Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0204-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of VODNO STROITELSTVO I REMONTI
Beneficiary 102864546 VODNO STROITELSTVO I REMONTI
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 10.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Description

Brief description
ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО И РЕМОНТИ ООД е регистрирано през 2003 година. Основен предмет на дейност на дружеството е изпълнение на строително-монтажни работи на обекти от  хидротехническо и ВиК строителство, както и строителство на жилищни и промишлени сгради. Най-големият потенциал на фирмата е съсредоточен в сферата на хидротехническото и ВиК строителството.
През годините на стопанската си дейност фирмата е изградила десетки водопроводни и канализационни мрежи, помпени и пречиствателни станции и други хидротехнически съоръжения.
Дружеството участва и като изпълнител на колекторни и дренажни системи, при изграждането на обект „Магистрала „Марица”- ЛОТ 2” в участъка гр. Димитровград - гр. Харманли.
По проекта ще бъдат закупени верижен хидравличен багер, комбиниран багер-товарач, вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина, система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – верижен хидравличен багер, а въвеждането им в експлоатация ще намаляване на разхода на дизелово гориво и ще доведе до разширяване на производствения капацитет.
Activities
  • Activity: Закупуване на верижен хидравличен багер (Мярка 1)- 1 брой: Верижният хидравличен багер, с който разполага дружеството, е с двигател: 116 kW. При извършване изкопни и насипни дейности, се използва с кофи с обем 1,30 m³ и 0,80 m³. За дейностите свързани с къртене и разбиване се използва хидравличен чук с тегло 1 200 kg. Средната производителност на машината е 65 m³/h, характеризира се с висок разход на гориво. Новият хидравличен багер е с мощност на двигателя 149 kW и производителност 208 m³/h. Разходът на гориво на новия багер е 11,50 ltr/h., по-нисък от този на съществуващия актив. Характеризира се с: • Стрела с дължина 5,9 m; • Носач с дължина 2,95 m (макс.дълбочина 6,81 m, макс. обхват 10,11 m); • Ходови плочи (башмаци) с три зъба и ширина 600 mm; • Хидравлична линия за високо налягане за хидравличен чук; • Хидравлична линия за средно налягане за прикачки с въртене; • Багерна кофа с ширина 1350 mm, обем 1,54 m³ за бързосменник CW40. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец). , Contracted Amount: 351 000.00 , Reported Amount: 350 520.00
  • Activity: Закупуване на комбиниран багер-товарач (Мярка 2)- 1 брой: Фирма ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО И РЕМОНТИ ООД притежава багер-товарач с мощност на двигателя му е 63 kW и извършва изкопни и насипни дейности работи с кофи с обем 0,50 m³ и 0,35 m³. Производителността на актива е 11,66 m³/h. Ще бъде закупен нов багер-товарач, който ще работи съвместно със съществуващия, като по този начин ще се увеличи капацитетът на дружеството за извършване на изкопни и насипни дейности. Новата машина ще е с мощност на двигателя 74,5 kW. Характеризира се още с: • Телескопично багерно устройство позволяващо дълбочина на копаене - 5,69 m; • Система за плавно движение по неравни терени– предотвратява разсипването на материала от товарачната кофа и залюляването на машината по време на движение; • Гуми предни 12,5/80-18 и задни 16,9-28; • Многофункционална (МP) товарачна кофа с обем 1,03 m³ със зъби и вилици; • Багерна кофа с ширина 762 mm със зъби. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец)., Contracted Amount: 128 500.00 , Reported Amount: 128 220.00
  • Activity: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – верижен хидравличен багер - (Мярка 3), състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт; 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания. : Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – верижен хидравличен багер - (Мярка 3), състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт; 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 - Верижен хидравличен багер, представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт: • разработен на език HTML5; • с възможност за анализ на разходите по различни активи; • с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; • с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; • с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства; Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: • технологично GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на хидрваличния багер; • с възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство; • с възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи; • GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър, така и от дигитален таходграф едновременно; • вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец)., Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 15 850.00
  • Activity: Закупуване на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 4) състояща се от: 1. Приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; 2. Въздуховоди и вентилационни решетки.: Фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлина в помещение на ремонтната база. Рекуперацията е процес, при който отработения въздух се използва за затопляне на приточния пресен въздух. Изхвърляният от помещението въздух преминава през топлообменник (енерговъзстановяващ блок) и затопля постъпващият в помещението пресен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен през зимата външен въздух. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща: 1. Един брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри със следните характеристики: - дебит Vmin/mid/max = 210/260/360 m³/h; - ел. мощност на вентилатори N = 0,165 kW; - ел. мощност на нагревател N = 2,40 kW; 2. Въздуховоди и вентилационни решетки: - въздуховоди правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 mm и периметър до 750 mm - въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина до 1 mm и периметър до 750 mm; - вентилационна решетка с регулираща секция; - жалузийна решетка. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец)., Contracted Amount: 6 050.00 , Reported Amount: 5 900.00
  • Activity: Енергиен одит: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО И РЕМОНТИ ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой : Дейността за въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - изготвяне на разработена документация на системата за управление – - инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 800.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : Процеса на сертификация се осъществява в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО И РЕМОНТИ ООД ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. (ако е приложимо) Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 800.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EVRO TREI Ltd., Contracted Amount*: 2 520.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 11 095.00 , Reported Amount**: 15 850.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT. Ltd., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: VIA SOLDI Ltd., Contracted Amount*: 4 130.00 , Reported Amount**: 5 900.00
  • Contractor: RESURS KONSULTING Ltd., Contracted Amount*: 720.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: ELTRAK BULGARIA Ltd., Contracted Amount*: 335 118.00 , Reported Amount**: 478 740.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 128.27 , Reached amount: 128.27
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 476.17 , Reached amount: 476.17
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 536 392.38 BGN
Grant 382 655.14 BGN
Self amount 153 737.24 BGN
Total actual amounts paid 382 655.14 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неправомерни срокове 100.00 1 257.86 139.76 1 397.62 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация
    Contractor: EVRO TREI Ltd.
    Contract total funded value: 2 520.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой , Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: RESURS KONSULTING Ltd.
    Contract total funded value: 720.00
Procedure 3 Subject to due process: Енергиен одит, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на вентилационна инсталация в производствена сграда за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 4) състояща се от: 1. Приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; 2. Въздуховоди и вентилационни решетки., Estimated Amount: 6 050.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на вентилационна инсталация в производствена сграда за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 4) състояща се от: 1. Приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; 2. Въздуховоди и вентилационни решетки.
    Contractor: VIA SOLDI Ltd.
    Contract total funded value: 4 130.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – верижен хидравличен багер - (Мярка 3), състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт; 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания. , Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – верижен хидравличен багер - (Мярка 3), състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт; 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания.
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 11 095.00
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на: - верижен хидравличен багер (Мярка 1) - 1 брой; - комбиниран багер-товарач (Мярка 2) - 1 брой., Estimated Amount: 479 500.00
  • Differentiated position 1: Верижен хидравличен багер (Мярка 1) - 1 брой
    Contractor: ELTRAK BULGARIA Ltd.
    Contract total funded value: 245 364.00
  • Differentiated position 2: Комбиниран багер-товарач (Мярка 2) - 1 брой
    Contractor: ELTRAK BULGARIA Ltd.
    Contract total funded value: 89 754.00
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на: - верижен хидравличен багер (Мярка 1)- 1 брой; - комбиниран багер-товарач (Мярка 2)- 1 брой., Estimated Amount: 479 500.00
  • Differentiated position 1: Верижен хидравличен багер (Мярка 1)- 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Комбиниран багер-товарач (Мярка 2)- 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой , Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT. Ltd.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN