Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0047-C01
Project Name Patronage care +in Sliven Municipality
Beneficiary 000590654 Municipality of Sliven
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.03.2021
Start Date 17.03.2021
End Date 14.12.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа: Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". По проекта ще бъдат предоставени мобилните почасови интегрирани социално-здравни услуги, които имат за цел да подкрепят ежедневието на лицата от целевата група, за да могат те да останат в семейната си среда. За период от 12 месеца на 236 лица ще се предоставят до 2 часа на ден следните интегрирани услуги: поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др., съгласно нуждите на лицата от целевата група, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, психологическа подкрепа и консултиране, придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др. Ще се извършва доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция. С цел да бъдат обхванати максимален брой потребители от уязвимите групи, при необходимост, ще бъде осигурен транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата с лек автомобил, закупен по проект BG05M9OP001-2.069-0040-C01 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”. След процедура за подбор ще бъдат назначени на трудов договор 36 лица, които ще предоставят услугата - 1 бр. ръководител на услугата, диспечери – 2 бр., социален работник-1бр., здравни специалисти-2 бр., шофьор - 1 бр., домашни помощници/санитари/разносвачи - 29 бр. При необходимост почасово ще бъдат наети медицински сестри, рехабилитатори, психолози, юристи по Закона за задълженията и договорите или Трудовия кодекс. Лицата, които ще бъдат назначени ще преминат обучение според програмата разработена от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1", съобразено с епидемиологичната обстановка. Целта е оказване на професионална помощ и снемане на напрежението и професионалния стрес. Супервизиите ще се провеждат съобразно методиката разработена от Министерството на здравеопазването за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Супервизията представлява оказване на професионална и методическа подкрепа на персонала, с оглед изпълнение на целите на услугата и постигане на по- високо качество, а също така и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение. Поддържане на професионалното самочувствие или консултиране при разрешаване на трудни конфликти и ситуации. Целта е оказване на професионална помощ и снемане на напрежението и професионалния стрес. Предвиждат се периодични индивидуални и групови супервизии. За период до три месеца преди стартиране на услугите ще се проведе процедура за подбор на персонал и обучение, както и ще се набират заявления на кандидат-потребители. За провеждане на супервизия, психологическа подкрепа и консултиране са предвидени разходи в размер на 35 000,00 лв. - б.р. 2.1. След изтичането на 12-те месеца на предоставяне на услугите се предвиждат два месеца за заключително отчитане., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 336 984.24
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: При изпълнение на дейностите по Направление 2 ще се осигурят лични предпазни средства за персонала и потребителите на социалните услуги, държавно делегирани дейности, ще се въвеждат на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, персонала и потребителите на социалните услуги, ще се тестват за COVID-19 при необходимост, при необходимост ще се въведат и допълнителни мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, ще се подкрепят допълнителни плащания за извънреден труд на заетите лица в услугите. В Социални услуги, делегирани от държавата дейност има общо 669 ползватели, като заетите лица в социалните услуги са 291. След процедура за подбор ще бъдат назначени на трудов договор до 41 броя лица на длъжност „Хигиенист“, които ще се разпределят по следните социални услуги, държавно делегирана дейност: Дом за възрастни хора с умствена изостаналост (мъже и жени) селище "Качулка" – Сливен, Дом за стари хора (мъже и жени), Дневен център за стари хора, Дневен център за деца с увреждания и Дневен център за пълнолетни лица с увреждания „Св. Стилиян Детепазител”, Защитени жилища за лица с умствена изостаналост – 2 броя ,Комплекс за социални услуги за деца и семейства със звена – Център за обществена подкрепа, Център за работа с деца на улицата и Звено „Майка и бебе”, Центрове за социална рехабилитация и интеграция - 2 броя, Центрове за настаняване от семеен тип – 4 броя, Социална услуга "Асистентска подкрепа". Хигиенистите ще бъдат разпределени съобразно капацитета на социалните услуги, като в длъжностните им характеристики ще бъдат вменени задължения, свързани с превенция на COVID-19. Въз основа на направени справки от социалните услуги, чрез проекта ще се подкрепи и положения извънреден труд от служителите. За период от три месеца преди стартиране на услугите ще се проведе процедура за подбор на персонал, осигуряване на лични предпазни средства и други подготвителни дейности. Дейностите по Направление 2 ще се извършват за период от 12 месеца. След изтичането на 12-те месеца на предоставяне на услугите, се предвиждат два месеца за заключително отчитане., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 377 073.82

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 326.00 , Reached amount: 356.00
Indicator 2 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 775.00 , Reached amount: 2 154.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 775.00 , Reached amount: 2 154.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 326.00 , Reached amount: 356.00

Financial Information

Total Project cost 999 681.28 BGN
Grant 999 681.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 999 665.23 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN