Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.030-0008-C02
Project Name "Rehabilitation of the pedestrian central zone - Stage I"
Beneficiary 000261517 Municipality of Kyustendil
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 02.09.2020
Start Date 02.09.2020
End Date 02.06.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Реализирането на проектно предложение „Благоустрояване на пешеходна централна зона - Етап I“ ще допринесе за подобряване на качеството на жизнените условия посредством заложените за изпълнение урбанистични, ландшафтно-екологични и рекреационно-естетически дейности, като същевременно свързва основна устройствена зона на град Кюстендил и елементите й с обкръжаващата природна среда. 
Комбинацията от тези дейности ще допринесе за превръщането на град Кюстендил в привлекателен център както за местното население така и за туристите и бизнеса. Чистата екологична среда, даваща равен достъп до функциите, които изпълнява в съчетание с осигуряването на по-добрия достъп до домовете на хората и развитието на алтернативния транспорт е предпоставка за успешното и устойчиво развитие на град Кюстендил, който се явява един от 36-те града, центрове на агломерационни ареали.  
Проектът ще повлияе положително на цялата общност в град Кюстендил и региона, тъй като предлага координирано изпълнение на важни местни политики за решаване на проблемите, свързани с модернизиране и реконструиране на физическата среда на значими обществени пространства в града. Предвидените дейности са взаимосвързани и ще осигурят синергия и трайно подобряване на целевата територия, от гледна точка на достъпност, сигурност, екологични условия и качеството на живот в град Кюстендил. Подобряването на икономическата, социална, жилищна и природна среда и обслужващата инфраструктура в Община Кюстендил от своя страна ще допринесе до увеличаване на инвеститорския интерес, а оттам и до укрепване на икономическия просперитет и пазара на труда и увеличаване на заетостта в Община Кюстендил.
Activities
  • Activity: Дейност 1:Организация и управление на проекта: За целите на изпълнение и управление на проекта ще се сформира проектен екип, който ще изпълнява функции по организационните и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от следните членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - инвеститорски контрол; - счетоводител на проекта; - юрист на проекта; Дейността ще се извършва от служители на Община Кюстендил, които няма да получават възнаграждения за извършената работа. Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; изготвяне на доклади по изпълнението на проекта към УО на ОП „Региони в растеж“ 2014 - 2020; финансово управление на проекта; докладване на нередности; архивиране; информиране и публичност по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Управляващия орган (УО) съгласно клаузите на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Благоустрояване на пешеходна централна зона - Етап I“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатитеот него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на хората с увреждания, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на хората в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост; - Разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г .. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали; - Външна реклама - постоянна обяснителна табела. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл. 115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл. 3, чл. 4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3: Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР за обект „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“: Дейността включва Изпълнение на инженеринг – проектиране, изпълнение на дейности по СМР и авторски надзор. Дейността ще бъде извършена от избран изпълнител съгласно ЗОП, спазвайки и основавайки се на принципите на лоялна конкуренция, ефективност и прозрачност. В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: (1) Дейности, свързани с изработването на технически проект: - Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на техническия проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание - ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. - Съгласуване и одобрение на техническия проект и издаване на разрешение за строеж. (2) Изпълнението на строително-монтажните работи на обект „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“ ще започне след издаването на разрешение за строеж и ще включва следните етапи: Етап 1: Откриване на строителна площадка; Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка; Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа на възложителя и въвеждането му в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч. приключване изпълнението на строежа със съставянето на всички актове съгласно Наредба № 3/31.07.2003г.; документ за въвеждане в експлоатация. (3) Дейности свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: авторски надзор при строителството на обекта от откриването на строителната площадка до въвеждането му в експлоатация; участие в съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай за установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; изготвяне на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо строителен надзор; изготвяне и заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обекта., Contracted Amount: 198 333.00 , Reported Amount: 243 523.88
  • Activity: Дейност 5 Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ и въвеждане на обекта в експлоатация: По-детайлно, за дейностите на строителен надзор, Изпълнителя ще следва изискванията на чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: Съобразно изискванията на чл. 166 от ЗУТ: 1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, въвеждане в експлоатация на обекта „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“, регламентиран в чл. 168, ал.1 от ЗУТ , а именно: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол по отношение пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - спиране на строежа ако се изпълнява в условията на чл. 224, ал. 1 и/или чл. 225, ал.2 и/или в нарушение на изискванията на чл. 169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ; 2. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа; , Contracted Amount: 3 750.00 , Reported Amount: 4 500.00
  • Activity: Дейност 6: Извършване на независим финансов одит: Одитът на проектите по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 - 2020 се използва от УО като надежден източник на увереност при верификацията на разходите. За изготвянето на одиторски финансови отчети ще се извършва финансов одит на цялостното изпълнение на проекта от лицензирани експерт-счетоводители. Фирмата - изпълнител ще бъде избрана съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Основната цел на извършвания одит е да се предостави на община Кюстендил доклад за фактически констатации и да се формират констатации (потвърждения) относно: o всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; o първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одитора следва да се увери, че всички документи на база, на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; o неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; o счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Резултатите от извършения одит на проекта ще бъдат представени в изчерпателен доклад, който ще съдържа фактически констатации. Одиторът задължително следва да потвърди, че са извършени одиторски процедури и са проверени 100% от декларираните допустими разходи по източници на финансиране, съгласно процентните отношения в договор за БФП., Contracted Amount: 515.83 , Reported Amount: 600.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Stroitelna firma - Rila Ltd, Contracted Amount*: 237 120.00 , Reported Amount**: 243 523.88
  • Contractor: Qvor Anastasov td, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: ET Diqna Miladinova, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 4 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 79 763.00 , Reached amount: 78 845.00
Indicator 2 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 825.00 , Reached amount: 2 825.00

Financial Information

Total Project cost 241 789.44 BGN
Grant 241 789.44 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 241 789.44 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушаване на правилата за държавната помощ 0.00 0.00 0.00 0.00 СТРОИТЕЛНА ФИРМА - РИЛА ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит , Estimated Amount: 515.83
  • Differentiated position 1: Независим финансов одит
    Contractor: Qvor Anastasov td
    Contract total funded value: 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за изпълнение на инженеринг – проектиране, строителство и авторски надзор за обект „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“; , Estimated Amount: 198 333.00
  • Differentiated position 1: "Основно обновяване на незастроени със сграда площи в УПИ VIII,кв.176, по плана на гр. Кюстендил
    Contractor: Stroitelna firma - Rila Ltd
    Contract total funded value: 237 120.00
Procedure 3 Subject to due process: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ, Estimated Amount: 3 750.00
  • Differentiated position 1: "Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: "Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176, по плана на град Кюстендил
    Contractor: ET Diqna Miladinova
    Contract total funded value: 4 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN