Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0075-C01
Project Name Patronage cares + at municipality of Harmanli
Beneficiary 000903939 OBSHTINA HARMANLI
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 29.03.2021
Start Date 03.04.2021
End Date 01.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли

Description

Brief description
"Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничване разпространението и преодоляването на последиците от COVID-19"
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Дейността ще осигури качествено предоставяне на мобилни интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението на COVID- 19. С цел осигуряване на интегрирани услуги в доамшна среда, както и здравословни и безопасни условия на живот, 65 потребители месечно ще могат да получват социална, психологическа и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност до 2 часа на ден. Самата дейност ще включва: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се лица с увреждания и възрастни хора; 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл.лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата. Дейностите по проекта ще обхванат всички населени места в общината, където е установена нужда от интегрирана грижа. С настоящия проект се предвижда да бъдат продължени без прекъсване дейностите по Компонент 4 и Компонент 3, които приключват съответно на 02.04.2021г. и 31.03.2021г. По този начин ще се създаде много добре работещ и устойчив механизъм за подкрепа в особено трудните условия за хората в риск от социално изключване. За целта, звеното сформирано по Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 2, състоящо се от координатор/диспечер, шофьор, психолог, медицинска сестра и домашни помощници, ще продължи да изпълнява дейностите по предоставяне на патронажните грижи. Предвижда се услугата да бъде предоставяна от вече преминалите въвеждащо и надграждащо обучение по Методика разработена от МЗ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на Компонент 1 домашни помощници и медицинска сестра предоставящи услуги по Компонент 2 и 4. Звеното/ екипът се помещава на адрес: гр. Харманли, ул. "Янко Сакъзов" №16, където е обособен диспечерският пункт с необходимото оборудване за изпълние дейностите по проекта. В случай на необходимост от назначаване на нови служители ще бъде извършен необходимия подбор и обучение. По време на изпълнение на дейността ще се съблюдава за осигуряване на безопасни условия на труд за лицата, предоставящи услуги по проекта. Със заповед на кмета на община Харманли ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, който ще отговаря за отчитането, архивирането и реализирането на дейностите по проекта. Той ще разработи „Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга „Патронажна грижа +“. Предвижда се дейностите по предоставяне на услугата, по настоящият проект да стартират на 03.04.2021 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 140 172.63
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности - ЦОП, ЦНСТДУ, ДСХ.: На теиторията на община Харманли функционират три социални услуги, които са делегирани от държавата дейност. Това са - Център за обществена подкрепа / ЦОП/, Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания / ЦНСТДУ/ и Дом за стари хора/ДСХ/ и са второстепенен разпоредител с бюджетни средства към община Харманли. ЦНСТДУ-гр. Харманли е социална услуга от резидентен тип, която предоставя жизнена среда за пълноценното израстване и развитие на деца, лишени от родителска грижа, за които към момента на настаняване в него са изчерпани възможностите за връщане в биологичното семейство, настаняване при близки и роднини или приемно семейство, а за младежите, които са в ЦНСТДУ- подходяща за тяхната възраст и увреждане социална услуга. В центъра се създава среда близка до семейната, при която децата/младежите получават необходимата им индивидуална грижа и подкрепа за личностното съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в него са насочени към създаването на условия и нагласи на децата/младежите за равнопоставено участие в живота на местната общност. Капацитетът на Центъра е 14 места за деца с увреждания. Екипът на ЦНСТДУ се състои от: директор, 1 социален работник, 1 мед.сестра, 8 детегледачки, 1 трудотерапевт/възпитател и 1хигиенист . ЦОП е форма на социална услуга, в който се извършват дейности, свързани с превенция на изоставянето, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от резидентна грижа. В Центъра се извършват: социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителски капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/раздяла, оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Капацитетът на услугата е 30 потребители. Екипът на ЦОП се състои от: директор, 1 социален работник, 2 психолози, 1 сътрудник социални дейности, 1 счетоводител. Директорът на ЦНСТДУ и ЦОП е едно и също лице,. ДСХ предлага на своите потребители 24-часова социална услуга, свързана с предоставяне на храна, пране на дрехи и бельо, почистване на спалните помещения, подпомагане при извършване на личния тоалет, фризьор и/или бръснар, осигуряване на съдействие за получаване на медицински и стоматологични грижи и здравна профилактика, провеждане на културни и спортни мероприятия и други дейности по организация на свободното време, осигурен достъп до информация. Неговият капацитет е 40 потребители. Екипът на ДСХ е следния: 1 директор, 1 социален работник, 1 психолог, 5 медицински сестри, 1 счетоводител, 6 санитари, 1 касиер-домакин, 1 електротехник, 1 общ работник. С цел ограничаване разпространението на КОВИД-19 в трите услуги допълнително ще бъдат назначени както следва: - 8 нови служители на 8-часов работен ден на ТД, на длъжност санитар/хигиенист; - 1 нов служител на 4-часов работен ден на ТД, на длъжност санитар/хигиенист; - с 2 санитари от ДСХ ще бъде сключен ТД на 4ч. по чл.110 от КТ. Всички те ще извършват необходимата дезинфекция с цел превенция разпространението на КОВИД-19. В тази дейност ще бъдат извършваните следните поддейности: 1. Осигуряване на ЛПС за всички служители на трите услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на трите СУ. 3. Тестване на персонала и на потребителите на СУ за КОВИД-19. 4. Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите, допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд/ аке е необходимо/ осигуряване на компютърна техника, таблети, телефони и др. електронни устройства с цел адаптиране и приспособяване на средата на СУ към дистанционно предоставяне на консултациите. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 114 018.61

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 45.00 , Reached amount: 42.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 149.00 , Reached amount: 223.00
Indicator 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 45.00 , Reached amount: 42.00
Indicator 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 149.00 , Reached amount: 223.00

Financial Information

Total Project cost 254 191.24 BGN
Grant 254 191.24 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 254 191.24 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN