Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0028-C01
Project Name “Reconstruction and repair of existing premises for construction of a day center for children with disabilities in a building for kindergarten - V kindergarten, residential complex "Izgrev" - town of Berkovitsa"
Beneficiary 000320559 Municipality of Berkovitsa
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 13.12.2017
Start Date 13.12.2017
End Date 15.06.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Берковица

Description

Brief description
В Община Берковица е идентифицирана нужда от подкрепа и работа с деца с увреждания и техните родители, за които няма адекватна социална услуга, която да отговаря на техните потребности. Проектното предложение предвижда изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства, чрез преустройство, реконструкция и ремонт на съществуваща материална база, находяща се в поземлен имот с идентификатор 03928.513.289, адрес гр. Берковица, ж.к. „Изгрев“, начин на трайно ползване: за обект за детско заведение (бивша ЦДГ 5). Предвижда се преустройство, реконструкция и ремонт на  част от сградата (крило 1), намираща се на горепосочения имот, включително прилежащото дворно пространство с цел изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. Дневният център за деца с увреждания и техните семейства е ситуиран в гъсто населен жилищен район с изградена достъпна архитектурна среда, в съседство с "МБАЛ-Берковица" и "Медицински център 1", аптека, стоматологична помощ, детска градина, паркови площи и  спортни площадки. Осигурена е транспортна инфраструктура – изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци.Проектът ще включва мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4/01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително на хората с увреждания. За целта се предвижда изграждане на асансьор и рампи за достъпна среда. Проектното предложение ще бъде в съответствие с изискванията по отношение на помещения и площи и изискванията по отношение на оборудване/обзавеждане, съгласно насоките за кандидатстване.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейностите ще бъдат възложени на 3 експерта: 1.Ръководител на проекта: Организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на проекта, като следи за целесъобразно, законосъобразно, административно, техническо и финансово изпълнение на проекта; Ръководи, координира и контролира работата на екипа за организация и управление на проекта, разпределя текущите задачи, следи за тяхното навременно и качествено изпълнение, одобрява или не одобрява отчетите за извършените дейности през месеца на всеки от членовете на екипа; Отговаря за комуникацията по всички въпроси, отнасящи се към промени в договора, процедури на договаряне, финансови аспекти, процедури по плащанията и др.; Следи за изпълнението на план-графика на дейностите по проекта, разрешава възникнали проблеми, като предлага мерки за тяхното преодоляване; Води кореспонденция и поддържа ефективна комуникация със страните по договора за БФП по установения ред; Контролира изпълнението на процедурите за провеждане на обществени поръчки, свързани с обезпечаване на дейностите по проекта; Контролира воденето на документацията, изготвянето и представянето на междинни и окончателни отчети по проекта; Ръководи прилагането на системата за вътрешен мониторинг и контрол по проекта, спазването на правилата за архивиране и кореспонденция на проекта; Следи за изготвянето на междинни и заключителни технически и финансови доклади; Осигуряване на точна и навременна отчетност на показателите за проекта. 2.Координатор и технически сътрудник: Отговаря за цялостната организация и координация на проектния процес в това число за прилагане на задължителните мерки по публичност и визуализация на проекта, като освен другото съгласува проекта на информационна табела преди изработка и монтаж. Координаторът осъществява връзката между всички заинтересовани страни по изпълнение на проекта – възложител, строител, надзор, проектант, изпълнител на публичност, УО на ОПРР и др. Проверява изготвените отчетни документи за вътрешна съгласуваност. Координаторът следи за осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между община Берковица и УО на ОПРР и докладва пряко на ръководителя, в случай на съмнения за нередности. Разработва правила и процедури за ефективна комуникация във връзка с управление и изпълнение на проекта; Заедно със счетоводителя изготвя документите във връзка с изпълнението на проекта: - подготовка на заявка за авансово, междинно и окончателно плащане и окомплектова необходими общи и специфични документи към заявките за плащане; Пряко изпълнява контролът по осигуряване на безпроблемно сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни, в рамките на проекта, а именно: между Възложителя и УО на ОПРР, между Изпълнител на СМР, строителен надзор и авторски надзор, между Изпълнителите на дейностите по проекта и Възложителя. Идентифицира потенциални комуникационни проблеми по време на изпълнението на настоящия договор и предлагане на решения за преодоляването им. Експертът води цялостната писмена комуникация между всички заинтересовани страни. Води архива на проекта и прави нужните копия от всички документи. 3. Счетоводител: Извършва финансовите операции по проекта; Подготвя и контролира изготвянето на финансовите документи; Участва в подготовката на финансовите отчети за напредъка на проекта; Осъществява разплащания, плаща заплати и хонорари; Организира съхранението на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на програмата, съгласно Глава 6 от Закона за счетоводството и съхранението на цялата проектна документация; Осъществява връзка и взаимодействие с външни контролни органи по отношение на финансово-счетоводните дейности по програмата; Извършва други административни и технически дейности, възложени му от Ръководителя на проекта., Contracted Amount: 6 967.21 , Reported Amount: 6 724.39
  • Activity: Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителнo-монтажни дейности): Дейността е комбинация от два типа допустими, съгласно насоките за кандидатстване, дейности, а именно: изпълнение на строително-монтажни дейности и проектантски услуги по изготвяне на инвестиционен проект във фаза "работна" и упражняване на авторски надзор. Дейността предвижда изпълнението на следните поддейности: 1. Строителство, ремонт, реконструкция, преустройство и обновяване на сграден фонд за изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, включително прилежащо дворно пространство, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и семейна среда. 2. Изграждането на инфраструктурата ще бъде в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. (Приложение Н към Насоките за кандидатстване). 3. Предвижда се изготвяне на инвестиционен проект във фаза "работна" - всички части съгласно ЗУТ и изработката на част "интериор и обзавеждане", съгласно действащата нормативна уредба. 4. Предвиждат се мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 5. Упражняване на авторски надзор по време на строителството. Част от възлаганите дейности са свързани с проектантски услуги по изготвяне на работен проект и упражняване на авторски надзор по време на строителството. При обществена поръчка с обект проектиране и изпълнение на строителство, показателите за оценка трябва да включват характеристики, относими към всяка от двете дейности, което ще бъде съобразено при разработване на документацията за възлагане., Contracted Amount: 277 256.40 , Reported Amount: 333 840.00
  • Activity: Изпълнение на строителен надзор, съгласно чл. 168, ал. 2 и оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ : Оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект се извършва от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Строителният надзор се упражнява задължително от консултант за строежите от първа до четвърта категория. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. Възражения срещу предписанията на лицето, упражняващо строителния надзор, могат да се правят в 3-дневен срок пред органите на Дирекцията за национален строителен контрол, като до произнасянето им строителството се спира. След проверка органите на Дирекцията за национален строителен контрол издават задължителни указания. При нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Лицата, които упражняват строителен надзор, носят отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. Предвижда се да се избере изпълнител за осъществяване на дейностите по изготвяне на оценка на съответствието на проекта и упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи на обекта., Contracted Amount: 4 600.00 , Reported Amount: 2 856.00
  • Activity: Осъществяване на дейности за информация и комуникация по проекта : Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда: 1. Публични събития - организиране и провеждане на 2 броя пресконференции: при стартиране на проекта и при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. Предварителна информация за събитията ще се публикува и на интернет-страницата на Община Берковица. Предварителната информация за публичните събития ще се изпрати на УО и на най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. На подходящо място ще бъдат поставени плакати и ще бъде монтиран информационен банер, които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. След приключване на събитията ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията за проекта. Текстът ще се публикува и на интернет- страницата на община Берковица и в регионална печатна медия. УО на ОПРР ще бъде уведомен за датата на провеждането на публичното събитие. 2. Печатни информационни материали - предвижда се изработката на 200 бр. брошури и 10 бр. плакати с формат А3, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3. Предвижда се дизайн и изработка на един брой банер, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 4. Предвижда се изработка и монтаж на 1 бр. постоянна обяснителна табела след приключване на проекта., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане: Оборудването и обзавеждането ще бъдат в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. (Приложение Н към Насоките за кандидатстване). Оборудването/обзавеждането следва да гарантира безопасна и сигурна среда за децата и младежите. Предвижда се закупуване на оборудване/обзавеждане (съгласно описаните в Приложение Б1 - "Списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане") за създаване на новата услуга., Contracted Amount: 63 504.26 , Reported Amount: 64 367.48

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Dipl., Contracted Amount*: 2 322.41 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DIGITALE LTD, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: Paulina, Contracted Amount*: 2 322.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 23 124.48 , Reported Amount**: 23 124.48
  • Contractor: Iliana, Contracted Amount*: 2 322.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KAN-UCHTEHSPORT-BALGARIA, Contracted Amount*: 20 631.80 , Reported Amount**: 20 631.80
  • Contractor: n/a, Contracted Amount*: 332 640.00 , Reported Amount**: 332 640.00
  • Contractor: Perun KKB LTD, Contracted Amount*: 20 611.20 , Reported Amount**: 20 611.20
  • Contractor: DIKRIL KONSULT LTD, Contracted Amount*: 4 056.00 , Reported Amount**: 4 056.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 90.00

Financial Information

Total Project cost 368 843.22 BGN
Grant 368 843.22 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 368 843.22 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 031.59 0.00 1 031.59 КАН УЧТЕХСПОРТ БЪЛГАРИЯ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 5 781.12 0.00 5 781.12 СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 33 264.00 0.00 33 264.00 ГАРАНТ-90-ЦОНЕВ И СИЕ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Инженеринг-проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи (СМР) по проект „Преустройство, реконструкция и ремонт на съществуващи помещения за изграждане на Дневен център за деца с увреждания в сграда на детско заведение – V детска градина, ж.к. "Изгрев" - гр. Берковица", Estimated Amount: 277 256.40
  • Differentiated position 1: Инженеринг-проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи (СМР) по проект „Преустройство, реконструкция и ремонт на съществуващи помещения за изграждане на Дневен център за деца с увреждания в сграда на детско заведение – V детска градина, ж.к.Изгрев - гр.Берковица."
    Contractor: n/a
    Contract total funded value: 332 640.00
Procedure 2 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: инж. Анелия Димитрова Цветанова - Ръководител проект
    Contractor: Dipl.
    Contract total funded value: 2 322.41
  • Differentiated position 2: Паулина Костадинова Харалампиева - Координатор и технически сътрудник проект
    Contractor: Paulina
    Contract total funded value: 2 322.40
  • Differentiated position 3: Илияна Пиринска Гералейска-Георгиева - Счетоводител проект
    Contractor: Iliana
    Contract total funded value: 2 322.40
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане, Estimated Amount: 63 504.26
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 – „Мебелировка“
    Contractor: KAN-UCHTEHSPORT-BALGARIA
    Contract total funded value: 20 631.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 3 - "Компютърно, телевизионно, аудиовизуално оборудване и принадлежности, електродомакински уреди"
    Contractor: Perun KKB LTD
    Contract total funded value: 8 689.20
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №4 - "Спортно обзавеждане/оборудване и играчки"
    Contractor: Perun KKB LTD
    Contract total funded value: 11 922.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 2 - "Специализирано оборудване"
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 23 124.48
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за изпълнение на строителен надзор, съгласно чл. 168, ал. 2 и оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ, Estimated Amount: 4 100.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изпълнение на строителен надзор, съгласно чл. 168, ал. 2 и оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ
    Contractor: DIKRIL KONSULT LTD
    Contract total funded value: 2 856.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за осъществяване на дейности за информация и комуникация по проекта, Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на архитектурно заснемане за обект „Преустройство, реконструкция и ремонт на съществуващи помещения за изграждане на дневен център за деца с увреждания в сграда за детско заведение – V детска градина, ж.к. „Изгрев“ – град Берковица", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на архитектурно заснемане за обект „Преустройство, реконструкция и ремонт на съществуващи помещения за изграждане на дневен център за деца с увреждания в сграда за детско заведение – V детска градина, ж.к. „Изгрев“ – град Берковица“.
    Contractor: DIKRIL KONSULT LTD
    Contract total funded value: 1 200.00
Procedure 7 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителнo-монтажни дейности), Estimated Amount: 277 256.40

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN