Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0077-C01
Project Name Increasing the Resource Efficiency of „Interpred Partner” AD
Beneficiary 200826455 Interpred Partner AD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.11.2018
Start Date 27.11.2018
End Date 22.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гоце Делчев, гр.Гоце Делчев

Description

Brief description
Дейностите по проектa са насочени към повишаване на ресурсната ефективност на производствения процес на Интерпред Партнер АД чрез прилагането на пилотно за България технологично решение в областта на производството на тоалетна хартия и кухненско руло. Планираните за изпълнение дейности се основават на извършения Одит за ресурсна ефективност, приложен към проекта. Интерпред Партнер АД е компания, специализирана в производството на санитарно-хигиенни и тоалетни изделия, познати на пазара с търговската марка ZEBRA. Площадката, за която се предвиждат дейности, свързани с подобряване на ресурсната ефективност обхваща фабриката за санитарни материали „ЗЕБРА” в гр. Гоце Делчев. Както е посочено в Справката за производството и продажбите на промишлени продукти за 2016 г. Интерпред Партнер АД произвежда и предлага 3 основни  групи продукти: тоалетна хартия на роли lt;= 36 см.; кърпи за подсушаване на ръце (кухненско руло), и покривки и салфетки за маса от хартия, целулозна вата или листов материал от целулозни влакна. 
По Елемент А на процедурата проектът включва дейност за внедряване на пилотно технологично решение за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло, което ще доведе до намаляване на използваните суровини, както и до намаляване на образуваните отпадъци от хартия и опаковки от пластмаса в съществуващото производство. Решението представлява производствена (процесна) иновация, която към момента не се прилага в България и ще бъде внедрено чрез доставка и въвеждане в експлоатация на нова Линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло.
По Елемент В проектът включва дейност за изготвяне на Одит за ресурсна ефективност, както и дейности за мултиплициране на резултатите от проекта – организиране на кръгла маса с участието на предприятия от сектора, както и публикация в онлайн издание за представяне на внедрената по проекта процесна иновация в сектора за производство на санитарни материали в България.
Activities
  • Activity: Придобиване на нова линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло за намаляване използването на суровини (тишу, картон, лепило) и спомагателни материали (парфюмен аромат) и предотвратяване образуването на отпадъци при производството на продукт 1: тоалетна хартия и продукт 2: кухненско руло: Дейността включва придобиването на нова линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло и отговаря на Дейност 1, описана в т. 1.2 и на Дейност 2, описана в т.VI на одита. В момента за производството на тоалетна хартия и кухненско руло се използва линия с работна скорост 230-250 м./мин, както и пакетираща машина с макс. капацитет 400 рула/мин. Новата линия ще осигури намаляване на влаганата основна суровина – тишу, благодарение на възможността чрез нея да се приложи т. нар. „технология на гладкия среден пласт”. С наличното оборудване компанията може да произвежда 3-пластова хартия само чрез гофриране и на 3-те пласта. Чрез технологията на гладкия среден пласт, която ще позволява производството на трипластова по-здрава, по-мека и по-плътна хартия (поради отпадането на гофрацията на средния пласт), за първи път ще бъде възможно като суровина в производството да се използва значително по-малко количество тишу от 14,5 гр/м2. Въвеждането на технология, позволяваща използването на тишу от 14,5 гр/м2 ще има непосредствен ефект върху намаляване на количеството на тази суровина и респективно на разходите за нея за производството на единица краен продукт. Намалението за 1-ца продукция е съгласно изчисленията в одита за ресурсна ефективност. Линията ще осигури възможност и за намаляване на количеството влагано лепило, чрез: - Система за подаване на лепило „Lite Coater”, която ще осигурява прецизно и точно нанасяне на лепилен слой върху картонената лента. - Секцията за гофрация и ламинация ще бъде оборудвана с горен гофриращ вал, произведен по pixel технология , позволяващ намаляване на лепилопоемащата повърхност. - При лепилото за първоначално и крайно захващане, икономия ще се постигне от функционалността нанасянето му да става не в непрекъсната линия от началото до края на шпулата/кросното, а на сегменти (точки или линии). Линията ще включва машина за производство на шпули, която ще осигури намаляване на количеството влаган картон за изработка на шпулите благодарение на възможността за производство на шпули от 1 слой картон с диаметър 35 мм., прилагане на система за подаване на лепило „Lite Coater”, осигуряваща прецизно и точно нанасяне на лепилен слой върху картонената лента. Линията ще бъде снабдена със система за прецизно впръскване на парфюмен аромат (ОХВ) в шпулите - в резултат на това с въвеждане на новото оборудване ще се постигане съществено намаляване на количеството влаган аромат – с 50 % при кухненските рула и с 40 % - при тоалетната хартия. През 2016 г. при производството на тоалетна хартия и кухненско руло на наличната линия е генериран общо 176 694 кг. отпадък от хартия. Този отпадък се образува при процеса на навиване на тишуто около дългата шпула, при което с наличното оборудване в двата края се получават изкривявания. За получаването на съразмерни топчета (рула) се налага изрязването посредством кутер на големи участъци от хартия и от двата края. Тази хартия представлява отпадък, предаван за рециклиране на Завод за хартия - Белово. Намаляването на този отпадък ще бъде осигурено от SINHRO системата за управление на процесите при пренавиването на новата линия, която ще гарантира равни краища на кросната (избягване на конусната форма) – това ще позволи намаляване на размера на изрезките в двата края, т.е отделяне на много по-малко количество отпадък от хартия на 1-ца продукция. Вторият основен вид отпадък е отпадъка от опаковки от линеен полиетилен с ниска плътност, който представлява вид пластмаса. Наличието на рула с различен размер по дължината на отрязване не осигурява нужните равни повърхности за страничното залепване на опаковките, което води до неравномерно стопяване на опаковката. Нестопяването на материала води до компрометиране на здравината, поради което опаковката се разлепва при вдигане на пакета. Така тези опаковки формират отпадък, който за 2016г. е 3 000 кг. С новата линия няма да са налице вариации в диаметъра на рулата за опаковане и ще се намали количеството от този вид отпадък. , Contracted Amount: 3 608 506.00 , Reported Amount: 3 608 504.39
  • Activity: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване: Дейността по изготвянето на Одит за ресурсна ефективност е изпълнена след датата на обявяване на процедура BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите“ и преди подаване на проектното предложение пред Управляващия орган на ОП „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. Съгласно Условията за кандидатстване по процедурата „Проектът следва да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване”. С изпълнението на настоящата дейност, посоченото изискване е спазено. Одитът за ресурсна ефективност съдържа данни за съществуващото производство, като е спазено изискването да е налице информация за минимум една година - 2016 г. Одитът е изготвен от външен изпълнител, избран в етапа преди подаване на проектното предложение, като предвид стойността на услугата, при избора на изпълнител са приложени изискванията за събиране на поне 2 (две) съпоставими оферти съгласно Ръководството за изпълнение на договори по ОП „Иновации и конкурентоспособност”., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Организиране и провеждане на събитие за мултиплициране на резултатите от проекта. Публикация в дигитална медия за мултиплициране на резултатите от проекта.: Дейността е насочена към постигането на мултиплициращ резултат по отношение на въведеното по проекта пилотно технологично решение за производство на тоалетна хартия и кухненско руло. За целта в рамките на настоящата дейност Интерпред Партнер АД ще организира и проведе кръгла маса, на която ще бъдат поканени да вземат участие представители на Браншовата камара на целулозно-хартиената промишленост, както и представители на предприятия от сектора, извършващи сходна дейност. Кръглата маса ще бъде проведена в гр. Гоце Делчев ще бъде с продължителност 3 часа, като на нея ще бъде представена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на кръглата маса е да бъде повишена информираността на представителите на сектора относно възможностите за прилагане на технологията в други предприятия, както и в сходни сектори, които да бъдат насърчени да извършат инвестиции в насока прилагане на решението. Дейността включва и публикуването на информационен материал за представяне на пилотната технология в он-лайн издание (напр. дигиталното издание „Целулоза и хартия”). Аудитория на изданието, в което ще бъде публикуван материала ще бъдат също предприятия от сектора за производство на изделия от хартия и картон, като публикацията ще бъде насочена към повишаване на тяхната информираност относно технологията, внедрена по проекта чрез представяне на преимуществата й от гледна точка на по-ефективно използване на ресурсите, намаляване на количеството генерирани отпадъци и постигане на по-висока екологична отговорност на операторите в бранша. Кръглата маса ще бъде проведена в съответствие с изискванията за провеждане на публични събития, описани в т. 3.5 от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020: - Събитието ще бъде предварително анонсирано чрез разпространяване на прессъобщение до средствата за масово осведомяване в регионите, в които извършват дейността си предприятия от сходни сектори, за които темата на кръглата маса би представлявала интерес. - Публикуване на предварителна информация относно събитието на интернет страницата на „Интерпред Партнер” АД; - Предварителна информация за кръглата маса ще бъде предоставена и на Управляващия орган, както и на най-близкия офис от мрежата на 28-те информационни центрове (офис в гр. Благоевград). - Поставяне на информационен банер на видимо място пред залата за провеждане на кръглата маса, който ще съдържа информация за наименованието на проекта, получената финансова подкрепа от Европейския съюз чрез ЕФРР, стойността на съфинансирането от националния бюджет, както и наименованието на финансиращата оперативна програма. По време на кръглата маса ще бъде представена и подробна информация за проекта, включително неговите цели, основни дейности, очаквани резултати и ефекти по отношение на ресурсната ефективност на предприятието, както и по-ефективното управление на отпадъците при производството на тоалетна хартия и кухненско руло. , Contracted Amount: 1 400.00 , Reported Amount: 1 133.33
  • Activity: Дейности за публичност и визуализация във връзка с изпълнението на проекта. : Изпълнението на проекта ще включва прилагане на всички мерки за публичност и визуализация съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020 и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. За целта в рамките на настоящата дейност се предвижда: - Публикуване на интернет страницата на компанията на информация за изпълнявания проект, в т.ч. основна цел, дейности по проекта, постигнати резултати, обща стойност на получената подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. - Изработване и поставяне на 1 брой плакат (с минимален размер А3) и временен билборд по време на изпълнението на проекта, както и информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта ново оборудване. Плакатът и временния билборд ще бъдат поставени на видимо място на площадката (мястото на изпълнение на проекта) - Фабрика за санитарни материали „Зебра” в гр. Гоце Делчев. - Не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта ще бъде изработена и поставена и постоянна табела, която ще указва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта. - Всички документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта ще съдържат информация, указваща приноса на ОПИК 2014 – 2020 за изпълнението му и ще отговарят на изискванията съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. В бюджета на проекта (т. 5) не са включени разходи за визуализация на проекта, тъй като задължителните мерки за комуникация и информация ще бъдат изпълнени със собствени средства на компанията. , Contracted Amount: 780.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TOPMEDIA PRESS, Contracted Amount*: 385.00 , Reported Amount**: 550.00
  • Contractor: Image Consulting ltd., Contracted Amount*: 10 500.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: Bilta EAD, Contracted Amount*: 408.33 , Reported Amount**: 583.33
  • Contractor: FABIO PERINI S.P.A. , Contracted Amount*: 1 262 976.54 , Reported Amount**: 3 608 504.39
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.47 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.30 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 23.90 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.02 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 45.45 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 3 624 906.00 BGN
Grant 1 274 457.10 BGN
Self amount 2 350 448.90 BGN
Total actual amounts paid 1 274 269.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на Линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло за нуждите на Интерпред Партнер АД, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло за нуждите на Интерпред Партнер АД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на Линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло за нуждите на Интерпред Партнер АД, Estimated Amount: 3 608 506.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Линия за разролване на тоалетна хартия и кухненско руло за нуждите на Интерпред Партнер АД
    Contractor: FABIO PERINI S.P.A.
    Contract total funded value: 1 262 976.54
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на Одит за ресурсна ефективност за нуждите на „Интерпред Партнер” АД, Estimated Amount: 15 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на дейности за мултиплициране на резултатите от проект „Повишаване на ресурсната ефективност на Итерпред Партнер АД”, Estimated Amount: 1 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN