Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0048-C04
Project Name Home care in the municipality of Velingrad
Beneficiary 000351580 Velingrad municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 08.12.2022
Start Date 02.02.2023
End Date 02.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград

Description

Brief description
Проектното предложение в рамките на 23 месеца да бъдат осигурени грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда на територията на община Велинград на 167 потребителя.
Дейностите/услугите и мерките, които община Велинград ще изпълнява във връзка с предоставянето на патронажни грижи са следните:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите), както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. 
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Услугите ще се предоставят почасово на базата на идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите.
Activities
  • Activity: Предоставяне на услуги по домовете на територията на община Велинград: Дейностите/услугите и мерките, които община Велинград ще изпълнява във връзка с предоставянето на почасови интегрирани ЗСУ и СУ са следните: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и псих. подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите), както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Изпълнението на дейността включва следните етапи: 1. Подбор и наемане на персонал на предоставяне на интегрирани услуги по домовете за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда на територията на община Велинград. 2. Обучение на персонала, предоставящ почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги 3. Приемане на заявки по телефон и/или email, получени от представителите на целевата група. 4. Обработване на заявките и предоставяне на информацията на снабдителите, психолога, медицинския персонал, социалните работници и шофьорите. 5. Извършване на доставките и/или заявените услуги. След направен анализ от бенефициента за индикативния брой потребители – 167 лица, на които ще се предоставят услуги в домашна среда, се установи необходимост от разкриване на следните работни места в община Велинград: Координатор/управител - 1 бр. , Изпълнител – диспечер – 3 бр., изпълнител- снабдител - 19 бр. до края на изтичане на 12 месеца от началото на проекта, Социален асистент – 19 бр. - за периода на удължаване на дейностите, Изпълнител – шофьор– 4 бр., Психолог– 1 бр. , Медицинска сестра/фелдшер – 5 бр. , Социален работник – 5 бр., Домашен санитар – 10 бр. Ще бъдат сключени 48 трудови договори за период от 12 месеца; допълнителни споразумения 29 бр. и 19 трудови договори за периода на удължаване на срока на изпълнение на договора, а за 2 удължаване - 48 бр. доп. спораз., за 3 удължаване - 48 бр. доп. споразумения. С цел осигуряване на непрекъснатост по предоставянето на грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда на територията на община Велинград по вече създадения модел по процедура „Патронажна грижа +“, Дейност 1 може да стартира преди сключването на договор за БФП. Бенефициентът предвижда подбора на персонала и на потребителите да стартира през месец декември 2022 година, а предоставянето на интегр. здравно-соц. услуги – от 02.02.2022 г. В рамките на 23 месеца ще бъдат осигурени грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда на територията на община Велинград на 167 потребителя. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост, ще се извършва от външен изпълнител. Ще бъдат наети четири автомобила, с които ще се извършват доставките от/до домовете на тези лица, заявили съответната доставка или услуга, които живеят в отдалечени от общинския център населени места, както и в крайните квартали на град Велинград. За да се обслужат макс. брой лица, с един и същ автомобил ще се транспортират повече от един снабдител. В община Велинград има населени места на повече от 40 км от общинския център, с трудно достъпен терен. Предвид това, при необходимост в рамките на единната ставка от бюджета на проекта ще се търсят възможности за използване и на други превозни средства. За всяко превозно средство ще бъде осигурено необх. гориво за изпълнение на дейността., Contracted Amount: 1 710 352.20 , Reported Amount: 1 268 475.59

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 167.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 167.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 710 352.20 BGN
Grant 1 710 352.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 301 682.05 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN