Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.025-0005-C01
Project Name Urban environment-renovation of publick open spaces in the city of Asenovgrad, district "West"- Zone 5
Beneficiary 000471059 ASENOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 08.10.2019
Start Date 08.10.2019
End Date 17.12.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Асеновград, гр.Асеновград

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение за благоустрояване на  Зона 5 в кв. "Запад" е част от инвестиционен проект: “Градска среда - благоустрояване на открити публични пространства в гр. Асеновград“, залегнал в ИПГВР и ИП по ОПРР на Община Асеновград. На етап кандидатстване сумата необходима за реализация инвестиционният проект бе по-голяма от поставеното от УО процентно ограничение за приоритет „Градска среда”. Поради това, Община Асеновград кандидатства с проектно предложение, без да включва една от зоните /Зона 5/ на квартала, с намерение при първа възможност и осигуряване на финансиране, тя също да се реализира, тъй като само така инвестиционният проект и целите заложени в него ще бъдат изпълнени изцяло. След приключване на обществени поръчки по проекти от ИП  на Община Асеновград по ОПРР се констатира наличие на спестявания, които са достатъчни да се изпълни Зона 5 на кв. "Запад". За да може да използва този финансов ресурс, общината инициира процедура, съгласно указанията на УО за   освобождаване и използване тези средства. След приключване на процедурата се подготви настоящото проектно предложение. То е насочено към подобряване на градската среда, чрез благоустрояване на междублокови пространства в Зона 5 на кв. "Запад" . Инвестиционният проект предвижда изпълнение на мащабни озеленителни дейности, изграждане на поливна система, изграждане на детски и спортни площадки, кътове за отдих, рехабилитация на улични и тротоарни настилки, поставяне на енергоспестяващо осветление, както и система за видеонаблюдение. Проектното предложение е част от ИП на Община Асеновград за реализация на ИПГВР на Община Асеновград за периода 2014-2020г. Планираните интервенции са концентрирани в определената в плана зона за въздействие с преобладаващ социален характер. Освен строителните и монтажните работи в проекта са заложени и дейности за авторски и строителен надзор, информация и комуникация, както и независим одит на проекта.
Activities
  • Activity: Управление, мониторинг и отчетност на проекта: Най-общо дейността обхваща цялостната организация, управление и отчетност на изпълнението на проекта до успешното му приключване. Дейността стартира със сформиране на екип за управление на проекта, който ще се състои от седем члена – Ръководител на проекта с възнаграждение-1 773,14лв., Технически и финансов персонал сътоящ се от Финансов експерт с възнаграждение-1000лв.; Експерт инвеститорски контрол с възнаграждение-1200лв.; Технически експерт с възнаграждение-1000лв., Административен/помощен персонал състоящ се от Координатор с възнаграждение-1200лв.; Експерт нередности с възнаграждение-800лв.; Аминистративен сътрудник с възнаграждение-1000 лв. На втори етап ще се подготвят и проведат процедури за възлагане на обществени поръчки по ЗОП за избор на външни изпълнители за дейностите за които няма избрани такива. Екипът на проекта е отговорен за организацията по отношение на осъществяваната комуникация с изпълнителите на основните дейности по проекта, за организиране на работни срещи и пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, както и за координация и проверка на всички необходими документи, представяни от изпълнителите и доказващи напредъка на дейностите. Екипът е отговорен за организацията и изпълнението на всяка от планираните дейности; за правилното разходване на предоставената БФП; за подготовка на искания за плащане по проекта; за изготвяне на технически и финансови отчети . Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта. Екипът на проекта има ангажимента за окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР, както и за осигуряване на достъп до документацията на проекта и представяне на необходимата информация при извършване на проверки на място от представители на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитния орган, Европейската сметна палата, органи на Европейската комисия, Дирекция „Защита на финансови интереси на Европейския съюз“, МВР (АФКОС) и други национални одитни и контролни органи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване за недопускане и предотвратяване на потенциални нередности. Екипът на проекта е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПРР съгласно крайния срок, заложен в договора за предоставяне на БФП. , Contracted Amount: 7 973.14 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград-Зона 5: Дейността обхваща строителни и монтажни работи за изпълнение на работен инвестиционен проект за обект: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград-Зона 5”. Дейността е насочена към цялостното обновяване и облагородяване на междублоковите пространства на Зона 5 в жилищния комплекс „Запад” в гр. Асеновград. За обекта на интервенция е налице пълна проектна готовност: - Изготвен работен инвестиционен проект на обект “Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград“ съобразно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовата нормативна уредба; - Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект със съществените изисквания на строежите от 10.03.2016г. - Становище на РИОСВ-Пловдив изх.№ ОВОС-277/11.03.2016г. – имотите, обект на инвестиционния проект, не попадат в границите на защитени територии, проектните дейности не подлежат на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) или екологична оценка съобразно Закона за опазване на околната среда. - Разрешение за строеж №71/15.03.2016r. (влязло в сила) и две допълнения на разрешението за строеж със Заповед №26/20.04.2017г. и Заповед №16/23.04.2019г. Обектът на интервенция е трета категория строеж съгласно ЗУТ. . Разрешение за строеж № 71 от 15.03.2016г. е за обект: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к. „Запад”, гр. Асеновград”, като обектът обхваща всички 6 /шест/ зони на интервенция. В последствие е проведена процедура за избор на Изпълнител за целия обект, като на 26.07.2018 г. е открита строителна площадка и определена строителна линия и ниво на строежи на техническата инфраструктура на строеж: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к. „Запад”, гр. Асеновград” /Акт обр. 2, който прилагаме като допълнителен документ/, с което строителството за всички зони е започнало, т.е. удовлетворени са условията, посочени в чл. 153, ал.2, т.1. Съгласно чл. 153, ал.2, т.2, срокът за завършване на строителството е 5 /пет/ години. Съгласно последното Разрешението за строеж за целия обект № 71 от 15.03.2016г., в което попада и Зона 5, предмет на проектно предложение BG16RFOP001-1.025-0005”Градска среда – благоустрояване на открити публични пространства в гр. Асеновград, кв, „Запад” – Зона 5” е в сила до 26.07.2023 г. Разработеният инвестиционен проект предвижда общо функционално-пространствено решение за благоустрояване на жилищния район. Предвижда се изпълнение на следните видове СМР: - Засаждане на иглолистни, широколистни дървета, храсти, и затревяване; - Изграждане на детски и спортни площадки; - Изграждане на кътове за отдих и рекреация; - Рехабилитация на второстепенни улични и тротоарни настилки; - Енергоспестяващо улично и парково осветление; -Въвеждане на система за видеонаблюдение в комплекса; - Осигуряване на достъпна архитектурна градска среда; , Contracted Amount: 1 018 287.27 , Reported Amount: 1 138 767.17
  • Activity: Авторски надзор: Проектанския екип изготвил проекта е отказал да извършва авторски надзор, като е прехвърлил авторските права на Община Асеновград. Поради това Община Асеновград е провела процедура по ЗОП сключване на договор по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 с която е избрала изпълнител за осъществяване на Авторският надзор по проекта. Осъществяването на авторски надзор включва следните дейности: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Съдействие при избор на материали за строителните работи; - Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; - Изработване на допълнителни чертежи на детайли; - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи – когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи., Contracted Amount: 2 050.00 , Reported Amount: 2 445.92
  • Activity: Строителен надзор: Дейността строителен надзор е регламентирана в чл. 168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор осигурява: - Законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация; - Коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; - Пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Контрол по спазване на условията за безопасност на труда; - Контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност;, Contracted Amount: 2 030.00 , Reported Amount: 2 429.48
  • Activity: Информация и комуникация: Дейността е предназначена за популяризиране на проекта и информиране на обществеността за неговите цели и постигнати резултати. Настоящата дейност има и задължителен характер, тъй като е необходима за информиране на гражданите за финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). В дейността се залагат следните мерки за информация и комуникация: - Публикации на интернет страницата на Община Асеновград при одобряване на проектното предложение и при провеждане на предвидените пресконференции; - Провеждане на пресконференции – начална (при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с предвидените за изпълнение дейности) и заключителна (след изпълнение на проекта с цел оповестяване на постигнатите резултати от изпълнените дейности). - Банер на стойка – ще бъде използван по време на пресконференциите, както и за други публични събития в административната сграда на Община Асеновград; - 1 билборд с подходящи размери за проекта (минимум 4 х 3м), които ще бъде поставен на видно място в непосредствена близост до обекта на интервенция. Билборда ще бъде изложен по време на изпълнението на СМР и до три месеца след приключването им. - Постоянни обяснителни табели (2 бр.) с подходящи размери. Табелите ще бъдат поставени на мястото на билборда до три месеца след приключване на СМР. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Одит на проекта: Дейността е задължителна и е планирана с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и допустимостта на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът по проекта ще бъде извършен от независим лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или специализирана фирма за одит) . Одитната проверка ще бъде извършена съобразно изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за изпълнение на ангажименти за договорени процедури на ниво бенефициент. Дейността включва изготвяне на окончателен доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към Искането за окончателно плащане по проекта. Одитният доклад ще придружава необходимите документи, представяни за окончателна верификация на разходите и ще бъде изготвен съобразно образеца и структурата на доклад за фактически констатации, приложение Annex E1-I по ОП "Региони в растеж" 2014-2020г., Contracted Amount: 1 100.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STROINORM EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 429.48
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Elka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BULRPOEKT EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 445.92
  • Contractor: EURO ALLIANCE, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Atanas, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VASIL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TRASE GRUPE HOLD AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 140 052.12
  • Contractor: Vanelina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ACTIV ODIT CONSULT" LTD., Contracted Amount*: 1 100.00 , Reported Amount**: 1 100.00
  • Contractor: Margarita, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: JIVKA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 48 719.00 , Reached amount: 49 121.00
Indicator 2 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 20 056.29 , Reached amount: 19 045.00

Financial Information

Total Project cost 1 148 759.26 BGN
Grant 1 148 759.26 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 148 759.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 121.80 0.00 121.80 СТРОЙНОРМ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Авторски надзор , Estimated Amount: 2 050.00
  • Differentiated position 1: Авторски надзор
    Contractor: BULRPOEKT EOOD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: Благоустрояване на междублоково пространство в жк Запад, град Асеновград - зона 5 , Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Благоустрояване на междублоково пространство в жк Запад
    Contractor: TRASE GRUPE HOLD AD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Информация и комуникация , Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Независим одит на проект "Градска среда - благоустрояване на открити публични пространства в гр. Асеновград- кв. "Запад", Зона 5", Estimated Amount: 1 100.00
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор. , Estimated Amount: 2 030.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор
    Contractor: STROINORM EOOD
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN