Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.002-0018-C01
Project Name Increasing energy efficiency "Avtomagistrali - Cherno more" JSC by purchasing new energy efficient equipment
Beneficiary 127001597 AVTOMAGISTRALI - TCHERNO MORE JCS
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.12.2017
Start Date 15.12.2017
End Date 06.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Търговище, с.Кралево

Description

Brief description
Настоящият проект предвижда закупуване на нов високоефективен асфалтосмесител (инсталация за производство на асфалтови смеси + битумно стопанство) (Мярка 1) и въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (Мярка 3). 

Асфалтосмесителят, препоръчан с Мярка 1 от енергийния одит, ще подмени използвания към момента такъв на кариера "Кралево". Новият асфалтосмесител е със сумарна инсталирана електрическа мощност 1442, 2 kW. Средната производителност на новата инсталация е 320 т/ч., а годишното потребление на ел. енергия на целия асфалтосмесител е 300 940 kWh/год.

Проектът предвижда и въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на обект Кариера "Кралево" (Мярка 3). Тя ще се състои от софтуер и хардуер (мерители на електрическа енергия, разходомер за газьол, компютър и комуникации). Автоматизираната система ще осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението.

В рамките на проекта ще се въведе и система за енергиен мениджмънт и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. 

Проектът ще е със срок за изпълнение 24 месеца и ще е на обща стойност 4 866 200.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов високоефективен Асфалтосмесител (Инсталация за производство на асфалтови смеси + Битумно стопанство) - Мярка 1 от енергийния одит: Дейността предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов, високоефективен асфалтосмесител за производство на асфалтови смеси по различни рецепти, който да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата за КИД 23.99 и повишаване на нейния производствен капацитет. Обектът, на който ще бъде монтирано новото оборудване, е Асфалтова база с. „Кралево”. За целите на енергийното обследване предвиденият за закупуване асфалтосмесител е разгледан в енергийния одит на два основни компонента - асфалтосмесител (или самата инсталация за производство на асфалтови смеси) и битумно стопанство, с цел прецизното изчисление на енергийните показатели. Това се налага, тъй като двата компонента потребяват различни енергоносители (ел.енергия и леко котелно гориво /промишлен газьол/), а също така имат и различен режим на работа. Битумното стопанство работи почти два пъти повече отколкото асфалтосмесителя. Цялото оборудване е включено в една обща оферта, тъй като битумното стопанство е част от комплекта на асфалтосмесителя и няма как да бъде отделено от него. Към момента на асфалтовата база в с. Кралево кандидатът използва асфалтосмесител и битумно стопанство за производство на няколко вида асфалтови смеси, което е въведено в експлоатация през 2004 г. Неговото годишно потребление на ел. енергия се равнява на близо 170 000 kWh/yr, което заема и най-голям дял от годишното енергопотребление на обекта. Същевременно производителността му е сравнително ниска - едва около 100 т./ч. Новият асфалтосмесител ще бъде със сумарна инсталирана електрическа мощност 1 360 kW и средна работна ел. мощност (по експертна оценка) 816 kW. Производителността на асфалтосмесителя ще е 320 т./ч., което е над 3 пъти повече от използвания към момента такъв. Освен това новото оборудване ще разполага с опция за работа и с рециклиран материал (фрезован асфалт), което допълнително ще повиши неговата ефективност. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия асфалтосмесител: 6-ти - 24-ти месец., Contracted Amount: 4 812 000.00 , Reported Amount: 4 811 341.95
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - Мярка 2 от енергийния одит: Дейността предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница на обект кариера “Кралево”, в което работи производствения персонал. Системата за вентилация ще включва 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 900 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – с. Кралево, Кариера “Кралево” (климатична зона 1) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на технологичното оборудване). - Квадратура на производствената сграда - 72 m2 - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда – 2 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 75% Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляема рекуперативна вентилационна система ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец., Contracted Amount: 9 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението - Мярка 3 от енергийния одит: За целите на проекта, компанията предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на новия Асфалтосмесител (по-конкретно мониторинг на потреблението на ел. енергия и промишлен газьол). В обекта кариера “Кралево” няма въведена система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. С настоящата дейност се предвижда да се изгради система за мониторинг и контрол на потреблението на енергията, с цел постигане на изискуемия минимум системата да обхваща 60% от енергопотреблението на обекта. Препоръчаната с Мярка 3 от енергийния одит автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението се отнася само и единствено за потреблението на електроенергия и промишлен газьол от новия асфалтосмесител и ще обхваща 89.26 % от общия енергиен микс на обекта кариера „Кралево“, но след подмяна на старото технологично оборудване с ново (в конкретния случай – асфалтосмесителя). Това означава, че въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението само на асфалтосмесителя ще бъде достатъчно, за да покрие изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на обекта да обхваща 60% от енергопотреблението му. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението (ел.енергията и промишлен газьол), която се предвижда да бъде въведена по отношение на новия Асфалтосмесител, се състои от софтуер с безсрочен лиценз за сървъри, и хардуер за мониторинг и контрол на енергопотреблението в три измервателни точки за електрическа енергия и една измервателна точка за газьол. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел.енергия, пр.газьол и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец., Contracted Amount: 29 700.00 , Reported Amount: 29 200.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Contracted Amount: 13 000.00 , Reported Amount: 12 700.00
  • Activity: Изготвяне на одит на проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Contracted Amount: 6 500.00 , Reported Amount: 6 400.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидата, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 850.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 1 425.00 , Reported Amount**: 2 850.00
  • Contractor: WIRTGEN INTERNATIONAL GmbH, Contracted Amount*: 2 405 671.00 , Reported Amount**: 4 811 341.95
  • Contractor: KONTO ODITING, Contracted Amount*: 3 200.00 , Reported Amount**: 6 400.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 14 600.00 , Reported Amount**: 29 200.00
  • Contractor: Global Group Sofia LTD, Contracted Amount*: 6 350.00 , Reported Amount**: 12 700.00
  • Contractor: "CONSULTATIVE" LTD, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 2 660.35 , Reached amount: 2 660.35
Indicator 3 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 8 839.55 , Reached amount: 8 839.55

Financial Information

Total Project cost 4 866 200.00 BGN
Grant 2 433 100.00 BGN
Self amount 2 433 100.00 BGN
Total actual amounts paid 2 432 245.97 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, състояща се от хардуер и софтуер (Мярка 3 от енергийния одит), Estimated Amount: 29 700.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, състояща се от хардуер и софтуер (Мярка 3 от енергийния одит)
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 14 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
    Contractor: "CONSULTATIVE" LTD
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Мярка 1 от енергийния одит) , Estimated Amount: 4 812 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Мярка 1 от енергийния одит)
    Contractor: WIRTGEN INTERNATIONAL GmbH
    Contract total funded value: 2 405 671.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на финансов одит на проекта, Estimated Amount: 6 500.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на финансов одит на проекта
    Contractor: KONTO ODITING
    Contract total funded value: 3 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Публичност и визуализация на проекта
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 1 425.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, Estimated Amount: 13 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
    Contractor: Global Group Sofia LTD
    Contract total funded value: 6 350.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN