Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0023-C02
Project Name Market Realizing of the Entrepreneurship Idea: high-class 100% natural cosmetics under the NATUROZON brand, based on the unique characteristics of the ozonized vegetable oils from NATUROZONS Ltd.
Beneficiary 205237539 NATUROZONS LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 07.08.2019
Start Date 07.08.2019
End Date 15.06.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
НАТУРОЗОНС ООД е българска компания, създадена през Август 2018 г. с код на основна икономическа дейност 20.42„Производство на партюми и тоалетни продукти“.
Планираните по проекта дейности обхващат 2-те допустими дейности по Процедура BG16RFOP002-2.024„Насърчаване на предприемачеството“,и по-конкретно: дейности за  реализиране на пазара на предприемаческата идея (висок клас 100% натурални козметични продукти под марката NATUROZON, базирана на уникалните свойства на озонираните растителни масла) и дейности за визуализация на проекта. Планираните проектни дейности са в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент(ЕС)№1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. В проекта е предвидено дейностите за реализиране на пазара на предприемаческа идея да бъдат осъществени чрез следните ресурси, разходите за които са включени в бюджета на проекта:
1.Човешки ресурси, в т.ч.: наемане на квалифициран персонал-6 лица;
2.Материални ресурси, в т.ч. закупуване на: 
-ДМА-5 комплекта различно лабораторно оборудване;
-ДНА-разработката на 2 тясно специализирани софтуера;
-материали за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, допринасящи непосредствено за реализирането на предприемаческата идеята-производството на първата серия от козметичните продукти.
3.Наем на работно помещение;
4.Външни услуги-2: 1 за разработване на технологии за производство на козметични продукти и 1 за създаване на корпоративна интернет страница на кандидата с он-лайн магазин;
5.Участие в 1 изложение на производителите на козметични продукти.
Вземайки предвид същността на реализираната по проекта предприемаческа идея, проектът е насочен към тематична област „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“ от ИСИС, по-конкретно, с приоритетно направление „методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти“ (в частност, козметични средства и продкти).
Activities
  • Activity: Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея-ЧАСТ 1 (дейност 1, част 1 ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал-1 лице на позиция Разработчик на рамкови рецептури за производство на козметични продукти и чрез външна услуга за разраб. на технологии за производство на козметични продукти с включени доказателства за безопастност на технологията и технически досиета-1 бр.): Дейността по реализиране на пазара на предприемаческата идея - продукти, притежаващи характеристиките на стока, а именно: висок клас 100% натурални козметични продукти под марката NATUROZON, базирана на уникалните свойства на озонираните растителни масла, включва следните под-дейности, представляващи етапите от цялостния й процес от разработката, вкл. тестването и проектирането й през създаването/производството й до реализацията й на таргетирания пазар: Под-дейност 1.1. Технологични разработки за производството на козметичните продукти Под-дейност 1.2. Производство на мостри и тестови козметични продукти Под-дейност 1.3. Създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевите пазари Под-дейност 1.4. Навлизане и позициониране на целевите пазари. Бранд мениджмънт Конкретните действия, планирани да бъдат предприети в процеса на изпълнение на така формулираните под-дейности по Дейност 1, както и съответните ресурси, които ще са необходими за осъществяването им, разходите за които са планирани в бюджета на проекта, са, както следва: Под-дейност 1.1. Технологични разработки за производството на козметичните продукти Под-дейността включва действия по: (1)Разработване на технологични рамкови рецептури за производство на козметични продукти, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009 и (2)Разработване на технологии за производство на козметични продукти с включени доказателства за безопастност на технологията и технически досиета, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009. За осъществяване разработването на технологичните рамкови рецептури за производство на козметични продукти, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009 е планирано наемането на квалифициран персонал: 1 лице на позиция „Разработчик на рамкови рецептури за производство на козметични продукти“ (за 9 месеца на 4 часов работен ден) – от 2-ри до 10-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта. Осъществяването на разработката на технологии за производство на козметични продукти с включени доказателства за безопастност на технологията и технически досиета, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009 е предвидено да бъде реализирано чрез външен изпълнител, който да предостави посочената услуга. Планирано е услугата да бъде предоставена в рамките на периода между 2-ри и 8-ми, вкл. месец от изпълнението на проекта. , Contracted Amount: 249 298.00 , Reported Amount: 23 903.23
  • Activity: Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея – ЧАСТ 2 (дейност 1, част 2 ще бъде осъществена чрез закупуване на ДМА: 5 комплекта различно лабораторно оборудване; материали за влагане; наем на работно помещение за 17 мес., както и чрез наемане на квалифициран персонал-5 лица): Под-дейност 1.2. Производство на мостри и тестови козметични продукти Под-дейността включва действия по придобиване на необходимите материални ресурси и съответно осигуряване на ресурсната обезпеченост на производството на мостри и тестови козметични продукти от висок клас 100% натурални козметични продукти, чрез които да бъдат реализирани пилотните действия, планирани в под-дейност 1.4. под марката NATUROZON, базирана на уникалните свойства на озонираните растителни масла. Под-дейност 1.2. включва закупуване на: -ДМА: 5 комплекта различно лабораторно оборудване за приготвяне на мостри и тестови продукти, измерване на рН, плътност и вискозитет на готови продукти, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009 година; -материали за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, допринасящи непосредствено за реализирането на предприемаческата идеята-производството на първата (тестова) серия от козметичните продукти; -наем на работно помещение, в т.ч. режийните разходи по него и разходите за офис материали и консумативи и - наемане на необходимите човешки ресурси, обезпечаващи процеса. Предвиденото в под-дейност 1.2. лабораторно оборудване, включва: - 1 комплект за аналитично измерване и тестване; - 1 комплект за разбъркване, разклащане и смесване; - 1 комплект за работа с течности; - 1 комплект лабораторна стъклария и - 1 комплект за разливане и съхранение. Изброените комплекти, необходими за приготвянето на мостри и тестови продукти, за измерване на рН, плътност и вискозитет на готови продукти, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009 година е планирано да бъдат доставени в периода между 2-ри и 8-ми, вкл. месец от изпълнението на проекта. Предвидените в под-дейност 1.2. материали за влагане в производствения процес, включват: (1) Базови материали/влагани съставки/ за тестови продукти и мостри - по опис, посочен в поле "Резултат". (2) Амбалажни шишета с капачки за първична опаковка на изработените тестови продукти и мостри на козметични продукти (10 мл стъклени шишета цвят амбър) - 352 броя; (3) Специално брандирани първични опаковки – шишета, бутилки, дозатори, пипети и капачки за готовите продукти по предварително изготвено задание - 352 броя; (4) Специално брандирани вторични опаковки – картонени кутии по предварително изготвено задание - 352 броя. Изброените материали е планирано да бъдат доставени в периода между 3-ти и 8-ми, вкл. месец от изпълнението на проекта. Наемът на работно помещение, предвидено по проекта е в рамите на 17 месеца, в периода от 2-ри до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта. В планираните в бюджета на проекта разходи за наем на работно помещение, в б.р. 5.1., са включени освен разходите за наем, и режийните разходи и разходите за офис материали и консумативи. За осигуряване на необходимите човешки ресурси, е планирано наемането на квалифициран персонал за следните позиции по проекта: - 1 лице на позиция: Експерт "Организация и контрол на производствения процес" (за 18 месеца на 8 часов работен ден) - от 1-ви до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 1 лице на позиция: Експерт "Контрол на етикирането на продукти, съгласно Регламент 1223/2009 на ЕК на първични и вторични опаковки" (за 9 месеца на 4 часов работен ден) - от 10-ти до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 1 лице на позиция: Експерт "Склад и складови операции" (за 16 месеца на 4 часов работен ден) - от 3-ти до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 1 лице на позиция: Експерт "Контрол на качеството на доставката на суровини и материали и на готови продукти" (за 16 месеца на 8 часов работен ден) - от 3-ти до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 1 лице на позиция: Експерт "Графичен дизайн" (за 4 месеца на 4 часов работен ден) - от 15-ти до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 114 079.45
  • Activity: Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея – ЧАСТ 3 (дейност 1, част 3 ще бъде осъществена чрез закупуване на ДНА-разработка на 2 бр. тясно специализирани софтуера; външна услуга за създаване на интернет страница на кандидата с он-лайн магазин-1 бр.; участие в 1 бр. изложение на производителите на козметични продукти и съставки): Под-дейност 1.3. Създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевите пазари Под-дейността включва действия по създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевите пазари и съответно осигуряване на ресурсната обезпеченост за този процес. Под-дейност 1.3. включва: (1)закупуване, вкл. разработка, на 2 бр. ДНА, както следва: - Софтуер за виртуална демонстрационна лаборатория за представяне на клинични тестове за безопасност (кожна поносимост) и ефикасност на произвежданиет козметични продукти - 1 брой; - Софтуер за бърза диагностика на типа кожа с оглед избор на най-подходящ продукт за съответния клиент от предлаганата продуктова гама - 1 брой; (2)създаване на интернет страница на кандидата с он-лайн магазин – реализирана под формата на 1 бр. външна услуга. Първият софтуер ще представлява витртуална демонстрационна ларобатория за представяне на клинични тестове за безопасност (кожна поносимост) и ефикасност на нашите козметични продукти. Този софтуеър ще бъде оринетиран към B2B (Business to Business) и ще дава възможност за нас предварително да тестваме съставките, които ще влагаме в продуктите, да изследваме и представим тяхната ефикастност пред наши потенциални клиенти при продажби на едро. Вторият софтуер ще дава възможност за бърза диагностика на типа кожа на всеки потенциален клиент и ще подбира най-подходящия за него/нея продукт за даден краен клиент при продажби на дребно. Този софтуеър ще бъде оринетиран към B2C ( Business to Client). Специализираната софтуерна платформа ще направи възможно прeдоставянето на комплексна услуга на нашите потенциални клиенти, свързани с качеството на обслужване и повишаване знанието на нашите клинети относно ефикастността, чистотата на съставките, използвани в продуктите и приложението им в холистичната грижа за красотата, тялото и духа. Под-дейност 1.4. Навлизане и позициониране на целевите пазари. Бранд мениджмънт За осъществяване на под-дейността са планирани единствено необходимите за целта разходи за участие в 1 изложение на производителите на козметични продукти и съставки, организирано в Европа и/или Азия с цел представяне на произвежданите продукти, разширяване и развитие на дейността на НАТУРОЗОН ООД, привличане на нови клиенти и свързване в мрежи. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 47 400.00
  • Activity: Дейност 2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 21 бр. стикери и 1 бр. табела): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. С цел популяризация на дейностите и под-дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта: (1) изработка и доставка на 21 броя стикери за всеки от закупуваните по проекта ДМА – по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; (2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта - по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на помещението, където ще бъдат инсталирани придобиваните по проекта ДМА и ДНА; (3) включване на визуализационните и информационни реквизити на ОПИК и ЕС в съответствие с изискванията за мерките за публичност във всяка една комуникация и документация, изготвяни в процеса на изпълнение на проекта при възникващите взаимоотношения с доставчици, изпълнители на услуги, клиенти и други заинтересовани страни. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език. Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. Дейността се предвижда да стартира от 1-ви проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвяне на съответния пакет документи по процедурите за избор на изпълнители за доставките и услугите по проекта съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта, като при финализиране на дейностите по доставката на ДМА ще бъдат изработвани и предвидените стикери., Contracted Amount: 702.00 , Reported Amount: 642.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ROSSTROY LTD, Contracted Amount*: 22 950.00 , Reported Amount**: 22 680.00
  • Contractor: WPH, Contracted Amount*: 47 400.00 , Reported Amount**: 47 400.00
  • Contractor: EX-PRESS, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: SABA.BG Ltd, Contracted Amount*: 685.10 , Reported Amount**: 685.10
  • Contractor: COSMETIC INNOVATIONS, Contracted Amount*: 9 108.00 , Reported Amount**: 9 108.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.17 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 65.73 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 117 538.44 BGN
Grant 94 030.76 BGN
Self amount 23 507.68 BGN
Total actual amounts paid 94 030.76 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 94 030.76 46 757.44 140 788.20 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Изработване и доставка на 2 бр. специализиран софтуер за нуждите на дейноста на НАТУРОЗОНС ООД”, Estimated Amount: 47 840.00
  • Differentiated position 1: „Изработване и доставка на 2 бр. специализиран софтуер за нуждите на дейноста на НАТУРОЗОНС ООД”
    Contractor: WPH
    Contract total funded value: 47 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставки на материали за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, допринасящи непосредствено за реализиране на предприемаческата идея - 2 бр. доставки, Estimated Amount: 16 460.00
  • Differentiated position 1: Амбалажни шишета с капачки за първична опаковка на изработените тестови продукти и мостри на козметични продукти (10 мл стъклени шишета цвят амбър) - 352 броя;
    Contractor: SABA.BG Ltd
    Contract total funded value: 685.10
  • Differentiated position 2: Специално брандирани първични опаковки – шишета, бутилки, дозатори, пипети и капачки за готовите продукти по предварително изготвено задание - 352 броя;
    Contractor: SABA.BG Ltd
    Contract total funded value: 685.10
Procedure 3 Subject to due process: Изработка и доставка на визуализационни материали: 1 бр. постоянна табела (бюджетен ред 11.1.); 21 бр. стикери (бюджетен ред 11.2.) и специално брандирани вторични опаковки – картонени кутии по предварително изготвено задание - 352 броя (бюджетен ред 4.4.), Estimated Amount: 1 302.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на визуализационни материали: 1 бр. постоянна табела и 21 бр. стикери
    Contractor: EX-PRESS
    Contract total funded value: 1 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работно помещение в гр. Габрово за 17 месеца, Estimated Amount: 22 950.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение за 17 месеца
    Contractor: ROSSTROY LTD
    Contract total funded value: 22 950.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги за разработване на технологии за производство на козметични продукти с включени доказателства за безопастност на технологията и технически досиета, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009 - 1 брой , Estimated Amount: 23 341.60
  • Differentiated position 1: Услуги за разработване на технологии за производство на козметични продукти с включени доказателства за безопастност на технологията и технически досиета, съгласно изискванията на Регламент 1223/2009
    Contractor: COSMETIC INNOVATIONS
    Contract total funded value: 9 108.00
Procedure 6 Subject to due process: Участие в изложение на производителите на козметични продукти и съставки, организирано в Европа и/или Азия с цел представяне на произвежданите продукти, разширяване и развитие на дейността, привличане на нови клиенти и свързване в мрежи - 1 брой, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Участие в изложение на производителите на козметични продукти и съставки, организирано в Европа и/или Азия с цел представяне на произвежданите продукти, разширяване и развитие на дейността, привличане на нови клиенти и свързване в мрежи
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN