Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.078-0005-C01
Project Name Adaptation of employees and AQ Electric AD to the changes
Beneficiary 113561397 AQ ELECTRIC AD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 20.08.2020
Start Date 20.08.2020
End Date 10.12.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Радомир, гр.Радомир

Description

Brief description
"АК ЕЛЕКТРИК" АД е дружество,специализирано в проектиране и производство на електрически табла за контрол и управление на машини и съоръжения, комплектни разпределителни уредби за ниско, средно и високо напрежение, предназначени за производство и разпределение на електрическа енергия и е работодател на 767души-целева група на настоящия проект.
Общата цел на проекта е:Да се подобри работната среда в "АК ЕЛЕКТРИК" АД посредством осигуряване на добри и безопасни условия на труд,както и на иновативни,по-продуктивни и по-екологосъобразни начини за организация на труда,което да резултира в подобряване качеството на работните места и да окаже положително въздействие върху производителността на труда в предприятието.
Проектът ще се реализира посредством следния комплекс от взаимосвързани дейности, водещи към постигане на общата и специфични проектни цели и очаквани резултати:
Дейност 1:Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, поддейности:
1.1.Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд
1.2.Закупуване на ЛПС и СРО
1.3.Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих,почивка,спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието.
Проектът също така ще обхване реализацията на следните дейности съгласно декларирания от Кандидата ангажимент:
Дейност 2:Организация и управление на проекта с резултат обезпечена ефективна организация на изпълнението на проекта
Дейност 3:Дейности за информация и комуникация, в резултат на която ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответствие с приложимите изисквания и указания за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.1.: Дейност 1, поддейност 1.1. "Осигуряване на средства за колективна защита, вкл. модернизация/реконструкция/обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" има за цел да се въведат иновативни,по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд и да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на КСЗ,води пряко до постигане на СЦ1 и на общата проектна цел. Дейността обхваща осигуряване на КСЗ, предписани като мерки в изведената на база оценката на риска Програмата за намаляване и предотвратяване на риска, необходими за минимизиране на следните рискове: 1. Неспазване на ергономичните принципи в участъците за заваряване в: - дивизия "Ел. табла", отдел "Автоматизация" и отдел "Влакова индустрия" и - в дивизия "Метални части и конструкции", отдел "Неръждавейка" и отдел "Черно", при които е налице правостояща работна поза или неестествена поза при работа, водещи до статично напрежение на долни и горни крайници. Рискът е оценен с втора степен и съглано Утвърдената Програма за намаляване и предотвратяване на риска в "АК ЕЛЕКТРИК" АД, предписана е мярка за закупуване на ергономични работни столове с характеристики, съответстващи на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ, ДВ бр.25/71 г., посл.изм ДВ бр.54/99г. и в съответствие с Наредба№ 7 от 23 септември 1999 г. С оглед ефективно преодоляване на идентифицирания риск и изпълнение на мерките, предписани в Програмата за минимизиране на риска, планирано е закупуване на следните работни ергономични столове: - Работен ергономичен стол (без ринг) – 28 броя- предназначен за работещите на длъжност "Електрозаварчик" в дивизия "Метални части и конструкции", отдел "Неръждавейка" и отдел "Черно"; - Работен ергономичен стол с ринг - 80 броя - предназначен за работещите на длъжност "Електромонтьор" в дивизия "Ел. табла", отдел "Автоматизация" и отдел "Влакова индустрия". Към настоящия момент, дружеството е осигурило на работниците работни столове, които обаче са морално остарели и амортизирани, което налага подмяната им с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазване на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. Предвидените за закупуване КСЗ ще осигурят ефективна и надеждна защита от неспазване на ергономичните принципи в участъците за заваряване и ще елиминират риска за здравето на работниците. Мярката ще обхване общо 108 лица на длъжности "Електрозаварчик" и "Електромонтьор" от целевата група на проекта, заети в дивизия "Метални части и конструкции", отдел "Неръждавейка" и отдел "Черно" и в дивизия "Ел. табла", отдел "Автоматизация" и отдел "Влакова индустрия". Етапи за изпълнение на Дейност 1, поддейност 1.1.: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор 3.Доставка на КСЗ,Подписване на приемо-предавателен протокол. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи., Contracted Amount: 27 360.00 , Reported Amount: 27 360.00
  • Activity: Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.2., част 1: Дейност 1, поддейност 1.2. "Закупуване на ЛПС и СРО" има за цел да се въведат иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. да се осигурят безопасни и здравословни условия на труд и да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на ЛПС и води пряко до постигане на СЦ1 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализацията на следната под-дейност: Закупуване на ЛПС и СРО, предвидени за закупуване в рамките на проекта, са планирани в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места, като съответстват на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Планираните за закупуване ЛПС и СРО са необходими с оглед на осигуряване на ЗБУТ и във връзка с обстоятелството, че осигурените от работодателя ЛПС и СРО,планирани в рамките на настоящата дейност за закупуване, ще станат негодни по обективни причини, тъй като изтича срокът на износването им в срока, в който се изпълнява проекта. Предвидено е осигуряване на следните ЛПС и СРО за период от 24 месеца в рамките на периода на изпълнение на проекта: 1) Заваръчна лицева маска с основни защитни качества искрозащита и защита от лъчения, предотвратяваща опасност от искри при заваряване, ултравиолетова светлина при заваряване и рязане - предназначена за 17 заети в предприятието лица, работещи на длъжности съгласно утвърден СПИСЪК на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредба №3 от 19 април 2001 г. 2) Заваръчна лицева маска със система с подаване на въздух, метален филтър (искрогасител) и филтър за частици, предотвратяваща опасност от искри и ултравиолетова светлина при заваряване и рязане, както и от увреждане на дихателните пътища - предназначена за 16 заети в предприятието лица, работещи на длъжности съгласно утвърден СПИСЪК на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредба №3 от 19 април 2001 г. 3)Обувки – летни и зимни - общо 1000 чифта (500 чифта летни обувки и 500 чифта зимни обувки), предпазни с метално бомбе, предназначени за предотвратяване на опасност от падане на тежки предмети, материали; спъване, удряне в остри ръбове - предназначени за най-малко 500 заети в предприятието лица, работещи на длъжности съгласно утвърден СПИСЪК на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредба №3 от 19 април 2001 г. Етапи за изпълнение на Дейност 1, поддейност 1.2., част 1 и част 2 са изложени в поле Описание, част 2 на дейността. (Описанието на дейността продължава в част 2 с оглед на символните ограничения в поле "Описание" на системата ИСУН 2020), Contracted Amount: 85 120.36 , Reported Amount: 65 620.35
  • Activity: Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.2., част 2: Етапи за изпълнение Дейност 1,подд.1.2.,част 1 и 2: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор/и 3.Доставка на ЛПС и СРО , Подписване на ППП 4.Осигуряване на ЛПС и СРОза периода на изпълнение на проекта и поетапно раздаване на служителите. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 19 500.00
  • Activity: Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.3.: Дейност 1,подд.1.3."Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието" има за цел подобряване на социалния климат в предприятието посредством осигуряване на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието и води пряко до постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализация на инвестиции в оборудване на помещение, осигуряващо възможности за активен отдих и почивка чрез спортуване и водещи до улесняване на служителите по време на работния процес: Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работниците и служителите.ФРТП е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на ЗБУТ.Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите.Умората е нормално,физиологично,обратимо състояние,предизвикано от интензивна или продължителна работа, като се характеризира с временно понижение на работоспособността,при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява,броят на грешките се увеличава.Наред с това,в организма на работещия се установяват различни функционални изменения.В зависимост от характера на извършваната работа,умората може да е физическа,умствена,нервно-двигателна,нервно-сензорна,емоционална,психична и др. Напълно естествено явление след продължителна трудова дейност е да настъпят промени в нервната,сърдечно-съдовата и др. системи,които се установяват чрез субективни и обективни показатели.Характерно за всички тях е,че определяните изменения са в границите на физиологичните норми и след приключване на работата възстановяват изходните си стойности. С оглед на изложеното, и като се вземе предвид големия и непрекъснато нарастващ брой на заетите в предприятието лица, "АК ЕЛЕКТРИК" АД има за цел да осигури допълнителни съоръжения за спорт, които да обезпечат потребността от активен отдих на служителите си. За целта, планирано е закупуване на следното оборудване: - джага (футбол на маса) - 1 брой - дартс - 1 брой Изложените мерки ще резултират в създаване на условия за почивка посредством прилагане на иновативен подход. Физическата активност и спорт се разглеждат като ефективно средство за почивка, като допринасят за намаляване на умората и благоприятстват намаляване на стреса. Физическата активност е особено важна за заетите лица на предприятието, които осъществяват дейности, свързани с продължително поддържане на една и съща работна поза,както и с осъществяване на често повтарящи се движения на ръцете с ангажиране на малки мускулни групи. Изложеното е в сила както за администрацията на дружеството, така и за работниците, ангажирани в производството.Активната почивка доказано допринася и за повишаване на тонуса на работещите, както и за сплотяване на колектива и за екипността като цяло. Социалната придобивка е насочена към всички работници и служители на предприятието. Етапи за изпълнение на подд.1.3.: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор 3.Изпълнение на доставката и подписване на приемо-предавателен протокол. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи., Contracted Amount: 690.00 , Reported Amount: 690.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GERGOV STROY, Contracted Amount*: 39 000.00 , Reported Amount**: 39 000.00
  • Contractor: "IRBIS INDUSTRY" LTD, Contracted Amount*: 46 120.36 , Reported Amount**: 46 120.35
  • Contractor: HB DREAM MILL, Contracted Amount*: 645.00 , Reported Amount**: 645.00
  • Contractor: TAT Billiard Ltd., Contracted Amount*: 45.00 , Reported Amount**: 45.00
  • Contractor: CHAIRPRO EUROPE Ltd, Contracted Amount*: 27 360.00 , Reported Amount**: 27 360.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 767.00 , Reached amount: 882.00
Indicator 4 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 537.00 , Reached amount: 537.00
Indicator 5 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 537.00 , Reached amount: 537.00
Indicator 6 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 124 487.39 BGN
Grant 124 487.39 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 124 487.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на ЛПС: заваръчни лицеви маски, Estimated Amount: 46 120.36
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на ЛПС: заваръчни лицеви маски
    Contractor: "IRBIS INDUSTRY" LTD
    Contract total funded value: 46 120.36
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на СРО: летни и зимни предпазни обувки, Estimated Amount: 39 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на СРО: летни и зимни предпазни обувки
    Contractor: GERGOV STROY
    Contract total funded value: 39 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN