Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0284-C01
Project Name Development of innovations from "SP VISION" Ltd.
Beneficiary 131014953 SP VISION Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 22.05.2018
Start Date 22.05.2018
End Date 27.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
"СП ВИЖЪН" ООД е модерна и бързо развиваща се организация, създадена през 2002г. и специализирана в разработване на уеб страници, електронни магазини, специализирани софтуерни системи за управление, както и предоставянето на хостинг услуги и колокация.
Дружеството притежава висок иновативен и експертен капацитет и цели да разработва и предлага иновативни решения, отговарящи на най-високите изисквания и потребности на съвременния динамичен свят.
Настоящият проект е насочен към и има за основна цел разработването на продуктова иновация - разработване на нов и значително подобрен продукт - Иновативно устройство със станция за зареждане на мобилни устройства и сензитивен дисплей за интерактивно предоставяне на таргетирана информация, рекламно съдържание и услуги с добавена стойност, управлявани чрез Cloud софтуер, предназначен за управление на групи станции чрез отдалечен достъп, предназначено за свободно ползване в заведения (заведения за хранене, барове и др.), обекти за предоставяне на обществени услуги и др.
 Иновацията-обект на разработване по проекта ще създаде пазарни предимства и ще повиши конкурентоспособността на "СП ВИЖЪН" както на националния, така и на световен/европейски пазар. Изпълнението на проекта води до разработване на продукт, попадащ в обхвата на приоритетни направления  на тематична област ИКТ и информатика на ИСИС.
Проектът ще се реализира посредством комплекс от взаимосвързани и надграждащи се допустими по процедурата дейности, осигуряващи необходимите предпоставки за разработването на иновативния продукт, а именно: 	
1. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията;
2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на иновацията;
3. Придобиване на ДМА, необходими за разработването на иновацията;
4. Визуализация на проекта.
Проектът попада и в следните приоритети на настоящата процедура - Регионална специализация съгласно ИСИС и Подкрепа за еко-иновации.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 броя експерти и посредством външни услуги - специализирана консултантска услуга (вид 1), необходима за разработване на иновацията): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал, необходим за извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания при разработване на иновацията-Инженер по електроника, Програмист и Графичен дизайнер.Необходимите технологични предпоставки за разработване на иновацията от страна на изложените експерти и реализиране на изложените по-долу етапи ще бъдат осигурени в следствие на реализираните в рамките на дейност 3 инвестиции в ДМА.Дейността обхваща реализация на следните етапи: 1.Изграждане на работна инфраструктура-Планиране и изграждане на работната инфраструктура,създаване на тестова,хибридна и продуктивна работна среда.Създаване на работен проект. 2.Изграждане на отделните модули на уеб-базиран софтуер и създаване на “инбедид” софтуер за управление на хардуерните устройства и станция и провеждане на тестове и изпитвания: Уеб-базираният софтуер се планира да обхваща следните модули: Модул Статистика - за проследяване на статистически данни за местоположение, натовареност и функциониране на устройства в мрежата; за брой излъчвания на рекламно съдържание, заявки за услуги и др. Модул Подаване на съдържание - за въвеждане на съдържание, което да бъде излъчено посредством устройството от предварително оторизирани лица и предварително определени пълномощия; Модул за комуникация и управление - комуникация между Clоud-a, базовите станции и устройствата. В рамките на реализацията на настоящия етап се планира ползването на външни услуги - специализирана консултантска услуга вид 1 - в областта на определяне структура на облачни данни, сигурност на информацията, обмен на данни - услугата е необходима за целите на разработваната иновация с цел осигуряване при разработката на целостта на данните, както и да се избегне рискът от прекъсване на функционалности на устройството при наличие на технически проблем, като прекъсване на връзката, отпадане на сървър и др.; намиране на решения и алгоритми за действие при нарушаване целостта на данните в Cloud-а. Консултантската услуга е необходима също така и за целите на избора и изработката на протоколи за обмен на данни с цел защита тяхната неприкосновенност и избягване на възможност за манипулирането им от трети лица - за източване на лични данни или манипулиране на визуализираната информация. Етапът обхваща и изследвания и разработване на “инбедид” софтуер за управление на хардуерните устройства и станция, дефиниране на функционалности, алгоритми за комуникация и тестване. 3.Извършване на приложни научни изследвания - свързани с изследване на електронни компоненти на хардуерно устройство, анализ на съвместимости и ефективност при комбиниране , енергийна ефективност, съвместимост на хардуера с оглед осигуряване интегрируемостта и проявлението на пълната целева функционалност на услугите, предоставяни от софтуера Изготвяне на детайлно задание за всеки от модулите на проротипа в контекстта на функционалността на системата. Стъпки за изпълнение: 1.Подбор на квалифициран персонал (2ри мес.) 2.Сключване на ТД с избраните експерти,като се планира работа на експертите в рамките на настоящата дейност общо 11 кал.мес.(4ти м.) 3. Избор на изпълнител за предоставяне на консултантска услуга вид 1 (2ри месец) 4. Предоставяне на консултантска услуга вид 1 и подписване на приемо-предавателен протокол (3-6ти м.) 3.Реализация на изложените в дейността етапи по разработване на иновацията (5-16м.), Contracted Amount: 104 607.25 , Reported Amount: 154 466.92
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наетия квалифициран персонал - 3 броя експерти и посредством външни услуги -специализирана консултантска услуга (вид 2), необходима за разработване на иновацията ): За реализация на дейността ще бъде използвани наетите в рамките на дейност 1 3 броя експерти и придобитите в рамките на дейност 3 ДМА. Дейността обхваща реализация на следните етапи по разработване на иновативния продукт: 1. Създаване и тестване на прототип на хардуерното устройство - кутия и платка на устройството В рамките на разработването на прототипа на хардуерното устройство се предвижда ползването на специализирана консултантска услуга вид 2 във връзка с изработването на интегрални схеми и платка на устройството и базовата станция, обхващаща проектиране на платката, избор на подходящи компоненти и материали, изработка на CAD проект, чертежи и друга техническа документация. За целите на създаването и тестването на прототипа е необходим и планираният за закупуване в рамките на проектна дейност 3 3D принтер. 2. Създаване и тестване на прототип на софтуера - в т.ч. изработка на потребителски интерфейс, уеб-страница и мобилно приложение, интегриране на модулите и провеждане на тестове за функционалност. 3. Интегриране на софтуера с хардуера и създаване на прототип на иновацията и тестване, в т.ч.: - Провеждане на тестове и изпитвания за обмен на данни, позициониране на устройствата, таргетиране на информация, комуникация с облачна структура и др.; - Провеждане на тестове и изпитвания на живот на батериите, електрическо претоварване, прегряване, презареждане, издръжливост на корпус, външни кабели и др. Етапът обхваща също така и: - Тестване на прототипа и демонстриране в релевантна среда- иновацията се тества в съответната симулирана работна среда, което представлява напредък в демонстрираната готовност на технологията. - Тестване и демонстриране на прототипа на иновацията в операционна среда - Тестване и демонстриране на действителен прототип на системата в работна среда. Необходими стъпки за изпълнение: 1.Стартиране на работата на квалифициран персонал, нает в рамките на дейност 1, по дейност 2 - с период на заетост в рамките на настоящата дейност-от 18ти до 24ти м- 7 месеца 2.Избор на изпълнител за предоставяне на консултантска услуга вид 2 - 18ти м. 3.Предоставена консултантска услуга и подписан приемо-предавателен протокол - 18-20ти м. 4.Реализация на изложените етапи по разработване на иновацията-18-24ти м., Contracted Amount: 74 568.25 , Reported Amount: 21 450.00
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на стационарни работни станции 3 броя; монитори - 3 броя, 3D принтер - 1 брой): В рамките на проектната дейност ще бъдат придобити дълготрайни материални активи, необходими за разработването на иновацията. Планираните инвестиции в ДМА ще допринесат за изпълнението на дейностите по Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията, Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на иновацията и на проекта като цяло посредством осигуряване на абсолютно необходимите технологични предпоставки за реализация на етапите на разработката от страна на квалифицирания персонал, разработващ иновативния продукт. С оглед на изложеното планирано е закупуването на: - стационарни работни станции- 3 броя и монитори - 3 броя - стационарните работни станции с допълнителен монитор към всяка една от тях са необходими за работа на тримата квалифицирани експерти по проекта - Програмист, Графичен дизайнер и Инженер по електроника със специализирани компютърни приложения, свързани пряко с разработвания иновативния продукт, за осъществяване на научно-изследователската и развойна дейност и последващото създаване прототип на продукта, неговото изпитване и финализиране. Планираните инвестиции ще осигурят необходимите технически предпоставки за работа на всеки един от квалифицираните експерти по разработването на иновацията-обект на проекта; - 3D принтер - необходим във връзка с успешното прототипизиране на хардуерните устройства, тяхното тестване и интегриране със софтуера до създаване на прототип на иновацията-обект на настоящия проект. Стъпки за изпълнение на дейността: 1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители -1ви м. 2. Избор на доставчик и сключване на договор с избран изпълнител - 3ти месец; 3. Доставка на ДМА и подписване на приемо-предавателен протокол (от 3ти до 4ти месец), Contracted Amount: 16 085.13 , Reported Amount: 16 065.00
  • Activity: Визуализация на проекта. (дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, при наличие на уеб сайт в момента на сключване на административния ДБФП, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив (и по-голяма съставна част на актив), закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и стикери и доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3.Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Contracted Amount: 555.00 , Reported Amount: 230.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CONET SOFT Ltd., Contracted Amount*: 15 015.00 , Reported Amount**: 21 450.00
  • Contractor: Zoom design Ltd, Contracted Amount*: 161.00 , Reported Amount**: 230.00
  • Contractor: High Team OOD, Contracted Amount*: 11 245.50 , Reported Amount**: 16 065.00
  • Contractor: TRINITI SERVICE Ltd., Contracted Amount*: 15 365.00 , Reported Amount**: 21 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 30 035.68 , Reached amount: 29 483.37

Financial Information

Total Project cost 195 815.63 BGN
Grant 137 070.94 BGN
Self amount 58 744.69 BGN
Total actual amounts paid 134 548.35 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на доставчик на ДМА - стационарни работни станции 3 броя; монитори - 3 броя, 3D принтер - 1 брой, Estimated Amount: 16 085.13
  • Differentiated position 1: Избор на доставчик на ДМА - стационарни работни станции 3 броя; монитори - 3 броя, 3D принтер - 1 брой
    Contractor: High Team OOD
    Contract total funded value: 11 245.50
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на специализирана консултантска услуга вид 1, Estimated Amount: 22 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за предоставяне на специализирана консултантска услуга вид 1:
    Contractor: TRINITI SERVICE Ltd.
    Contract total funded value: 15 365.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на специализирана консултантска услуга вид 2, Estimated Amount: 22 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за предоставяне на специализирана консултантска услуга вид 2
    Contractor: CONET SOFT Ltd.
    Contract total funded value: 15 015.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на дейности по осигуряване визуализация на проекта , Estimated Amount: 555.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на дейности по осигуряване визуализация на проекта
    Contractor: Zoom design Ltd
    Contract total funded value: 161.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN