Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0009-C03
Project Name Centers for the care of mentally retarded persons
Beneficiary 000931721 Municipality of Shumen
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 07.01.2019
Start Date 07.01.2019
End Date 31.05.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Проектното предложение има за цел да подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на лицата с умствена изостаналост, чрез осигуряване на мрежа от резидентни услуги и мерки за подкрепа в общността и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им.
Планираните дейности включват изграждане  и оборудване на предвидената в Картата на услугите за подкрепа в общността и Картата на резидентните услуги  материална база  за създаване  на нови социални услуги на територията на община Шумен, а именно два Центъра за грижи за лица с умствена изостаналост. 
Проектът предвижда и осигуряване на подходящо обзавеждане и оборудване за  социалните услуги, което ще гарантира безопасна и сигурна среда за ползвателите.
Той е изцяло съобразен с хоризонталния принцип на Европейския съюз за подобряване достъпа за хора с увреждания и равни възможности и ще спомогне за постигане на целите, заложени в секторните стратегически документи в областта на социалната политика, както и в сферата на деинституционализацията на грижата за хората с увреждания.
Activities
  • Activity: Организация и управление: Община Шумен в качеството си на бенефициент по ОПРР 2014-2020 г. е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и срочно изпълнение на проект "Центрове за грижа за лица с умствена изостаналост" и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност, ще бъде сформиран екип, който да е отговорен за управлението на проекта. Дейността ще се изпълнява през целия срок на ДБФП. Екипът за управление на проекта ще включва: - Ръководител на проект; - Инвеститорски контрол; - Финансист; - Юрист. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Във връзка с изпълнение на дейността, екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи с изпълнителите по предварително изготвен дневен ред/график. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи, възникнали проблеми и напредъка по дейностите на проекта. След всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка на документации и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови отчети към УО, докладване на нередности, инвеститорски контрол върху строителния процес и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане екипът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Организираната счетоводна и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит., Contracted Amount: 9 100.19 , Reported Amount: 8 718.05
  • Activity: Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност. Настоящата дейност е избрана с цел: Подбор на предложения за извършване на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи) за обектите на интервенция. Подбор на предложения за извършване на външни услуги за целите на проекта; Сключване на договори с избраните изпълнители за извършване на СМР, доставка и външни услуги; Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности по ремонт, доставка на оборудване и услуги., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство): Проектното предложение включва изграждането на два нови центъра за хора с умствена изостаналост. Тази дейност предвижда възлагане на проектиране, авторски надзор и осъществяване на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и действащото законодателство в областта на възлагането, на проектирането и строителството и при спазване изискванията на УО на ОПРР. За обектите има изготвена количествено – стойностна сметка по окрупнени показатели, която онагледява предвидените интервенции. При строителството на обектите ще се спазват стриктно изискванията на Плана за изпълнение на СМР , както и указанията на авторския надзор и на независимия строителен надзор. За обектите ще бъдат заложени дейности по обследване на строежа съгласно изискванията на чл. 148, ал. 13 и чл. 176в от Закона за устройство на територията, които са дейности, предхождащи дейността по проектиране и са необходими за издаване на разрешение за строеж. За формиране на единичните цени в индикативните количествено-стойностна сметка са използвани следните данни и източници на информация: - Практически опит на служителите от дирекция „Устройство на територията“ при упражняване на инвеститорски контрол в изпълнение на договори с предмет подобен на предмета на заложената дейност (извършване на СМР, авторски надзор и проектиране). - Практически опит от изпълнението на дейности по проекти, реализирани по ОПРР; - Периодичните издания на СЕК - „Справочник за цените в строителството“- тримесечно издание за цените на СМР и строителната отчетност. Включва цени на труд, цени на материали, механизация, СМР, цени за ремонти и разходи за доставка.; - Използване на специализиран софтуер за ценообразуване - BUILDING MANAGER. По отношение определянето на единичните цени както на строителните материали, така и на различните видове СМР е направено и онлайн проучване от различни източници, като са сравнявани цени и качество на избраните продукти от информационни сайтове, подробно описани във финансова обосновка и доказателствата към нея. , Contracted Amount: 837 250.00 , Reported Amount: 990 436.30
  • Activity: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване : За да може да се обособят и функционират като Центрове за грижа за лица с умствена изостаналост, се предвижда помещенията в двата центъра да бъдат обзаведени и приведени във вид, отговарящ на потребностите на целевите групи и осигуряващ основни битови условия на живот на обитателите им. За целта е изготвена индикативна техническа спецификация за обзавеждане на бани, кухни, спални и други помещения. Вложените материали следва да отговарят на стандартите за износоустойчивост и устойчивост на пламък. Мебелите следва да бъдат с гладки повърхности, които лесно се хигиенизират., Contracted Amount: 41 051.58 , Reported Amount: 48 569.14
  • Activity: Упражняване на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за изпълнението на строителните дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Основни дейности и отговорности: 1. Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; 2. Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството и съдействие за тяхното набавяне; 3. Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; 4. Проверява съответствието и подписва КСС, представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; 5. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 6. Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; 7. Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; 9. Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 10. Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; 11. Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на строително – монтажни работи, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; 12. Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; 13. Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка., Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 1 500.00
  • Activity: Осигуряване на информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, в проекта са предвидени мерки за информация и комуникация, целящи популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” чрез ЕФРР в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1. Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на Община Шумен; 2. Билборд - 1 бр. * 1 000,00 лв. = 1 000,00 лв. 3. Поставяне на постоянна табела - 1 бр. х 350.0 лв. = 350.00 лв. 4. Поставяне на информационна табела - 1 бр. * 350.00 лв. = 350.00 лв. 5. Организиране и провеждане на публични събития - пресконференция - 2 бр. * 400,00 лв. = 800,00 лв. 6. Организиране и провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта "първа копка" и за откриване на обекта - 2 бр * 800,00 = 1 600,00 лв. 7. Публикуване на прессъобщения - 2 бр. * 150.00 лв. = 300.00 лв. 8. Банер/ трансперант - 1 бр. х 200,00 лв. = 200,00 лв. 9. Брошури - 500 бр. х 1,25 лв. = 625,00 лв. 10. Покани - 200 бр. х 1,25 лв. = 250,00 лв. 11. Интернет банер - 1 бр. * 208.33 лв. = 208,33 лв. 12. Информационни стикери - 200 бр. х 1,00 лв. = 200,00 лв. 13. Плакати 200 бр. х 1,67 лв = 334.00 лв 14. Тв репортаж 2 бр х 250,00 лв = 500,00 лв. Общата стойност на мерките за осигуряване на визуализация и публичност е 6 717,33 лв. с ДДС. Всички мерки за осигуряване на информация и комуникация ще бъдат изготвени съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Предвидените мерки ще бъдат подробно описани по видове, параметри и количества в Техническо задание, което ще бъде неразделна част от документацията за избор на изпълнител, както и приложение към договора за изпълнение на дейностите по информация и комуникация по проекта., Contracted Amount: 6 717.33 , Reported Amount: 5 660.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PESHEV LTD, Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 1 884.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 48 569.14 , Reported Amount**: 48 569.14
  • Contractor: Aneliya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 2 280.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: OFFICE § MEBEL LAND, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Margarita, Contracted Amount*: 2 292.98 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: INJENERING 2022, Contracted Amount*: 992 340.00 , Reported Amount**: 990 436.30
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 8 060.80 , Reported Amount**: 5 660.80
  • Contractor: Galya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Radoslava, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Sevdzhan, Contracted Amount*: 2 653.20 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 969 305.50 BGN
Grant 969 305.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 969 305.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 12 142.29 0.00 12 142.29 "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 2.Доставка и монтаж на обзавеждане и/или оборудване , Estimated Amount: 41 051.58
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на обзавеждане и/или оборудване
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 48 569.14
Procedure 2 Subject to due process: 7.Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство), Estimated Amount: 830 000.00
  • Differentiated position 1: Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство)
    Contractor: INJENERING 2022
    Contract total funded value: 992 340.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане и/или оборудване , Estimated Amount: 41 051.58
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на обзавеждане и/или оборудване
    Contractor: OFFICE § MEBEL LAND
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство), Estimated Amount: 830 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на информация и комуникация, Estimated Amount: 6 717.33
  • Differentiated position 1: Мерки за информация и комуникация по проект: BG16RFOP001-5.002-0009 "Центрове за грижа за лица с умствена изостаналост
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 4 090.00
  • Differentiated position 2: Мерки за информация и комуникация по проект: BG16RFOP001-5.002-0009 "Центрове за грижа за лица с умствена изостаналост", включени в списъка на стоките и услугите, по чл. 12, ал. 1, т . 1 от ЗОП
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 3 970.80
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствие, Estimated Amount: 26 250.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор за обект: "Центрове за грижа за лица с умствена изостаналост", гр.Шумен по проект BG16RFOP001-5.002-0009 "Центрове за грижа за лица с умствена изостаналост"
    Contractor: PESHEV LTD
    Contract total funded value: 10 080.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN