Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0816-C01
Project Name Improving the energy efficiency of ‘’VIAS’’ Ltd
Beneficiary 127029365 ‘’VIAS’’ Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 18.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
    „ВИАС“ ЕООД е създадено през 1994 г. в гр. Шумен. Дружеството е с основен код на дейност по КИД-2008: 22.21 – Производство на листове, плочи, тръби и профили от пластмаси. Основна дейност на фирмата е екструзия на профилни системи от поливинил хлорид за врати и прозорци. Основна продукция на компанията е профилът VIVA PLAST, за производството на който се използват висококачествени материали без съдържание на олово, които гарантират екологично и биологично безвреден профил, отговарящ на нормите за чиста околна среда.
    
    С цел подобряване и разширяване на производствения капацитет, намаляване на себестойността на продукцията чрез увеличение на производителността и намаляване на специфичното потребление на електроенергия, с настоящия проект фирмата планира:  
1.	Доставка на нови високопроизводителни и енергийно ефективни машини за производство на PVC профили: миксер за подготовката на материала за производство на профили и дробилка за мелене на бракувани PVC профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството. 
2.	Закупуване на нов камион за транспортиране на готовата продукция. 
3.	Инвестиции за намаляване на разходите на електроенергия, включващи закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и доставка на система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор.
4.	Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001, енергиен одит и визуализация.

  Чрез планираните инвестиции по проекта, основната цел на „ВИАС“ ЕООД е подобряването на енергийната ефективност. С намаляване на специфичния разход на енергия, продуктите, произведени от фирмата, ще станат по-конкурентни на пазарите, което ще доведе до по-добри финансови резултати.
Activities
  • Activity: Придобиване на нови машини. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Камион шаси - 1бр.; Миксер - 1бр.; Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1бр.; Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр.: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Камион шаси - 1 брой. Понастоящем наличния камион за транспорт има висок разход на гориво (41 л/час), поради което “ВИАС” ЕООД желае да го замени чрез проекта с нов, енергоефективен и високопроизводителен. Новата машина е необходим на фирмата за превоз на материали за производство и транспорт на готова продукция. Посредством реализацията на мярката компанията ще разшири производствения капацитет и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 2. Миксер - 1 брой. Миксера служи за подготовка на PV материала за следваща обработка-пресоване на профила. Сега използваната техника е стара, амортизирана и неефективна. Стария миксер е с висока мощност (135 kW), с голямо специфичното потребление е 67,50 kWh/тон продукция, поради което “ВИАС" ЕООД ще го замени с нов, енергоефективен със значително по ниско специфичното потребление на енергия- 3,25 kWh/тон. Така фирмата ще подобри енергийната си ефективност и ще разшири производството на PV профили. Мярка 3. Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой. Производствения процес е съпроводен с получаване на технологичен брак вследствие на окрайчване и изправяне на пресования PV профил. Брак може да се получи и при други производствени и аварийни причини. Използваната сега техника е стара, амортизирана и неефективна, с висока мощност (55 kW) и голямо специфичното потребление- 90,00 kWh/тон , поради което “ВИАС” ЕООД планира чрез проекта да я замени с нова, енергоефективна, високопроизводителна и със значително по ниско специфичното потребление- 7,70 kWh/тон. Посредством инвестицията фирмата ще разшири производствения си капацитет и ще подобри енергийната си ефективност. Проектът включва: дейности за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини. Компанията ще намали зависимостта си от първични суровини и ще намали до минимум отпадъците от PV материал. Мярка 4. Доставка на Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой. Мярката ще се реализира чрез използване на отпадната топлина от производственото помещение, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и ще минава през рекуператор, който ще връща чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение чрез вентилационна система. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне или охлаждане на пресния въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление и охлаждане, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата и обратно, през лятото. Така ще се подобри енергийната ефективност на фирмата. Мярка 5. Придобиване на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой. АСЕМ ще се инсталира към новия миксер и ще отчита потреблението на енергия в реално време. Данните ще се отчитат и показват през софтуер достъпен онлайн и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа на съоръжението. Въвеждането на АСЕМ ще даде възможност да се планира производствено- технологичния процес и разходите на суровини и енергия. като се подобри енергийната ефективност на фирмата. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1 и 2 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец) Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 3, 4 и 5 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец)., Contracted Amount: 499 436.38 , Reported Amount: 497 875.20
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1. Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2. Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3. Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4. Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); , Contracted Amount: 33 880.00 , Reported Amount: 32 960.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ENERKON LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19 380.00
  • Contractor: VOLVO GROUP BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 125 681.64 , Reported Amount**: 179 545.20
  • Contractor: Kredit Konsult Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 650.00
  • Contractor: Global Group Sofia LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 680.00
  • Contractor: Ekoeffect Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 19 873.00 , Reported Amount**: 28 390.00
  • Contractor: NENKOM LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 840.00
  • Contractor: HERMES CLIMA Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 100.00
  • Contractor: ELFI REKLAMA Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 250.00
  • Contractor: AMZ Ltd., Contracted Amount*: 198 800.00 , Reported Amount**: 284 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 2 189.59 , Reached amount: 2 189.59
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 885.11 , Reached amount: 2 855.11

Financial Information

Total Project cost 533 316.38 BGN
Grant 380 097.47 BGN
Self amount 153 218.91 BGN
Total actual amounts paid 378 176.64 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой. , Estimated Amount: 840.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА: Обособена позиция1: Доставка Камион шаси - 1 брoй. Обособена позиция 2: Доставка и въвеждане в експлоатация на Миксер - 1 брой. Обособена позиция 3: Доставка и въвеждане в експлоатация на Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой , Estimated Amount: 493 496.38
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка Камион шаси - 1 брoй.
    Contractor: VOLVO GROUP BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 125 681.64
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка и въвеждане в експлоатация на Миксер - 1 брой.
    Contractor: AMZ Ltd.
    Contract total funded value: 198 800.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка и въвеждане в експлоатация на Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой
    Contractor: Ekoeffect Bulgaria Ltd.
    Contract total funded value: 19 873.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой., Estimated Amount: 5 100.00
Procedure 4 Subject to due process: Енергиен одит, Estimated Amount: 19 380.00
Procedure 5 Subject to due process: Консултански услуги за сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 7 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 7 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN