Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0165-C01
Project Name Increasing energy efficiency in DAV 11 Ltd.
Beneficiary 201718888 DAV 11 Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.11.2017
Start Date 15.11.2017
End Date 15.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, с.Шемшево

Description

Brief description
Основната дейност на ДАВ 11 ООД е изработка на стругови детайли от всички видове стомани, чугун и цветни метали. Изделията са предназначени за машиностроенето, строителството, производството на хидравлични детайли и други промишлени отрасли, като: глуха втулка, нипел тръбен, корпус, носач на ос и други.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
3. Финансов одит на проекта
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-337/31.08.2016г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1.	доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - CNC Струг тип 1 (1бр), CNC Струг тип 2 (1бр), CNC Струг с два шпиндела (1бр), CNC Струг швейцарски тип (1бр)
2.	получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
3.     изготвен финансов одит на проекта
4.	изпълнени дейности за опазване на околната среда
5.	годишни спестявания на енергия – 200 317 kWh/год
6.	спестени емисии CO2 – 164,06 т/год
7.     поставена визузализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на CNC Струг тип 1 (1бр), CNC Струг тип 2 (1бр), CNC Струг с два шпиндела (1бр), CNC Струг швейцарски тип (1бр)): Като част от дейността ще бъдат закупени: - CNC Струг тип 1 - 1бр (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг тип 2 - 1бр (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг с два шпиндела - 1бр (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг швейцарски тип - 1бр (мярка 4 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване (включено като мерки в одобрения енергиен доклад) ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 16-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 16-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Contracted Amount: 2 102 000.00 , Reported Amount: 2 100 000.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 200.00
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ДАВ 11 ООД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 4 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Финансов одит на проекта (като част от дейността ще бъде извършен финансов одит на проекта): Като част от дейността ще бъде извършен финансов одит на проекта. Като резултат от изпълнението на дейността ще бъде изготвен Доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта (съгласно приложение Ц към Условията за изпълнение) от регистиран одитор. Докладът ще бъде представен към искането за окончателно плащане. Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване и получен сертификат по ISО 50001. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 16-ти до 17-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит по образец (от 17-ти до 18-ти месец), Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 8 820.00 , Reported Amount**: 9 800.00
  • Contractor: MILKO EOOD, Contracted Amount*: 1 470 000.00 , Reported Amount**: 2 100 000.00
  • Contractor: D and D Consulting Ltd, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: CIFROVI MOBILNI KOMUNIKACIONNI SISTEMI - VELIKO TYRNOVO EOOD, Contracted Amount*: 3 960.00 , Reported Amount**: 4 400.00
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 2.40 , Target amount: 0.40 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 164.06 , Reached amount: 164.06
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.32 , Reached amount: 200.32

Financial Information

Total Project cost 2 127 000.00 BGN
Grant 1 493 900.00 BGN
Self amount 633 100.00 BGN
Total actual amounts paid 1 491 780.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на ISO 50001
    Contractor: CIFROVI MOBILNI KOMUNIKACIONNI SISTEMI - VELIKO TYRNOVO EOOD
    Contract total funded value: 3 960.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА както следва: CNC Струг тип 1 - 1бр., CNC Струг тип 2 - 1бр., CNC Струг с два шпиндела - 1бр. и CNC Струг швейцарски тип - 1бр., Estimated Amount: 2 102 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА както следва: CNC Струг тип 1 - 1бр., CNC Струг тип 2 - 1бр., CNC Струг с два шпиндела - 1бр. и CNC Струг швейцарски тип - 1бр.
    Contractor: MILKO EOOD
    Contract total funded value: 1 470 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 4 500.00
Procedure 4 Subject to due process: Сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 10 500.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на ISO 50001
    Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 8 820.00
Procedure 5 Subject to due process: Финансов одит на проекта, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Финансов одит
    Contractor: D and D Consulting Ltd
    Contract total funded value: 4 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN