда е въведена в експлоатация от 1978 г. Сградите включени, в проектното предложение се намират на ул. „Морава“ № 1.
Мерките за енергийна ефективност в сградите ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики по съответната сграда, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградите с изготвени технически паспорти.  
На етап кандидатстване е изработен инвестиционен проект във фаза "технически проект", съгласно ЗУТ и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционния проект са включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности в aдминистративната сграда ще допринесат за достигане клас на енергопотребление „А“, като сградата ПНЗЛ и складове ще допринесат за достигане клас на енергопотребление „В“. Предвидените по проекта енергоспестяващи мерки и задължителните мерки от обследването на техническите характеристики ще се изпълняват въз основа на направените обследвания по съответните сгради. 
В резултат от изпълнението им ще се повиши енергийната ефективност на сградата, ще бъдат намалени разходите за електроенергия, което ще доведе до освобождаване на ресурси, които да бъдат пренасочени за други дейности и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е качествено изпълнение и управление на проекта навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран екип, които включва Ръководител проект, Координатор - строителство, Финансов експерт - счетовдител, който ще изпълнява задълженията си по проекта почасово, както следва: - Ръководителят на проекта ще изпълнява задълженията си 30 часа/месечно, като организира и координира цялостното изпълнение на дейностите по проекта; - Координатор - строителство ще изпълнява задълженията си по 25 часа/месечно, наблюдава, чрез ежедневни посещения на място на обекта, работата на изпълнителя по проекта по отношение на СМР и в техническото изпълнение на проекта, ще участва и подготвя информация за физическото изпълнение на проекта, ще подава необходимата информация за подаване в ИСУН и ще отговаря за поддържане и съхранение на досието на проекта; - Финансовия експерт - счетоводител по проекта ще изпълнява задълженията си 20 часа/месечно , като контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет и създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документи. Ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа., Contracted Amount: 18 723.05 , Reported Amount: 14 009.80
  • Activity: Изпълнение на дейности свързани с обследване, проектиране и строително-монтажни работи на aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове: Дейността включва обследване, проектиране и строително-монтажни работи по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за енергийна ефективност на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики. След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка е избран изпълнител, които е извършил дейностите по изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. Строително-монтажните работи, които са включени в настоящото проектно предложение се основават на задължителните мерки от докладите за извършеното обследване. В обхвата на проектиране е изработен инвестиционен проект във фаза "технически проект", които включва проектиране по част "Архитектура" и проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Съгласуван и одобрен е работният инвестиционен проект и е издадено разрешение за строеж № 31 и № 32 от 23.08.2018г. Изпълнението на строителството ще включва изпълнение на СМР и законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове и ще бъде избран изпълнител, който ще извърши изпълнението на строително-монтажни работоти. Изпълнението на дейности по строително-монтажни работи са предвидени мерки за енергийна ефективност и достъпна среда. Предвидени са мерките за повишаване на енергийната ефективност на административната сграда са свързани основно с оптимизиране на подмяна, на нова дограма, топлинно изолиране на външните стени, топлинно изолиране на покрива и на пода, мерки по осветителната инсталация, отоплителната инсталация и подмяна на котелната инсталация и конструктивни мерки. Мерките за повишаване на енергийната ефективност на сграда с ПНЗЛ и складове са свързани основно с оптимизиране на подмяна, на нова дограма, топлинно изолиране на външните стени, топлинно изолиране на покрива и на пода, мерки по осветителната инсталация, монтаж на допълнителни сплит-системии конструктивни мерки. С проекта ще се постигне заложените индикативни национални цели за пестене на енергия за 2020 г., заложени в Националния план за действие за енергийна ефективност 2014- 2020 г., като Административната сграда ще достигне клас на енергопотребление „A“ и сградата с ПНЗЛ и складове ГПУ ще достигне клас на енергопотребление „B“, което ще доведе до намаляване на разходите за енергия на двата обекта и до по-високо ниво на енергийна ефективност, което пряко ще допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление и косвено за намаляване на емисиите на парникови газове. В проектното предложение са предвидени мерки, свързани с изграждане на достъпна среда, включително и за хора с увреждания до сградата в съответствие с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. Изпълнението на строителството на двата обекта ще включва задължителните мерки, които са предписани в техническото обследване. Изпълнението на дейностите по строително-монтажни работи ще стартира с откриване на строителна площадка и ще приключи с въвеждане на обектите в експлоатация след издаване на съответните актове и Разрешение за ползване., Contracted Amount: 924 845.00 , Reported Amount: 846 357.11
  • Activity: Осъществяване на авторски надзор на aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта изготвил техническите проекти, съгласно сключен договор № 114-01/15.08.2018 г. и № 115-01/15.08.2018 г.за проектиране и осъществяване на авторски надзор на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството на основание чл. 162 от Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи (СМР) на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: - При подписване на протоколи и актове; - При обсъждане и промяна на конструктивните решения; - При одобряване на конструктивни решения; - При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; - При изменение на проектни части по време на работа; - Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; - Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; - Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и временна организация на движението; - Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; - Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; - При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа., Contracted Amount: 2 780.00 , Reported Amount: 3 336.00
  • Activity: Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността е свързана с осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на обекта, включващи aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове : Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: 1.законосъобразно започване на строежа; 2.осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4.осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 6 527.40 , Reported Amount: 7 832.88
  • Activity: Осигуряване на информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за "Информация и комуникация" за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, в съответствие Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1. Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на Община Елхово; 2. Постоянна обяснителна табела - 1 бр. * 136,00 ед. цена лв. = 136,00 лв. без ДДС; 3. Временен билборд - 1 бр. * 800,00 ед. цена лв. = 800,00 лв. без ДДС; 4. Пресконференция за стартиране на проекта - 1 бр. * 80,00 ед. цена лв. = 80,00 лв. без ДДС; 5. Пресконференция при приключване на проекта - 1 бр. * 80,00 ед. цена лв. = 80,00 лв. без ДДС; 6. Организиране и провеждане на официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 бр. * 200,00 ед. цена лв. = 200,00 лв. без ДДС; 7. Публикации в местни медии - 3 бр. * 70,00 ед. цена лв. = 210,00 лв. без ДДС; 8. Публикуване на информационно-рекламно каре в местни медии - 3 бр. * 45,00 ед. цена лв. = 135,00 лв. без ДДС; 9. Банер - 1 бр. * 45,00 ед. цена лв. = 45,00 лв. без ДДС; 10. Информационни материали за популяризиране на проекта: - Тефтери - 40 бр. * 6,50 ед.цена лв. = 260,00 лв., без ДДС; - Химикалки - 40 бр. * 1,35 ед.цена лв. = 54,00 лв., без ДДС. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 750.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: General Directorate "Border Police" - Ministry of Interior, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: MY BG HOME, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 1 750.00
  • Contractor: Dimitrinka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Pepa, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NSK SOFIA LTD, Contracted Amount*: 511 242.00 , Reported Amount**: 491 042.46
  • Contractor: Ana, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PROFPROEKT BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 23 040.00 , Reported Amount**: 23 040.00
  • Contractor: BILD KOMERS-KRASIMIR ANGELOV LTD, Contracted Amount*: 9 934.68 , Reported Amount**: 7 832.88
  • Contractor: T H T Konsult LTD, Contracted Amount*: 21 336.00 , Reported Amount**: 21 336.00
  • Contractor: IMSTI LTD, Contracted Amount*: 328 769.15 , Reported Amount**: 314 274.65
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 750 549.00 , Reached amount: 919 921.40
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 195.57 , Reached amount: 242.22
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 796 252.88 BGN
Grant 796 252.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 796 252.88 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 684.00 0.00 684.00 ТИ ЕЙЧ ТИ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 382.80 0.00 382.80 ТИ ЕЙЧ ТИ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 25 562.10 0.00 25 562.10 НСК СОФИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 16 438.46 0.00 16 438.46 ИМСТИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 270.89 0.00 270.89 БИЛД КОМЕРС - КРАСИМИР АНГЕЛОВ ЕТ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 120.75 0.00 120.75 БИЛД КОМЕРС - КРАСИМИР АНГЕЛОВ ЕТ
Липса на устойчивост 5.00 24 336.67 0.00 24 336.67 НСК СОФИЯ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Избор на изпълнител за изпълнение на СМР по процедура BG16RFOP001-2.002 „Енергийна ефективност в периферните райони-2“ на приоритетна ос 2 „Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони“ от ОП „Региони в растеж 2014-2020г.“ за следните обществени сгради: ОП1-Сграда административна /ГПУ/ с идентификатор 27382.500.34.1 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР; ОП2-Сграда /ПНЗЛ и складове/ с идентификатор 27382.500.34.7 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР; ОП3-Административна сграда на РСПБЗН гр.Елхово с идентификатор 27382.500.7248“, Estimated Amount: 890 645.00
  • Differentiated position 1: ОП1-Сграда административна /ГПУ/ с идентификатор 27382.500.34.1 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР
    Contractor: NSK SOFIA LTD
    Contract total funded value: 511 242.00
  • Differentiated position 2: ОП2-Сграда /ПНЗЛ и складове/ с идентификатор 27382.500.34.7 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР
    Contractor: IMSTI LTD
    Contract total funded value: 328 769.15
Procedure 2 Subject to due process: „Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнението на проектиране и строителство във връзка с изпълнението на сключени договори на Община Елхово по Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020г., по процедура BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“, Estimated Amount: 85 000.00
  • Differentiated position 1: „Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнението на проектиране и строителство във връзка с изпълнението на сключени договори на Община Елхово по Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020г., по процедура BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“
    Contractor: BILD KOMERS-KRASIMIR ANGELOV LTD
    Contract total funded value: 6 595.68
  • Differentiated position 2: „Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнението на проектиране и строителство във връзка с изпълнението на сключени договори на Община Елхово по Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020г., по процедура BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“
    Contractor: BILD KOMERS-KRASIMIR ANGELOV LTD
    Contract total funded value: 3 339.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на екип за организация и управление на проекта, Estimated Amount: 18 723.05
  • Differentiated position 1: Организация и управление на проекта
    Contractor: Pepa
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Организация и управление на проекта
    Contractor: Ana
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Организация и управление на проекта
    Contractor: Dimitrinka
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за проектиране и упражняване на авторски надзор във връзка с кандидатстването на Община Елхово по процедура BG16RFOP001-2.002 „Енергийна ефективност в периферните райони-2“ на приоритетна ос 2 „Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони“ от ОП „Региони в растеж 2014-2020г.“ за следните обществени сгради:ОП1-Сграда административна /ГПУ/ с идентификатор 27382.500.34.1 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР; ОП2-Сграда /ПНЗЛ и складове/ с идентификатор 27382.500.34.7 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР;ОП3-Административна сграда на РСПБЗН гр.Елхово с идентификатор 27382.500.7248., Estimated Amount: 29 900.00
  • Differentiated position 1: ОП1-Сграда административна /ГПУ/ с идентификатор 27382.500.34.1 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР
    Contractor: T H T Konsult LTD
    Contract total funded value: 13 680.00
  • Differentiated position 2: ОП2-Сграда /ПНЗЛ и складове/ с идентификатор 27382.500.34.7 публична държавна собственост съгласно Акт на МВР
    Contractor: T H T Konsult LTD
    Contract total funded value: 7 656.00
Procedure 5 Subject to due process: Обследване за установяване на технически характеристики, свързани с изискванията по чл.169 ал.1 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване на енергийна ефективност на административни сгради, предоставени за управление на МВР, Главна дирекция "Гранична полиция" ., Estimated Amount: 19 200.00
  • Differentiated position 1: Обследване за установяване на технически характеристики, свързани с изискванията по чл.169 ал.1 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване на енергийна ефективност на административни сгради, предоставени за управление на МВР, Главна дирекция "Гранична полиция" .
    Contractor: PROFPROEKT BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 23 040.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект "Повишаване на енергийна ефективност на сградата на Регионална дирекция “Гранична полиция”- Елхово", Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект "Повишаване на енергийна ефективност на сградата на Регионална дирекция “Гранична полиция”- Елхово"
    Contractor: MY BG HOME
    Contract total funded value: 2 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN