Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0286-C02
Project Name New opportunities for Borola Ltd
Beneficiary 121121771 Borola Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 25.09.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Сухиндол, гр.Сухиндол

Description

Brief description
Цялостната концепция на Борола ООД е свързана с подпомагане на здравословния начин на живот и създаване на здравна култура у съвременния човек. От създаването си през 1996г  развиваме идеите си, като за близо 20 години успяхме да се превърнем в единствената компания в България, която освен производител на хранителни добавки и козметика, има и цялостна здравна програма с различни направления, чието прилагане е обезпечено изцяло с предлаганите от нас продукти.
Всички продукти са разработени от развойния екип на Дружеството, но тъй като търсенето изпревари като обеми възможностите ни за инвестиции в собствени производствени линии за всички продукти, се наложи да прехвърлим част от етапите на технологичния процес на външни изпълнители. Това ограничава капацитета ни, повишава себестойността на продуктите, не ни дава възможност за гъвкавост по отношение на срокове за доставка, както и не сме в състояние да контролираме постоянно качеството така, както считаме, че трябва да бъде. Решението на тези проблеми е в инвестицията в ново оборудване, чрез която ще успеем да затворим цикъла на производство за по-голямата част продукти, като избегнем участието в производствения процес на външни изпълнители, дори и за част от технологичните етапи. 
Наличието на оборудване за всички етапи ще ни даде възможност да увеличим капацитета си, да постигнем значително спестяване на ресурси по отношение на суровини и материали, да намалим бракуваната продукция и не на последно място - да въведем в редовно производство нови собствени разработени хранителни добавки. Голямата част от новите ни продукти са предназначени за износ, което ще доведе и до повишаване на експортния ни потенциал и конкурентоспособността ни като цяло.  Намалената себестойност на продуктите ще даде възможност за увеличаване на нормата на печалба, като това ще ни позволи да продължим да се развиваме чрез инвестиции в нови машини и оборудване и съответно увеличаване на броя продукти в портфолиото ни.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор) : Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация описаните активи. Те, заедно с наличното оборудване, ще позволят увеличаване на производствения капацитет и достигане до по-ефективно производство, тъй като със затварянето на производствения цикъл ще можем да планираме по-добре производствената програма, съответно да бъдем по-гъвкави по отношение на срокове за производство, тъй като няма да сме зависими от трети страни. Производственият ни капацитет ще бъде повишен със 100% в сравнение със ситуацията в момента, тъй като сега ние обслужваме само част от производствените етапи - сортиране, броене и опаковане. Продуктите пристигат при нас в насипно състояние (всички продукти са наша собствена разработка). С наличието на новото оборудване ще можем да осъществяваме на едно място всички технологични операции, което ще ни позволи да изпълняваме повече поръчки. В момента се съобразяваме с капацитетите на фирмите - подизпълнителки, в резултат на което отказваме поръчки. Машините, които са предвидени за закупуване, отговарят като производствен капацитет на капацитетите на наличните. Те ще могат изцяло да поемат произведените капсули, които ще бъдат поставяни както в пластмасови опаковки, така и блистерирани. След закупуване на оборудването ще можем да произвеждаме самостоятелно капсули и прахообразни форми. Стъпките, които ще бъдат предприети за осъществяването на дейността са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец) По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Не по-късно от три месеца след приключването на проекта ще поставим постоянна табела или билборд (които заместват плаката) с големи размери на видимо за обществеността място , тъй като общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро и по проекта се купуват материални активи. Постоянната табела или билбордът ще съдържат емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всички машини ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. , Contracted Amount: 1 666 000.00 , Reported Amount: 202 728.58
  • Activity: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващи продукти и услуги (ще бъде осъществена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор): С въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще можем да предложим продукти с гарантирано постоянно качество, тъй като с преместването на едно място на всички производствени процеси ще осъществяваме постоянен контрол по време на производствения цикъл. Също така ще можем да контролираме производствените процеси и ако е необходимо, да регулираме с голяма точност количествата използвани съставки във всеки продукт. Това е от много голямо значение за качеството на крайните продукти. Технологиите, които предвиждаме да въведем, са съвременни и машините, предвидени за закупуване, ще могат да дозират всичко с най-голяма степен на точност. Когато продуктите се транспортират в незавършен вид, независимо, че са внимателно опаковани, винаги е възможно да настъпи замърсяване или други условия и обстоятелства, които да дадат отражение на качеството на крайния продукт, въпреки че същия ще остане годен за ползване. Със събирането на всички етапи на производствения процес на едно място ще можем да отстраним тази опасност. Опаковането на място на продукти, произведени в същата база, ще осигури по-добро качество на крайния продукт поради възможността от постоянен контрол във всички етапи на производството. Стъпките, които ще предприемем за изпълнението на тази дейност са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 435 161.38
  • Activity: Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (ще бъде осъществена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор): С наличието на новите машини и увеличения производствен капацитет ще имаме възможност да въведем в редовно производство 6 новоразработени хранителни добавки, Те ще бъдат в допълнение на съществуващото ни портфолио от 42 хранителни добавки, 7 козметични продукта и 9 лекарствени препарата. Никой от произвежданите до момента продукти няма да отпадне на този етап от продуктовата ни листа, тъй като новите са такива, които до момента не сме произвеждали, а не заместващи. Причината да не са въведени до момента в производство е от една страна недостатъчния капацитет на фирмите-подизпълнителки, а от друга - необходимостта от постоянен контрол на качеството във всички етапи на производството. Освен това, разчетите ни показват, че произвеждайки всичко в нашата производствена база ще можем да постигнем значително по-ниска себестойност на крайните продукти, без да правим компромис с качеството на съставките. Поради иновативността на продуктите ни и изострената конкуренция взехме решение да запазим фирменото си ноу-хау, като произвеждаме сами продуктите и не разкриваме състави и рецептури на подизпълнители. Стъпките, които ще предприемем за изпълнението на тази дейност са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 411 897.79
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес (ще бъде осъществена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор) : Машините, които предвиждаме да закупим, са последно поколение, използващи съвременни производствени технологии, водещи до минимизиране на технологичен отпадък както при производството на продуктите, така и при опаковането им. Те са и енергоспестяващи. С намаляването на бракуваната и несъответстваща продукция, част от която може да бъде преработена (опаковки от пластмаса, картон и стъкло, които се използват в момента и чието използване ще намалим значително), но друга - поради естеството си може единствено да бъде унищожена (некачествени или повредени таблетки и капсули), ще постигнем значително допълнително намаляване на генерираните отпадъци. С новите технологии ще можем да употребяваме по-малко суровини и материали за производството на единица краен продукт (особено при опаковането), което ще повиши значително ефективността на производствения процес и ще ни помогне да намалим крайната себестойност на продуктите. С намаляването на бракуваната продукция ще се осигури по-ефективно използване на природни ресурси, каквито са субстанциите, влагани в продуктите ни. Самият процес ще стане по-ефикасен, тъй като вече ще избегнем едно опаковане в големи количества на продуктите (което съществува в момента поради производството на част от тях във външни фирми) и ще бъдат директно опаковани в потребителски опаковки непосредствено след производството им. За изпълнението на тази дейност са необходими всички предвидени за закупуване машини, като могат да бъдат разделени така: Капсулавтомат, , смесител за прахообразни вещества и гранулатор - ще осигурят оптимизирано използване на ресурси Капсулброячна машина, машина за пълнене на прахообразни форми и блистер автомат - ще осигурят възможности за оптимизирано използване на опаковъчни продукти, както и ще позволят значително намаляване на количествата използвани в момента транспортни опаковки от стъкло и пластмаса, които директно генерират отпадък. Стъпките, които ще предприемем за изпълнението на тази дейност са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 613 851.46

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AVROFARM, Contracted Amount*: 952 133.53 , Reported Amount**: 1 586 889.21
  • Contractor: KASSI TEMPRA PAK, Contracted Amount*: 46 050.00 , Reported Amount**: 76 750.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.75 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.27 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.44 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.80 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 3.30 , Target amount: 1.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 12.89 , Target amount: 6.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 340 725.00 , Reached amount: 340 247.31
Indicator 10 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 666 000.00 BGN
Grant 999 600.00 BGN
Self amount 666 400.00 BGN
Total actual amounts paid 998 183.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на - Смесител за прахообразни вещества - Гранулатор - Капсулброячна машина" на стойност 635 000 лв., Estimated Amount: 635 000.00
  • Differentiated position 1: "Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на - Смесител за прахообразни вещества - Гранулатор - Капсулброячна машина"
    Contractor: AVROFARM
    Contract total funded value: 380 640.00
Procedure 2 Subject to due process: "Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: обособена позиция 1. Капсулавтомат обособена позиция 2. Машина за пълнене на прахообразни форми обособена позиция 3. Блистер автомат" , Estimated Amount: 1 031 000.00
  • Differentiated position 1: Капсулавтомат
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Машина за пълнене на прахообразни форми
    Contractor: KASSI TEMPRA PAK
    Contract total funded value: 46 050.00
  • Differentiated position 3: Блистер автомат
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на гранулатор, смесител/ хомогенизатор за прахообразни вещества и капсулоброячна машина” , Estimated Amount: 635 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на гранулатор, смесител/ хомогенизатор за прахообразни вещества и капсулоброячна машина
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване по обособени позиции: Обособена позиция 1 блистер автомат Обособена позиция 2 капсул автомат , Estimated Amount: 954 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 блистер автомат
    Contractor: AVROFARM
    Contract total funded value: 571 493.53
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 капсул автомат
    Contractor: AVROFARM
    Contract total funded value: 571 493.53

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN