Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0014-C01
Project Name Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home
Beneficiary 122054941 MUNICIPALITY OF DOLNA BANYA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 17.09.2015
End Date 17.06.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Долна баня

Description

Brief description
В община Долна баня възрастните хора и хората с увреждания се нуждаят от задоволяване на комплексните им потребности, включително и здравни, с цел преодоляване на социалното изключване и бедността. С това проектно предложение ще се даде възможност на около 70 лица да получат иновативни услуги, съобразени с конкретните им нужди на основата на индивидуална оценка на потребностите. От една страна по този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да избират желания асистент. Всеки човек с увреждане, съобразно нуждите си, може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ. Възможно е всеки един от предоставящите услуги да отговаря за различни по вид дейности.
Осигуряването на достъп до интегрирани услуги ще се извърши чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, като за целта ще се извърши текущ ремонт, ще се оборудва и обзаведе помещение, което е общинска собственост - бившата зъбопротезна лаборатория. 
В Центъра ще се предоставя психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ услугите, както и мотивационна или друг вид подкрепа за потребителите на услугите.
Този проект допълва и надгражда изпълняваните от общината проекти, финансирани по операцията "Помощ в дома" и по схемата "Алтернативи", ОП РЧР 2007-2013, както и по процедура "Нови алтернативи", ОП РЧР 2014-2020.
Лицата, които ползват услуги по процедура "Нови алтернативи" ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект, като за целта ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите.
Чрез реализацията на проекта ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. социални и здравни услуги в общността или в домашна среда.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността се състои от 4 специфични поддейности: 1. Текущо управление и администриране на проекта; 2. Подготовка на технически и финансов финален доклад; 3. Избор на изпълнители за съответните дейности 4. Закупуване на канцеларски материали и консумативи, необходими за администрирането на проекта: хартия, папки, класьори, химикали, коректори и др. , Contracted Amount: 42 000.00 , Reported Amount: 41 821.55
  • Activity: Информиране и публичност: Тази дейност е ориентирана към привличане и ангажиране на общественото внимание към проекта като цяло - неговите цели, реализация и резултати. Конкретни дейности ще бъдат насочени към популяризиране на новите услуги чрез: 1. Използване на електронната страница на общината; 2. Изготвяне на рекламни материали (дипляни, папки, тефтери, химикали, торбички, магнити и др.); 3. Предоставяне на информация от проектния екип и ръководството на общината при важни събития в хода на проекта., Contracted Amount: 3 500.00 , Reported Amount: 3 500.00
  • Activity: Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Центърът за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще се създаде в помещение частна общинска собственост, намиращо се на втория етаж в южната част на двуетажна сграда - бивша зъбопротезна лаборатория. С Решение №14 от 24.01.2000 г. на Общински съвет-Долна баня имотът се предоставя за стопанисване на Средищна поликлиника, която с ПМС №205/29.09.2000 г. е закрита и към днешна дата съгласно АОС №420/27.05.2004 г. е собственост на община Долна баня. Това помещение се нуждае от текущ ремонт, който включва: смяна на дограма ( в момента е дървена и се намира в окаяно състояние), вътрешна изолация и облицовка по стени; смяна на врати, на осветителни тела, на подова настилка, ел.-захранване, разделяне на помещението на две с помощта на "леки" преградни стени, смяна на плочките на стълбите (защото повечето са счупени), които водят до помещението, шпакловане и боядисване на коридорното пространство, поставяне на парапети. Помещението ще бъде обзаведено и оборудвано с компютърни конфигурации, копирна машина, бюра, маси, столове, шкафове, етажерки. В това помещение ще работи персоналът, който ще бъде нает в Центъра, ще се извърши обучението на персонала за предоставянето на услуги - Дейност 5. Предоставянето на психологическа подкрепа и супервизия - Дейност 7, както и мотивационната и/или психологическа или друг вид подкрепа за потребителите на услугите - Дейност 8 също ще се извършват в това помещение. Ремонтът е задължително да бъде извършен, тъй като в сегашния си вид сградата е негодна за ползване. Предвид факта, че това ще бъде социална услуга, ползвана от възрастни хора и самотно живеещи е необходимо да се създадат условия , които да бъдат достъпни за потребителите. В сегашния си вид сградата е опасна и нейното ползване би могло да застраши живота на потребителите. От друга страна тази сграда е в непосредствена близост до кабинетите на частно практикуващите лекари, рентгеновата лаборатория , медицинската лаборатория, общината и други социални заведения, което я прави стратегически удобна за потребители на новата услуга. , Contracted Amount: 45 000.00 , Reported Amount: 92 020.00
  • Activity: Разработване на правила за дейността на Центъра и изготвяне на социални оценки на потребителите: За дейността на Центъра ще се разработят правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра. Предоставянето на услуги в Центъра ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка на всеки от тях. След приключване предоставянето на услуги те по "Нови алтернативи" ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите, за да бъдат включени в дейностите по настоящия проект. , Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 4 991.17
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност включва въвеждащо обучение на кандидатите за предоставяне на услуги, които не са били обучавани за извършване на подобни на предвидените предвидените в проекта услуги. Целта е услугите, които ще се предоставят по проекта, да се предоставят качествено от лица с необходимите знания., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 499.61
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността включва четири поддейности: 1. Извършване на подбор на потребителите - 2 и 3 месец от стартиране на проекта; 2. Извършване на подбор на персонал - 2 месец от стартиране на проекта; 3. Предоставяне на интегрирани услуги - от 4 до 21 месец вкл. - общо 18 месеца; 4. Мониторинг на предоставяните услуги. 5. Закупуване на канцеларски материали и консумативи: копирна хартия, папки, класьори, перфоратор, телбод, химикали, джобове, разделители, тонер-касети., Contracted Amount: 388 600.00 , Reported Amount: 348 361.36
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Предоставянето на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, ще се провежда два пъти месечно и ще помогне да бъдат решавани навреме възникнали въпроси, проблеми, казуси., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 27 563.57
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Възрастните хора и лицата с увреждания трябва да имат гарантирана възможност за избор на услуги и да бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. По тази дейност е предвидено на потребителите да бъдат предоставяни рекламни материали, описващи предоставяните услуги в общината. Към Центъра на граждански договор ще бъде назначена медицинска сестра, която ще се грижи за предоставяне на здравни услуги на нуждаещите се лица., Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 3 705.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LENNY Ltd., Contracted Amount*: 15 520.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 7 470.00 , Reported Amount**: 5 462.42
  • Contractor: Biserka, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 1 852.90
  • Contractor: Veska, Contracted Amount*: 1 013.14 , Reported Amount**: 1 013.40
  • Contractor: Ekaterina, Contracted Amount*: 1 013.14 , Reported Amount**: 1 013.40
  • Contractor: DOLNA BANYA STROI Ltd., Contracted Amount*: 45 000.00 , Reported Amount**: 76 500.00
  • Contractor: Tsvetanka, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 1 852.90
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 24.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 115.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 24.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 115.00

Financial Information

Total Project cost 495 600.00 BGN
Grant 495 600.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 490 357.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN