Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0138-C03
Project Name "WITHOUT LIMITATION Center for hourly social services for people with disabilities"
Beneficiary 176222809 Association ''Social center Burgas''
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.04.2017
Start Date 11.04.2017
End Date 30.04.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Проектното предложение е за предоставяне на иновативни форми на социални услуги в общността насочени към целевата група на лицата със специфични потребности. Ще бъде разкрит    Център за почасови социални  услуги в град Бургас с диспечерска служба в наето за целта помещение. За работа в него ще бъдат назначени 16 служители / асистенти/, които ще осъществяват директна грижа и 1 диспечер. Чрез изпълнение на тази услуга, кандидатстващата организация цели надграждане на извършваните до сега услуги, насочени към потребителите - лица с увреждания  в рамките на предишен свой проект със заглавие " НОВО НАЧАЛО Стартиране на иновативни социални услуги за хората с увреждания в Бургас". Той беше реализиран  в периода 01.06.2013г.- 31.05.2015 г.  по схема
 " Без граници", с финансовата подкрепа на ОП "РЧР", съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС.  Чрез новия си проект кандидатстващата организация продължава  търсенето  на нови форми за обслужване на хората с увреждания в България, в частност в гр. Бургас,  на базата на вече  натрупания опит и наблюденията от предишния проект за реалните нужди на лицата с увреждания и техните семейства. В същото време новите предложения са съобразени с наученото за начините на обслужване на лицата с увреждания в другите страни от ЕС, с модели, които успешно работят и водят до това, да бъдат премахнати всякакви ограничения пред лицата с увреждания.   
Центърът за почасови социални услуги ще даде шанс на хората с увреждания над 18 год. , както и близките на лица с увреждания, които непрекъснато трябва да полагат грижа за тях, да получат подкрепа при осъществяване на тези дейности от ежедневния живот, в т.ч. такива свързани с трудовата заетост. Той ще бъде иновация и в същото време допълнение към досега предлаганите социални услуги в общността, такива като личен / социален асистент и др. ,  и ще допринася за премахване на ограничения възпрепятстващи пълноценното социално включване на лицата с увреждания.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение, като сдружението–кандидат се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Той ще включва ръководител, координатор, счетоводител и експерт. Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното управление на проектните дейности, воденето на редовна комуникация с изпълнителите необходими за реализация на дейностите. Той ще отговаря за съставяне плана за действие, разпределяне задачите на екипа, контролиране изпълнението на работата и спазването на планираните интервали от време. Координаторът ще отговаря за ежедневното изпълнение на проекта от страна на кандидата като планира и следи работата. Счетоводителят през целия период на изпълнение на проекта ще следи за правилното изразходване на финансовите средства според заложеното в бюджета, ще има отговорности за изготвянето на финансовите отчети, в т.ч. финалния финансов отчет, ще отговаря за регулярната счетоводна отчетност и записи. Експертът със своите опит и познаване на социалната материя, касаеща предоставянето на услуги за хората с увреждания ще подпомага ръководителя и експерта на етап набиране на персонал и потребители, извършване на оценка на потребностите на последните, в хода на обученията и за двете групи, както и при осъществяване на супервизия за преките доставчици на услугите. Ясно ще бъдат определени функциите на членовете на екипа и ще бъдат разпределени задачите. Ще бъде направен график на работните срещи на екипа. Екипът ще провежда регулярни работни срещи- по една в началото на всеки месец за планиране на дейностите през следващия и за отчитане /мониторинг/ свършената работа през предходния. При необходимост и по преценка на ръководителя на проекта и по искане на координатора, ще бъдат провеждани и извънредни работни срещи за решаване на текущи въпроси. Дейността по организация и управление ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 25 300.00 , Reported Amount: 23 826.13
  • Activity: Дейности за информация и комуникация.: Цел на тази дейност ще бъде да се оповести пред обществеността и представителите на местните и държавни органи на управление, както и пред другите местни и държавни институции в Бургас, пред представителите на местния НПО сектор и целевата група, същността на проекта, неговите цели и очаквани резултати. Ще бъде подготвено информационно табло по проекта, както и дипляни с основната информация за него. Ще бъде сключен договор с медия за публикуване на две платени прессъобщения за дейностите по проекта. В рамките на дейността ще бъдат организирани стартираща и заключителна пресконференции. , Contracted Amount: 2 320.00 , Reported Amount: 967.79
  • Activity: Набиране, подбор, обучение и назначаване на персонал в Център за почасови социални услуги.: Ще бъде подготвена обява, с която ще бъдат поканени желаещи да работят в Център за почасови социални услуги. Обявата ще бъде публикувана в един местен общински вестник и ще бъде разлепена на места, на които се предполага,че може да бъде видяна от лица проявяващи интерес към подобна дейност. А именно- на таблото на община Бургас, дирекция " Здравеопазване и социални дейности", в двата университета в Бургас / Бургаски Свободен Университет и Университет " Асен Златаров"/, където се обучават бъдещи социални работници, медицински сестри и рехабилитатори, за които има данни, че проявяват интерес към почасова работа. Обявата ще бъде разпространена и в интернет на страницата на Сдружение " Социален център Бургас". В продължение на целия период на проекта ще бъдат набирани кандидати за работа. Всеки от тях ще трябва да представи заявление за кандидатстване, CV и мотивационно писмо. След изтичане срока за набиране на заявления, ще бъде проведено интервю с кандидатите. Ще бъдат подбрани 16 лица, които ще бъдат назначени. В зависимост от тяхната заетост през деня, ще бъде преценено и, на какъв договор да бъдат назначени. Намерението на екипа за управление на проекта е 10 от наетите лица да се назначат на пълен работен ден по 8 часа, а останалите 6 на непълен работен ден по 4 часа. Това е така, защото ще бъде дадена възможност за почасова заетост на студенти и хора от помагащи професии, които биха искали да допълнят своите доходи от една страна, а от друга искат да бъдат полезни със знанията и уменията си. При подбора на лица, които да работят в Центъра, ще бъде подбран и 1 диспечер. , Contracted Amount: 1 118.70 , Reported Amount: 999.68
  • Activity: Набиране и подбор на потребители на почасови социални услуги. : В рамките на тази дейност ще бъдат набелязани конкретни критерии, на които трябва да отговарят лицата, които ще ползват услугите на Центъра за социални почасови услуги. Според екипа на управление на проекта такива критерии са от изключително значение. Тъй като потребността от подобен род услуги е изключително голяма се предполага, че след като откриването на Центъра бъде оповестено, към него ще проявят интерес хора с нужда от помощ от всякакви възрастови групи и в различно семейно и финансово положение. За да се осигури нормална и ефективна работа на работещите в Центъра от съществено значение е именно разработването на съответни критерии на базата, на които да бъде предлагана почасова услуга в дома. Акцентът ще бъде поставен върху онези лица с увреждания над 18 г., които са активни на пазара на труда и се стремят към водене на живот без ограничения на базата на увреждане или други фактори. Също така ще се обърне специално внимание на лицата полагащи системни и постоянни грижи за свои зависими близки, но в същото време желаещи да работят или работещи. Услугите на Центъра за почасови услуги ще бъдат насочени и към лица с увреждания над 18 г., които ползват други услуги. Например лица посещаващи Дневен център за възрастни хора с увреждания, които имат нужда да бъдат заведени до него и съответно да бъдат подпомогнати при връщане в дома им. След като бъдат набелязани критериите, ще се подготви и разпространи обява за откриването на Център за почасови социални услуги като в нея ще бъде отбелязано, кой може да се възползва от помощта на работещите в него служители. , Contracted Amount: 1 118.70 , Reported Amount: 999.69
  • Activity: Предоставяне на почасови социални услуги. : След сключване на договори с членовете на персонала и след извършване на подбор на потребители, ще започне предоставянето на услугите. Всеки от служителите на Центъра ще бъде назначен към определени два потребителя и по предварително направен график ще започне тяхното обслужване. Посещенията при всеки ще стават в предварително уговорени часове между потребителя и асистента. Освен потребителите ползващи ежедневно услугите на персонала на Центъра /например служителят остава при лицето с увреждане, докато неговия родител е на работа/ , ще има възможност някои потребители да ползват услуги инцидентно, само за услуги извършвани еднократно, напр. придружаване за разходка или среща с приятели. Центърът ще работи от 8 до 17 ч. и в него ще има на разположение диспечер. Ще се разкрие телефонна линия като нейния номер ще се популяризира, за да може да се ползва от потребителите, когато имат нужда от помощ, за да подадат заявка. При отсъствие на диспечера, той ще бъде заместван от т служител, който е свободен в момента. , Contracted Amount: 219 854.48 , Reported Amount: 209 691.60
  • Activity: Възстановяване на Система за лична комуникация, обучение за нейното използване и въвеждането й в експлоатация. : В рамките на проект " НОВО НАЧАЛО Стартиране на иновативни социални услуги за хората с увреждания в Бургас", за който вече бе споменато в настоящото проектно предложение, една от дейностите бе свързана с проучване за това, как действа т. нар. Система за лична комуникация в помощ на хората с трайни увреждания в Белгия. В български условия и в хода на работа по проекта, тази Система беше основно проучена, преведена и тествана. Установено бе, че тя дава възможност за по-голяма самостоятелност на лицата с трайни увреждания. На практика лицата с увреждания могат да живеят самостоятелно и само в случаите, когато имат определена потребност от някакъв вид грижа или услуга те подават сигнал в диспечерска служба на Системата, за да повикат асистент. Системата за лична комуникация подпомага осъществяването на един вид дистанционна услуга за лицата с трайни увреждания. Организацията кандидат в настоящото проектно предложение има разработен софтуерен продукт обезпечаващ работата на Система за лична комуникация. За да бъде вкаран в употреба той е нужно възстановяване на домейна и хостинга, които бяха използвани при създаването й. Необходимо е и разкриване на телефонна линия която да бъде впоследствие свързана и настроена към Системата. С цел реално експлоатиране на Системата, в бюджета на настоящото проектно предложение се залагат средства за нейното възстановяване / домейн, хостинг/. , Contracted Amount: 4 791.00 , Reported Amount: 2 475.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PROFESIONALNA ZASHTITA ELEKTRONIK OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 150.61
  • Contractor: Vododsnabdqvane i kanalizaciq EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 104.54
  • Contractor: TEMA - IVAN CHERVENKOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12.60
  • Contractor: GERA - Ana Gencheva ET, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: SPIDER - 4 Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 606.68
  • Contractor: Mihail, Contracted Amount*: 1 950.00 , Reported Amount**: 2 475.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 1 764.00 , Reported Amount**: 2 039.80
  • Contractor: REHA CONSULT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Cveta, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 9 847.95
  • Contractor: Mariq, Contracted Amount*: 11 400.00 , Reported Amount**: 14 062.68
  • Contractor: ROZA 1 - STOQN GEORGIEV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 26.50
  • Contractor: EVN BULGARIA ELEKTROSNABDIAVANE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 562.42
  • Contractor: Metro Cash and Carry Bulgaria, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 250.63
  • Contractor: Chernomorski far EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: Izobretatel grup EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 60.75
  • Contractor: Flat ldt., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 220.99
  • Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 994.01
  • Contractor: OKTAVIO GOLD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 22.00
  • Contractor: ELITIS MEGASTOR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 43.24
  • Contractor: Di Puls Bulgaria, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 149.79
  • Contractor: Komplex 2000, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 395.00
  • Contractor: BOLERO, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4.43
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 32.00 , Reached amount: 40.00
Indicator 2 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 3 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 40.00

Financial Information

Total Project cost 254 502.88 BGN
Grant 254 502.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 238 554.97 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN