Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0007-C11
Project Name Providing hot meals - Chepelare
Beneficiary 000615164 The Municipality of Chepelare
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 18.07.2016
Start Date 09.05.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Чепеларе

Description

Brief description
Целта на проектното предложение е допълване и надграждане на обхвата на действащата Обществена трапезария-Чепеларе, финансирана от МТСП Фонд-СЗ, като се осигури достъп на хора в неравностойно положение до социалната услуга:
1.Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП,  2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната ДСП 3.Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност.Предвидените дейности ще се извършват на територията на град Чепеларе, предлаганата храна ще бъде в работните дни от месеца с начална дата 09.05.2016 г. и крайна 31.12.2019г.
Проектът отговаря на потребностите и допринася за по-добро качество на живот на хората. Услугата ще се ползва след иницииране на конкретни представители на целевите групи от Дирекция"СП"-Смолян.От услугата ще се възползват 60 потребители, отговарящи на критериите. Те ще бъдат определени от комисия, в чийто състав има представител от Д"СП". Екипът по проекта включва администратор и счетоводител. Закупуването на хранителните продукти е в съответствие с изискванията на националното законодателство. Доставката на  хранителните продукти е възложена на външен изпълнител по изискванията на ЗОП. Сключен е договор с фирма. Приготвянето на храната се извършва в материална база, собственост на общината. Базата е обзаведена и оборудвана и съдържа всичко, необходимо за нормалното протичане на дейностите. Помещенията отговарят на всички изисквания. Кухнята е регистрирана в ОДБХ като кухня-майка. 
Считано от 01.12.2018 г. услугата ще се предоставя от външен изпълнител избран по Закона за обществени поръчки на 500 крайни потребители.  Считано от 10.06.2019г. услугата се предоставя на 460 потребителя. Считано от 01.12.2019г. услугата ще се предоставя на 412 крайни потребители.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Осигуряване достъп до социалната услуга на хора в неравностойно положение: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната Д"СП"; 3.Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност. 3.Считано от 01.02.2018г. целевата група Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност следва да се чете „Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си.” На основание списъци от Дирекция"Социално подпомагане" се определят и потребителите на топлия обяд, които ще бъдат общо 80 на брой. Считано от 01.12.2018 г. услугата ще се предоставя на 500 крайни потребители от допустимите целеви групи. От 10.06.2019 г. услугата ще се предоставя на 460 потребителя. От 01.12.2019г. услугата се предоставя на 412 потребители. Считано от 04.12.2019 г. е прекратен договора с фирмата изпълнител на услугата топъл обяд., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти.: Закупуването на хранителните продукти е в съответствие с изискванията на националното законодателство. Доставката на хранителните продукти се възлага на външен изпълнител по изискванията на ЗОП. Сключва се договор с фирма доставчик на хранителни продукти. Приготвянето на храната се извършва в материална база собственост на общината, която се намира в единия филиал на Обединено детско заведение - Чепеларе. Базата е обзаведена и оборудвана и съдържа всичко необходимо за нормалното протичане на дейностите. Помещенията отговарят на всички изисквания. Кухнята е регистрирана в ОДБХ, като кухня-майка. Видовете хранителни продукти, които се закупуват за приготвяне на топлия обяд, се съхраняват в наличните складови помещения при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене. Храната се приготвя от готвач, назначен на трудов договор към общината. Приготвената храна се превозва с автомобил, регистриран в ОДБХ, до пункта за раздаване на храна. Датата на стартиране на услугата е 9 май 2016 г., дата на приключване 03.12.2019 г.: Декември 2018 г. – 18 работни дни; Януари 2019 г. – 22 работни дни; Февруари 2019 г. – 20 работни дни. Март 2019 г - 20 работни дни; Април 2019 - 20 работни дни. Май 2019 г. – 20 работни дни; Юни 2019 г. – 20 работни дни; Юли 2019 г. – 23 работни дни; Август 2019 г. – 22 работни дни; Септември 2019 г. – 20 работни дни; Октомври 2019 г. – 23 работни дни; Ноември 2019 г. – 21 работни дни; Декември 2019 г. – 19 работни дни. За периода 01.12.2018-03.12.2019 още 250 работни дни. Брой на лица от целевите групи - 500 потребители: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната Д"СП". 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност. Считано от 01.12.2018 г. храната ще се приготвя в "Кухня майка с дейност кетъринг" в обект на територията на гр. Асеновград, който притежава удостоверение по чл. 12, издадено от БАБХ. Приготвянето на част от храната е делегирано на подизпълнител Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента", което ще ползва базата на фирма РХ5 снабдена с необходимото оборудване, складова база и хладилна техника. Изпълнителя разполага със собствен транспорт за доставката на храната до ползвателите на услугата в отделните населени места. Контрола и надзора,административното обслужване и съпътстващите мерки ще се осъществяват от Сдружение"Асоциация за социална, здравна и правна помощ." финансовите средства, който ще се предоставят на подизпълнителя са в размер на 60% от БФП, а 40% от средствата са за изпълнителя. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00064-2017-0007 и 0000-2018-0013 и № на договор с избран изпълнител - ПС-1 от 16.02.2018г., Contracted Amount: 361 091.52 , Reported Amount: 152 554.05
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: В град Чепеларе е налице една трапезария. Приготвянето на храната се извършва в материална база собственост на общината, която се намира в единия филиал на Обединено детско заведение - Чепеларе. Адресът е: град Чепеларе, ул."Здравец". Базата е обзаведена и оборудвана и съдържа всичко необходимо за нормалното протичане на дейностите - професионална готварска печка с две фурни; ел.професионална скара; два газови котлона; електрически котлони - 6 на брой; пасатор; миксер; два хладилник-фризера; ел.бойлер; професионален абсорбатор. Помещенията отговарят на всички изисквания. Кухнята е регистрирана в ОДБХ, като кухня-майка. Видовете хранителни продукти, които ще се закупуват за приготвяне на топлия обяд, ще се съхраняват в наличните складови помещения при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене. Храната се приготвя от готвач назначен на трудов договор към общината. Приготвената храна се превозва с автомобил, регистриран в ОДБХ, до пункта за раздаване на храна. обхватът на услугата "топъл обяд" ще се реализира и на територията на още седем населени места в община Чепеларе - селата Хвойна, Малево, Орехово, Павелско, Богутево, Острица и Забърдо., Contracted Amount: 18 015.17 , Reported Amount: 219 757.15
  • Activity: Предоставяне на съпътсващи мерки: Екипът по проекта притежава необходимия опит и квалификация за изпълнението и отчитането на проекти за предоставяне на храна на хора в неравностойно положение. Предоставянето на съпътстващите мерки се основава на идентифициране нуждите и потребности на конкретния потребител. Екипът по проекта реализира съпътстващи мерки, които се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможност за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. За дейността се изготвят ежемесечни протоколи от проведени консултации, списък с подписи, снимков материал и др. Съпътстващите мерки ще се предоставят от изпълнителя - Сдружение "Асоциация за социална, здравна и правна помощ"., Contracted Amount: 18 054.58 , Reported Amount: 24 225.44

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CHEFI-63 EOOD, Contracted Amount*: 14 214.00 , Reported Amount**: 5 517.65
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 412.00 , Reached amount: 561.00

Financial Information

Total Project cost 397 161.27 BGN
Grant 397 161.27 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 397 158.63 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по по проект „Осигуряване на топъл обяд – Чепеларе”, Операция тип 3 BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд - 2016“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Estimated Amount: 14 214.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN