Identification

UMIS Number BG16M1OP002-1.005-0003-C01
Project Name Second phase on project "Rehabilitation of the water supply and sewerage system in town of Bansko with construction of a WWTP
Beneficiary 000024663 Municipality of Bansko
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 26.07.2016
Start Date 26.07.2016
End Date 04.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Банско, гр.Банско

Description

Brief description
Проектното предложение представлява втора фаза на изпълнение на дейности, свързани с изграждане, реконструкция и рехабилитация на ВиК мрежата на гр. Банско, както и изграждане на нова пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ), която да обслужва града. 
Предвидено е завършване на строително-монтажните работи в източната и западната части на града, засягащи ВиК мрежата, както и завършване на работите по ПСОВ, включително външните ѝ връзки. Отделно от това като специфичен компонент на работите е и цялостно завършване на корекцията на река Глазне с цел предпазване от заливане на площадката на ПСОВ.
Activities
  • Activity: Завършване на СМР по изграждане/рехабилитация на ВиК мрежата в източната част на гр. Банско: В рамките на дейността предвиждат две под-дейности: 1. Завършване на строително-монтажните работи по рехабилитация на водопроводната мрежа в източната част на гр. Банско. Основни стъпки и периодичност - следване на утвърдената технологична последователност при изпълнение на подобни работи - изкоп, укрепване, подготовка на основата, полагане на водопроводни тръби (включително сградни водопроводни отклонения съобразно предвижданията на одобрения проект), дезинфекция и изпитване, обратно засипване, уплътняване, възстановяване на съществуваща настилка. Роля на партньора - спазвайки установените правила (временно спиране на водоподаването, осигуряване на достатъчни количества питейна вода за системата и др.). Условия, които трябва да бъдат изпълнени - спазване на технологичната последователност, както и на условията за безопасни и здравословни условия на труд. Роля на членовете от екипа за управление и изпълнение - съобразно сключените договори с отделните лица и длъжностните им характеристики. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността: - оборудване - неприложимо; - материали - ПЕВП тръби ф225мм/ф160мм/ф125мм/ф110мм/ф90мм PE100 PN10. Дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП - подписване на протокол (акт-образец 2а) - 21.08.2013 г. Продължителност - от датата на откриване на строителната площадка до настоящия момент. В посочената по-долу продължителност на дейността се включва и периодът за съобщаване на дефекти като определеният по-долу срок е индикативен и зависи изцяло от реалния напредък на работите като посоченият срок е възможно да бъде и по-кратък. 2. Завършване на строително-монтажните работи по изграждане/рехабилитация на битовата и канализационна мрежи в източната част на гр. Банско. Основни стъпки и периодичност - следване на утвърдената технологична последователност при изпълнение на подобни работи - изкоп, укрепване, подготовка на основата, полагане на канализационни тръби (включително сградни канализационни отклонения/дъждовни оттоци съобразно предвижданията на одобрения проект), изпитване, обратно засипване, уплътняване, възстановяване на съществуваща настилка. Роля на партньора - неприложимо. Условия, които трябва да бъдат изпълнени - спазване на технологичната последователност, както и на условията за безопасни и здравословни условия на труд. Роля на членовете от екипа за управление и изпълнение - съобразно сключените договори с отделните лица и длъжностните им характеристики. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността: - оборудване - неприложимо; - материали - за битовата канализационна мрежа - стъклопластови тръби Ø300мм и Ø400мм - SN10000. Дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП - подписване на протокол (акт-образец 2а) - 21.08.2013 г. Продължителност - от датата на откриване на строителната площадка до настоящия момент. В посочената по-долу продължителност на дейността се включва и периодът за съобщаване на дефекти като определеният по-долу срок е индикативен и зависи изцяло от реалния напредък на работите като посоченият срок е възможно да бъде и по-кратък. , Contracted Amount: 7 630 281.60 , Reported Amount: 8 491 180.57
  • Activity: Завършване на СМР по изграждане/рехабилитация на ВиК мрежата в западната част на гр. Банско, изграждане на ПСОВ и външни връзки към нея, както и корекция на р. Глазне: В рамките на дейността предвиждат три под-дейности: 1. Завършване на строително-монтажните работи по изграждане/рехабилитация на ВиК мрежата в западната част на гр. Банско. Основни стъпки и периодичност- следване на утвърдената технологична последователност при изпълнение на подобни работи - изкоп, укрепване, подготовка на основата, полагане на водопроводни тръби (включително сградни водопроводни и канализационни отклонения и улични оттоци съобразно предвижданията на одобрения проект), в приложимите случаи дезинфекция и изпитване, обратно засипване, уплътняване, възстановяване на съществуваща настилка. Роля на партньора (за всички под-дейности) - спазвайки установените правила (временно спиране на водоподаването, осигуряване на достатъчни количества питейна вода за системата и др.). Условия, които трябва да бъдат изпълнени (за всички под-дейности) - спазване на технологичната последователност, както и на условията за безопасни и здравословни условия на труд. Роля на членовете от екипа за управление и изпълнение (за всички под-дейности) - съобразно сключените договори с отделните лица и длъжностните им характеристики. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността: - оборудване - неприложимо; - материали - ПЕВП тръби (водопровод) ф160мм/ф140мм/ф110мм/ф90мм PE100 PN10; двуслойни гофрирани тръби (битова канализационна мрежа) ф315 SN8; двуслойни гофрирани тръби (дъждовна канализационна мрежа) ф315, ф400, ф500, ф630, ф800, ф1000 SN8, стъклопластови тръби ф1229 SN 10 000. 2. Завършване на строително-монтажните работи по изграждане на ПСОВ гр. Банско и външни връзки към нея. Основни стъпки и периодичност - следване на утвърдената технологична последователност при изпълнение на подобни работи - основните СМР са завършени и отчитайки последното - монтаж и тестове на оборудването, завършване на вертикална планировка, площадкови комуникации и комплексни проби. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността: - оборудване - съобразно одобрения проект (помпи, бъркалки, въздуходувки, спирателни кранове, саваци и др.); - материали - същите са вложени в основната им част. 3. Завършване на СМР - корекция на р. Глазне Основни стъпки и периодичност - следване на утвърдената технологична последователност при изпълнение на подобни работи - предстои почистване и извозване на земни маси. СМР са завършили. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността: - оборудване - неприложимо; - материали - неприложимо. Дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП - подписване на протокол (акт-образец 2а) - 09.07.2014 г. Продължителност - от датата на откриване на строителната площадка до настоящия момент. В посочената по-долу продължителност на дейността се включва и периодът за съобщаване на дефекти като определеният по-долу срок е индикативен и зависи изцяло от реалния напредък на работите., Contracted Amount: 25 048 561.24 , Reported Amount: 22 423 509.02
  • Activity: Строителен надзор: В рамките на дейността по строителен надзор ще бъдат извършени услуги, свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строително-монтажните дейности на обектите в рамките на инвестиционните проекти, съгласно изискванията на чл. 166 от ЗУТ, в т.ч. (основни стъпки и периодичност):  пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;  изпълнението на строежите в съответствие с одобрените инвестиционни проекти и съгласно изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ;  спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;  недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;  спазване на всички изисквания по отношение на годността на строежа за въвеждане в експлоатация;  контрол на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ при упражняване на строителен надзор;  контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други;  контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение;  координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация. Роля на партньора - участие в Държавни приемателни комисии; Условия, които трябва да бъдат изпълнени - следене за спазване на технологичната последователност, както и на условията за безопасни и здравословни условия на труд. Роля на членовете от екипа за управление и изпълнение - съобразно сключените договори с отделните лица и длъжностните им характеристики. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността - неприложимо; Дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП - подписване на протоколи (актове-образци 2а) - 21.08.2013 г. - дейност 1 и 09.07.2014 г. - дейност 2. Продължителност - от датата на откриване на строителните площадки до настоящия момент. В посочената по-долу продължителност на дейността се включват и периодите за съобщаване на дефекти за всеки един от строежите като определеният по-долу срок е индикативен и зависи изцяло от реалния напредък на работите. , Contracted Amount: 235 803.96 , Reported Amount: 235 803.96
  • Activity: Авторски надзор: В рамките на дейността са обособени две под-дейности: 1. Авторски надзор във връзка с изграждане/рехабилитация на ВиК мрежата в източната част на гр. Банско Основни стъпки при реализацията на дейността (отнася се и за двете под-дейности) и периодичност:  авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционните проекти от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обектите;  присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя;  наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на строително-монтажните работи за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството;  съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор;  заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. Роля на партньора (и за двете под-дейности) - спазвайки установените правила (временно спиране на водоподаването, осигуряване на достатъчни количества питейна вода за системата и др.). Условия, които трябва да бъдат изпълнени (и за двете под-дейности) - спазване на технологичната последователност, както и на условията за безопасни и здравословни условия на труд. Роля на членовете от екипа за управление и изпълнение (и за двете под-дейности) - съобразно сключените договори с отделните лица и длъжностните им характеристики. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността - неприложимо. Под-дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП - подписване на протокол (акт-образец 2а) - 21.08.2013 г. Продължителност - от датата на откриване на строителната площадка до настоящия момент. 2. Авторски надзор във връзка с изграждане/рехабилитация на битовата и канализационна мрежи в източната част на гр. Банско. Под-дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП - подписване на протокол (акт-образец 2а) - 09.07.2014 г. Продължителност - от датата на откриване на строителната площадка до настоящия момент. , Contracted Amount: 48 468.00 , Reported Amount: 40 000.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се извършва чрез следната структура и съответната роля (състав на членове на екипа за управление и изпълнение и тяхната професионална квалификация/роля) - основни стъпки при реализация на дейността и периодичност, вкл. роля на партньора (чрез неговия представител): 1. Ръководител на проекта:  Ръководи изпълнението на дейностите по проекта;  Организира цялостната дейност на екипа за управление и изпълнение (ЕУП); 2. Координатор на проекта:  Подпомага ръководителя на проекта при изпълнение на неговите задължения;  Координира дейността на ЕУИ. 3. Финансист по проекта:  Отговаря за целесъобразността на поеманите задължения и извършваните разход и съгласува договорите за възлагане на обществени поръчки относно разходните им части;  Извършва наблюдение на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта;. 4. Юрист:  Консултира и дава становища във връзка с прилагането на националното и европейското законодателство;  Изготвя контролни листа, свързани с изпълнението на проекта (при необходимост);  Изготвя проекти за решения и споразумения във връзка с изпълнението по проекта. 5. Лице по нередности (титуляр):  Отговаря за администрирането, докладването и проследяването на случаи на нередности и съмнения за измами по проекта;  Подготвя и поддържа всички необходими документи и регистри за нередности по проекта; 6. Експерт по мониторинг на проекта, архивиране и публичност (включително заместник на експерта по нередности):  Отговаря за поддържането на цялостен архив по изпълнение на проекта;  Подпомага ръководителя на проекта при извършването на одити и проверки на място;  Отговаря за изпълнението на мерките за информация и комуникация. 7. Експерт представител на ВиК оператора:  Подпомага ЕУП при осъществяване на контрол на изпълнителите на дейностите в рамките на проекта посредством документални проверки и проверки на място, в съответствие с реда, условията и сроковете, предвидени в ДБФП и съответните договори за изпълнение. Оборудване и материали - офис оборудване, хартия, канцеларски материали; Начин на приемане на работата и механизми за контрол при изпълнението на договорите за обществени поръчки, вкл. контрол, който ще се упражнява върху начина на плащане по тези договори - работата се приема след изпълнение на всички условия съобразно всеки един от отделните договори като съответните членове на екипа следят за спазването и наличието на всички условия за приемане. Контролът при изпълнението включва - спазване на утвърдените графици за изпълнение, законосъобразно изпълнение на строежите, неувреждане на трети лица вследствие проектните дейности, здравословни и безопасни условия на труд и др. Контролът върху плащанията включва най-вече правилно съставяне на съответните документи, както и наличие на условия за изплащане (пълно спазване на договорните разпоредби, вкл. реално изпълнение на работите, подлежащи на плащане). Механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта: 1). мониторинг и сравнение спрямо действащите линейни графици; 2). мониторинг относно спазване правилата за безопасни и здравословни условия на труд; 3). мониторинг относно спазване на технологичната последователност при изпълнение на СМР; 4). контрол относно изпълнение на всички възложени работи съобразно обхвата на договорите. Във връзка с гореописаните отговорности на членовете на екипа взаимоотношенията между тях ще се основават на ясно изразена йерархична структура. Ръководителят ще разпределя конкретните задачи, както и ще поставя определени срокове за това като отделните членове ще докладват за изпълнението на възложените задачи на Ръководителя. В посочената по-долу стойност са включени разходите и за одит - недопустими по процедурата, но във връзка с предстоящо завършване на договора с изпълнителя. Към стойността на дейността е включен неусвоен ДДС по договор за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки от етап 1., Contracted Amount: 191 788.19 , Reported Amount: 16 840.67
  • Activity: Информация и комуникация (публичност и визуализация): В рамките на тази дейност ще се изпълнят всички приложими за настоящата процедура мерки и реквизити, съдържащи се в документа "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г." (http://www.eufunds.bg/archive/documents/1423147813.pdf). Ще бъдат изпълнени всички работи, които са договорени в рамките на договор за услуга и които не са изпълнени през фаза 1. Роля на партньора - неприложимо; Условия, които трябва да бъдат изпълнени - спазване на всички условия, залегнали в горецитирания наръчник и като резултат разясняване целта на проекта, ползата ме за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Роля на членовете от екипа за управление и изпълнение - съобразно сключените договори с отделните лица и длъжностните им характеристики. Необходимо оборудване и материали за изпълнението на дейността - неприложимо. Под-дейността е стартирала преди сключване на ДПБФП. Продължителност - от 23.04.2013 г. (дата на сключване на договора с изпълнителя) до настоящия момент., Contracted Amount: 15 132.00 , Reported Amount: 15 132.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Water Supply and Sewerage Sole LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: New Bansko, Contracted Amount*: 19 191 943.31 , Reported Amount**: 22 463 509.02
  • Contractor: EIRA, Contracted Amount*: 6 542 620.19 , Reported Amount**: 8 491 180.57
  • Contractor: "GLOSA" Ltd., Contracted Amount*: 378.22 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Consulting Engeneering Group LTD, Contracted Amount*: 190 568.90 , Reported Amount**: 235 803.96
  • Contractor: "BRAND PR" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 15 132.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: SIAT LTD, Contracted Amount*: 424 729.43
  • Member of the Consortium: Vodstroj 98 , Contracted Amount*: 11 866 443.22
  • Member of the Consortium: WAITEH EOOD, Contracted Amount*: 424 729.43
  • Member of the Consortium: BALKANSTROY SOFIA, Contracted Amount*: 26 063 516.38
  • Member of the Consortium: BALKANSTROY INJENERING GROUP, Contracted Amount*: 6 574 047.93
  • Member of the Consortium: Tehnoeksportstroj EAD, Contracted Amount*: 20 387 012.92

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Рехабилитирани / реконструирани /модернизирани канализационни мрежи (включително колектори), Measure Unit: km, Base Value: 20.53 , Target amount: 33.76 , Reached amount: 11.79
Indicator 2 Additional population served by improved water supply, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 28 481.00 , Reached amount: 29 784.00
Indicator 3 Рехабилитирани/реконструирани/модернизирани водоснабдителни мрежи, Measure Unit: km, Base Value: 5.42 , Target amount: 11.05 , Reached amount: 5.10
Indicator 4 Новоизградени водоснабдителни мрежи, Measure Unit: km, Base Value: 1.36 , Target amount: 2.77 , Reached amount: 1.28
Indicator 5 Constructed/Rehabilitated/Reconstructed WWTP, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Additional population served by improved wastewater treatment, Measure Unit: еквивалент жители, Base Value: 0.00 , Target amount: 29 489.00 , Reached amount: 29 784.00
Indicator 7 Новоизградени канализационни мрежи (включително колектори), Measure Unit: km, Base Value: 11.96 , Target amount: 19.67 , Reached amount: 6.87

Financial Information

Total Project cost 23 312 982.68 BGN
Grant 22 602 738.42 BGN
Self amount 710 244.26 BGN
Total actual amounts paid 22 887 035.75 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 081 084.18 0.00 1 081 084.18 НОВО БАНСКО ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 КОНСУЛТАНТСКА ИНЖЕНЕРНА ГРУПА ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 КОНСУЛТАНТСКА ИНЖЕНЕРНА ГРУПА ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 528.45 296.72 9 825.17 КОНСУЛТАНТСКА ИНЖЕНЕРНА ГРУПА ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Проектиране и строителство на ПСОВ, ВиК мрежа западна част, външни връзки към ПСОВ и корекция на река гр. Банско" , Estimated Amount: 42 897 673.12
  • Differentiated position 1: "Проектиране и строителство на ПСОВ, ВиК мрежа западна част, външни връзки към ПСОВ и корекция на река гр. Банско"
    Contractor: New Bansko
    Contract total funded value: 19 191 943.31
Procedure 2 Subject to due process: Авторски надзор за под-обект "Рехабилитация и доизграждане на ВиК мрежата на територията, разположена в източната част на гр. Банско по проект на Община Банско „Рехабилитация на водоснабдителната и канализационната мрежа на град Банско с изграждане на ПСОВ”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води”, Estimated Amount: 46 000.00
  • Differentiated position 1: Авторски надзор за под-обект "Рехабилитация и доизграждане на ВиК мрежата на територията, разположена в източната част на гр. Банско по проект на Община Банско „Рехабилитация на водоснабдителната и канализационната мрежа на град Банско с изграждане на ПСОВ”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води”
    Contractor: "GLOSA" Ltd.
    Contract total funded value: 378.22
Procedure 3 Subject to due process: Консултантска услуга за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за обекти: проектиране и строителство на ПСОВ, ВиК мрежа източна и западна част, външни връзки към ПСОВ и корекция на река гр. Банско по проект на Община Банско: „Рехабилитация на водоснабдителната и канализационната мрежа на град Банско с изграждане на ПСОВ”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерация над 10 000 е.ж.” , Estimated Amount: 2 440 000.00
  • Differentiated position 1: Консултантска услуга за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за обекти: проектиране и строителство на ПСОВ, ВиК мрежа източна и западна част, външни връзки към ПСОВ и корекция на река гр. Банско по проект на Община Банско: „Рехабилитация на водоснабдителната и канализационната мрежа на град Банско с изграждане на ПСОВ”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерация над 10 000 е.ж.”
    Contractor: Consulting Engeneering Group LTD
    Contract total funded value: 190 568.90
Procedure 4 Subject to due process: Рехабилитация и доизграждане на ВиК мрежата на територията, разположена в източната част на гр. Банско, Estimated Amount: 26 900 598.10
  • Differentiated position 1: Рехабилитация и доизграждане на ВиК мрежата на територията, разположена в източната част на гр. Банско
    Contractor: EIRA
    Contract total funded value: 6 542 620.19

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN