Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0141-C04
Project Name Providing a hot lunch in the municipality of Elhovo
Beneficiary 000970165 Municipality of Elhovo
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 20.10.2016
Start Date 01.09.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Елхово

Description

Brief description
Проектът "Осигуряване на топъл обяд в община Елхово" има за цел да надгради и разшири обхвата на действащите досега обществени трапезарии и да подпомогне тази част от населението в града, която получава минимални доходи и трудно осигурява средства за задоволяване на ежедневните потребности от храна. Проектът е насочен към основните целеви групи :
1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 
2. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност.
3.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено  от съответната дирекция „Социално подпомагане“.
В продължение на седем месеца 50 души ежедневно ще получават топъл обяд. Храненето ще се извършва в столовата на кухнята към Домашен социален патронаж град Елхово, а за хората със затруднения в придвижването общинска администрация ще осигури доставка на храна по домовете. Ще се предлага разнообразна храна отговаряща на критериите за балансирано хранене, която ще се приготвя от персонал с необходимата квалификация.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 07-1/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане и след извършен подбор на 50 лица от cпиcъците и инфopмaцията, пpeдocтaвeни oт диpeкция „Сoциaлнo пoдпoмaгaнe“ гp.Елхово . По проекта ще бъдат включени следните три групи от основната целева група: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП 2. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност за които се предвижда да получават топъл обяд за период от седем месеца /от 01.10.2016г. до 30.04.2016г./ Лицата ще са предимно от град Елхово и населените места с. Кирилово и с. Бояново в община Елхово. 3.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.Конкретни представители от целевата група по т.1. на чл.5 и чл.4 от Наредбата, които не са включени в основната целева група на съответната трапезарии Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвaтa гpyпa ще се извърши, чрез процедура за подбор, нa бaзa cпиcъци и инфopмaция, пpeдocтaвeни oт диpeкция „Сoциaлнo пoдпoмaгaнe“ гp.Елхово и на основание пoдaдeни зaявлeния от кандидатите за потребители на услугата. За хората със затруднения в придвижването общинска администрация ще осигури възможност за доставка на храна по домовете., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 319.74
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти, необходими за осигуряване на топъл обяд по проекта се извършва на основание действащи договори на община Елхово, след проведена обществена поръчка с Уникален номер в Регистъра на Обществените поръчки № 00660-2018-0013/02.07.2018г. за “Доставка на хранителни продукти по обособени позиции за нуждите на детските и социални заведения”. Обществената поръчка е проведена и са сключени договори с изпълнител по пет обособени позиции: Номер на договор с избран доставчик №128-01/13.09.2018г. - хляб и хлебни изделия; Номер на договор с избран доставчик № 131-01/17.09.2018г. - мляко и млечни продукти; Номер на договор с избран доставчик № 130-01/17.09.2018г. - други хранителни продукти; Номер на договор с избран доставчик №129-01/17.09.2018г. - конселви, замразени и изсушени зеленчуци; Номер на договор с избран доставчик № 132-01/21.09.2018г. – Месо и местни продукти и риба; Договорите по обособени позиции са със срок на изпълнение 12 месеца. Избора на изпълнители за доставка на хранителните продукти е съобразено с изискванията доставените продукти да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти да не бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти да бъдат придружени със сертификат за качество и произход и да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните. Трапезарията ще стартира с начална дата 01.10.2016г. и ще приключи дейността си на 30.04.2017г. Общо 146 работни дни ще се предоставя топъл обяд разпределени по месеци : - октомври 2016 г. - 21 дни; - ноември 2016 г. - 22 дни; - декември 2016 г. - 21 дни; - януари 2017 г. - 22 дни; - февруари 2017 г . - 20 дни; - март 2017 г. - 22 дни; - април 2017 г. - 18 дни; и от 01.05.2017 г. до 31.12.2019г. за периода от 17 месеци в рамките на общо 356 работни дни, съответно: през 2017г. за периода от 01.10.2017г. до 31.12.2017г.; през 2018г. за периода от 01.01.2018г. до 30.04.2018г. и от 01.10.2018г. до 31.12.2018г.; и през 2019г. за периода от 01.01.2019г. до 30.04.2019г. и от 01.10.2019г. до 31.12.2019г. Обядът ще се предоставя на 50 лица от които : 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП лица; 2. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност 3. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено то съответната дирекция „Социално подпомагане“, Contracted Amount: 59 055.82 , Reported Amount: 59 215.63
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: В рамките на проекта ще се реализира една трапезария, находяща се на територията на община Елхово с адрес : гр. Елхово, ул. Търговска № 13. Услугата ще се предоставя в столовата на Домашен социален патронаж град Елхово със застроена площ 596,06 м², представляваща обособена част от подземен етаж на масивна триетажна административна сграда собственост на община Елхово.Сградата се намира в централната градска част и е удобна за ползване от граждани живеещи в различните части на града. Материалната база е добра, разполага с достатъчно помещения, оборудване и посуда, отговарящи на съвременните санитарно – хигиенни изисквания – кухня оборудвана с необходимите уреди; столова; складова база; стая за домакина и санитарни помещения.Осигурен е квалифициран персонал от 8 души – кухненски персонал, включващ готвач, помощник – готвач и 2 -ма работника кухня; касиер - домакин, санитар за обслужване на включените в Домашен социален патронаж лица, инструктор – диетично хранене и шофьор. Бенефициента прави изменение в договора във връзка с преместване на Домашен социален патронаж на нов адрес както следва: В рамките на проекта ще се реализира една трапезария на територията на община Елхово с адрес: гр. Елхово, ул. „Търговска“ № 2. Услугата ще се предоставя в столовата на Домашен социален патронаж град Елхово със застроена площ 228,00 м², разположена на първи етаж на масивна триетажна сграда собственост на Община Елхово. Сградата се намира в близост до централна градска част и е удобна за ползване от граждани, живеещи в различни части на града. Материалната база на столовата отговаря на съвременни санитарно – хигиенни изисквания и стандарти. Обособени са следните помещения: кухня с газифицирани уреди, техника с висока енергийна ефективност и посуда; столова; складова база; стая за домакин и санитарни помещения. Осигурен е квалифициран персонал от 9 души – кухненски персонал, включващ готвач, помощник-готвач и трима работника кухня; касиер-домакин; санитар за обслужване на включените в Домашен социален патронаж лица; инструктор-диетично хранене и шофьор.“ Приложено е и Удостоверение за регистрация по чл.12 от закон за храните с №282500175 / 29.05.2019г., Contracted Amount: 2 952.79 , Reported Amount: 2 641.03
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд, които Община Елхово, чрез екипа по проекта ще предоставя, се изразяват индикативно в индивидуално консултиране на потребителите и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. , Contracted Amount: 2 952.78 , Reported Amount: 2 960.77

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Bread and bakery products" LTD, Contracted Amount*: 1 206.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: IV TRADE ltd., Contracted Amount*: 15 693.57 , Reported Amount**: 14 192.18
  • Contractor: Cardinal BG LTD, Contracted Amount*: 13 814.10 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NADEJDA-2000 Ltd., Contracted Amount*: 1 096.43 , Reported Amount**: 1 163.45
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 91.00

Financial Information

Total Project cost 64 961.38 BGN
Grant 64 961.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 64 961.38 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции за нуждите на детските и социални заведения. Обособени позиции Обособена позиция №1 - хляб и хлебни изделия; Обособена позиция №2 - месо и месни продукти, риба; Обособена позиция №3 - мляко и млечни продукти; Обособена позиция №4 - зеленчуци и плодове; Oбособена позиция №5 - други хранителни продукти; Oбособена позиция №6 – хранителни продукти, предназначени за доставка по реда чл. 16г от ЗОП за специализирани предприятия или кооперации за хора с увреждания., Estimated Amount: 170 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 - хляб и хлебни изделия;
    Contractor: NADEJDA-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 1 096.43
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2 - месо и месни продукти, риба;
    Contractor: IV TRADE ltd.
    Contract total funded value: 5 278.17
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №3 - мляко и млечни продукти;
    Contractor: IV TRADE ltd.
    Contract total funded value: 3 174.36
  • Differentiated position 4: Обособена позиция №4 - зеленчуци и плодове;
    Contractor: IV TRADE ltd.
    Contract total funded value: 2 145.24
  • Differentiated position 5: Oбособена позиция №5 - други хранителни продукти;
    Contractor: IV TRADE ltd.
    Contract total funded value: 3 530.04
  • Differentiated position 6: Oбособена позиция №6 – хранителни продукти, предназначени за
    Contractor: IV TRADE ltd.
    Contract total funded value: 1 565.76

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN