Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.018-0031-C02
Project Name "Equal opportunities for minorities and vulnerable groups - overcoming negative stereotypes and supporting personal development"
Beneficiary 000261517 Kyustendil Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.03.2019
Start Date 22.03.2019
End Date 10.12.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил

Description

Brief description
Проектът предвижда създаване на "Център за развитие на уязвими общности"/ЦРУО/, в който ще се предоставят услуги и  дейности, включващи подкрепа за подобряване достъпа до заетост,образование,социални и здравни услуги,както и мерки за развитието на местните общности и преодоляването на негативни стереотипи.С реализирането на настоящето проектно предложение хората от целевата група ще получат равни възможности, което ще допринесе за повишаване на мотивацията им за независим и достоен начин на живот.С изпълнението на проекта Община Кюстендил ще подкрепи целите на стратегията на ОП РЧР и ОП НОИР, като реализира комплексни действия за осигуряване на трудова заетост, подобряване на образователната среда за активно социално приобщаване и намаляване на бедността и социалното изключване на хората от целевата група, живеещи на територията на общината. Изпълнението на дейностите в проектното предложение ще са в съответствие  и ще допринесат за реализиране на целите на основните стратегически документи: Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г., Областната стратегия и Общински план за интегриране на ромите, Национална стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване 2020 г. и Общинската стратегия за развитие на социалните услуги.
Предвидените мерки са насочени към социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности като ромите и уязвими групи. Мултидисциплинарният екип на ЦРУО в сътрудничество с партньорите по проекта ще прилагат интегриран подход, съчетаващ интервенции в следните области: подобряване достъпа до заетост, образование, социални и здравни услуги, както и осигуряване на нормални жилищни условия. Чрез изпълнение на дейностите, заложени в проекта в Община Кюстендил ще се създадат условия и предпоставки за инвестиране в комплексни интегрирани мерки, насочени към подобряването на социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности за борба с бедността и социалното изключване.


Activities
  • Activity: Създаване на "Център за развитие на уязвими общности" /ЦРУО/: Дейността създаване на "Център за развитие на уязвими общности" /ЦРУО/ ще стартира с провеждане на прозрачна процедура за подбор чрез конкурс на персонал за предоставяне на услугите в Центъра. Тази дейност ще се изпълнява с безвъзмездното участие на СДРУЖЕНИЕ „ЦЕНТЪР ЗА НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРН ДЕЙНОСТ“ – АЛОС, които са партньори НПО. Те ще вземат участие при изготвянето на Процедурата за подбор и в самия подбор. Екипът на услугата ще включва специалисти с различен профил на компетентността си за прилагане на интегрирания подход към потребителите на ЦРУО. Центърът ще стане средище на дейностите с целевите групи, което в бъдеще да бъде припознато от общността на гр. Кюстендил като място за реализиране на граждански инициативи, свързани с развиване на общностите, толерантността, защита правата на децата и възрастните в уязвима социална ситуация. Центърът ще се развива като изследователско и практико-приложно звено за генериране на идеи и прокарване на инициативи, насърчаване на гражданската активност, публичен дебат по наболели проблеми на общността и т.н. Центърът ще стартира с няколко програми, които ще обединяват усилията на местни и външни специалисти от областта на образованието, социалната подкрепа, закрила на децата, здравна грижа и подкрепа за трудова заетост. Към Центъра ще се формира мултидисциплинарен екип (МДЕ) от 5 специалиста в областта на трудовата заетост, психо - социалната подкрепа и здравната грижа, които ще разработват критерии за подбор на децата и семействата за включване в дейностите. След подбора ще се направи цялостна оценка на детето за риск от отпадане от образователната институция, образователни, социоемоционални и здравни потребности, цялостно състояние на детето и неговото семейство. Ще се изготви Индивидуален план за интеграция на детето и неговото семейство в образователната система, който се обсъжда и приема заедно с родителите. Ще се набележи и общата Стратегия за действие по програмите за интеграция. За целта ще бъдат назначени в центъра, следните служители: Ръководител - 1 щ.бр., Психолог–1 щ.бр., Социален медиатор - 1 щ.бр., Трудов медиатор -1 щ.бр. и Медицински специалист - 1 щ. бр. След провеждането на конкурса и назначаването на оценените най-високо кандидати със Заповед на Кмета на Община Кюстендил ще бъде разкрит Център за развитие на уязвими общности. Идеята е МДЕ да отговаря на конкретизирани изисквания за заемане на длъжността. Центърът ще е оборудван с кабинети за психологични, социални и професионални консултации, както и зала за групова работа и ще се намира в част от имот - публична общинска собственост – 2 бр. кабинети, намиращи се на ІІ-ри етаж в сградата на Обединен детски комплекс с адрес: гр. Кюстендил, ул. "Марин Дринов" № 7. Екипът на ЦРУО ще извършва мобилна работа за идентифициране и работа с потребители. Връзката между детската градина и училището е много важна по отношение както на детското развитие, така и по отношение на мотивацията за образование, затова обект на работа ще бъдат Детската градина ”Слънце” и нейните 4-ри филиала и Основно училището „Професор Марин Дринов”, гр. Кюстендил, в които има деца в риск и техните семейства, деца застрашени от отпадане или отпаднали, деца от ромската общност и тяхното разширено семейство, деца от селските райони и техните семейства. Детската градина ”Слънце” и Основно училището „Професор Марин Дринов”, гр. Кюстендил са партньори по настоящия проект, отговорността им е да съдействат на екипа за изпълнение на заложените цели по проекта. Партноьорът НПО по проекта е СДРУЖЕНИЕ „ЦЕНТЪР ЗА НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРН ДЕЙНОСТ“ – АЛОС, тяхната отговорност е да участват в подбора на персонала, да дават методически указания при изготвянето на всички необходими правилници, процедури и др. документи необходими за правилното функциониране на центъра. Детската градина ”Слънце” и нейните 4-ри филиала, Основно училището „Професор Марин Дринов”, гр. Кюстендил и АЛОС ще участват в тази дейност безвъзмездно., Contracted Amount: 68 253.34 , Reported Amount: 67 545.80
  • Activity: Доставка на оборудване и обзавеждане на "Център за развитие на уязвими общности" /ЦРУО/ : В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на подизпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на центъра. Проектната идея е в новосъздадения интегриран център да бъдат предоставяни комплексни услуги в зависимост от потребностите на „отделния човек”. За осъществяване на целите заложени в настоящето предложение Община Кюстендил предоставя помещения в част от имот - публична общинска собственост – 2 бр. кабинети, намиращи се на ІІ-ри етаж в сградата на Обединен детски комплекс с адрес: гр. Кюстендил, ул. "Марин Дринов" № 7. Предоставената от Община Кюстендил база е определена за създаване на ЦРУО с решение на Общински съвет – Кюстендил. Помещенията ще бъдат оборудвани и обзаведени с модерна и отговаряща на всички изисквания техника. Центърът ще е оборудван с кабинети за психологични, социални, здравни и трудови консултации за провеждане на групови сесии, кът за социални контакти и други дейности. За предоставянето на услугите в Центъра е необходимо закупуването на оборудване и обзавеждане по кабинети, където специалистите ще провеждат индивидуални консултации за насърчаване, мотивация, и подкрепа за заетост на неактивни, безработни и лица в неравностойно положение. Закупеното оборудване ще осигури качествено предоставяне на интегрираните услуги. Специалистите ще работят по точно регламентирани правила и процедури, ще изготвят необходимата документация за функционирането на ЦРУО, което ще допринесе до изпълнение на заложените цели по проекта., Contracted Amount: 11 233.30 , Reported Amount: 11 233.30
  • Activity: Предоставяне на услугата "Подобряване достъпа до социални и здравни услуги": Предоставянето на услугата "Подобряване достъпа до социални и здравни услуги" е съгласно Направление ІІІ и ще включва следните дейности: 1. Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група; 2. Предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи; 3. Повишаване информираността относно социалните и здравните им права; Насърчаване на семейното планиране; 4. Повишаване на здравната култура. По тази услуга специалистите ще работят в ДГ "Слънце"- основна сграда и в четирите филиала на ДГ и Основно училище "Професор Марин Дринов", като идентифицират 100 родители в риск на деца от 4 год. до 6 год. възраст вкл. от ДГ и деца от І-ви до VІІ-ми клас от училището. След идентифицирането те ще предоставят в продължение на 12 месеца следните дейности: - Дейност 1 цели - със здравните и социалните услуги, които ще се предлагат на потребителите, да се постигне по-добра ефективност за подобряване на качеството и стандарта на живот, както и максимално физическо, психическо и социално благополучие. Специалистите, ангажирани в предоставянето на здравни и социални услуги, ще следят за поддържането и повишаването на здравния и жизнения статус на потребителите си, чрез диагностика, медицинско наблюдение, дейности, свързани с профилактика на болести и ранно откриване на заболявания, както и мерки за укрепване и опазване на здравето. Потребителите чрез МДЕ ще получават психологическчески, социални услуги и ще бъдат насочвани към интегрирани междусекторни услуги предоставяни на територията на община Кюстендил. Всички здравни и социални услуги ще се прилагат в съответствие с индивидуалните потребности и желание на нуждаещите се. - Дейност 2 цели - социалният медиатор и медицинският специалист да работят за удовлетворяване на индивидуалните психо-социални потребности на отделната личност. Методът на работа ще обхваща оценяване на връзката между личността на клиента и социалната ситуация, в която се намира той. При тази оценка ще се търси индивидуална специфика. Акцентът в работата ще е това, как личността да се чувства и се справя според ситуацията. Следващ момент ще е намиране на тези мерки и услуги, които да подобрят социалното функциониране на личността.Основен подход ще е психо-социалният подход. Социална работа със всеки отделен случай е този процес, който развива личността чрез преднамерено направляване на действията от един индивид към друг и между човека към неговата среда. Работата по отделния случай ще оказва практическа помощ по социално-личностни проблеми и психо-социални потребности. Липсата на достъп до системата от здравни услуги често води до трайни увреждания на здравето, проблеми с диагностицирането на заболявания (напр. тубелкулоза, хепатит, ХИВ и др.), повишена детска и майчина смъртност, ниско имунизационно покритие, предпоставки за възникване на епидемии, голям процент неосигурени лица. предубедено отношение на някои от медицинските специалисти и третиране под общ знаменател на всички роми.Чрез медицинския специалист в центъра ще си работи за преодоляване на тези негативни тенденции. - Дейност 3 цели - чрез изградените връзки и довереност между екип и потребители ще се работи и в насока за семейното планиране и сексуалното образование в потребителите, предотвратяване на полово предавани инфекции и болести, начини на контрацепция и насоки при безплодие. Дали да имат деца, колко да бъдат те, какъв да бъде интервалът между ражданията, как да се избегне нежеланата бременност, как да се предпазят от полово предавани инфекции и др. техни здравни права. - Дейност 4 ще е целенасочен процес на формиране на субективна здравна култура – здравни знания, убеждения и поведение, свързани с повишаването, поддържането и възстановяването на индивидуалното и общественото здраве. То е съвкупност от въздействията, формиращи здравословен начин на живот., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на услугата „Подобряване достъпа до заетост": Във връзка с осигуряване на интегриран подход и с оглед решаване на идентифицираните проблеми, Община Кюстендил залага в услугата „Подобряване достъпа до заетост", която е по Направление І да се включат следните дейности: 1. Активиране на икономически неактивни лица; 2. Посредничество за намиране на работа; 3. Професионално информиране и консултиране; психологическо подпомагане; 4. Мотивиране за активно поведение на пазара на труда. По тази услуга специалистите ще работят в ДГ "Слънце", с нейните четири филиала и Основно училище "Професор Марин Дринов", които са партньори, като идентифицират 100 родители в риск на деца от 4 год. до 6 год. възраст вкл. от ДГ и деца от І-ви до VІІ-ми клас от училището. След идентифицирането те ще предоставят в продължение на 12 месеца следните дейности: -Дейност 1 ще цели социална интеграция на икономически неактивните лица в трудоспособна възраст и на безработните от уязвимите групи на пазара на труда и намаляване на риска от бедност. Трудовия медиатор ще работи в посока подпомагане на трудовата и социална интеграция на безработни лица чрез предоставяне на посреднически услуги, идентифициране на други услуги (социални, здравни и др.), от които те се нуждаят, и оказване на съдействие за предоставянето им.Дейността ще бъде насочена към безработни лица, които са с ниско образование и без квалификация, не са активни на пазара на труда, защото са с ниска или без пригодност за заетост и считат, че не могат да се реализират на пазара на труда. -Дейност 2 ще бъде насочена и към безработни младежи с ниска мотивация за труд, много често с ниско образование и без трудов опит, които не работят и не учат и др. неактивни лица.Осигуряването на достъпни, качествени и ефективни посреднически услуги в лицето на трудов медиатор, е ключова предпоставка за активиране на лицата от групите в неравностойно положение на пазара на труда. - Дейност 3 ще се предоставя от назначения психолог в Центъра. Дейността ще цели използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултации с безработни лица, изслушване на лицата, идентифициране на проблеми, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагане на безработните лица при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати и разрешаване на съществуващи проблеми и др.; Психолога, трудовия и социалния медиатор ще мотивират лицата за активно поведение на пазара на труда, посредством което безработните придобиват практически умения за търсене на работа: знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходящо обучение или заетост. -Дейност 4 ще цели насърчаване на активното поведение на пазара на труда на неактивните, вкл. обезкуражените лица, задачата на трудовия медиатор и социалния медиатор е да съкрати/прекрати престоя на лицата без работа и да ги насочи към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да търсят работа и да работят, да учат, вкл. да се образоват, да се регистрират в бюрата по труда. За целта медиаторите ще работят активно с лица от целевите групи. По тази услуга принос ще имат и асоциираните партньори - Агенция по заетостта, чрез Дирекция "Бюро по труда"-Кюстендил. Всички дейности са съобразени с актуализирания план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., т. 3.4. ЗАЕТОСТ И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ - Оперативна цел: Подобряване на достъпа на ромите да пазара на труда и повишаване на дела на заетите сред тях., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация: Услугата "Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация" е по Направление І "Подобряване достъпа до заетост". Професионалното обучение ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. Обучението за придобиване на професионална квалификация ще обхваща цялостното съдържание на дадена професия. За покриване на съответния брой часове по учебен план с 300 учебни часа, лицата от целевите групи ще получат 1-ва степен на професионална квалификация. Обучените лица ще получат легитимно Свидетелство за професионално обучение. Средно дневната натовареност ще е 8 учебни часа.Групите за съответния курс ще бъдат сформирани в зависимост от желанието на хората от целевите групи и партньорите. 50 лица от идентифицираните лица от целевите групи ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация, което ще им бъде направено от ЦПО към "ФАБИЕС" ЕООД. Партньорите-работодатели ще осигурят трудова заетост за 12 месеца на 40 лица за следните професии: помощник в строителството с код на професия 582080, работник в озеленяването с код на професия 622030, работник в горското стопанство с код на професия 623060 и камериери с код на професия 811030., Contracted Amount: 30 000.00 , Reported Amount: 30 000.00
  • Activity: Предоставяне на услугата "Включване в заетост": В изпълнение на тази услуга ще бъдат наети 77 безработни лица от целевата група, които вече са преминали курс за придобиване на професионална квалификация и са заявили желание за включване в трудова заетост. Работодателите партньори са „БУЛПЛАН ИНВЕСТ“ ООД, „РАМИРА КЮСТЕНДИЛ“ ООД, „СУНА 2“ ООД и „ГРИНД ЛАБ“ ЕООД. „БУЛПЛАН ИНВЕСТ“ ООД ще наеме лица от целевите групи на 3 щ.бр. като помощник в строителството. „РАМИРА КЮСТЕНДИЛ“ ООД ще наеме 8 лица от целевите групи на 4 щ.бр. като камериери. „СУНА 2“ ООД ще наеме 32 лица от целевите групи на 16 щ.бр. като работник в горското стопанство. „ГРИНД ЛАБ“ ЕООД ще наеме 34 лица от целевите групи на 17 щ.бр. като работник в озеленяването. През първите два месеца, лицата ще бъдат наблюдавани и подкрепяни от специалистите от Центъра с цел да запазят мотивацията за трудова заетост и успешно реализиране при придобитата професия. Всичките 77 лица ще бъдат назначени на трудови договори. В бюджета на проекта са предвидени средства за заплати и осигурителни вноски на наетите лица. Работодателите-партньори ще осигурят достойни условия за труд и социално включване на хората от уязвимите групи. За обучените допълнителни длъжности 6 бр. камериери, 2 бр. строители и 2 бр. работници в горското стопанство, за които не е осигурена трудова заетост от партньорите работодатели по проекта ще се търсят възможности от екипа на Центъра за включване в трудова заетост при работодателите партньори или при работодатели на територията на община Кюстендил., Contracted Amount: 497 989.00 , Reported Amount: 445 638.57

Participating Organizations

Partners
  • Partner: BULPLAN INVEST Ltd, Contracted Amount*: 26 706.60 , Reported Amount: 19 434.59
  • Partner: Kindergarten "Slance", Contracted Amount*: 122 327.50 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: FABIES Ltd, Contracted Amount*: 30 000.00 , Reported Amount: 30 000.00
  • Partner: RAMIRA KYUSTENDIL Ltd, Contracted Amount*: 54 160.32 , Reported Amount: 39 978.00
  • Partner: SUNA-2 Ltd, Contracted Amount*: 217 078.08 , Reported Amount: 188 765.48
  • Partner: GRIND LAB Ltd, Contracted Amount*: 230 512.86 , Reported Amount: 197 460.50
  • Partner: ASSOCIATION "CENTER FOR NON-FORMAL EDUCATION AND CULTURAL ACTIVITY - ALOS", Contracted Amount*: 137 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Primary school "Marin Drinov" , Contracted Amount*: 98 298.50 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: ZAD OZK Zastrahovane AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19.30
  • Contractor: VidarVP Ltd, Contracted Amount*: 5 766.00 , Reported Amount**: 5 766.00
  • Contractor: ID Soft LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 60.00
  • Contractor: Office 1 Partner Ltd, Contracted Amount*: 849.00 , Reported Amount**: 2 009.00
  • Contractor: Largo Lux OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6.00
  • Contractor: ET "Lalka Stoeva - Angora", Contracted Amount*: 9 048.00 , Reported Amount**: 15 226.97
  • Contractor: CableSat West LTD, Contracted Amount*: 276.00 , Reported Amount**: 263.77
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Other disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 172.00
Indicator 2 Disadvantaged participants who are engaged in job searching, education/ training, gaining a qualification or are in employmentq incl. self-employment or are receiving social and health services, upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 26.00
Indicator 3 Roma participants who are engaged in job searching education/ training, gaining a qualification, or are in employment, incl.self-employment or are receiving social and health services, upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 4 Roma, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 65.00

Financial Information

Total Project cost 593 934.76 BGN
Grant 593 934.76 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 593 931.06 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN