Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0369-C01
Project Name Research and development of innovative platform for hiring, renting and booking of new type of office spaces – Nex2work
Beneficiary 202790805 Semantic Interactive LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.07.2018
Start Date 20.07.2018
End Date 29.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
С настоящия проект Семантик Интерактив ООД ще проведе индустриални научни изследвания с цел разработка на глобално иновативно решение за задълбочаващия се проблем на корпоративния сектор - привличането и задържането на таланти, обусловен от технологичната експанзия, прехода към цифрова икономика и възхода на феномена „дигитално номадство“ сред все по-голяма част от младото население на планетата. За да отговорят на нарастващите изисквания и за да задържат служителите си, много от компаниите се ориентират към използване на т.нар.“изнесени офиси“ в по-отдалечени точки извън големите градове, предоставящи възможности както за работа, така и за рекреация и активна почивка. При този нововъзникващ формат на „корпоративен туризъм“ те се сблъскват с невъзможността лесно да намират подходящо оборудвани места за дистанционна работа на отделни служители или цели екипи, преди всичко защото липсва централизирана система за предлагане на такива пространства, специфично отговаряща на нуждите на работодателите. 
С реализацията на проекта в партньорство с Висше училище по мениджмънт ние имаме амбицията да разработим иновативно решение на този проблем като обърнем парадигмата – вместо един офис или място да се асоциира с един работодател, създаваме решение, с което всеки работодател ще ползва множество изнесени места като офиси. Инвестираме във възнаграждения на изследователски персонал в СЗР/СИР, консумативи и външна консултантска подкрепа, с които да се проведат полеви и кабинетни проучвания за концептуално проектиране уеб-базирано приложение като световна новост в сферата на рекреативните индустрии (по ИСИС). То ще ни позволи да предоставим иновативната услуга по свързване на компаниите с наемодатели на подходящи имоти, на база концепцията за „споделена икномика“. Целенасоченото таргетиране на работодателите като сегмент (който търси изнесени офиси/ко-уъркинг пространства и локации за рекреация и отдих) осигурява конкурентните ни предимства спрямо съществувщите алтернативи.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни изследвания, изпитвания, измервания, необходими за дефиниране на функционалните характеристики на платформата „Nex2work“ (Чрез наемане на 3 бр. експерта във Враца, 1 бр. експерт в София (8ч.) и 3 бр. във Варна (4 ч.), придобиване на 1 бр. корпус с данни като консуматив за изследв. на фокус групи и амортизация на оборудване на ВУМ): Дейността ще позволи решаването на серия от научно-изследователски задачи, свързани с разработваната продуктова иновация. Изпълнението ѝ ще доведе до постигане на следните-важни за ефективното функциониране на иновативната услуга цели : - определяне конкретните функционални характеристики на платформата Nex2work, - дефиниране структурата на базата за каталогизиране на източници, - анализиране на подходящи индикатори за удовлетвореност на компаниите, - създаване механизми за оценка на степента на съответствие на заявките от клиенти към наличните записи в базата с подходящи имоти - типизиране на търсещите и предлагащи клиенти на платформата по категории Предвидено е закупуване на структурирана база данни с български компании, като консуматив за извършване на изследванията, което е от особено значение за успешното реализиране на първоначалния подбор на тестови групи от компании, защото върху тях ще се извърши в последствие детайлното проучване по отношение на готовността за използване на иновативната услуга и от една страна и определяне функционалните характеристики на платформата в последствие. Ще търсим структуриране по вид предприятие – респективно брой заети, оборот, код на икономическа дейност, локация, и др. Целта е да можем да профилираме по приблизително до 100 от всяка група, съобразно определени параметри за представителна извадка, след което да направим контакт с тях и да ги поканим за участие в изследванията. Двата изследователски екипа – на Семантик Интерактив във Враца и София, и на ВУМ във Варна ще работят паралелно, като за ефективното провеждане на поредицата от тестове и изследвания планираме да използваме примерни „изнесени офиси“ в различни локации в двата района, където се изпълнява проекта. Идеята ни е да предложим на избрани компании възможността да изпратят свои служители да извършват обичайните си служебни дейности в рамките на няколко дни, които после да бъдат интервюирани от екипа на академичния ни партньор, за да се дефинира степента на удовлетвореност от предоставените условия. За целта са предвидени дейности по изготвяне на анкети за блиц-интервюта и фокус-групи (които ще стимулираме да реализират тестово работа във временни изнесени офиси) с оглед провеждане на проучване и анализ на първични данни за потребителските нагласи и нужди. Така, след извършен качествен и количествен анализ на компании от различни сектори ще бъдем в състояние да дефинираме „златен стандарт“, на който трябва да отговарят предлаганите имоти на платформата, за да гарантираме високата степен на съответствие с изискванията на основните клиенти на платформата Nex2work. С оглед гарантиране на техническа обезпеченост за изпълнение на проекта бе проведен задълбочен анализ на наличното хардуерно и офис и оборудване в компанията. То е на ниво, достатъчно за обезпечаване успешното провеждане на изследователската дейност, като не е необходимо закупуването на допълнително оборудване . Ппланираме изплащане на възнаграждения за целия период на проекта на 4 изследователи на пълен работен ден на максимално допустимата за финансиране ставка от 3077 лв. в Семантик Интерактив, а за партньорската организация ВУМ – 3 ма изследователи на половин работен ден при същата ставка за целия период на проекта. Към тях сме добавили и разходите за амортизация на необходимото компютърно оборудване за работата на изследователите във ВУМ. В заключение ще отбележим, че Семантик Интерактив ще отговаря за осигуряване на необходимата информация и публичност, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. За целта сме предвидили поставянето на 3 бр. информационни табели, които ще бъдат поставени съответно в офисите в гр. Враца, Варна и София. (с оглед редуциране на административната тежест не са бюджетирани разходи за това)., Contracted Amount: 281 532.00 , Reported Amount: 249 080.93
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация. (Дейността включва разработка на софтуерната платформа „Nex2work“ и демонстрации в оперативна среда и се изпълнява от екипа анализатори - 7 души, както и разходи за консултантски услуги, и амортизации на оборудване на ВУМ): В тази дейност ще се пристъпи към разработване на иновативната платформа за наемане, отдаване и резервация на работни пространства от нов тип „Nex2work“. Екипът на Семантик Интерактив ще използва придобитото от компанията ноу-хау от предходната дейност и ще дефинира софтуерните изисквания към отделните слоеве на платформата на база постъпилите данни по отношение на функционалните характеристики от партньора в дейност 1, като ще е ангажиран и с обезпечаване на тяхната безпрепятствена работа в приложението. Ще бъдат предприети редица мерки не само по изграждане на софтуерния слой и потребителски фронт-енд на приложението, но ще бъдат имплементирани и необходимите стандарти за осигуряване информационната сигурност на платформата. За постигане на тази цел предвиждаме да бъдат поръчани външни за организацията консултантски услуги , в резултат на които да бъдем в състояние не просто да идентифицираме потенциалните проблеми с инфо. сигурност на платформата, но и да разполагаме с конкретни стъпки по осигуряването й в тестовия "изнесен офис". Основна причина за избора на тази дейност и наемането на външен консултант е следствие от идентифициран проблем, уловен при първоначалното проучване, което проведохме преди изготвянето на проектното предложение. То показа, че една от основните причини, поради която множество компании избягват ползването на външни за организацията офисни помещения. до голяма степен се явява липсата на сигурност за информацията и гарантиране на непрекъсваемост на информационно-комуникационния процес. Това за някои от компаниите в ИКТ сектора е критично важно и отсъствието на базови условия на съответствие с изискваният на ISO 27001 се явява огромна пречка при ползването на такъв тип корпоративни услуги. В рамките на изследванията ще бъдат дефинирани и графичните изисквания към интерфейса на платформата, като за целта се предвижда да разработят няколко тестови варианта, които да бъдат предлагани за оценка на потребителите и въз основа на обратната връзка да бъдат дефинирани финалните параметри на интерфейса на уеб-базираното приложение. Екипът на партньора през този етап на проекта ще е ангажиран предимно с измерване удовлетвореността и качеството на предоставяната от платформата услуга и подаване на постоянна обратна връзка към екипа на Семантик Интерактив. За целта колегите ще използват принципа на сравнителен анализ – преди/след, за да захрани с максимално коректна информация софтуерните разработчици на платформата. По този начин се гарантира постигане на висока степен на съответствие с изискванията на клиентите и не на последно място се минимизира възможността за грешки от системата, в следствие на некачествено предоставена услуга По отношение на доставчика на предвидените консултантски услуги трябва да отбележим, че първоначалните ни пазарни проучвания показаха няколко важни тенденции в сектора на информационната сигурност. На първо място наличието на ограничен кръг от компании, които реално могат да изпълнят такава сложна аналитична процедура не само по отношение на даден софтуер, а на определена от клиент локация. Естеството на дейността както и необходимото ноу-хау в сферата на кибер сигурността до голяма степен се явяват филтър за много от наличните компании в сектора от една страна, а от друга – това е фактор, определящ високата цена на търсената услуга. Поради тази причина при консервативни очаквания заложихме бюджет от 100 хил. лв. за реализирането й, но тъй като сме предвидили процедура за подбор на доставчик с публична покана е възможно да получим и по-ниска цена от очакваната, макар и тази перспектива да не изглежда твърде реалистична. В този смисъл е налице увереност в ръководството на компанията, че провеждането на този елемент от проектното предложение би оказало силно положително въздействие върху общия ефект от работата на платформата. Това в голяма степен повлия върху решението ни за включването на този разход като част от предвидения за изпълнението на проекта бюджет, Contracted Amount: 306 532.00 , Reported Amount: 178 587.30

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Varna University of Management, Contracted Amount*: 29 418.00 , Reported Amount: 106 509.52
Contractors
  • Contractor: IMEG EOOD, Contracted Amount*: 72 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SEMPER FORTIS, Contracted Amount*: 96 800.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 63 142.70 , Reached amount: 48 914.96
Indicator 3 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 588 064.00 BGN
Grant 464 567.60 BGN
Self amount 123 496.40 BGN
Total actual amounts paid 338 016.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Възлагане на външни консултантски услуги по имплементиране на принципите на информационна сигурност в платформата Nex2work и в примерен прототипиран "изнесен офис", Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на външни консултантски услуги по имплементиране на принципите на информационна сигурност в платформата Nex2work и в примерен прототипиран "изнесен офис"
    Contractor: SEMPER FORTIS
    Contract total funded value: 96 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване консуматив - база данни с компании от България- общи, секторни и финансови данни, Estimated Amount: 75 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване консуматив - база данни с компании от България- общи, секторни и финансови данни
    Contractor: IMEG EOOD
    Contract total funded value: 72 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN