Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0210-C02
Project Name Establishment of centre within Home Social Patronage – Razgrad for provision of services for social inclusion on hour basis.
Beneficiary 000505910 Obshtina Razgrad
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 21.12.2015
Start Date 01.02.2016
End Date 01.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Разград

Description

Brief description
Проектът предвижда създаване на Център  за социални услуги към Домашен социален патронаж (ДСП) гр. Разград, като алтернативна и гъвкава форма на обгрижване на лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване на територията на община Разград.  Дейността на центъра ще бъде насочена към: лица с увреждания в т.ч. и  деца, възрастни хора с ограничения, затруднения и /или невъзможност за самообслужването. Реализацията на заложените дейности по проекта цели постигане на по-добро качество на живот и достойно съществуване на лицата от целевата група. Надграждане на дейността на ДСП-Разград и постигнатите добри резултати по схема "Алтернативи" по ОП РЧР и налагане на нов метод и подход за комплексно  обгрижване, с оглед постигане на по-високо качество и ефективност на предоставяните услуги. Очаквани резултати:  в рамките на 18 месеца  20 лични асистенти и 15 домашни помощника ще предоставят помощ и подкрепа на  общо 200 лица в риск.  Центърът за социални услуги ще предоставя почасова комплексна услуга за лична помощ и домашна грижа, за социална подкрепа и помощ при комунално-битови дейности. В същото време ще бъде наложен нов подход на грижа  за постигане на физическо, психическо, емоционално и социално благополучие, посредством създадена възможност за здравно наблюдение и грижа, от наето медицинско лице и възможност за превенция, профилактика, лечение  и възстановяване на двигателната активност  на потребителите, чрез кинезитерапия по домовете от кинезитерапевт. Гарантиране на  качество и професионализъм, наетите лица ще бъдат обучени, на същите ще бъде оказвана професионална подкрепа за вентилиране на емоциите и освобождаване на напрежението,  супервизия и психологическо консултиране, оказване на професионална подкрепа и за целевата група и техните близки. За създаване на професионална работна среда се предвижда извършване на текущ ремонт и оборудване на налични помещения, за обособяване на офис и организиране на необходимите сектори за консултиране. 
Activities
  • Activity: Организация и управление. : Спецификата на Проекта налага изграждането на управленски екип включващ: ръководител, счетоводител, координатор, технически сътрудник и юрист. Конкретните ангажименти и обхватът на отговорностите им ще бъдат детайлно разписани при стартиране изпълнението на дейностите по Проекта. Екипът ще бъде сформиран със заповед на кмета на Община Разград. Ръководител проект ще отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по Проекта; контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. Счетоводителят ще отговаря за правилното финансово отчитане на Проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси"; контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера Координатор, който ще отговаря персонално за изпълнението на Проекта , като организира и следи за навременното изпълнение на дейностите, съгласно Плана за действие и в съответствие с изискванията за качество на предоставяната социалните услуги; изисква, приема и анализира информация за изпълнението на Проекта, участва в осъществяването на мониторинг на изпълнението на всички дейности по Проекта. Технически сътрудник ще отговаря за събиране, класиране и съхранението на цялата документация по Проекта; участват при подготовката отчетите за изпълнението на Проекта; води кореспонденция и поддържа връзка със заинтересованите страни; завеждат документацията и кореспонденцията по Проекта. Юристът ще оказва съдействие за за подготовка на документацията, обявяване и провеждане на обществени поръчки по Закона за обществените поръчки. Помощта на експерта ще се ползва и за решаване на юридически казуси по време на реализацията на Проекта. За администрирането на проекта е необходимо да бъдат осигурени материали и консумативи – офис консумативи, канцеларски материали и др. За обезпечаването им ще бъдат избрани изпълнители чрез обществени поръчки или такива ще се закупуват по проведените от Община Разград обществени поръчки, допускащи присъединяване. Екипът за организация и управление ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразното разходване на средствата и осъществяването на мониторинг. Ангажимент на екипа ще е мониторинг по прилагане на методическите насоки за предоставяне на социалните услуги. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му и за поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращи органи. Екипът ще ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта и ще контролира провеждането на процедури за избор на изпълнител по ЗОП за целите на Проекта. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта ще се създават и съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Документите ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Архивирането и съхранението на финансовите документи ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите ще носят всички членове на екипа. , Contracted Amount: 29 000.00 , Reported Amount: 21 605.53
  • Activity: Информация и публичност: Целта е да се повиши информираността на широката общественост, потенциалните потребители и техните близки, реализацията на настоящото проектно предложение, за различните етапи на развитие на дейностите, както и информация за услугите, които ще се предоставят. Популяризиране на проекта и целите на финансиращата програма; Запознаване на местната общност,представители на местната власт,структури на държавната власт, заинтересованите страни , организации , институции и професионални общности с цели, дейности и очаквани резултати. по проекта. Съгласно Регламент No. 1828/2006 г. и Комуникационната стратегия и план на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на дейностите по проекта и финансовата подкрепа от ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси” непосредствено след подписване на договора за финансиране на проекта ще стартира информационно-разяснителна кампания за информиране на широката общественост относно проекта, целите и средствата, с които те ще се постигнат и ролята на ЕС и българската държава.С оглед на по-голямата информираност на обществото относно проекта, периодично ще се изготвят прессъобщения- 4 на брой, които ще бъдат разпространявани чрез местната преса . Ще бъдат организирани 3 пресконференции отразяващи изпълнението на дейностите по проекта: при стартирането на проекта за популяризацията му сред обществеността, в средата, отчитаща постигнатото до момента; заключителна пресконференция за оповестяване на резултатите от проекта. На пресконференциите ще бъдат поканени около 40 участника - представители на всички медии в региона, ръководители специалисти на заинтересовани институции и организации, социални работници от града и региона, граждани и др. Ще бъдат раздадени информационни материали. Също така ще бъде направена мултимедийна презентация на проектните дейности. Също така провеждането на пресконференциите ще бъде документирано.Ще бъдат изготвени и издадени следните печатни рекламно-информационни материали:рекламно- информационна табела за визуализация 2 брой, банер- 1 , дипляни- 300 броя, рекламни еко папки-300 броя, рекламен блок-нот-300 броя, рекламни еко химикали-300 броя, рекламни USB устройства 40 броя, рекламни дъждобрани PVC тип пончо -80 броя , разделител за книга с лупа- 80 бр.По време на пресконференциите ще бъдат раздавани описаните по-горе рекламни материали . Предвижда да се да бъде раздавани част от рекламните материали както по време на пресконференциите така и по време на реализиране на проектните дейности сред заинтересованите страни- институции и организации, чиято дейност е свързана с лица в неравностойно положение както и медицински и здравни центрове и общо практикуващи лекари. На Интернет страницата на община Разград ще се публикува регулярно информация за изпълнението на проекта. Ще бъдат изработени 2 бр. информационни табели за визуализация, указваща приноса на ЕС популяризиране ролята на ЕСФ , съдържащи описание на съответния проект, ролята на ЕС и българската държава, и 1 броя банер- които ще бъда поставяни по време на пресконференциите. До участниците в пресконференциите ще бъдат раздадени официални покани, за идентифициране на участници ще бъдат изготвени списъци на участниците. По време на пресконференциите се предвижда организиране и осигуряване на кафе- пауза., Contracted Amount: 4 896.00 , Reported Amount: 3 299.83
  • Activity: Подбор, наемане и обучение на персонал за предоставяне на почасови услуги.Подбор и наемане на персонал за организация на работата на центъра за социални услуги.: Подбор на подходящи лица, които са в състояние да защитават, здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Сформиране на екип, който да има практически умения в предоставяне на социални услуги в домашна среда. Гарантиране на професионална и качествена грижа за лица с увреждания и възрастни хора с ограничения, затруднения и /или невъзможност за самообслужването.Гарантиране на ефективно и качествено управление на центъра за социални услуги. , Contracted Amount: 1 150.00 , Reported Amount: 899.31
  • Activity: Подбор на потребители на услугите, оценка на потребностите: Определяне на целевата група: 200 лица с увреждания и възрастни хора с невъзможност за самообслужване , Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 759.78
  • Activity: Организация на работата по предоставяне на услугите: Създаване на правилна и надеждна организация на работа и ефективно управление на процеса по обгрижване . Изграждане на център за социални услуги. Организацията и управлението на дейността по предоставяне на услугите на преките ползватели ще се извършва в сграда на ДСП гр.Разград. Ремонт на офис и доставка на обзавеждане и оборудване необходимо за предоставяне на социалните услуги. Утвърждаване на иновативен, гъвкав модел на организация и управление на социални услуги в домашна среда. Организация на работата е свързана с подготовка ,позиционирането и обзавеждане на центъра за социални услуги. По дейността се предвижда и разработване на необходимия инструментариум за работа , разработени следните документи: Правилник за вътрешния ред на дейността; длъжностни характеристики за наетия персонал- домашни санитари; декларация за конфиденциалност и не разгласяване на лични данни; договор за предоставяне почасовите услуги; индивидуален план за предоставяне на услугите; оценка на изпълнението на индивидуалния план; дневник на потребителя; правила и процедури за предоставяне на услугите и управление на основните рискове, и др. документи необходими за ефективното управление на процеса по предоставяне на услугите. , Contracted Amount: 13 416.00 , Reported Amount: 17 982.46
  • Activity: Предоставяне на услугите на целевата група : Удовлетворяване на специфичните потребности на целевата група, постигане в максимална степен на интеграция, ре социализация и подобряване качеството на живот на потребителите по проекта, предотвратяване риска от институционален тип грижи. Иновативен подход на обгрижване, чрез предоставяне на комплексно обслужване., Contracted Amount: 425 300.00 , Reported Amount: 410 184.97
  • Activity: Психологическа помощ, подкрепа и консултиране на потребителите на услугите, техните близки и родственици, нает персонал : На потребителите, техни близки и наетите лица за изпълняване на услугите , за периода на проекта ще бъде осигурена и предоставяна услуга- психологическа подкрепа Подкрепа цели осигуряване на психо емоционален комфорт, консултация за предотвратяване и преодоляване на психо емоционалните бариери, на лица от целевата група , както и снемане на психологически статус на същите с цел по качествено и ефективно обгрижване., Contracted Amount: 5 900.00 , Reported Amount: 5 162.00
  • Activity: Дейности по мониторинг и контрол върху предоставянето на социалните услуги: Наблюдение, проверка, контрол и оценка на качеството на работата по предоставяне на услугите . Дейностите по предоставяните услуги подлежат на мониторинг, проверка и контрол.Същите се предоставят при спазване на разработена процедура за вътрешен мониторинг и наложен контролен механизъм., Contracted Amount: 860.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Супервизия на наетия по проекта персонал : В хода на реализация на проекта ще бъде осигурена супервизия на наетите лица по проекта. Подобряване качеството на работа на наетите лица , създаване на условия за осъзнаване на собствената роля и подобряване на работната ситуация, Contracted Amount: 1 050.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на специализирани услуги в центъра- медицинско наблюдение и здравни грижи и извършване на кинезитерапевтична пропедевтика и двигателно- възстановителна дейност. : С оглед страданията, високата заболеваемост, силно ограничената двигателна активност, дегенеративните физически изменения на потребителите - целева група по проекта ще бъде създадена възможност за оказване на здравно наблюдение и грижа, като в същото време с оглед максимално полагане на грижи и осъществяване на комплексно обслужване ще бъде осигурена кинезитерапевтична помощ за предотвратяване на обездвижване, възстановяване на двигателна активност и раздвижване, подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части на клиентите с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот. Посочените дейности са иновативни , те надграждат и разширяват възможностите и дейностите на центъра и допринасят за постигане на ефективна и пълноценна грижа. , Contracted Amount: 15 484.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STROIEKSPERT KONSULT, Contracted Amount*: 4 071.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: OkOffice, Contracted Amount*: 7 176.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MARGOT, Contracted Amount*: 7 176.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Rosen, Contracted Amount*: 1 950.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DOMINANT, Contracted Amount*: 7 176.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SITONA GROUP, Contracted Amount*: 3 293.56 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 125.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 179.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 125.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 179.00

Financial Information

Total Project cost 498 556.00 BGN
Grant 498 556.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 462 730.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Ремонтни работи в помещенията, в които ще се предоставят социални услуги на представителите на целевите групи“ по Проект BG05M9OP001-2.002-0210-C001 „Създаване на център към Домашен социален патронаж гр. Разград за почасово предоставяне на услуги за социално включване“, реализиран от Община Разград съгласно сключен с Министерство на труда и социалната политика, чрез Главна дирекция „Европейски фондове, международни програми и проекти" договор за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020., Estimated Amount: 4 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали и консумативи по девет обособени позиции за потребностите на Община Разград - администрация, общински предприятия, културни институти, кметства на територията на община Разград и други общински структури. , Estimated Amount: 210 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиции № 1 "Изделия от хартия или картон".
    Contractor: OkOffice
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Формуляри".
    Contractor: MARGOT
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 "Калкулатори и изчислителни машини, използвани за водене на счетоводство".
    Contractor: OkOffice
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4 "Самокопирна хартия или други видове хартия за копиране".
    Contractor: MARGOT
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 5: Обособена позиция № 5 "Безконечна хартия за принтери".
    Contractor: MARGOT
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 6: Обособена позиция № 6 "Оборудване и принадлежности за офиса".
    Contractor: MARGOT
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 7: Обособена позиция № 7 "Принадлежности и консумативи за мастиленоструйни и матрични принтери".
    Contractor: MARGOT
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 8: Обособени позиции № 8 "Принадлежности и консумативи за черно - бели лазерни принтери".
    Contractor: DOMINANT
    Contract total funded value: 7 176.00
  • Differentiated position 9: Обособена позиция № 9 "Принадлежности и консумативи за цветни лазерни принтери".
    Contractor: DOMINANT
    Contract total funded value: 7 176.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработване на материали за информация и публичност по Проект № BG05M9ОP001-2.002-0210-C001 „Създаване на център към Домашен социален патронаж гр. Разград за почасово предоставяне на услуги за социално включване“, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г., Estimated Amount: 4 080.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN