Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0060-C01
Project Name “Development of an innovative service for the needs of citizens for automated urban problem reporting to municipalities and institutions Citizen Support Service – product innovation by 2Creative Ltd”
Beneficiary 200845167 2CREATIVE LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.07.2018
Start Date 20.07.2018
End Date 19.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Description

Brief description
Общата цел на проекта е: разработването на продуктова иновация (услуга) – услуга за нуждите на гражданите за автоматизирано сигнализиране на нередности в градската среда към общини и институции Citizen Support Service, попадаща в приоритетно направление на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) -„интелигентни системи и уреди „интелигентни домове“ - „интелигентни градове“, част от тематична област „Мехатроника и чисти технологии“.

За постигането на посочената цел в рамките на проект „Разработване на иновативна услуга за нуждите на гражданите за автоматизирано сигнализиране на нередности в градската среда към общини и институции Citizen Support Service – продуктова иновация от 2Криейтив ООД” - ще бъдат реализирани следните дейности:
-разработка на ИКТ-базирана система за предоставяне на услугата по автоматизирано сигнализиране за нередности в градската среда към институции и общини Citizen Support Service 
-Информационно и техническо обезпечаване на разработването и тестването на начина на предоставянето на услугата
-Демонстриране в релевантна среда на начина на предоставяне на услугата
-Осигуряване на визуализация и публичност на проекта 

Изпълнението на гореописаните дейности ще доведе до реализацията на следните резултати за 2Криейтив ООД:
-създаване на предпоставки за предоставяне на услуга от ново поколение за нуждите на гражданите – автоматизирано подаване на сигнали и легитимни жалби към институции и общини Citizen Support Service
-постигнато ниво TRL6 Технология, демонстрирана в релевантна среда
-създадени предпоставки за успешно и динамично навлизане на пазара на електронни услуги с обществено полезен ефект
-повишен капацитет на кандидата за разработване на иновативни услуги 
-повишен иновационен и институционален капацитет
Предвид описаните положителни ефекти, настоящия проект ще бъде основен инструмент за повишаване иновационния капацитет и конкурентоспособността на „2Криейтив“ ООД на българския и международния пазари.
Activities
  • Activity: 7.1. Придобиване на специализиран софтуер, представляващ ДНА, необходим за разработването на продуктова иновация (услуга) (дейността ще бъде реализирана чрез закупуването на специализиран ГИС софтуер - бюджетно подперо 17.1. от т.5 Бюджет) : Настоящата дейност цели да осигури техническата обезпеченост за разработката и предоставяне на иновативна услуга за автоматизирано сигнализиране за нередности в градската среда към общини и институции Citizen Support Service (CSService) и респективно да създаде предпоставки за достигане на ниво на технологична готовност TRL 6 Технология, демонстрирана в релевантна среда. Дейността включва придобиването на ДНА - 1 брой специализиран ГИС (географска информационна система) софтуер, чиято необходимост се обуславя от следното: +чрез интегрирането на ГИС в програмния код на ИКТ-базираната система, чрез която ще се предоставя CSService ще се обезпечи функцията на системата за прецизно генериране на карти с векторни данни за цял свят, което ще гарантира едно от основните конкурентни предимства на услугата – неограничен териториален обхват, тъй като другите пазарни алтернативи предлагат такава услуга само за ограничени територии. + ГИС ще създаде и възможност освен за визуализация на карти и за генериране на анимации върху тях, което ще позволи подадените от граждани сигнали за нередности в различните видове категории да се визуализират по атрактивен и интуитивен начин, което ще допринесе за предоставяне на услугата по по-интерактивен и приветлив за потребителя начин. +чрез имплементирането на ГИС ще се гарантира функционалността – геолокация при предоставяне на CSService, която е едно от основните й конкурентни предимства. Геолокацията цели прецизно гео-рефериране на точките на картата, за които се отнасят конкретни подадени сигнали на граждани. Геореферирането е процесът по „подравняване“ на различни типове географска информация към разпознаваема географска координатна система. Това позволява съответната информация да се използва съвместно с вече налична информация под формата на слоеве в ГИС и да бъде обвързана с конкретни административни единици. Процесът включва преместване, мащабиране, завъртане, преобразуване на данните. Тази функционалност е изключително важна, тъй като това ще е основният параметър, по който се взима решение към коя община да бъде препратен сигналът, с цел най-адекватно адресиране на проблема. + чрез ГИС ще се обезпечи и функционалността „геокодиране“ при предоставяне на услугата CSService, което ще представлява възможността на ИКТ системата и мобилното приложение през които ще се подават сигналите да трансформират всяко описание под формата на координати, адреси, имена на места и др. в конкретна локация на земната повърхност. Резултатът от тази дейност е географски данни (слой) с допълнителна атрибутна информация под формата на таблица, който след това се използва в процеса на геолокация. Чрез специализирания ГИС софтуер ще се осигури визуализацията на карти на хиляди административни единици и респ. точното местоположение на регистрация на възникнали сигнали за нередности или проблеми в техните рамки. Закупуването на ГИС софтуера ще позволи предоставянето на услугата по автоматизирано сигнализиране на нередности в градската среда Citizen Support Service за стотици хиляди километри територия и редица териториални административни единици. Етапи на изпълнение на дейността 1) Формиране на екип и разпределение на задачи сред членовете на екипа (месец 1); Отговорен: Ръководител проект 2) Подготовка на тръжна процедура (месец 2-3); Отговорен: Ръководител проект 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (месец 3-5); Отговорен: Ръководител проект 4) Доставка, инсталация и обучение на експертния екип за работа с специализиран ГИС софтуер (месец 4-7); Отговорен: Избран изпълнител, Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 99 500.00
  • Activity: 7.2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация (услуга) (дейността ще бъде реализирана чрез наемане на квалифициран персонал – 2 бр. експерти (бюджетно подперо 1.1; 1.2) и услуги по събиране и дигитализиране на данни за 10000 жалби на граждани към общини в България (бюджетно подперо 19.1. от т.5 Бюджет) : Необходимите ресурси за осъществяване на дейността са: Човешки: експертен екип съставен от 1 софтуерен инженер (СИ) и 1 бизнес аналитик (БА) наети за период от 10 месеца за целите на разработка и тестване в релевантна среда на CSService Информационни: услуги по събиране и дигитализиране на данни за 10000 жалби на граждани и ГИС (осигурена чрез изпълнението на дейност 7.1) Материални: компютърно оборудване, което кандидата ще осигури за цялата продължителност на проекта Дейността ще протече в 2 етапа: I.Разработка на прототип на ИКТ-система за предоставяне на услугата, която ще протече в следните етапи: 1.1.Проектиране на системна архитектура в съответствие с изискванията за CSService (3 месеца);Oтговорен:СИ. Основава се на проведени предварителни изследвания за нуждите от услуга като CSService и предпочитаните начини за предоставянето й. Проучванията са основани на репрезентативна статистическа информация от НСИ, ЕВРОСТАТ, както и от проведени анкети сред над 1200 граждани от цяла България 1.2.Изготвяне на модел на бизнес логика на системата за предоставяне на CSService (3 месеца); Отговорен:БА. Подготовка и съхранение на заявки към базата данни, които да се запаметят в системата въз основа на идентифицираните бизнес нужди 1.3.Закупуване на услуга по събиране и дигитализиране на данни за 10000 жалби на граждани към общини в България (6 месеца)–ръководител проект(РП). Услугата е необходима, за да се дигитализират и анализират данните за различни видове жалби у нас, които да бъдат категоризирани и запаметени в ИКТ-системата. Базата данни от жалби ще обезпечи ефективното категоризиране и трансформиране на сигналите в жалби, тъй като при постъпване на жалба ИКТ-системата ще може автоматично да категоризира жалбата и да я препрати към съответния орган 1.4.Анализ на базата данни жалби и изготвяне на подробна категоризация на жалбите на потребителите (1 месец); Отговорен: БА 1.5.Разработка и конфигуриране на функционалностите и модулите на ИКТ системата въз основа на дефинираната бизнес логика и системна архитектура (3 месеца); Отговорен: СИ; БА. В този етап влиза същинското разрaботване на мобилното приложение за предоставяне на услугата (за Android и iOS) и уеб-базираната административна част 1.6.Имплементиране на категоризация на жалбите от етап 1.4 в програмния код на ИКТ системата (1 месец); Отговорен:СИ 1.7.Закупуване на ГИС, описано в дейност 7.1(7месеца);Отговорен: РП 1.8. Интегриране на ГИС в програмния код на ИКТ системата и обезпечаване на функциите по визуализация на карти, геолокиране, геокодиране и георефериране на системата (1 месец); Отговорен:СИ 2.Тестване на начина на предоставяне на CSService в релевантна среда 2.1 Изготвяне на сценарии за тестване начина на предоставяне на CSService в релевантна среда(1месец);Отговорен: БА 2.2 Тестване на услугата в релевантна среда. (1месец), Отговорен: БА; СИ. Услугата ще бъде тествана чрез подаване на сигнали от различни териториални административни единици - от мобилното приложение на ИКТ системата към административната й част(service desk) от смартфони с операционни системи iOS и Android, за да се валидира начина на предоставяне на услугата при работа и с двата вида системи. Подадените сигнали ще бъдат обработени и категоризирани от service desk в легитимни жалби към съответните общини, на територията, на които ще се извърши тестването 2.3 Анализ на проведеното тестване на предоставянето на услугата (1месец); Отговорен: БА; СИ Етапи на изпълнение 1)Формиране на експертен екип по проекта (месец 1; период на заетост 10 месеца от месец 5-14); Отговорен:РП 2)Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор за доставка на база данни с жалби (М1-3); Отговорен: РП 3)Доставка на база данни с жалби (М4-6); Отговорен: изпълнител 4)Разработка на ИКТ система за предоставяне на CSService (М5-12); Отговорни: СИ, БА 5)Тестване на начина на предоставяне на CSService в релевантна среда (М12-14);Отговорни: СИ, БА, Contracted Amount: 600 773.60 , Reported Amount: 594 454.57
  • Activity: 7.3. Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 23.1 до 23.2 от т. 5 Бюджет): Фирма „2КРИЕЙТИВ“ ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. След стартиране на проекта ще бъде изработен плакат размер А3, който ще бъде поставен на видно място в помещенията на „2КРИЕЙТИВ“ ООД в град Враца, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. След доставка на предвидения за закупуване по настоящия проект софтуер, ще се изработят следните информационни материали: 1) 1 информационна табела (бюджетно подперо 23.1 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в помещенията на „2КРИЕЙТИВ“ ООД в град Враца, така че да е видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. 2) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 23.2 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на „2КРИЕЙТИВ“ ООД в град Враца, така че да е видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Плакатът ще се характеризира със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. „2КРИЕЙТИВ“ ООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: - осигуряване на визуализация за проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. - иновативната услуга по автоматизирано сигнализиране, обект на разработка по настоящия проект ще достига до гражданите чрез ИКТ-базирана система състояща се от уеб-базирана административна част и мобилно приложение, в рамките на които ще бъде предвидена и вградена подходяща визуализация за сметка на кандидата, подчертаваща финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. По този начин всички ползватели на услугата ще бъдат информирани за получената подкрепа. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Етапи на изпълнение на дейността 1) Подготовка и провеждане на процедура „Избор на изпълнител на база събрани поне 2 (две) съпоставими оферти, каталози, разпечатки от официални интернет страници или комбинация от посочените“ (месец 1 от изпълнение на проекта) 2) Оценяване на събраните предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 3) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3) 4) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (месец 4-14), Contracted Amount: 300.00 , Reported Amount: 150.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARTIPO, Contracted Amount*: 105.00 , Reported Amount**: 150.00
  • Contractor: Monkey Media, Contracted Amount*: 99 500.00 , Reported Amount**: 99 500.00
  • Contractor: Sky Software Services, Contracted Amount*: 398 300.00 , Reported Amount**: 569 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 107 535.97 , Reached amount: 106 988.22

Financial Information

Total Project cost 701 073.60 BGN
Grant 490 751.52 BGN
Self amount 210 322.08 BGN
Total actual amounts paid 487 954.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализиран ГИС софтуер, Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специализиран ГИС софтуер
    Contractor: Monkey Media
    Contract total funded value: 99 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработка на визуализационни материали, Estimated Amount: 300.00
  • Differentiated position 1: Изработка на визуализационни материали
    Contractor: ARTIPO
    Contract total funded value: 105.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуги по събиране и дигитализиране на данни за жалби на граждани към общини в България, Estimated Amount: 570 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по събиране и дигитализиране на данни за жалби на граждани към общини в България
    Contractor: Sky Software Services
    Contract total funded value: 398 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN