Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0056-C02
Project Name Management capacity development and establishing conditions for sustainable competitive growth and internationalization of GOPLER LTD.
Beneficiary 200513147 GOPLER LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 27.04.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящият проект е подготвен от софтуерна компания "Гоплер" ЕООД, основана през 2008 година от Христиан Костов, ИТ специалист. Компанията работи на принципа на аутсорсинг на софтуерни разработки и аутсорсинг на ИТ процеси. Основните пазари са САЩ и Великобритания. 

Първоначалната силна тенденция на растеж в приходите, печалбата и персонала, отбелязана до 2013г., е нарушена през 2014г. Кризата е преодоляна през периода 2015 - 2016 година благодарение на активността и правилния подход на собственика и препоръки на стари клиенти. Кризисната ситуация обаче изправя собственика пред необходимостта да предприеме реорганизация на компанията, като създаде условия за устойчив растеж и справяне с рискове.

Пред възможността за устойчиво и конкурентно развитие на “Гоплер” ЕООД има няколко сериозни предизвикателства:

-  Промяна в начина на управление на бизнеса;
-  Създаване на среден мениджърски кадър;
-  Подобряване на основните процеси, създаващи стойност - разработка и отдалечена поддръжка;
-  Изграждане на запомнящ се фирмен бранд;
-  Професионален маркетинг за промотиране на постиженията и предимствата на компанията;
-  Създаване на професионален търговски екип;
 - Развитие на нови канали за продажба;
-  Въвеждане на процес за управление на хора (people management) с цел бързо намиране на подходящи кадри, бързото им адаптиране към високите изисквания и динамика на бизнеса, мотивирането им за отговорна екипна работа и високи индивидуални постижения.

Тези предизвикателства могат да бъдат преодолени чрез възможностите на процедура BG16RFOP002-2.002:

-  Реинженеринг на съществуващите бизнес процеси; 
-  Въвеждане на стандарти за високопрофесионална и качествена работа, важни за софтуерната индустрия;
-  Въвеждане на интегриран софтуер за цялостна организация и проследяване на бизнес процесите, и за съвременно управление на фирмата. 
Това са и основните дейности, заложени в плана на проекта.

Проектът ще бъде реализиран за 18 месеца, в град София.
Activities
  • Activity: ДЕЙНОСТ 1: Развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията - Услуги за реинженеринг на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД: ЦЕЛ: Целта на Дейност 1 е да се подобрят основните бизнес процеси в "Гоплер" ЕООД и показателите за ефективност на компанията, като се извърши реинженеринг на процесите с помощта на консултант. Ще бъдат подобрени ключови показатели за ефективност на отделните бизнес процеси, включени в обхвата на реинженеринга, както и показатели на цялата компания 1. Производителност 2. Приходи, включително приходи от износ 3. Печалба С помощта на консултант ръководството на "Гоплер" ЕООД направи предварителен анализ на необходимостта от организационна промяна, който установи, че реинженерингът на основните бизнес процеси във фирмата е ключов фактор за бъдещото й устойчиво и конкурентно развитие. Като резултат от предварителния анализ на състоянието, е идентифицирана необходимост от коренна промяна и подобрения на процесите: - Планиране и вземане на решение; - Организация на ресурсите; - Организация на процесите по разработване на софтуер и предоставяне на услуги за отдалечена ИТ поддръжка; - Реализация на продукта / услугата; - Интернационализация. В процеса на планиране и реализиране на организационната промяна се ръководим от определението за организационна иновация, дадено в Наръчника от Осло (Manuel d’Oslo 3e édition © OECD/EUROPEAN COMMUNITIES 2005). Предвиждаме организационна иновация със следния обхват: - Подобряване на процеса на управление на бизнеса чрез разработване и въвеждане на организационна структура и организация на работните места, отговарящи на спецификата на софтуерния бизнес и на разбиранията на собственика; - Подобряване на процеса по управление на ресурсите, с фокус върху най-важния ресурс за всяка софтуерна компания - хората; - Реинженеринг и промяна на процеса по създаване на стойност - разработването на софтуер и предоставянето на отдалечени ИТ услуги; - Реинжереринг и промяна на търговския процес, разширяване на каналите за продажба; - Реинженеринг и промяна на начина на интернационализация, чрез активен маркетинг. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на изпълнител - консултант, предоставящ услуги за реинженеринг на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД 2. Реинженеринг на бизнес процесите УЧАСТНИЦИ: В реализацията на Дейност 1 ще участват избрания консултант за реинженеринг на бизнес процесите и всички служители на "Гоплер" ЕООД, включени в екипа по проекта: 1. Християн Костов - Ръководител на проекта 2. Мелиха Телипова - Заместник Ръководител на проекта 3. Иван Иванов - Мениджър по качеството 4. Кирил Цветанов - Ръководител Разработване на софтуерната система за управление на бизнес процесите Изпълнението на Дейност 1 ще се ръководи от Христиан Костов., Contracted Amount: 29 900.00 , Reported Amount: 26 688.00
  • Activity: ДЕЙНОСТ 2: Развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията - Услуги за въвеждане и сертифициране на система за управление в "Гоплер" ЕООД в съответствие с изискванията на международно признати стандарти: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да се регламентират и устойчиво подобрят процесите по Управление на качеството и Управление на сигурността на информацията в компанията, чрез изграждане на Система за Управление и сертификация по международно-признатите стандарти ISO 9001: 2015, ISO 27001:2013 и ISO 14001:2015. Планира се изграждане и сертифициране по международно-признати стандарти, разработени и утвърдени от Международната организация по стандартизация (International Standardization Organization, ISO). Въвеждането на система за управление в съответствие с изкванията на ISO-стандартите e стратегическо решение за всяка компания, което й помага да подобри своята ефективност и дава стабилна основа за устойчиво развитие. Избрани са стандартите ISO 9001:2015 за управление на качеството и ISO 27001:2013 за управление на информационната сигурност, тъй като те са с широка разпознаваемост /клиентите на "Гоплер" ЕООД работят в различни индустрии/ и същевременно са за спецификата на софтуерния бизнес. Избран е стандартът ISO 14001:2915, тъй като той въвежда социално-отговорни практики за опазване на околната среда в бизнеса. Чрез ISO 9001:2015 ще се създаде процесно-базиран вътрешен регламент за планиране и управление на качеството във всяко звено на компанията, който ще доведе до по-добро спазване на клиентските изисквания и по-висока клиентска удовлетвореност и при разработката на софтуер, и при отдалечената ИТ поддръжка. Чрез ISO 27001:2013 ще се регламентира процеса по информационна сигурност, като ще се повиши конфиденциалността на работа с клиентите, опазване сигурността на техните данни и документи, и сигурността на вътрешната чувствителна по отношение на сигурност информация, до която служителите на "Гоплер" ЕООД имат достъп. Чрез ISO 14001:2015 ще се дефинират политика за опазване на околната среда и ще утвърди имиджа на "Гоплер" ЕООД като социално-отговорна компания. Изграждането на Системата за управление ще се извършва паралелно с Дейност 1 "Реинженеринг на бизнес процесите", като по този начин ще се осигури интеграция на резултатите от работата на консултанта по бизнес реинженеринг и консултанта по системи за управление, както и по-добра възвръщаемост на инвестицията в консултантски услуги. Така ще бъде спазен процесния подход за управление на качеството и сигурността на информацията, който е заложен в последните версии на двата ISO стандарта. Разработената Система за управление ще бъде обвързана с бизнес целите и общата стратегия за развитие на компанията. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на консултант за изграждане на Система за управление 2. Избор на сертифицираща организация 3. Изграждане на Интегрирана Система за Управление в съответствие с международно признати стандарти 4. Сертификация по стандартите ISO 9001: 2015, ISO 27001:2013 и ISO 14001:2015 УЧАСТНИЦИ: В изпълнението на Дейност 2 ще участват избраните консултант за изграждане на интегрирана Система за управление в "Гоплер" ЕООД и сертифицираща организация, както и всички членове на екипа по проекта: 1. Християн Костов - Ръководител на проекта 2. Мелиха Телипова - Заместник Ръководител на проекта 3. Иван Иванов - Мениджър по качеството 4. Кирил Цветанов - Ръководител Разработване на софтуерната система за управление на бизнес процесите Изпълнението на Дейност 2 ще се ръководи от Иван Иванов - Мениджър по качеството., Contracted Amount: 22 100.00 , Reported Amount: 11 900.00
  • Activity: ДЕЙНОСТ 3: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - Инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения, допринасящ/и за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД: ЦЕЛ: Целта на Дейност 3 е да се осигури необходимото хардуерно оборудване за инсталирането и експлоатацията на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в "ГОПЛЕР" ЕООД. ОПИСАНИЕ: Ще бъде доставено следното хардуерно оборудване: 1. Компютърен сървър - 1 брой Сървърът е предназначен за инсталиране на приложението и базата данни. Ще бъде разположен в офиса на фирмата. 2. Преносими персонални компютри / Лаптопи - 5 броя Лаптопите са предназначени за: - Управителя - 1 брой Управителят пътува непрекъснато в САЩ, Великобритания и др. с цел провеждане на срещи с потенциални клиенти и разговори за представяне на фирмата. Лаптопът ще позволи отдалечена работа със системата, управление на бизнеса и наблюдение на процесите в реално време. - Ръководителя на звеното за софтуерна разработка /такъв ще бъде упълномощен при реорганизацията на бизнеса/ - 1 брой Ръководителят на звеното за софтуерна разработка също ще пътува често за работа на място при клиенти. С лаптопа ще може да наблюдава работата на програмистите отдалечено, както и да се отчита за извършената работа по време на командировки. - Специалисти, които работят в звеното за предоставяне на отдалечена поддръжка - 2 броя Специалистите от звеното за отдалечена поддръжка често получават искания от клиенти извън нормално установеното работно време в България, тъй като клиентите са локализирани в САЩ и Великобритания. С лаптопа ще могат да получават новите си задачи и непрекъснато да отчитат изпълнението им, което ще позволи на управителя да следи за състоянието на процесите в реално време. - Специалист, който ще се занимава фокусирано с маркетинг и продажби /такъв ще бъде назначен при реорганизация на бизнеса/ - 1 брой Специалистът по маркетинг и продажби ще работи над 80% от времето си извън офиса, включително ще има чести пътувания в чужбина. Лаптопът ще позволи отдалечено да въвежда данни за потенциални клиенти, да издава оферти и да проследява развитието на отношенията с настоящите клиенти. 3. Архивиращо дисково устройство - 1 брой Предназначено е за архивиране на базата данни и приложението, както и за документите и справките, които ще бъдат генерирани от ИКТ базираната система за управление на бизнес процесите. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на изпълнител за доставка на ДМА 2. Доставка на ДМА - хардуерно оборудване УЧАСТНИЦИ: 1. Христиан Костов 2. Мелиха Телипова - ще отговаря за изпълнението на Дейност 3., Contracted Amount: 24 853.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ДЕЙНОСТ 4: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - Услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирана софтуерна система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД: ЦЕЛ: Целта на Дейност 4 е с помощта на външен изпълнител да се разработи и въведе ИКТ базирана управленска система, създадена по изискванията на "Гоплер" ЕООД и съобразена със спецификите на софтуерна компания, работеща проектно-ориентирано за външните пазари чрез принципа на аутсорсинг на софтуерни разработки, и предоставяща отдалечени ИТ услуги. С помощта на външен консултант ръководството на "Гоплер" ЕООД направи анализ на състоянието на бизнес процесите в компанията и на начина, по който се организира дейността на компанията и се управляват фирмените ресурси. Беше установена необходимост от подобрение на бизнес процесите и от въвеждане на по-ефективен и модерен начин за проследяване на тяхното изпълнение, и за анализ на постиганите резултати в проектите, екипите и от всеки един служител, със средствата на интегрирана софтуерна система за управление. Бяха установени проблеми, породени от начина на събиране и обработване на бизнес данни, и начина на контрол на изпълнението на процесите: 1. Липса на практика и софтуер за планиране на дейността на компанията и очакваните приходи от двете основни дейности 2. Няма автоматизирано средство /софтуер/ за планиране на проектите на едно място, поради което оценката на времето и усилията, необходими за изпълнение на нови проекти, е в голяма степен субективна. Няма възможност лесно да се прави съпоставка на подобни проекти и да се използва натрупания опит по планиране до този момент. Знанието за планиране на проектите е съсредоточено в собственика и в негово отсъствие трудно се обработват искания за нови проекти от други служители в компанията. 3. Няма единен софтуерен инструмент за отчитане на извършената работа и отработените човеко-часове от програмистите и от специалистите по предоставяне на отдалечени ИТ услуги. Не се отчита в детайли извършената работа. Анализа на напредъка по всеки един проект се прави в индивидуални разговори между управителя и отделните служители, което е времеемко и неефективно. 4. Няма надеждна база за оценка на екипния принос и на индивидуалния принос на всеки от служителите за постигнатите бизнес резултати от компанията. Липсват данни затова. 5. Финансовите данни за проектите, приходите и разходите се следят от управителя в Excel, няма връзка между отчетените дейности и време, и реализираните приходи от проекти. Затруднен е анализът доколко са печеливши проектите, правилно ли се ценообразува и др. 6. Планирането и управлението на проектите, предприемани от компанията, се прави еднолично от собственика, което ограничава възможностите за предприемане на нови проекти, бизнес преговори, развитие на фирменото ноу-хау и други. Целта е с въвеждането на интегрирана софтуерна система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД е да се отстранят тези проблеми, като се осигури база от бизнес данни и софтуер за обработката и анализирането им. Това ще подобри ефективността на процеса на управление и възможностите за растеж на бизнеса и по-нататъшна успешна интернационализация. ПОДДЕЙНОСТИ: 1. Избор на изпълнител за разработване и въвеждане на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД 2. Разработване и въвеждане на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД УЧАСТНИЦИ: В изпълнението на Дейност 4 ще участват избрания изпълнител за разработване и въвеждане на ИКТ базирана управленска система, специализирана за софтуерен бизнес и създадена по спефицикация на "Гоплер" ЕООД, както и следните членове на екипа по проекта: 1. Християн Костов - Ръководител на проекта 2. Мелиха Телипова - Заместник Ръководител на проекта 3. Иван Иванов - Мениджър по качеството 4. Кирил Цветанов - Ръководител Разработване на софтуерната система за управление на бизнес процесите За успешната организация и приключване на Дейност 4 ще отговаря Кирил Цветанов. За проследяване на качеството на разработваната софтуерна система и съответствията с изискванията на "Гоплер" ЕООД ще отговаря Иван Иванов., Contracted Amount: 154 500.00 , Reported Amount: 149 420.57
  • Activity: ДЕЙНОСТ 5: Визуализация на проекта: ЦЕЛ: Изпълнението на Дейност 5 има за цел да осигури необходимата публичност и визуализация на финансирането на проекта по линия на оперативната програма чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. ОПИСАНИЕ: Ще бъде направен дизайн и принтиране на стикери и табели. С тях ще бъдат обозначени помещенията, в които се изпълнява проекта и доставеното хардуерно оборудване. Публичност и визуализация ще бъдат осигурени и чрез регулярно публикуване на фирмената уеб страница на новини, свързани с подписването на договор за безвъзмездна помощ и с изпълнението на проекта. Всички обозначителни материали и документи ще включват задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на ЕС. ЗАДАЧИ: 1. Дизайн и принтиране на визуализационни стикери и табели 2. Публикуване на новини за проекта на уеб страницата на фирмата УЧАСТНИЦИ: ДА СЕ ДОПЪЛНИ!!!, Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 150.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Haemimont AD, Contracted Amount*: 83 391.00 , Reported Amount**: 125 400.00
  • Contractor: TQM-2000 Ltd., Contracted Amount*: 4 830.00 , Reported Amount**: 6 900.00
  • Contractor: Certification International Bulgaria /CI Bulgaria/ Ltd., Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: Alkazar Commerce Ltd., Contracted Amount*: 18 681.60 , Reported Amount**: 26 688.00
  • Contractor: Stemo Ltd., Contracted Amount*: 16 816.93 , Reported Amount**: 24 020.57
  • Contractor: Ni Ko Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 150.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 35 563.37 , Reached amount: 31 105.72
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 175 207.84 BGN
Grant 122 645.50 BGN
Self amount 52 562.34 BGN
Total actual amounts paid 122 645.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 389.00 1 881.00 6 270.00 Project-level financial correction
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 175.00 75.00 250.00 СЕРТИФИКЕЙШЪН ИНТЕРНЕШЪНЪЛ БЪЛГАРИЯ /СИ АЙ БЪЛГАРИЯ/ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 241.50 103.50 345.00 Т К М-2000 ООД
Липса на устойчивост 100.00 3 039.77 1 302.76 4 342.53 Project-level financial correction
Неправомерни срокове 100.00 707.53 303.23 1 010.76 Т К М-2000 ООД
Неправомерни срокове 100.00 512.71 219.73 732.44 СЕРТИФИКЕЙШЪН ИНТЕРНЕШЪНЪЛ БЪЛГАРИЯ /СИ АЙ БЪЛГАРИЯ/ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на ДМА - ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД, Estimated Amount: 24 853.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на ДМА - ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител за доставка на ДМА - ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Гоплер" ЕООД
    Contractor: Stemo Ltd.
    Contract total funded value: 16 816.93
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител на услуги за визуализация, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на услуги за визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Процедура за избор на изпълнители на услуги във връзка с изпълнение на проект „Развитие на управленския капацитет и осигуряване на условия за устойчив конкурентен растеж и интернационализация на "ГОПЛЕР" ЕООД“, по Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.002-0056/06.03.2017г., по 4 обособени позиции (ОП), Estimated Amount: 206 500.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Услуги за реинженеринг на бизнес процесите в „ГОПЛЕР“ ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП2: Услуги за разработване и въвеждане на интегрирана система за управление в „ГОПЛЕР“ ЕООД в съответствие с международно признатите стандарти ISO 9001:2015, ISO 27001:2013, ISO 14001:2015
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ОП3: Услуги по сертифициране на интегрирана система за управление в „ГОПЛЕР“ ЕООД в съответствие с международно признатите стандарти ISO 9001:2015, ISO 27001:2013, ISO 14001:2015
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: ОП4: Услуги по разработване и въвеждане на софтуерна система за управление на бизнес процесите в „ГОПЛЕР“ ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Процедура за избор на изпълнители на услуги с дата 30.01.2018, във връзка с изпълнение на проект „Развитие на управленския капацитет и осигуряване на условия за устойчив конкурентен растеж и интернационализация на "ГОПЛЕР" ЕООД“, по Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.002-0056/06.03.2017г., по 4 обособени позиции (ОП), Estimated Amount: 206 500.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Услуги за реинженеринг на бизнес процесите в „ГОПЛЕР“ ЕООД
    Contractor: Alkazar Commerce Ltd.
    Contract total funded value: 18 681.60
  • Differentiated position 2: ОП2: Услуги за разработване и въвеждане на интегрирана система за управление в „ГОПЛЕР“ ЕООД в съответствие с международно признатите стандарти ISO 9001:2015, ISO 27001:2013, ISO 14001:2015
    Contractor: TQM-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 4 830.00
  • Differentiated position 3: ОП3: Услуги по сертифициране на интегрирана система за управление в „ГОПЛЕР“ ЕООД в съответствие с международно признатите стандарти ISO 9001:2015, ISO 27001:2013, ISO 14001:2015
    Contractor: Certification International Bulgaria /CI Bulgaria/ Ltd.
    Contract total funded value: 3 500.00
  • Differentiated position 4: ОП4: Услуги по разработване и въвеждане на софтуерна система за управление на бизнес процесите в „ГОПЛЕР“ ЕООД
    Contractor: Haemimont AD
    Contract total funded value: 83 391.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN